Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: HDI 2,0 turbo,
ViestiLähetetty: 21.08.2017 22:28 

Viestit: 109
Elektroniikan vikavalo palaa. Mitähän se meinaa useimmiten. Xantia break.

Aktiivi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDI 2,0 turbo,
ViestiLähetetty: 21.08.2017 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Elektroniikan vikaa? :D

Turha spekuloida, lue vikakoodit.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDI 2,0 turbo,
ViestiLähetetty: 21.08.2017 22:48 

Viestit: 109
Niin kai. Jos tietäisi 3 useimmin tullutta vikaa niin voisi vilkaista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDI 2,0 turbo,
ViestiLähetetty: 21.08.2017 22:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Onko jotain konkreettista vikaa valon lisäksi?

Vikakoodinlukijat on nykyään niin halpoja, että ei oikein ole hyvää syytä olla omistamatta jos edes jotenkin aikoo autoaan itse korjata.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDI 2,0 turbo,
ViestiLähetetty: 21.08.2017 23:10 

Viestit: 109
Ei muuta huomaa kuin että flekti käy. Vettä on jäähdyttimessä ja lämmityslaite toimii.
Öljyn lämpömittari taisi vahingoittua kytkimen vaihdossa. Keskikulutuskin on vain 5,2 l/100km-


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDI 2,0 turbo,
ViestiLähetetty: 22.08.2017 00:04 

Viestit: 5126
Ei kuitenkaan ole ilmastointi päällä, se usein käyttää flektiä ainakin hiljaisella nopeudella? Muuten siinä on kai joku selkeä vika tai oma viritys, mutta sytyttäisiköhän sen puute/vika tuon vikavalon? En tiedä tekeekö öljynlämpötila-anturi muuta kuin ohjaa mittaria ja sen valoa?

Muuten noissa monet yleiset ovat sen verran kalliita ettei niitä helposti poissuljeta ilman vikakoodien lukua, mutta toisaalta monet aiheuttavat usein myös alennetun tehon moodin (limp) ja sen huomaa kiihdytyksessä tai mäessä tai ihan muutenkin.

Yleisiä on ainakin:
Common Railin paineanturi
Tankin pienpainepumppu (jos edes on)
erilaiset solenoidit ja niiden letkut turbossa

Mutta kun kaikki sytyttää saman valon, niin vaikea se on tietää. Onkos tuossakin valona mukaeltu transistori moottorin silhuetin päällä, jonka transistoria monet tulkitsevat K-kirjaimeksi. Mutta jos se palaa, niin silloin (no lähes aina kuitenkin) lukulaitteella löytää vikakoodin, joka sen palamisen aiheuttaa, olikos noissa kaikissa Xantian HDI:ssä jo jonkinlainen OBD, josta voi yleislukijallakin saada jotain irti? Jos sellaista ei ole itsellä, niin täältäkin voi kysellä apua mainiten paikkakunnan tai ei tuo huolloissakaan hirvittävästi maksa, olisko Motonetin Motomaatissa ollut 9 euroa. (toki melkein siihen hintaan saa jo halvan kiinalaisen yleismallisen OBD-Bluetooth mokkulankin ja sopivan kännykkäohjelma ilmaiseksikin), nämä siis sillä edellytyksellä että on OBD portillinen ja kelpoinen, niin kuin kuvittelisin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDI 2,0 turbo,
ViestiLähetetty: 22.08.2017 11:01 

Viestit: 109
Kävin huollossa. 4 vikakoodia, kaasupoljin ym jotain mikä ei tarkoita oikeaa vikaa välttämättä- riitti kun otti ilmastoinnin pois päältä! Valo hävisi. Alapallonivel meni vaihtoon. Saa nähdä. tuleeko vikavalo uudestaan ajaessa. Nyt sitä ei tullut.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: