Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 15.08.2017 19:47 

Viestit: 7
Tommonen ois tallissa seissyt vähän pitempään. Laitoin aikani kuluksi kuntoon. Nyt pitäs nuo pallot ruveta vaihtaan. En oikein ole löytänyt tietoa millä paineilla kannattas ostaa. Nuita ei taida kukaan enää täytellä ja seissyt 5vuotta. Paineet palloissa varmaan nolla.

Varaajapallon olen vaihtanut joskus . Ei naksuta kokoajan. Voisi ehkä mennä vielä.
Kaikki muut 5 palloa varmaan vaihdettava.

Mistä kannattas tilata. Onko tuo varaosat24 halvin . Yritin katsella sieltä , mutta mitkä niistä . Mikä nuista olisi tuo vajoamisen estopallo. :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 15.08.2017 22:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Varaosat24.fi (joka ohjautuu osamies.fi) ei ainakaan Sitrosta halvempi näyttänyt olevan. Muutenkin hirveän vaikealukuiseksi tehty lista, kun pitää osanumeroiden perusteella valita pallo.

Itse tilaisin (tai noutaisin, kun reilun 100km päässä asun) suosiolla Sitroselta pallot. Menekkiä varmasti sen verran, etteivät pallot ole maanneet vuosikausia hyllyssä, ja ovat varmasti arktisiin oloihin sopivia. Lisäksi saat tarvittaessa asiantuntevaa palvelua, jos valinta jostain syystä epäilyttää. Ja onhan näitä alan liikkeitä muitakin pitkin maata, edellämainittu vain minulle se tutuin. :)

PS. Kyllähän niitä palloja voi yrittää täyttääkin, jos niihin on venttiilit asennettu. Jokin minimiraja paineelle kyllä on, että kannattaa paineistaa.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 16.08.2017 00:21 

Viestit: 202
Paikkakunta: Hämeenlinna
No ei kyllä viitsi minkään pallojen perään lähteä ympäri kyliä ajelemaan.
Tänään postitäti toi bxn takapallukat C5seen tuohon rapulle.Torstaina olivat saksasta lähteneet.

OK homma


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 17.08.2017 10:18 

Viestit: 7
Citroselta minä aikaisemmat tilasin. Tuo menekki on se pointti mitä minäkin ajattelin. Jos sitrosen listasta valitsis, niin mitkä kannattas tuohon Break 1.9TD laittaa.
Jos oikein katsoin niin 3 vaihtoehtoa eteen. 70bar,55bar ja Comfort jonka paineet ?. Tässä ei ole Aktiivijousitusta.
Taakse 40bar,30bar,Comfort ja Break

Muistaakseni edelliset oli Comfortit. Miten tuo paineenmäärä vaikuttaa. Onko alusta kovempi jos painetta on enempi.

Kertokaapa miksi alusta oli uudella paineenvaraaja pallolla hetken hyvä. Tai ainakin pidin, mutta jotenkin taantu pian kovaksi. Tämä oli silloin kun vaihdoin tuon pallon viimeksi.

Avatkaapa nyt vähän. Ei oikeen ole hallussa tämä hydrauliika jousitus. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 17.08.2017 10:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
YBP-811 kirjoitti:
Citroselta minä aikaisemmat tilasin. Tuo menekki on se pointti mitä minäkin ajattelin. Jos sitrosen listasta valitsis, niin mitkä kannattas tuohon Break 1.9TD laittaa.
Jos oikein katsoin niin 3 vaihtoehtoa eteen. 70bar,55bar ja Comfort jonka paineet ?. Tässä ei ole Aktiivijousitusta.
Taakse 40bar,30bar,Comfort ja Break

Muistaakseni edelliset oli Comfortit. Miten tuo paineenmäärä vaikuttaa. Onko alusta kovempi jos painetta on enempi.

Enemmän painetta = enemmän joustoa. Myös iskunvaimennusventtiilin ominaisuudet vaikuttaa. Comfortit on aika kaukana mukavasta.
CX:n tai BX:n pitkät 500cc pallot eteen, taakse vaikka vanhemman xantian pehmeät etupallot. Nää on mielipidejuttuja sitten kuitenkin...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 17.08.2017 11:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Farkku-Xantiaa koeajamaan menossa oleva epätietoinen kysyy (ja samalla häiriköi ketjua, sori), paljonko nykypäivänä uudet pallot maksavat ja mitä pallojen venttilöinti ja uudelleentäyttö maksaa??



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 17.08.2017 11:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Sitrosella näyttäisi olevan 37€/kpl peruspallot. Venttiilien saanti on varmaan nykyään aika nihkeää eikä täyttömahdollisuuksiakaan joka kylässä ole. Tollasia halpoja tuskin kannattaa venttiileillä varustaa, ellei sitten virittelymielessä. Kuitenkin kestävät useamman vuoden.

Farkussa kannattaa katsoa takaoven kohdalla oleva kynnyskotelon takapään sauma. Tuppaavat menemään pahaksi...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 17.08.2017 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Ok, hyviä pointteja..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 20.08.2017 22:22 

Viestit: 7
Nuista pallojen paineista ei ole kukaan kommentoinut. Kait joku sentään tietää ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 21.08.2017 07:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
jeppanen kirjoitti:
Nuista pallojen paineista ei ole kukaan kommentoinut. Kait joku sentään tietää ?

Kommentoinhan heti kysymyksesi jälkeen :)

Ihan mutulla jos tosta listasta pitäisi suoraan porailematta alle laittaa niin ottaisin 70bar eteen ja ne 55bar etupallot taakse.
Tai sitten tuolta vaikka BX listasta, oliskohan toi breakin etucomfort 500cc?

Oman kokemusken mukaan Sitrosta ei ainakaan pahemmin kiinnosta jos kyselet pallojen ominaisuuksista. Sain joskus comfortien tarkempia tietoja kysellessä vastauksen tyyliin "Kyllä se valmistaja on niistä hyvät tehnyt, mitässiinäkyselet" :roll:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 25.08.2017 16:40 

Viestit: 7
Kiitos vastauksista. Kaikkia en huomannut joten pahoittelut.

Auttakaapa tuon ajovalojen pesurin kanssa. Käytin pesurin säiliön irti. Testasin moottorit. Kumpikin pelaa mutta ei vaan toimi viiksestä nuo ajovalon pesurit.
Missä mahtaa olla rele joka ohjaa. Valot on ollu päällä. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 25.08.2017 18:46 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Eteen 70 ja taakse break, siinä ne millä se on tehtaalta lähtenyt, uudemmassa edessä 55 ja takana sama break, itsellä edessä beksin pitkät ja takana 55.

Porolle, täyttöä kannattaa kysellä kuukausimiitissä ja venttiilejä samoin, ei noi täytetyt vaan oikein meinaa paineitaan pitää.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 26.08.2017 09:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Xari kirjoitti:
Porolle, täyttöä kannattaa kysellä kuukausimiitissä ja venttiilejä samoin, ei noi täytetyt vaan oikein meinaa paineitaan pitää.


Juup, tästä on jo yhden ex-manselaisen kanssa ollut virittelyä 8-)



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 27.08.2017 07:46 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Periaatteessa, kyllä kestää, kunhan ei aivan tyhjiä palloja täytellä. Ja venttiili ok. Nyt jo toinen täyttökerta, ok.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 27.08.2017 11:02 

Viestit: 7
jeppanen kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Kaikkia en huomannut joten pahoittelut.

Auttakaapa tuon ajovalojen pesurin kanssa. Käytin pesurin säiliön irti. Testasin moottorit. Kumpikin pelaa mutta ei vaan toimi viiksestä nuo ajovalon pesurit.
Missä mahtaa olla rele joka ohjaa. Valot on ollu päällä. :roll:



Nostanpa tämän uudelleen. Pitäisikö tästä luoda uusi keskustelu aloitus.
Ajattelin että kun sama potilas mennään samalla. :D
Jospa jollain olisi näistä pesureista kokemusta. En viitsis pois ottaa katsastusta varten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 27.08.2017 17:55 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
jeppanen kirjoitti:
Jospa jollain olisi näistä pesureista kokemusta. En viitsis pois ottaa katsastusta varten.


Ei vaikuta katsastukseen mitenkään, ei ole enää pakolliset, paitsi xenonien kanssa, niitähän tuohon et laillisesti saa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 27.08.2017 18:04 

Viestit: 7
Tuohan helpottaa paljon. Vois kokeilla leimalle .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsantia Break -96
ViestiLähetetty: 03.09.2017 18:09 

Viestit: 7
Leima tuli että heilahti. :)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: