Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 30.08.2017 11:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 58
Paikkakunta: Lyöttilä
Vuosi ja 30 000 kilometriä takana 2003 vuosimallin ceevitosella. Työpaikan pihalla alkaa kuitenkin olla musta läntti asfaltissa takarenkaan kohdalla ja näyttää tuolta takapäästä vähän tihkuttavan LDS:sää maahan. Pystyykös tuosta kuvasta sanomaan onko vuoto vaan paluuletkussa, vai jousisylinterissä?

Kuva

Hydenestettä lienee karannut pikkuhiljaa kun ratista on alkanut kuulua myös vähän kahnaava ääni kääntäessä, vai mahtaako olla joku muu syy? Voikos tähän lisätä LDS-nestettä ihan vaan korkin avaamalla, vai oliko tämä nyt jotenkin paineistettu järjestelmä, johon ei pitäisi itse koskea? Ja jos voi lisätä itse, niin onko väliä onko auto alhaalla, ajoasennossa vai yläasennossa?



Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 30.08.2017 12:21 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Vahvasti veikkaan että on paluuputki hinkannut itsensä puhki.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 30.08.2017 12:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ei olisi aivan ensimmäinen, josta jousisylinteristä olisi syöpynyt tiivisterenkaan kohdilta sen verran että pallon tiiviste pääsee pullahtamaan pois, ja sitä kautta sitten nestettäkin. Pallon kun irroittaa, niin tilanteen sen osalta näkee heti...

Ja joo, nestettä voi lisätä ihan huoletta. Se säiliön paineistusjuttu on taas näitä "mystiikan ylläpitojuttuja Sitikan hydrauliikan kanssa", sitä pientä paineistusta tarvitaan lähinnä silloin kun on pumppu (ja säiliö) täysin tyhjennetty, ja sitten alkaa lisäämään nestettä. Pumpun ja säiliön korkeusero on aika mitätön, eikä käytetty pumpputyyppi ime oikein mitään, niin sillä pikkupaineella vain saatetaan pumppuun nestettä ja siitä eteenpäin sitä lisäpaineistusta ei tarvita...

Tuossa joku päivä sitten testasin C-vitosen pumppua kotona, säiliö oli viitisen senttiä normaalia korkeammalla pumppuun verrattuna, ja jo tuo pieni lisä riitti siihen että pumppu lähti pumppaamaan ilman lisäjumppaa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: