|
Kirjoittaja |
Viesti |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 12.10.2009 09:55 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lexa kirjoitti: Pallon väri on väärä....eh, oli pakko  Siihen auttaa tämä. http://www.franzose.de/en/ALLE/DS/Hydraulik/ANR39431/Itsekin on tullut mietittyä, että pitäisikö lähteä vihreän pallon kanssa maalikauppaan.. Nyt uhkaa tulla CX:ään täysin harmaa pallotus. :/
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 12.10.2009 10:39 |
Viestit: 2699
|
r_a_n_u kirjoitti: Enpä ikuhna ole kuullut, että noita varaaja-/jousipallon kierteitä pitäisi mittailla. Onko tosiaan niitä montaa kokoa? Ja miksi? rmattila kirjoitti: Ei niitä tiemmä kukaan ole muuten käskenyt mittaamaan, mutta kun kerran jossain on vikaa, niin tuolla saa yhden teoreettisen mahdollisuuden suljettua pois. Just joo. Ja kun tästä juttua tuli, niin honasin, etten ole uutta palloa ostanut ainakaan kymmeneen/viiteentoista vuoteen. Olen käyttänyt vain toisten valmiiksi sovittamia ja mittaamia. Osittain siksikin tuo asia on meikäläiselle outo. Mutta tämä "Putkimies22":n pulma. Olen edelleen sitä mieltä, että palloa asentaessa se tiiviste on syystä tahi toisesta lähtenyt urastaan. Koskaan ennen en ole ollut väärässä ja taas saatan olla.  Niin, kun "Lexa" mainitsi tuosta pallon väristä. Onko tämä nyt sitä harmaatuontia?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 12.10.2009 12:11 |
Viestit: 5124
|
Pallon pohjaan menemisen luulisi saavan varmistettua kun kokeilee kiertää ilman tiivistettä => meneekö yhtään syvemmälle kuin tiivisteellä. (ei tosin kannata kiertää liikaa ettei tiivistepinnat naarmuunnu)
Puhtauden lisäksi taitaa tiiviste vaatia kostutuksen LHM:llä, ettei takerru pintoihin epätasaisesti kiristyksessä ja pullahda, vaan liukuu ensin?
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 13.10.2009 12:34 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Hmm, kokeillakko vielä kerran uudella tiivisteellä vai kokonaan uudella pallolla? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 13.10.2009 14:38 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Laita uusi tiiviste sinne runkoon vassun kaa ja sitten tarkkaileen mistä vuotaa.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 13.10.2009 14:53 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
vassu? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 13.10.2009 14:56 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Putkimies22 kirjoitti: vassu?  No niin, vassu, vasla, vaseliini... Ja ettei tarvitse kysyä, niin seuraavaksi joku kuitenkin mainitsee zildarin tai tissiaineen, se on silikonia. 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 14.10.2009 22:41 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Uusi pallo ja uusi tiiviste, eikä vuoda enää. Tein pienen lenkinkin, en pitkää kun leima meni eilen vanhaksi. En minä noissa mitään eroa näe. Saa nyt sitten nähdä kestääkö ja kuinka kauan.. 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 16.10.2009 12:05 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Muuten, sulla on tuo 8 litran öljypohja BX:ssä, se ihan hieman häiritsee pallon kiristystä eli pallo olis alunperinkin pitänyt vetää kevyesti putkitongeilla kiinni. Se alunperin tyhjä pallo oli myös hyvin löysällä. Oletko katsonut onko siinä pallon teräksisessä tiivistevastepinnassa tai varaajan vastinepinnassa jokin hyvin pieni piikki tai vastaava...
Todennäköisin tapahtumaketju on kylläkin se että ensimmäisen tiivarin kanssa pallo oli liian löysällä ja tuo toinen tiivari on ihan selkeästi mennyt huonosti koska se on muokkaantunut. Tiivari tosiaan on muistettava laittaa sinne varaajan uraan ensin ja siinä pallo kierrettäessä se sitten huomaamatta lipeää pois.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 16.10.2009 12:14 |
Viestit: 2699
|
Cikatti kirjoitti: ... pallo olis alunperinkin pitänyt vetää kevyesti putkitongeilla kiinni. Mitä siinä hommassa tekee putkitongeilla? Älä nyt "Cikatti" hörise tuollaisia. Kun on kunnollinen tiiviste, niin käsin kiristämällä pitää - varmasti!
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 16.10.2009 12:58 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Se oli silloin Kemorassa käsin avattavissa, samoin toisen vuodon kohdalla. Kolmannella taas kireesti. Nyt kiristetty käsin ja sitten pikkupihdeillä vielä "pari senttiä"
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 16.10.2009 13:21 |
Viestit: 2699
|
Putkimies22 kirjoitti: Se oli silloin Kemorassa käsin avattavissa, samoin toisen vuodon kohdalla. Kolmannella taas kireesti. Nyt kiristetty käsin ja sitten pikkupihdeillä vielä "pari senttiä" On sama, kiristää pikkupihdeillä tai suuremmilla, jos tiiviste ei ole urassaan. Kun on ehjä tiiviste ja oikeassa paikassa, sillä se pitävyys taataan. Voihan senkin sitten vetää kiinni vaikka hampaat irvessä ja avatessa irvistää vähän enemmän. Vähemmällä pääsee, kun kiertää vain käsin kiinni. Voihan sitten vaikka irvistää päälle. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 16.10.2009 16:34 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
On absoluutinen motto vetää pallot kiinni käsin, mutta, Putkimiehen saavinkokoinen öljypohja tulee niin lähelllä palloa että siellä on paremmin tilaa kirrata vähän tongeilla kuin käsin, siinä tilassa ei yksikertaisesti kykee kiristämään käsin tarpeeksi toisin kuin normaalissa Beksissä jossa ei ole tynnyrin kokoista öljypohjaa. Tosin onhan ne tiivarit voineet valahtaa sieltä urasta molemmissa tapauksissa.
Olis kyllä kiva vertailla ja mittailla vanhan orkkispallon kierteiden pääte ja korkeus tuohon uuteen palloon. Asiat voi olla niin hullusti että tuon uuden hopeakuulan kierteen yläosan jälkeinen osa pohjaa juuri ja juuri eli on muutaman satikan tai kympin liian korkea.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 16.10.2009 19:14 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: On absoluutinen motto vetää pallot kiinni käsin, mutta, Putkimiehen saavinkokoinen öljypohja tulee niin lähelllä palloa että siellä on paremmin tilaa kirrata vähän tongeilla kuin käsin, siinä tilassa ei yksikertaisesti kykee kiristämään käsin tarpeeksi toisin kuin normaalissa Beksissä jossa ei ole tynnyrin kokoista öljypohjaa. Tosin onhan ne tiivarit voineet valahtaa sieltä urasta molemmissa tapauksissa.
Olis kyllä kiva vertailla ja mittailla vanhan orkkispallon kierteiden pääte ja korkeus tuohon uuteen palloon. Asiat voi olla niin hullusti että tuon uuden hopeakuulan kierteen yläosan jälkeinen osa pohjaa juuri ja juuri eli on muutaman satikan tai kympin liian korkea. Onks sulla se vanha vielä siinä keittiön ikkunan edessä?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 16.10.2009 20:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Gnaah! Ei kyllä se on Kuusakosken sulastossa kuten kaikki vanha Citikkaroina Tosiaan se kuula jäi mun tontille, hyh.... mutta, jos nyt ihan älyttömän hyvä tuuri on, niin se voi olla vielä tuon yhden CX:n sisällä joka joutuu ihan just ainakin kymmenentenä Citikkana sulattoon. Tarkistan huomenna.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 16.10.2009 21:42 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Pallojen kiristystiukkuudesta sen verran, että mä laitan omiin autohini pallot kiinni 2 sormen kiristyksellä, eli etusormi ja peukalo, ja eipä ole koskaan vuotanut, ja aina saa käsipelillä aukikin pallot  . Ja vaseliiniä tai lehmää siihen tiivisteeseen, kuivana ei kannata ruuvata.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 15.11.2009 12:05 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 15.11.2009 14:28 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Putkimies22 kirjoitti: Aikalailla keskikohdilta näytti lätäkkö tulevan tallin lattialle.Voiko siinä sitten varaajarungossa olla halkeama. jopa on mystinen putkimiehen bx.n vuoto
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 20.11.2009 17:54 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Uusia osia  Onko tuon varaajarungon vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa? Tarviiko tiivisteitä tms osto-osaa uusia?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 20.11.2009 19:42 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
OH! Tuota noin, oletko katsonut tarkkaan tuon kumiputken liitoksen josta tulee paluuöljyä? Todennäköisesti vika ei voi olla pallon asennuksessa koska se on varmistettu "liian" monta kertaa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 20.11.2009 23:15 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Pallo, runko ja muut pyyhitty kuivaksi. Naapurin rattiin ja alekirjoittautunut auton alle. Auto käyntiin ja tuo nuolen kohta kastui samantein. Kaikki putket ja letkut ja niiden päät pysyivät kuivina. En keksi enää muuta kuin tuon rungon. ***kele 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 09.01.2010 19:58 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
lehmät takaisin "navetassa"  (?)
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 09.01.2010 23:03 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Jep, varaajarunko nyt vaihdettu. Vanhasta löytyi tuollainen lovi sekä muutama pienempi. En kyllä ymmärrä kuinka nuo sen vuoson aikaansaisivat mutta nyt on kaikki vaihdettu! Niin, paitsi tiiviste. Se uusi iskemätön olikin pöydällä kun kaikki oli kasattu  Noh, toistaiseksi tiivis.  Suurkiitokset mahdollisuudesta ropata +15 eikä -18 lämpötilassa! 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 10.01.2010 14:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Putkimies22 kirjoitti: Jep, varaajarunko nyt vaihdettu. Vanhasta löytyi tuollainen lovi sekä muutama pienempi. En kyllä ymmärrä kuinka nuo sen vuoson aikaansaisivat mutta nyt on kaikki vaihdettu! Mikähän lie nuo tehnyt? Meillä Xantia söi päävaraajapallon tiivisteitä yhdessä vaiheessa ahkerasti, eikä silmin katsomalla löytynyt mitään ihmeellistä. Toistuvia asennusvirheitäkin pidettiin epätodennäköisinä ja kaiken lisäksi välillä tiivisteen vaihdoin minä ja välillä emäntä. Sitten kerran hieraisin hienolla hiomapaperilla tiivistepinnat + vähän muutakin puhtaiksi sekä rungosta että pallosta, jonka jälkeen alkoivat tiivisteet kestää.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Lehmät laitumelle.. Lähetetty: 10.01.2010 15:43 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
tuossa näytti olevan parikin koloa,yksi syvempi kierteen lähellä ja toinen tiivistepinnassa. Tuskin hiomalla olisi saanut niitä pois,sen verran syviä olivat. Tiiviste näytti olevan yhdestä kohti epämuodostunut niinkuin aikaisemmatkin tiivisteet,joten kai joku noista koloista sen tekee,pallo tosin näytti olevan ihan irti kun putkim.sitä kosketti niin pyörähti auki kosketuksesta,mikä lie sitä löysytti sitten. Ei saisi toivottaa että tervetuloa uudelleen  ,mutta paikka käytettävissä jos lämmintä asennustilaa kaipaat 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
|
|