Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Berlingo oikealla automaattivaihteistolla
ViestiLähetetty: 23.09.2017 21:56 

Viestit: 118
Mitä se vaatisi jos facelift berlingoon eli 1-sarjan loppupäähän vaihtaisi oikean automaattivaihteiston, vaikka Aisinin 6-vaihteisen 1.6 bensakoneen kaveriksi.

Oikea projektihan siitä tulisi ainakin koska:
- ei löydy mittaristoa vaihdekaaviolla Berlingo-sarjasta (vai onko jopa tehty?), ei ehkä myöskään estä käyttöä
- ei saa laatikkoa väylälle koska ei saa BSI:lle ohjelmaa Aisinin kanssa eikä varmaan minkään muunkaan ZF 4HP20 tms. väyläaskin kanssa
- edellinen estää moottorin yhteistoiminnan laatikon kanssa, mikä voi vähän häiritä laatikkoa vähintään joissain tilanteissa
- laatikko pitäisi jollain saada pysymään poissa vikatilasta kun sitä ei saa väylälle.

Mitä nyt tulee itse mieleen mekaniikasta:
- vetoakselit koska eri mitoilla oleva laatikko
- joku sovitinlevy ehkä kiinnityspultteihin
- mahdollisesti puuhailua kampiakselin pään kanssa
- vaihdevalitsimen vaihto ja sovittelu aukkoonsa
- sähköä laatikolle
- perävälityksen vaihto ehkä luovuttajasta riippuen (samalla lukkoperä sisään).

Aivan ryhdikäs harrasteprojektiaihio eikä varmasti loppuisi ihan muutamassa päivässä kesken.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Berlingo oikealla automaattivaihteistolla
ViestiLähetetty: 23.09.2017 22:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Päijät-Häme
Lähtisin etsimään kokonaista sopivaa pakettia esim. Xsarasta. Mitä tarkoittaa "facelift berlingo eli 1-sarjan loppupää" vuosimalleina? Joko siinä on väylä?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Berlingo oikealla automaattivaihteistolla
ViestiLähetetty: 24.09.2017 07:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1194
Paikkakunta: The City of Häijää
Jos moottori ja vaihteisto ovat peräisin samasta autosta, niin voihan ne olla samassa väylässä keskenään vaikka loppuauto ei olisikaan. Jos ESP puuttuu niin jonkinlainen koodaaminen voi olla edessä että suostuu toimimaan.
Miksi 1.6 bensa? Ainoa moinen kone jota esiintyy Aisinin kanssa taitaa olla THP ja sitä nyt tuskin kannattaa laittaa :D



DS 21 Pallas BVH 1966, BX 14 TGE BVM 1990, Xantia 2.0 SX BVA 1997, C6 3.0 Exclusive BVA 2006
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Berlingo oikealla automaattivaihteistolla
ViestiLähetetty: 24.09.2017 15:47 

Viestit: 437
Paikkakunta: Porvoo
Eikös olisi helpompaa pitäytyä XU tekniikassa?1.8l Berlingoon 2.0l XU kone (Vääntöä lisää)Ja vaihteisto esim. 406 Peugeotista(ZF Hp).Muuten,pohjalevy noissa ensimmäisissä Berlingoissa yhteinen Peugeot 306 kanssa,ja muistaakseni akselisto edessä sama,joten helppo yhdistää.Vaihteensiirto vaijerilla,joten 306:sen valitsin saattaisi sopia..



"Self-righteous Liberals are a Jihadi's best friend
Learn their language so you can get what you want by telling them what they want to hear!
Remember,it's only temporary"
Poitier's AD732
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Berlingo oikealla automaattivaihteistolla
ViestiLähetetty: 24.09.2017 22:48 

Viestit: 118
Siksi 1.6 bensa, että sattuu olemaan sellainen moottori. Facelift Berlingo taitaa olla noin 2003...2008 mallit Autowikistä. Minulla on se 2006 malli, missä 1.6 bensa on yleisin bensakone. Väylähän 2006 Berlingossa on ihan täysin käytössä BSI-moottori-radio-muut härvelit -välillä mikä ei välttämättä ole suurin etu.

Oli kyllä mielessä että koko voimapaketin vaihtamalla onnistuminen olisi kovinkin helppoa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Berlingo oikealla automaattivaihteistolla
ViestiLähetetty: 25.09.2017 00:50 

Viestit: 3580
Saman aikakauden Xsaraa (no vuoden pari vanhempia ainakin) tosiaan löytyy automaattilaatikolla ja samalla moottorilla, josko sattuisi sopimaan. Mutta miten lienee näiden muutosten laillisuus silti, eli saako uudemmissa muuttaa jotain muuta voimalinjalta kuin moottoria, koska vain välitystenkin muuttaminen muuttaa CO2 päästöjä saati sitten perinteiseksi automaatiksi muuttaminen.

En kyllä muista nähneeni mitään juttua vaihteistoista säädöksissä auton rakenteen muuttamisesta, mutta ainakin moottorin osalta suuri raja taitaa olla vuosi 2001 (jota tuoreempia verotetaankin CO2 päästöjen mukaan ja esimerkiksi Xsaroissaki näkyy olevan eroa 180 g/kg atomaatilla ja 160 g/km manuaalilla samalla moottorilla)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Berlingo oikealla automaattivaihteistolla
ViestiLähetetty: 25.09.2017 01:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3080
Paikkakunta: Tampere
Xsaran aski saman koneen perään on AL4. Se ei ole järkevä vaihtoehto.
Renaultin kangoota on tehty automaattina. Tosin sekin on DP0, joka on sama aski kuin AL4.



Ex C5 Berline -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cactus -14 Xs VTS -00 ZX SP3 -94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX 16 -90 C5 Tour -08 Xsara HDi -03 ZX Brk -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Berlingo oikealla automaattivaihteistolla
ViestiLähetetty: 25.09.2017 07:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5572
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Onhan noita TU5JP4+AL4 saanut ihan kaupasta eli se olisi selvästikin se helpoin tie.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|AX 11 TRE '89=-
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron