Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 39/69 [ 1725 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 69  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 29.09.2017 18:05 

svc kirjoitti:
Eli tuohon joutunee ostamaan maailmalta uuden 23 kWh (~330 kg) akkupaketin maailmalta omaksi n. 9 000 eurolla ennenkuin se kelpaa Suomen verotettavaksi. :mrgreen:
http://store.evtv.me/proddetail.php?prod=Betterplace

32.000€ tuo tais olla suomessa sen akun kanssa, muutaman vuoden kun ajat ja lähdet myymään niin siinä sitten ostaja arpoo että milloinhan tuosta se 9000€ akku alkaa olla "valmis", vuokra-akku poistaisi sen isomman riskin noita käytettynä ostaessa, nythän se on vähän kun ostais volkkaria DSG:llä käytettynä :lol:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 29.09.2017 18:50 

... miten pitkään olen elänyt "sitku" elämää. Tiedättehän?
- sitku mä täytän x vuotta, niin ostan/ lähden/ teen...
- sitku lapset on...
- sitku mulla on rahaa...

Olen päättänyt ainakin yrittää elää "nytku" elämää;
- nytku lapset 10 ja 8 v sekä 1 vko mä suunnittelen tekemistä koko porukalle
- nytku vanhemmat lapset vielä haluavat tehdä mun kanssa juttuja, mä teen (kohta keskimmäisen kanssa trampalle
- nytku rahat riittää tähän, olen tähän tyytyväinen

Nytku on tässä ja nyt, nautin siitä. Sitku voi jäädä tulematta kokonaan.

Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa

ViestiLähetetty: 29.09.2017 23:44 
Käyttäjän avatar

Jari79 kirjoitti:
Nytku on tässä ja nyt, nautin siitä. Sitku voi jäädä tulematta kokonaan.

...miten hyvin osasit tiivistää oleellisen. Samaa mieltä. 8-)

ViestiLähetetty: 30.09.2017 18:34 

Lainaa:

Kaikki heti mulle linjalla vaan..rahaa on luottolaitokset täynnä ja EKP painaa lisää :mrgreen:

- tai sitku oon velaton....

Poissa

ViestiLähetetty: 30.09.2017 21:42 

Xari kirjoitti:
Lainaa:

Kaikki heti mulle linjalla vaan..rahaa on luottolaitokset täynnä ja EKP painaa lisää :mrgreen:

- tai sitku oon velaton....

Ihan hyvä pointti Xarilta. En todellakaan ole pikavippeilyn tai velaksi elämisen kannalla. Velattomana pystyy sijoittamaan lainaan menevät manitsut kyllä johonkin muuhun.

Itse funtsin esim. niin, että haaveilet jostain, "sitku mulla on rahaa, mä...". Kuinka paljon me tuhlaamme rahaa joutaviin? Tupakki, olut, napanderi, karkit, aapeeseen munkit jne.? Jos ainakin hillitsisimme tätä, olisiko kohta tilanne "nytku mulla on rahaa, mä..."? Tai myisimme ylimääräiset tavarat pois jne.? Saanette pointin.

Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2017 20:25 

Miten on mahdollista että niin typerää tuotetta on kyetty myymään,kuin sisäpuolelta kiinnitettyä sadevesikourua?Täysin mahdoton puhdistaa..

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2017 20:52 

Northstar kirjoitti:
Miten on mahdollista että niin typerää tuotetta on kyetty myymään,kuin sisäpuolelta kiinnitettyä sadevesikourua?Täysin mahdoton puhdistaa..

Joopa. Aikoinaan sellaiset annoin taloomme asentaa. Vasta sitten, kun niitä piti ensimmäisen kerran puhdistaa, tyhmyyteni 'siinäkin' asiassa huomasin.
Mutta, konstit on monet sanoi ämmä kun kusi ja konttas. Sama vesiletku, jota auton pesussakin käytän, hoitaa melkoisen kivuttomasti homman. Liukkaasti tulevat lehdet rännejä pitkin alas. Letkun päässä säädettävä suutin. Joten kourujen asentaja on ainakin minun haukuilta sen asian suhteen säästynyt.

Toinen asiaan liittyvä juttu. Kaiken puuston aion kaataa talon läheltä. Rivastivat kattoa. Osalle jo sen olen tehnytkin. Huomattavasti vähentää myös vesikourujen puhdistustarvetta. Ensi kesänä se homma jatkuu, jos Luoja suo.

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2017 08:12 
Käyttäjän avatar

Näin unta että Xsara vuotaa lehmää :lol:

Lääkitys? :?

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2017 19:13 

Nettiauton citikoiden määrää, 1745 kpl, pitkin kesää myytäviä oli 2000 kahta puolen koko ajan, aletaanko nämä viedä käsistä :shock:

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2017 21:25 

Tuokin määrä putoaa huomattavasti,jos romutuspalkkio otetaan uudestaan käyttöön..

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 15.10.2017 02:10 

Xari kirjoitti:
Nettiauton citikoiden määrää, 1745 kpl, pitkin kesää myytäviä oli 2000 kahta puolen koko ajan, aletaanko nämä viedä käsistä :shock:

Eipäs ole tullut seurattua, varmaan vaihtelee jonkunverran vuodenaikojen ja viikonpäivän mukaankin, miksei vaikka kuukauden/tilipäivänkin mukaan? Vaikuttaakohan nettifirman erilaiset ammatti/puoliammattilaismyyjien siivoustalkoot vaikuttaa määriin jotenkin, mutta kai ne siivoaa kaikkia merkkejä samalla?

Nyt näkyi olevan 2120 kpl ja kokonaisuudessaan nettiauton "kaikki vaihtoautot" -linkki antoi 89549 kpl. En tiedä paljonko se kokonaismäärä vaihtelee, mutta yllättävän paljonkin elää Citikoiden määrä lyhyessä ajassa?

(Eli noiden lukuja:
https://www.nettiauto.com/citroen/vaihtoautot
https://www.nettiauto.com/vaihtoautot)

Poissa

ViestiLähetetty: 15.10.2017 19:36 

Northstar kirjoitti:
Tuokin määrä putoaa huomattavasti,jos romutuspalkkio otetaan uudestaan käyttöön..

Tarkennuksena 1744 henkilöautoa, romutuspalkkiohan tulee, valtiolta saattaa tosin loppua rahat kesken jos jokainen alkaa vaihtamaan uuteen, sitikkamiehiltähän se ei lopu :D

Poissa

ViestiLähetetty: 30.10.2017 10:14 
Käyttäjän avatar

Ihmettelen ostamisen vaikeutta:

viewtopic.php?f=5&t=26584

Ensin joku sanoo, että ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Sitten kun tingit, niin toinen loukkaantuu ja valittaa, että kun kaikki pitäisi saada kahvipakettihinnalla. Ei suostu edes keskustelemaan enää. Kolmannelle kun maksat mitä pyydetään niin todetaan, että kuinka voi olla niin tyhmä, ettei edes tingi. Neljäs suuttuu kun yrittää olla hiljaa, ettei joutuisi sanomaan pyydetyn hinnan olevan aivan liian kova.

Kaikki nämä siis henkilökohtaisia kokemuksia patonkilaisten kanssa kaupankäynnistä. Joku voi jopa tunnistaa itsensä niistä ;)

Asiallisia myyjiä täällä on kuitenkin suurin osa, enkä tämänkään ostoilmoituksen ja siitä virinneen keskustelun taustoja tunne...

Poissa

ViestiLähetetty: 20.11.2017 09:48 
Käyttäjän avatar

Romutuspalkkiosta puheen ollen: Joko tuosta 2018 systeemistä on virallista tietoa olemassa? Jotain huhua on kuulunut, että auto kelpuutetaan vain jos se on ollut liikenteessä vielä 2017. Pitäisikö navetan takana oleva varaosaraato ottaa hetkeksi liikennekäyttöön kun kilvet ovat vielä paikallaan? Leimaahan siinä ei ole ollut pariin vuoteen ja puolet osista puuttuu mutta haitanneeko?

Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa

ViestiLähetetty: 30.12.2017 22:57 

Ihmettelen (jälleen) autojen verokohtelua EU:n sisällä. Esim. Italian Toyotan sivuilla "rakentelin" 4x4 Hiluxin hinnat alkaen -mallin manuaalilaatikolla ja miehistöohjaamolla. Lisäksi ruksin varusteeksi vakionopeudensäätimen, jota ei Suomessa halvimpaan Workhorse-varusteluun edes saa ja jotain lavasuojia sekä parkkitutkan. Hintaeroa kertyi varusteita säätämällä 16000-19000€ arvatkaa kumman maan eduksi? :lol:

Näin sitä ollaan yhdenvertaisia kaupankäynnissä.

Poissa

ViestiLähetetty: 31.12.2017 14:52 

Hessu kirjoitti:
Romutuspalkkiosta puheen ollen: Joko tuosta 2018 systeemistä on virallista tietoa olemassa? Jotain huhua on kuulunut, että auto kelpuutetaan vain jos se on ollut liikenteessä vielä 2017. Pitäisikö navetan takana oleva varaosaraato ottaa hetkeksi liikennekäyttöön kun kilvet ovat vielä paikallaan? Leimaahan siinä ei ole ollut pariin vuoteen ja puolet osista puuttuu mutta haitanneeko?

Vielä kerkiää kun äkkiä toimii, tänä vuonna pitää olla liikennekäytössä, eli tänään vielä kerkiää ja huomenna voi tilata romukyydin, yli vuoden pitää olla ollut omistuksessa, leimaa ei tarvita.

C3 olis romutustarjouksessa, harmittavasti vain Pösöön saisi samalla rahalla paremmat varusteet, kolmoseen sais nätimmän sisustuksen, lisähintaan tietysti, pösöön sitä ei saa rahallakaan, ankeensynkänkarmea musta ainoa vaihtoehto.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2018 12:35 
Käyttäjän avatar

Luin juuri äsken visailukysymyksen, mitä "kirograafinen" tarkoittaa.

Vastaus: auttetiojriknisäK (pieni kompa, ota tuosta :roll: nyt sitten selvää...)

Josta tuli mieleen, että mitähän "kiroilu" on sitten alunpitäen tarkoittanut?
Tai onko joku "hinnan kiroissa"?

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2018 14:50 

XM-Hannu kirjoitti:
Luin juuri äsken visailukysymyksen, mitä "kirograafinen" tarkoittaa.
Josta tuli mieleen, että mitähän "kiroilu" on sitten alunpitäen tarkoittanut?
Tai onko joku "hinnan kiroissa"?

Kirografisen ”kiro” on samaa kuin kiropraktikolla, eli käsin tekemistä.
Kiroilu on taas kirousten generointia, kirouksen alkuperästä ei hajuakaan mutta muistuttaa kyllä kirkkoa (myöskin englannin curse - church sanaparissa). Kirkon ”viestintä” silloin kun ristiretkien aikoina oppia levitettiin, oli pitkälti uhkailu ja lahjonta -linjalla, ja sieltä saakka on paljon sanastoa jäljellä. Sitä vanhemmalta ajalta ei suomalaisia kirjallisia lähteitä olekaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.01.2018 18:13 

r_a_n_u kirjoitti:
jarruventtiili kirjoitti:
Jos BXän aikaan olisi ollut nettikeskusteluja niin taatusti olisi ollut keskustelua kyseisen mallin laadusta - vai onko joku oikeasti jo unohtanut kuinka epäluotettavan auton maineessa BX:t ovat olleet ja ovat vieläkin, jos kyseinen malli tulee esille autokeskusteluissa.

Ohoh! Joko olen täysin unohtanut, tai mikä lie, mutta ensimmäisen kerran tulee esille BX:n epäluotettavuus siten että siitä luen. Tottahan sitä hölötystä, mitä esim. täällä on, olen lukenut ja kuullut, mutta ihan noin tosissaan. Kulkuneuvo BX on siinä kuin moni muukin. Ei sen enempää. Mutta kerrotko nyt, miten se BX:n epäluotettavuus käytännössä ilmenee? Mikä on mielestäsi siihen verraten oleellisesti luotettavampi samassa hintaluokassa?

No,tuo luotettavuus riippuu vähän mihin vertaa..Mielestäni luontevaa on verrata bexin seuraajaan,eli xantiaan..
Tästä nyt on kulunut jo toistakymmentä vuotta kun viimeksi bexin omistin,mutta tässä asiassa "Aika kultaa muistot" ei päde.
Ihan vaan muutama esimerkki vioista:Etupalkit ruostuu,paluuletkut etutolpista poikki,etutolpissa ohivuotoa,"mustekalat"vuotaa,taakse menevät pitkät putket vuotaa,,tukivarsien laakerit,flektin etuvastukset,kytkinvaijerit poikki,kytkinvivustot poikki,jarruventtiilin vuodot(ohi ja sisälle),takavalojen kosketushäiriöt,mäntävauriot "kerrostalokoneissa",irtoavat ajovalojen lasit,juuttuvat korkeudensäätimet,irtoavat vaihteensiirtotangot,vaihteistoviat(hp14)...Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen..Toki joitakin samoja vikoja myös xantioissa,mutta paljon myöhemmin..

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 21.01.2018 19:05 
Käyttäjän avatar

Northstar kirjoitti:
r_a_n_u kirjoitti:
jarruventtiili kirjoitti:
Jos BXän aikaan olisi ollut nettikeskusteluja niin taatusti olisi ollut keskustelua kyseisen mallin laadusta - vai onko joku oikeasti jo unohtanut kuinka epäluotettavan auton maineessa BX:t ovat olleet ja ovat vieläkin, jos kyseinen malli tulee esille autokeskusteluissa.

Ohoh! Joko olen täysin unohtanut, tai mikä lie, mutta ensimmäisen kerran tulee esille BX:n epäluotettavuus siten että siitä luen. Tottahan sitä hölötystä, mitä esim. täällä on, olen lukenut ja kuullut, mutta ihan noin tosissaan. Kulkuneuvo BX on siinä kuin moni muukin. Ei sen enempää. Mutta kerrotko nyt, miten se BX:n epäluotettavuus käytännössä ilmenee? Mikä on mielestäsi siihen verraten oleellisesti luotettavampi samassa hintaluokassa?

No,tuo luotettavuus riippuu vähän mihin vertaa..Mielestäni luontevaa on verrata bexin seuraajaan,eli xantiaan..
Tästä nyt on kulunut jo toistakymmentä vuotta kun viimeksi bexin omistin,mutta tässä asiassa "Aika kultaa muistot" ei päde.
Ihan vaan muutama esimerkki vioista:Etupalkit ruostuu,paluuletkut etutolpista poikki,etutolpissa ohivuotoa,"mustekalat"vuotaa,taakse menevät pitkät putket vuotaa,,tukivarsien laakerit,flektin etuvastukset,kytkinvaijerit poikki,kytkinvivustot poikki,jarruventtiilin vuodot(ohi ja sisälle),takavalojen kosketushäiriöt,mäntävauriot "kerrostalokoneissa",irtoavat ajovalojen lasit,juuttuvat korkeudensäätimet,irtoavat vaihteensiirtotangot,vaihteistoviat(hp14)...Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen..Toki joitakin samoja vikoja myös xantioissa,mutta paljon myöhemmin..

Jos saman katon alla myytiin Toyotaa ja Citroenia, niin veikatkaa kummissa oli enemmän ongelmia? :)
-85 tyttö ystävän BX 19 GT meni 34km, kun kone kajahti niin huolella, että laatikkokin halkesi. Juuri viikollahan täällä todisteltiin, että niissä etutolpissa alkoi ohivuodot vasta kun KYB alkoi niitä valmistamaan, eihän ne ennen? ;)

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 21.01.2018 19:24 

Niin,ei kaikkia vikoja voi pistää sen piikkiin että monimutkainen rakenne bexissä..Kyllä bexit selvästi huonompia kuin esim. xantiat.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 21.01.2018 19:37 

Northstar kirjoitti:
Niin,ei kaikkia vikoja voi pistää sen piikkiin että monimutkainen rakenne bexissä..Kyllä bexit selvästi huonompia kuin esim. xantiat.

Ja kaikki sen jälkeen tulleet Xantiaa huonompia myös, Trafin vikatilastoissa Xantia oli 30 kieppeillä olevilla sijoilla, parhaimmillaan parempi kuin joku perustekniikalla oleva Golf, ensimmäiset vitoset 50 kieppeillä kun X7 ei mahdu 100 parhaan joukkoon..

Beksissä ehkä yksi syy, kuten joku 205 et myynti veti enemmän kuin rahkeissa oli varaa, hosumalla ei hyvää tule ja tuotekehittelyrahat tais olla vähissä.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.01.2018 20:05 
Käyttäjän avatar

Northstar kirjoitti:
Mutta kerrotko nyt, miten se BX:n epäluotettavuus käytännössä ilmenee? Mikä on mielestäsi siihen verraten oleellisesti luotettavampi samassa hintaluokassa?
No,tuo luotettavuus riippuu vähän mihin vertaa..Mielestäni luontevaa on verrata bexin seuraajaan,eli xantiaan..[/quote]Ehkä luontevaa, mutta ehkä epäreilua? Xantia kun pohjautuu monelta osin BX:ään ja sen myötä niitä ongelmakohtia on päästy siinä vaiheessa korjaamaan. Jos vertaisi esimerkiksi saman aikakauden japsipommeihin (Nissan, Mazda, Subaru, Toyota), niin loistaisi kenties liikaa edukseen? Itsellä pari beksiä on ollut ja ei niitä mitenkään erityisen vikaisiksi voi kyllä haukkua tosissaan puhuen. Ensimmäisen beksini omistuksen aikana paljon ihmeellisempiä vikoja pähkäiltiin kavereiden japseissa ja kovasti tuntuivat japsien omistajat säikkyvän beksin matkamittarin kolmosella alkanutta lukemaa: "eihän noin paljon ajetulla uskalla liikkua". :roll:

Toki niitä vikoja beksissä oli, mutta ei mielestäni mitenkään erityisen paljoa. Tuohon itsellä nykyisin olevaan volkkarinkorvikkeeseen jos vertaa, niin kenties enemmän, mutta minulle taitaa olla noista sattunut yllättävän hyvä yksilö, kun kuulemma noista jokaisesta pitäisi mennä kaikki pyöräntuennan nivelet vaihtoon vähän väliä yms - toki niiden samojen asiantuntijoiden mukaan myös niistä bekseistä aina hajoaa se ilmajousitus mikä niissä on siellä takana ja sitten ne menevät perä maassa... :mrgreen:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 21.01.2018 20:27 

laakeri kirjoitti:
Ensimmäisen beksini omistuksen aikana paljon ihmeellisempiä vikoja pähkäiltiin kavereiden japseissa ja kovasti tuntuivat japsien omistajat säikkyvän beksin matkamittarin kolmosella alkanutta lukemaa: "eihän noin paljon ajetulla uskalla liikkua". :roll:

Samaa muistelen, 200tkm ajettua japsia piti niiden omistajatkin itsekin ihan loppuunajettuna, ja tuo ajettavuusero oli noissa ihan järkyttävän suuri.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.01.2018 21:28 
Käyttäjän avatar

Xari kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Ensimmäisen beksini omistuksen aikana paljon ihmeellisempiä vikoja pähkäiltiin kavereiden japseissa ja kovasti tuntuivat japsien omistajat säikkyvän beksin matkamittarin kolmosella alkanutta lukemaa: "eihän noin paljon ajetulla uskalla liikkua". :roll:

Samaa muistelen, 200tkm ajettua japsia piti niiden omistajatkin itsekin ihan loppuunajettuna, ja tuo ajettavuusero oli noissa ihan järkyttävän suuri.

Itse muista niin, kun maahantuojalla oli 1v omassa käytössä olleita CX Gti autoja, jotka maksoi uutena noin 200.000mk, niin niitä sai ostaa vuoden vanhoina 80.000mk. Oli se sitten loppuun ajettu, tai ei, niin kukaan niitä ei arvostanut.

Saati kun BX:ä tuli jostain 2v vanhoina leasing palautuksena, niin maahantuojalle iski suoranainen paniikki, kenelle ne myydään.

Oli sitten Corolla, tai Carina, niin niistä meinasi tulla tappelu, kuka ne sai. Voin taata, jos vaihtoehtona oli 200tkm ajettu BX, tai Carina, niin siihen BX:n päin ei kukaan edes kusenut, kun Carina jatkoi heti huolettomia kilometrejä eteen päin. Hauskoja tarinoita kuitenkin Citroenin ylivoimasta teillä! :lol:

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 39/69 [ 1725 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 69  Seuraava