Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/4 [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 05.07.2017 22:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Evoluutiolle ei voi mitään. Teetin eräällä pajalla kuvan mukaisia adaptereita jotka tulee H2-venttiilin ja pallon väliin. Siinä on kierteet yhdysputkelle jolla hoidetaan ulkoisesti se uusien venttilien sisäinen yhdyskanava ja ilmausnipalle joka venttiilin normaaliportissa on uusissa. Nyt siis samassa portissa putken toinen pää ja nippa pallon tyvessä. Pääkaralle on lisätty jousi seuraavasti: Karan sulkutulppa on porattu läpi ja reikään on hitsattu pultista tehty keskitukikara jouselle. Tappi toimii myös karan alatopparina ja ulkonema vastaa sen välissä olevan muovirinkulan korkeutta 3,6 mm. Muovirinkula varmistaa normaalisti öljyn kulun (ja ehkä valmentaa kilahdusta...) kun kara on ala-asennossa vasten tulppaa, jonka reijän se muuten sulkisi. Tässä rakenteessa em lukkoa ei pääse tulemaan ja se vastaakin pitkälti c5:n designia. Noilla mitoilla C5:n venttilin jousi käy tuohon, joka kuvassa. Vastaavavia löytyy myös jousivalmistajien luetteloista. Kolmas muutos on vajoamisenestoventtiilin uuttaminen viidestä neliporttiseksi ja päädystä lähtevän putken poisjättö. Kerrankin on tuuria sillä vakiventtiilin suljetun pään tulppa käy suoraan reijällisen tilalle.

Jarrusatulat eteen löytyi ruotsista ja ovat matkalla tänne.


Liitteet:
NewImage_900_737_70.jpg
NewImage_900_737_70.jpg [ 46.36 KiB | Katsottu 38350 kertaa ]
NewImage_1000_729_70.jpg
NewImage_1000_729_70.jpg [ 62.53 KiB | Katsottu 38350 kertaa ]
NewImage_1000_563_70.jpg
NewImage_1000_563_70.jpg [ 98.17 KiB | Katsottu 38350 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 04.10.2017 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Kelkka on saatu kutakuinkin valmiiksi. Jarrut, levyt ym laitan vasta kun kelkka paikoillaan, niin on kevyempi käsitellä. ABS-anturit täytyy vielä sovittaa 3 mm liian isoihin reikiin. Kynkät absittomasta breikistä ja reijät piti porata valukorvakkeeseen isoiksi koska mistään ei saanut niiden tarkkaa paikkaa järkevästi mitattua. Laitan suuremman reijän täytteeksi kemiallisen metallin kun kiristän ensin anturin sopivaan paikkaan. Ehkä anturin päälle ohut muovi, jotta saa poiskin.
Kelkkaa ei saa paikoilleen ennen korin ruostekorjauksia ja tänään rohkaistuin ja otin tankin pois. Bensan täyttö-ym huohotusletkuhässäkän takana lokarinkaaressa oli sellainen lähes kevytbetonimaiseksi kovettunut kuratäyte, että en ole uskaltanut takkia poistaa ennen kuin on pakko.. Ilahduin kovasti kun kuran poiston jälkeen reikiä ei ollut ja kaikkialla ko alueella kova ääni kolkutellessa! Tästä on helppo edetä, -tosin riittää sitä hommaa kuvan kohdan päällä olevassa lokarin reunassa, ja toisella puolen siellä tutussa "peruspaikassa" joka niin iloisesti ilmoittaa olemassaolostaan pienin kuolin maalipinnassa ja painellessa tuntuu kovin ohkaiselta..
Muuten, esim takaloosterin pohjan saumojen reunoihin, riittää putsaus ja pintakäsittely.


Liitteet:
NewImage_986_555_70.jpg
NewImage_986_555_70.jpg [ 119.33 KiB | Katsottu 36262 kertaa ]
NewImage_1024_670_70.jpg
NewImage_1024_670_70.jpg [ 118.38 KiB | Katsottu 36262 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 08.10.2017 00:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Hienoa! Hommat etenee ja arvokasta tietoa taltioidaan tulevaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 08.10.2017 14:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Esa66 kirjoitti:
Hienoa! Hommat etenee ja arvokasta tietoa taltioidaan tulevaan.

Tuo tiedon taltiointi , tarkemmin kuin tämän ketjun jutuissa, kuvissa ja muissakin kuvissa joita roppakaupalla, olisi tärkeää, mutta ei millään jaksaisi kun pitäisi saada kasaan ja pois montulta. Tarkoitan lähinnä putkia ja niiden mittoja/piirrustuksia. Putkia ei muutenkaan ole vedetty alkuperäisellä tavalla johtuen putkipokkarin suuremmasta R:stä jolloin reittejä piti muuttaa. Esim aktiva venan putket päinvastoin kuin alunperin. Toisaalta jos tekis kuvat vois teettää letku-putkisettejä..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 15.03.2020 09:51 

Viestit: 524
Wesa kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Hienoa! Hommat etenee ja arvokasta tietoa taltioidaan tulevaan.

Tuo tiedon taltiointi , tarkemmin kuin tämän ketjun jutuissa, kuvissa ja muissakin kuvissa joita roppakaupalla, olisi tärkeää, mutta ei millään jaksaisi kun pitäisi saada kasaan ja pois montulta. Tarkoitan lähinnä putkia ja niiden mittoja/piirrustuksia. Putkia ei muutenkaan ole vedetty alkuperäisellä tavalla johtuen putkipokkarin suuremmasta R:stä jolloin reittejä piti muuttaa. Esim aktiva venan putket päinvastoin kuin alunperin. Toisaalta jos tekis kuvat vois teettää letku-putkisettejä..

Voineeko tuo actiivi sylinteri toimia oikein päin jos putket eripäin tuosta venttiililtä sylinterille?
Vai meneekö letkut tuossa vielä ristiin kun menevät alas tuosta akselin rungon läpi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 15.03.2020 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Ei mene alla ristiin, mutta oikeanpuoleinen menee toisinpäin läpi venttiilistä. Vasen menee suoraan keulaan ja siitä vasemmasta haarautuu se pikkuputki venalle. Oikeanpuoleinen oli helpompi putkittaa noin päin ja venttiili sen suhteen symmetrinen.
Kelkka on auton alla alustavasti paikoillaan, mutta joudun vielä pudottamaan alas kun vaihdan nuo joustavat letkut kaarevalla lähdöllä oleviin ysikymppisiin. Projekti vähän jäänyt vaiheeseen kun meinasin polttaa koko pirssin ja tallin samalla, mikä hieman motivaatiota söi. Nyt aikaa taas paremmin puuhastelua ja voi olla että tuo tuosta vielä liikahtaa. VSX-mallin kattoverhoilu olisi hakusessa :roll:



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 28.11.2021 20:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Xantia aktivoitui tänään kun tehtiin siirto talveksi toiseen katokseen. Sain kelkan paikoilleen ja puuuttuvat putkiliitokset tehtyä. Yksikään paksuista putkista ei vuotanut. Näissähän on ne itsetehdyt adapterit vakioleikkuurengasliittimille. Pari 3,5 millistä vuoti mutta korjautui helposti kiristelemällä. Ainoa mikä jäi hieman vuotamaan ja vaatii ensi keväänä huomiota sen omatekoisen Evolution-modauksen ilmausnippa, jota en saanut pitämään. Täytyy käyttää auki. On luultavasti porauksen pohjan pinnanlaatu huono. Takapää tuntui toimivan pehmeästi pienellä pihakierroksella, mutta syvällisempiin hydractiveanalyyseihin ei nyt pakkasella ollut mahdollisuutta yhdellä tyhjällä renkaalla..
Aluksi ihmettelin kun en meinannut saada konetta käyntiin. Aikani tutkittua huonolla menestyksellä, kokeilin painaa inertiakytkintä ja se naksahti. Ja auto käynnistyi! En ymmärrä miten on itsestään mennyt parin-kolmen vuoden aikana kolariasentoon?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 30.07.2023 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Activa taas työn alla ja pienen bensan virkistyskierroksen jälkeen käynnissä. Takapään putkien ja vajoamisenestovenan kanssa pientä säätöä mutta nyt alkaa jotenkuten pelittämään. Venttiliin toisen pään umpikorkin poteroa piti syventää. Eli ei saa evoversiota suoraan tehtyä sillä, että vaihtaa viidennen reikäpään korkin toisesta otettuun umpinaiseen, muuten sen pään kara ottaa pohjaan. Ei ollut mittoja mutta kuvien perusteella riittää ettei sen pään kara ylety poteron pohjaan. 3,5 mm syvensin. Tuntuisi H2-evo nyt toimivan takana! Tekee sen mitä omat entiset H2:t ei koskaan tehneet, eli kun on moottori sammuksissa ja käyttää oven tai luukun auki jotta menee 30 s pehmeeseen tilaan, niin tuon voi toistaa useita kertoja. Tämä siis seurausta modauksesta jolla vanha venttiili saadaan tomimaan kuten loppupään -99-20 XM ja Xantia H2 joiden venttiili on muutettu vastaamaan kanaviltaan H3+ venttiiliä. Virityksen pitäisi estää tilanne jossa kara jää jumiin keskipallon liian suuren paine-eron takia.
Tosin jotain häikkää on korkeussäädössä takan joka ei oikein reagoi. Jouduin silloin lyhentämään putkea jossa teräslankä sisällä ja voi olla että on jotenkin tukossa tai ahdistaa enemmän kuin pitäisi. En nyt muista mutta oisko ollut toinen korkeussäätinen sivussa. Olikos noista ahdistettuja putkia enemmänkin? Esim takajarrun paineelle? Varaosaluettelosta ei oikein aukea..
Leima oisi tavoitteena tänä kesänä.
Motti pitää käyttää pois ja vauhtipyörän stefa vaihtaa. Samalla tulee tilaa tehdä evo modi myös etupäähän.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 30.07.2023 21:24 

Viestit: 700
Meinasitko vaihtaa blokin paikkaa edessä? Mitä ainakin itse silmämääräisesti mallailin joskus, niin ainakin tiukkaa, ellei mahdotonta, tulee olemaan, jos pallon ja blokin väliin tulee ylimääräistä.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 30.07.2023 22:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Akseli kirjoitti:
Meinasitko vaihtaa blokin paikkaa edessä? Mitä ainakin itse silmämääräisesti mallailin joskus, niin ainakin tiukkaa, ellei mahdotonta, tulee olemaan, jos pallon ja blokin väliin tulee ylimääräistä.

Hyvä pointti! En ole tuota vielä miettinyt. Täytyy ratkaista jotekin. En mielelläni siirtäisi kun edessä on noi isot putket hyviä



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 30.07.2023 23:09 

Viestit: 524
Kaipaako Wesa harjoitus kappaletta/kappaleita ? ( ennenkuin omasi laitat muttereiksi )
Stefan vaihtoon tosiaan koko murkula pois otettava. Tai saa sen laatikon alakautta jos haastetta haluaa..
Toi toinen mun Activa pitäisi laittaa pieniksi kun ei into meinaa riittää tuohon yhteenkään..
Activa speciaalit ja muut tarpeelliset talteen ja loppu sulattoon tms. Nyt vielä käy ja kukkuu ja likkuu tilassa..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 31.07.2023 08:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
vtsbx kirjoitti:
Kaipaako Wesa harjoitus kappaletta/kappaleita ? ( ennenkuin omasi laitat muttereiksi )
Stefan vaihtoon tosiaan koko murkula pois otettava. Tai saa sen laatikon alakautta jos haastetta haluaa..
Toi toinen mun Activa pitäisi laittaa pieniksi kun ei into meinaa riittää tuohon yhteenkään..
Activa speciaalit ja muut tarpeelliset talteen ja loppu sulattoon tms. Nyt vielä käy ja kukkuu ja likkuu tilassa..

Jotain tarpeita kyllä olisi, mutta kokonaista kärryä ei nurkkiin tällä hetkellä oikein mahdu. Pitäisi käydä vilkaisemassa..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 01.08.2023 19:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Eipä ollutkaan tarvetta sen tulpan syventämiselle, taisi vaan kara takellella. Kun kolkuttelin venttiiliä niin alkoi mennä öljy läpi. Laitoin vakitulpan takaisin. Lankatäytteinen putkikin kyllä ahdisti ja sisälanka oli tullut putkileikkurilla hieman kiinnivallassaantuneen reijän läpi pari milliä ulos. Lyhensin langan ja sain työnettyä sen päätä hieman sisemmäksi jotta sain putken pään seevattua. Nyt toimii säätö ja jousitus normaalisti. Voi olla että on 5 v sitten paineistetut pallot on vajunnut mutta ainakin takapää loistava etupäähän verrattuna kun vähän kokeili. Ja kyllä tämä aina jaksaa ihmettyttää alussa kun ei kallistu :D

Etuventtiiliin saa kyllä välipalan just kiinni mutta silloin pitää pallo kiertää kiinni kun venttiili on irti kannakkeestaan. Mahtuisi halkaisijan puolesta myös uudempi litteä pallo, mutta ei taida löytyä 70-75 barisina varajaajapalloja? Jää myös volyymi vähän pieneksi 385/450 cm3.

Takakelkkaan tekemäni lisäjäykkäri on äänenvaimentajan tiellä :oops:. Tämä oli siis tehty korvaamaan Breikin kelkassa päällä olevaa jäykkäriä joka oli tuon activan vakaajatangon tiellä. Änkkkään en ala koloa tekemään, joten täytyy käyttää kelkkaa alhaalla ja tehdä uusi vastaava kuin Breikissä mutta laiittaa se taaemmaksi.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 01.08.2023 21:29 

Viestit: 700
Wesa kirjoitti:
Etuventtiiliin saa kyllä välipalan just kiinni mutta silloin pitää pallo kiertää kiinni kun venttiili on irti kannakkeestaan. Mahtuisi halkaisijan puolesta myös uudempi litteä pallo, mutta ei taida löytyä 70-75 barisina varajaajapalloja? Jää myös volyymi vähän pieneksi 385/450 cm3.

X7 2.2Hdi:ssä on 75b, 70b muissa x7:ssa.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 06.08.2023 22:43 

Viestit: 96
Paikkakunta: Espoo
Mikäs sen lankatäytteisen putken idea on? Uusin omastani kaikki takapään putket ja laittelin tyytyväisenä ihan tavan putket, jotka minulle tunnetusta liikkeestä myytiin. Vanhoja purkaessa ihmettelin sitä lankatäytteistä.

Pääseekö nyt liian huimasti paine johonkin?



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 06.08.2023 22:50 

Viestit: 700
Vekke kirjoitti:
Mikäs sen lankatäytteisen putken idea on? Uusin omastani kaikki takapään putket ja laittelin tyytyväisenä ihan tavan putket, jotka minulle tunnetusta liikkeestä myytiin. Vanhoja purkaessa ihmettelin sitä lankatäytteistä.

Pääseekö nyt liian huimasti paine johonkin?

Takajarruja se kai on tehty hillitsemään. Noissa vanhemmissa malleissahan se taitaa oikeasti haitata, jos ei ole ahdistinta, mutta näissä abs-jarrullisissa malleissa se ei taida olla niin justiinsa. Toki abs vian sattuessa voi takajarrujen tehokkuus liukkaalla yllättää?



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 07.08.2023 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Kelkan lisäjäykkärin muutin sellaiseksi että tulee kallistuksenvakaajan puslien kannen taaempin pulttien alle. Tein ylimääräisestä kelkan alajäykkäristä hieman taivuttamalla sopivan. Mahtuu just olemaan niiden vakaajan vipujen yläpuolella kun jousitus on ala-asennossa. Putkea varten piti irroittaa pohjasta vararenkaan kannakkeet. Tukiputki otti kevyesti tavaratilan pohjan jäykkistystaivutusten alareunoihin kiinni ja paukutin niitä laudan ja vasaran avulla noin 5 mm ylöspäin. Tuskin ne kelkan taaemmat tukikumit enempää joustaa ylöspäin? Ja jos joustaa, lähinnä rengasmelua voi välittyä sisään.
Takakorkeussäädin tahmaa. Täytyy käyttää auki. Vaatii kara aika paljon voimaa että liikuu. Aktivassahan on korkeussäädintä varten varsin ohut tanko tukivarsien välissä eikä jaksa oikein painaa säädintä.
Sulake-rele-liitin-maattorumban jälkeen sain Lexalla yhteyden ja taka oik abs anturi pimeenä.
Pientä takapakkia tuli takaluukun kanssa kun oli (puskuri irti) perä liian lähellä prässin käsipumpun kannaketta, niin alas laskiessa luukun reuna jäi kantamaan siitä ja lukon kiinnitys murtui. Saa kyllä liimattua kasaan (lasikuitu) ja päälle mahtuu vielä peltijäykkäri tukemaan ko kohtaa.
Voi olla että luuseroin tähän hätään sen verran, että koitan ottaa vaan lootan irti stefan vaihtoa varten.. Siinä vapautunee tilaa tarvittaville hydemuutoksille.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 11.08.2023 07:20 

Viestit: 524
Pelkkä laatikko sieltä ei sovinnolla purkaudu .. jonkun illan talkoolla sain sen lattialle putoamaan ;) ;) todetakseni ettei se kyllä takaisin sovinnolla mene.. Nostin sitten motinkin pois ja rempan jälkeen kokonaisena yläkautta takaisin.
XU/BE/BX compo purkautuu pelkkä laatikko mutta XU/ML5/Xantia ei mielestäni. Voi olla niin pienestä kiinni että XU/BE/xantia kompo onnistuu ..
Ja valikoi se stefa tarkkaan kun niitä on tosiaan 2-3 paksuutta näihin .. en jaksa muistaa minkä itse sinne valikoin.. ja kytkimen luistamisesta päätellen stefa tai kytkin remontti olisi taas edessä..
Ja jos on ylimääräistä virtaa kehittelyyn niin tuumaile siihen ilmattava/vaihdettavat kytkin sylinterit.. tai edes pedaalin päähän säätö jotta polkimen saisi alemmas. (Itsellä ainakin metrin ulompana kuin muut pedaalit.)
Ja joo kun kasaat keksintöä muista laittaa se pellin pala pakosarjan tiivisteiden kaveriksi.. helpompaa silloin kun moottori ”pöydällä”…
(Turbon huollonhan teet siinä samalla kuitenkin )


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 11.08.2023 11:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
vtsbx kirjoitti:
Pelkkä laatikko sieltä ei sovinnolla purkaudu .. jonkun illan talkoolla sain sen lattialle putoamaan ;) ;) todetakseni ettei se kyllä takaisin sovinnolla mene.. Nostin sitten motinkin pois ja rempan jälkeen kokonaisena yläkautta takaisin.
XU/BE/BX compo purkautuu pelkkä laatikko mutta XU/ML5/Xantia ei mielestäni. Voi olla niin pienestä kiinni että XU/BE/xantia kompo onnistuu ..
Ja valikoi se stefa tarkkaan kun niitä on tosiaan 2-3 paksuutta näihin .. en jaksa muistaa minkä itse sinne valikoin.. ja kytkimen luistamisesta päätellen stefa tai kytkin remontti olisi taas edessä..
Ja jos on ylimääräistä virtaa kehittelyyn niin tuumaile siihen ilmattava/vaihdettavat kytkin sylinterit.. tai edes pedaalin päähän säätö jotta polkimen saisi alemmas. (Itsellä ainakin metrin ulompana kuin muut pedaalit.)
Ja joo kun kasaat keksintöä muista laittaa se pellin pala pakosarjan tiivisteiden kaveriksi.. helpompaa silloin kun moottori ”pöydällä”…
(Turbon huollonhan teet siinä samalla kuitenkin )

Kiitos vinkeistä! Tuo pelkkä loota tuli mileen kun katselin vanhoja Jethin ketjun kuvia jossa näkyi pelkkä loota olevan irti. Nyt kiinnostaisi vaan saada nopeasti tulille, ehkä Virroille...Moottorin suhteen on kyllä suurempia suunnitelmia jossain vaihessa tyyliin 8-venaisen vakiruiskun alakerta (tai ainakin mannät ja kanget) 16-venaisen kannella imu- ja pakosarjalla ahdettuna. Noilla pitäisi tulla suht järkevät puristukset. Toisaalta on tuossa irrallaan 806:sta otettu alle 100 tuhatta sitten kansirempattu tct kone, josta turbo auki ja laakereita olen vaihtamassa. Mutta uskon kyllä tuon pelkän lootan irroituksen haasteen, joten samalla tuon paremman koneen voisi uittaa nokalle. Siinä saattaa olla "chipattu" ecu (mistä voi tietää?) kun oli se 806 käytännössä yhtä ripeä kun tämäkin? Ehkä lexalla ahtoja seuraten? Tosin ei tullut sitä purettaessa huomattua oliko siinä mahdollisesti joku bleed viritys? Yksi Payenin stefa on ollut hommattuna pidempään ja pitänyt sen avaamattomassa pussissa pimeässä joten pitäis olla ok. Eri levyisellä saisi huulen terveelle kohdalle kaulalla.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96
ViestiLähetetty: 11.08.2023 17:44 

Viestit: 524
Apurungon raotusta vaatii että saa lattialle.. kokonaan purkamalla voinee mennä takaisinkin..
ja ahdasta voinee olla sen 16v kannen ja ahtimen kera.. mutta jos lupaat toteuttaa voin sponsoroida osat. Ja meinasin jo huudella eilen että vaihda se BE laatikolle niin saa fiksumman kytkimen ja voi sopiakkin helpommin. Puhumattakaan että BE laatikoihin saa sitten Lukkoakin helpommin. Semmoinenkin aihio löytyy hyllystä..
Ja ultimate kompo olisi 1.9 16V alakerta 2.0 16V kannella ahdettuna..


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/4 [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: