Rychnowo kirjoitti:
Löytyihän tuokin lopulta, vaikka meinasi usko ja kyvyt loppua.
Oikeastaan se tuli mieleen tota edellistä käyttöautoa purkaillessa. Tosin siinä ei vastaavaa
vikaa ollut, mutta sen verran tuo rakenne kiinnitti huomiota.
Ennen selviämistään, vika tuli ja meni. Joskus se vaikutti pitkään, toisinaan ikään kuin
poistui joksikin aikaa. Ja kun nuo mainitut oireet tuntuivat selvästi, niin huomasin uusia
piirteitä myöskin. Jos etupää oli "outo", niin myöskin pakoputken kolahdusta matkiva ääni
kuului käynnistettäessä tai sammuttaessa.
Ja eniten ihmetytti polkimissakin tuntuva nytkäys ja lähellä tuulilasin vasenta alakulmaa kuuluva
napsaus.
Eli syynä lopulta oli vaihteiston päässä olevan kannatin-tukikumin kaksi löysää kiinnitysruuvia. Keskipultti oli
tiukassa ja kumi ehjä, mutta kaksi Torx-ruuvia löysällä ja koko kumityyny liikkui kuopassaan yli 10mm
poikittain (jäljistä päätellen). Jokuhan siellä lienee käynyt joskus, ruuvien aluslevyt puuttuivat, ne joilla tyynyn suojakuppi on kiinni. Ja kumityynyn kiinnitysreiät peltikauluksessa ovat pitkulaiset/soikeat, joten sallivat liikkeen
poikittain ruuvien ollessa löysällä.
HIENOA, KUN LÖYTY. TYÖVOITTO

Monesti on vaikeaa löytää vikaa, kun se "ON JO KORJATTU" edellisellä kerralla. Noita vahinkoja käy, ei voi mitään...