|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 18.10.2009 11:47 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Onko noin hirveen näköistä rattia ollut XM:ssä? Ja toinen mikä kummastuttaa niin kaikki -91 mallin V6 XM:t joita olen nähnyt (Suomessa) ovat nappidigitaalisella lämmönsäätösysteemillä eikä noilla hellannupeilla. Tämä on aivan käsittämättömän hirveä sisukseltaan ollakseen V6 ja Y3, jakkaroiden kuosikin suoraan karvalakista. Sisutan hirveys pärjää melkein mun -91 trd:lle rattia lukuunottamatta http://www.nettiauto.com/citroen/xm/2736501
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
einomiesporkkakoski
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 18.10.2009 12:15 |
Viestit: 119
|
Aikoinaan näin tuon muotoisen ratin saksansivustojen myynti-ilmoituksessa olevassa V6-24:ssä. Mutta tässä näyttäisi olevan SX-verhoilukuosi, liekö nahkaverhoiltu ratti vai ns. muoviratti (eikä ole "nappi-ilmastointia", sen sijaan löytyvät nuo Upo-liedestä kopioidut pyörylät). Käsittääkseni V6-24:ssä nimenomaan oli nappi-ilmastointi, nahkaverhoiltu ratti ja alcantara-plyysiverhoilu (?). Ehkä jopa vielä se CD-vaihtaja peräkontissa...
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 18.10.2009 13:01 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Olisko niin että saksanmaalla on saanut tilata auton haluamillaan varusteilla (tai ilman niitä), kun taas täällä peräpohjolassa maahantuoja on kaikessa viisaudessaan saanut päättää myyntiin tulevat varustepaketit..?
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
karvarousku
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 18.10.2009 21:18 |
Viestit: 5
|
Joo. ei mikään kaunis ratti... Noista kuvista ei kyllä näe vaihteiston sport/eco asentoja... Oliko tuossa koneessa/vaihteistossa niitä ? 
|
|
|
|
 |
likn
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 18.10.2009 22:10 |
Viestit: 87
|
Hyvä kuitenkin ettei ollut muokannut ajokin nimeä vielä lisää; esim Shitroen...
|
|
|
|
 |
12Soupapes
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 19.10.2009 00:55 |
Viestit: 255
|
Ettei vaan olisi ollut tuo ratti ihan Citroenin omia tarvikemalleja, jälkiasennus kumminkin. Jossain kuvastossa olen nähnyt. Hellannuppisäädöillä V6:ia on paljonkin, ainakin Ruotsissa. Tuosta tuli mieleen, kuinka monta V6:sta on Autobonin/Vehon kautta tuotu Suomeen? Omasta V6 -laivastosta 100% on omatuomia Saksasta 
Arkikäytössä: XM V6 A Pallas Berline -91 XM TurboD12 A Break -98 Xantia 2.0i aut Break -98
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 19.10.2009 01:11 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tuolla ratillahan osoitettiin suunta tulevaan XM muotoiluun ja muidenkin  enivei,prkln ruma ratti.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 19.10.2009 11:38 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
" Käsittääkseni V6-24:ssä nimenomaan oli nappi-ilmastointi," Tähän asit mitä olen nähnty niin myös 12 valve V&:ssa on ollut nappi-ilmastointi. Ohan se coolin näköinen mutta kirkkaassa kelissä se nappi-ilamstointi on vähän tylsä kun ei oikein taho nähdä mitkä ledit loistaa. Tosiaan Saksassa on täytynyt olla mahis ostaa peli haluamallaan varusteilla koska munkin Saksalainen trd on ihan hillitön, NAHKARATTI ja takaikkunoissa veivit ja penkeistä puuttuu sähkösäädöt. Mutta että oikein nahkaratti 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Gusse
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 19.10.2009 16:44 |
Viestit: 28
|
12Soupapes kirjoitti: Ettei vaan olisi ollut tuo ratti ihan Citroenin omia tarvikemalleja, jälkiasennus kumminkin. Jossain kuvastossa olen nähnyt. Hellannuppisäädöillä V6:ia on paljonkin, ainakin Ruotsissa. Tuosta tuli mieleen, kuinka monta V6:sta on Autobonin/Vehon kautta tuotu Suomeen? Omasta V6 -laivastosta 100% on omatuomia Saksasta  Aika monet nettiautossakin myytävistä V6:sta näyttäis olevan hellannuppissädöillä. Taitaa jopa olla suurin osa.
C2 VTS -05 & BX GTI -89. Ex. CX 20 TRE -87, Xsara 1.8 16v SX -98 & ZX 1.4 Monaco -97 (Volvo 460 -90)
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 19.10.2009 19:46 |
Viestit: 1878
|
Nelipuolainen ratti on original lisävaruste listalta ruksattavana, taisi olla mallia sport tai jotain. Pyöriteltävät hanikat on puoliautomaatti-ilmastoinnissa (yleisempi Y3 12V) ja painonapeilla on täysautomaatti-ilmastointi (Y3 12V ?!?, Y3 24V, Y4 molemmat).
Kuriositeettina mainittakoon, että olen päässyt näkemään/ajamaan Y3 12V XM:ää ilman ilmastointia (!!!!) mutta em. nelipuolaisella ratilla varustettuna. Olikohan saksantuontia, en varmaksi muista. Entinen omistaja lukenee palstaa toisinaan ja varmaan kertoo jos tarpeelliseksi katsoo.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 19.10.2009 20:09 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Jooh noita varustetasoja on ollut kaikenlaisia, mullakin on ollut -90 V6 XM ilman ilmastointia, tosin sekin -92 Ruotsista Suomeen tuotu. Suomessa kaikki V6 XM:ät oli ilmastoinnilla, mutta ei toki automaattisella kaikki.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 19.10.2009 21:11 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Minulla olis "salaliittoteoria" tähän varusteluun  Kas kun kuukka oli huippumalli,niin korppari neuvotteli tehtaan kanssa hintatason,tietyllä varustelulla suomeen.Koska lisävarusteet(tehtaan) olivat autoveronalaista juunou.Jokainen voi yhdistää pisteet 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 10:07 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Esalla on tossa hyvä pointti koska tuolloin maahantuojien Suomeen ostettavat autot olivat meidän veron takia maailman halvimmat. Moni muu maa maksoi raaka-auton hintaa enemmän.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
aapo
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 10:52 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Villeneuve
|
Mikä ero on "puoliautomaatisella" ja "automaatisella" ilmastoinnilla? Mun -90 V6 12v XM:ssä oli aikoinaan noi "hellannuppisäätimet". On ne viis kertaa paremmat, havainnollisemmat ja ergonomisemmat kuin nappisäätimet. Niitä pystyy käyttämääsn vaikka silmät ummessa. En ymmärrä, miksi lämppärin säätimiä pitää aina yrittää keksiä uudelleen, kun jo kerran on toimivat keksitty. Liekö ollut BMW, joka oli ensimmäisten joukossa.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 11:01 |
Viestit: 2699
|
aapo kirjoitti: En ymmärrä, miksi lämppärin säätimiä pitää aina yrittää keksiä uudelleen, kun jo kerran on toimivat keksitty. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Fille
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 16:05 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Vaasa
|
No eikö noissa nappisäädöissä on se juju että niitä ei tarvitsisi roplailla niin paljon? valitaan haluttu lämpötila ja painetaan "AUTO" niin automatiikka hoitaa loput. Näin oli ainakin meidän -96 V6:ssa, ei koskaan tarvittu säätää mitään erikseen. Ei edes huurteenpoisto. Että siinä mielessä valitsen kyllä nappisääteinen, täysautomaattinen lämmönsäätö.
Citroën XM 2,0i -90, Citroën Grand C4 Picasso -07, Morris Marina 1,3 Coupé (MA) -73, Honda Civic 1,5 GL -86, Toyota Prius -09
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 17:34 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Jesh! Tuo V 6 24:n nappisäätimessä olevan AUTO-napin kun painaa alas niin toimii muuten todella huolettomasti. Se on liki hämmentävää 18 vuotiaassa pelissä. Kosteus lähtee kuin nappi palttoosta kun se osaa pitää hetken myös kompuraa päällä.
Tosiaan pidän kyllä myöskin hellannuppeja hyvin havainnollisina mutta suorastaan on käytännössä melko idioottia että eri puolille on omat lämmönsäätimet. Pelkääjän paikalle kun saa omat lämmöt. Melkoisen turhaa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 17:44 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Vaikka tämä nyt ei aiheeseen liity,niin heitetään nyt tähän CX.Ei tarttenu painella mitään nappeja ja homma toimi automaattisesti  Prkl tarttee varmaan ostaa vielä joskus turbo2 tana,se on citroen isolla Ceellä
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 18:04 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Esa66 kirjoitti: Vaikka tämä nyt ei aiheeseen liity,niin heitetään nyt tähän CX.Ei tarttenu painella mitään nappeja ja homma toimi automaattisesti  Prkl tarttee varmaan ostaa vielä joskus turbo2 tana,se on citroen isolla Ceellä Ei hitto,olihan siinäkin SE nappi!Pahoitteluni
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 22:27 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ju, kyll jokaisella pitää olla vähintään yksi CX Turbo, mielellään useampi... 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä Saksatuonti säväyttää Lähetetty: 20.10.2009 22:43 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Ilman muuta  Muistan vieläkin,kun turbola kirautin keravan asemalta ylämäkeen,siinä japanimiehet loivat ihmetteliviä katseita laittesiinsa.540 bemarin(virolainen)jätin miettimään todellisuutta lahden motarilla(varmaan viisaampi kuski) ei,en osta,ostan,en osta,ostan,tuskin ostan,ostat,en osta!Ehkä kun rikastun,ehkä
|
|
|
|
 |
|
|