Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
ViestiLähetetty: 21.11.2017 21:24 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Onko kenelläkään kokemusta soveltuuko Bilteman sarja http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000032384/ operaatioon eli kyseessähän on automaattiversio bensakoneella? Sarja eli olisi kovinkaan kallis, näyttäisi kuitenkin kattavan kaikki PSA:n moottorit. Grandissahan lie likimain sama moottori kuin C5:ssa eli sillä kaksilitraisella kai mentiin PSA:n osalta monen monta vuotta?
Motormarketissa näyttää pro-sarjan vastaava olevan rapiat 600 euroa ja siinä kohtaa mopo karkaa...kuvien perusteella vaikuttaisi molemmista löytyvän samat vermeet.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
ViestiLähetetty: 21.11.2017 23:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Aeromotors.ee lahden toisella puolen edullisesti toimittaa.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
ViestiLähetetty: 21.11.2017 23:35 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Aeromotorsilta ei löydy soome kielel sivustoa. Eikä meikäläisen viron kielen taito riitä tekniseen sanastoon :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
ViestiLähetetty: 22.11.2017 15:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Taipuuko nimark suomi, autopartsmarket, autodoc suomi, spareto, kyllä noita on noo jollei taivu maksaa turhasta. 8-)



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
ViestiLähetetty: 22.11.2017 16:17 

Viestit: 5109
Mahtoikohan plösöilijä kuitenkin tarkoittaa jakohihnasarjaa vai löytyykö noista työkalujakin ajoitukseen liittyen, itse en keksinyt miten olisi löytynyt?

Mutta kiinnitti huomiota että Bilteman sarjassa sanottiin HPI/HDI:lle?

HPI on harvinainen suoraruiskuversio, jota ei tuotu Suomeen ja HDI on diesel, eli kannattaa varmistaa sopiiko bensamalliin, koneen koodilla hakemalla voisi löytyä myös ajoitustyökaluja Suomesta tai ulkomailta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
ViestiLähetetty: 22.11.2017 18:07 

Viestit: 5109
Saattaa ehkä sopiakin Bilteman setti, ne konemerkinnät eivät olleetkaan niin selkeät, kun olikin HPi/TDi, tuossa EW10 koneessa ei taida tarvita kuin kahta suoraa tikkua (5 tai 6 mm) nokka-akseleiden lukitukseen ja puikulaa vauhtipyörän lukitukseen, tuo Bilteman setin paksu puikula on aika eri mallinen mitä joissain seteissä on, esimerkiksi tuollainen:
https://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-Citr ... 2149185005

noilla ebayn työkalun leikkauksillakin taisi olla juuri automaatissa/manuaalissa joku merkitys, eli toisessa painui eri syvyyteen ja siitä näki että on kunnolla kohdillaan?

Mutta enpäs tuosta tiedä, Bilteman setissä ei taida olla muuta tuohon koneeseen kuin kaksi puikkoa ja paksu puikula(jos se on sopiva) sekä ehkä jousilenksu pitämään hihna paikoillaan kampiakselin rattaalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
ViestiLähetetty: 23.11.2017 09:19 

Viestit: 28
Minulla olisi myydä "itte sorvattu" paksu puikula, on kerran käytetty Xsara Picasson remminvaihdossa. Ilman sitä ei kyllä onnistu mitenkään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
ViestiLähetetty: 24.11.2017 20:40 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Sinänsä apu Bilteman sarjasta oli noin 65 pinnaa eli ne kahden nokkapyörän tapit sopivat mukavasti. Se paksu pötikkä kyllä about meni sinne vauhtipyörälle mutta jäi paksusta tyvestä johtuen vinoon ja löysiä oli kampiakselilta testaten eli not good eikä tapin modaaminen sorvissa pitkälle vienyt. Varmaan ihan hyvä ja edukas sarja niihin moottorimalleihin joihin se oikeasti sopii.

Sinänsä ei hätää ollut kun oltiin raskaan kaluston korjaamolla ja siellä oli sekä 35 mm akseliterästä että sorvi kuin myös taitava sorvin käyttäjä. Tulihan siinä toki mukavasti viivästystä sorvatessa, remontin hintaan se ei onneksi sinällään vaikuttanut kun on tuttavapiirissä remppamies. Peugeot-foorumilta löydetiin tarkat mitat "puikulasta" ja sittenhän se sujahteli. Tosin tämän nykysuuntauksen mukaan kun kaikki sijoitetaan ahtaaseen tilaan jonne ei miehen käsi meinaa millään taipua puhumattakaan että siellä ahtaassa tilassa (vesipumppu) on vielä tehtävä lenkillä, pikkuräikällä ja viidellä nakilla työtä...paikallaan oli orkkis-pumppu (jtn komposiittia?) ja vielä sen lämpösuojakin joka omalta osaltaan teki vesipumpun irroittamisesta työlästä. Xantian 8-tappiin olen takavuosina vaihtanut sekä hihnaa että kantta, siellä kun on tilaa sopivasti ja kaikki ihanan vanhanaikaisesti toteutettu niin se oli Tiaisen tallissa melkeimpä mukava operaatio. Tätä tehtiin asianmukaisissa olosuhteissa nosturi ja kaikki tarpeelliset työkalut käytössä eikä voi mukavaksi sanoa. Mutta onpahan nyt tehty ja tämän puolesta pitäisi olla 120 tkm huoletonta ajoa edessäpäin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: