|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 23.11.2017 23:34 |
Viestit: 2775 Paikkakunta: Koria
|
|
Jospa se Fiskerin minuutti onkin joku uusi, nopea ja kätevä tapa vaihtaa kotona täysi akku porak...eiku autoon.
|
|
|
|
 |
|
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 24.11.2017 09:33 |
Viestit: 1944 Paikkakunta: Helsinki
|
IJN kirjoitti: ovi kirjoitti: Tarvitsee vain tuottaa ja siirtää se sama sähkömäärä minkä ne muutenkin kuluttaisi, mutta saada se siirtymään autoon erityisen vauhdikkaasti, jolloin asemille tarvitaan puskuria. No, jos tuohon liittyy joku patentti niin kaipa sen sisältö on selvitettävissä. Eri asia on kuinka toteutuskelpoinen se on todellisuudessa. Kaikenlaista älytöntä ja kelvotontakin on patentoitu. Eikös jo mm. Teslakin ole jo puhunut noista paikallisista lataamojen akuista. Jopa kotilataamoon tälläistä kaavailtiin, jolloin sen voisi ladata hitaasti pitkällä aikavälillä ja purkaa sitten hyvinkin nopeasti sähköauton akkuun => nopea lataus ilman että pääsulakkeita pitäisi kasvattaa tai yleinen sähköverkko über-nopeastakaan auton latingista hirveämmin ottaisi osumaa 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 16.01.2018 00:16 |
Viestit: 5136
|
|
Alkoi ärsyttää TV-mainos, jossa (taas) satuin kuulemaan mainoksen ja siinä kerrottiin ja korostettiin höpöttämällä itselataavaa hybridiä, pitihän se googlettaa mikä tämä niin hienolta kuulostava keksintö tarkoitti - voikun joku veis nuo mainosmiehet saunan taakse: Se on se ihan sama perinteinen hybridi, mutta nyt vaan erityisesti korostetaan kuinka hienoa se on kun ei tarvitse vaivautua kytkemään sitä töpseliin (niin kun se ei ole mahdollista...).
Mitäköhän niillä on oikein ollut mielessä, kun kaikkihan hybridit kai on tuon määritelmän mukaisia itselataavia, myös Plug in -hybridit, jättää vaan sen töpselin johdon kytkemättä. Vai onko joku tehnyt hybridin jossa akkuja ei voisi ladata moottorilla ja/tai jarrutusenergialla , no tietysti vaikka PSA:n paineilmahybridikonsepti. Mutta kyllä sekin on itselataava ilman suhteen, ei tarvitse joka kadunkulmassa käydä ilmaletkulla täyttämässä.
|
|
|
|
 |
|
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 16.01.2018 08:43 |
Viestit: 2004 Paikkakunta: JKL
|
Itselataava hybridi on yhtä hieno aivopieru kuin Volvon mainoksessa aikanaan "korin väriin integroidut puskurit". (Typerästä mainoksesta huolimatta hybridi kiinnostaa edelleen) 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
|
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 16.01.2018 09:36 |
Viestit: 148
|
olli__o kirjoitti: Alkoi ärsyttää TV-mainos, jossa (taas) satuin kuulemaan mainoksen ja siinä kerrottiin ja korostettiin höpöttämällä itselataavaa hybridiä, pitihän se googlettaa mikä tämä niin hienolta kuulostava keksintö tarkoitti - voikun joku veis nuo mainosmiehet saunan taakse: Se on se ihan sama perinteinen hybridi, mutta nyt vaan erityisesti korostetaan kuinka hienoa se on kun ei tarvitse vaivautua kytkemään sitä töpseliin (niin kun se ei ole mahdollista...). Mainosmies on joutunut keksimään konsteja miten saadaan vanhaa tekniikaa omaavat autot kaupaksi uusien PHEV hybridien tieltä.
|
|
|
|
 |
|
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 22.02.2021 16:19 |
Viestit: 2205 Paikkakunta: Laukaa
|
Tesla ryhtyi vastaiskuun lataushybridejä vastaan. Se teki Suomen hallitukselle muutaman ehdotuksen: -Täyssähköautojen hankintatuen hintakaton sitominen toimintasäteeseen -Hankintatuen kokonaisbudjetin korottaminen -Nollapäästöisten autojen vapauttaminen autoverosta -Liikennesähkön lisääminen jakeluvelvoitteen piiriin Eli käytännössä se pyrkii ehdotuksillaan syrjäyttämään nämä "kaksikäyttöiset" kilpailijansa. Sinällään Tesla on ihan oikeassa, veroetu tulee osittain tyhjästä, koska hybridejä ostetaan paljon pienemmän vuoksi, mutta käytännössä niitä käytetään paljon polttomoottorilla jolloin päästöt ovat normi polttomoottoriautoa suuremmat suuremman massan vuoksi. Vastikään oli Ilta-Sanomissa artikkeli TM:n juttuun perustuen: https://www.is.fi/autot/art-2000007809687.htmlSaapa nähdä saako Tesla tahtonsa läpi hallituksen päätöksissä. Lainaa: Tesla ottaa kantaa Suomen liikenteen päästösuunnitelmiin – esittää hallitukselle neljää muutosta kaavoineen https://www.is.fi/autot/art-2000007818633.html
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 26.02.2021 15:28 |
Viestit: 4013
|
eskere kirjoitti: Tesla ryhtyi vastaiskuun lataushybridejä vastaan. Se teki Suomen hallitukselle muutaman ehdotuksen: -Täyssähköautojen hankintatuen hintakaton sitominen toimintasäteeseen -Hankintatuen kokonaisbudjetin korottaminen -Nollapäästöisten autojen vapauttaminen autoverosta -Liikennesähkön lisääminen jakeluvelvoitteen piiriin Eli käytännössä se pyrkii ehdotuksillaan syrjäyttämään nämä "kaksikäyttöiset" kilpailijansa. Sinällään Tesla on ihan oikeassa, veroetu tulee osittain tyhjästä, koska hybridejä ostetaan paljon pienemmän vuoksi, mutta käytännössä niitä käytetään paljon polttomoottorilla jolloin päästöt ovat normi polttomoottoriautoa suuremmat suuremman massan vuoksi. Vastikään oli Ilta-Sanomissa artikkeli TM:n juttuun perustuen: https://www.is.fi/autot/art-2000007809687.htmlSaapa nähdä saako Tesla tahtonsa läpi hallituksen päätöksissä. Lainaa: Tesla ottaa kantaa Suomen liikenteen päästösuunnitelmiin – esittää hallitukselle neljää muutosta kaavoineen https://www.is.fi/autot/art-2000007818633.htmlTesla voisi yhtä hyvin ehdottaa tuen antamista vain autoille, joiden valmistajan nimessä on viisi kirjainta. Kotiinpäin vetäminen on toki pörssiyhtiölle sallittua. Teslan osakkeen hinta on tosin sellainen, että tyhjää on saman verran kuin onecoinin hinnassa. Pieni Range Extender -aggregaatti on käsittämättömän harvinainen varuste sähköautoissa. REX on halpa ja kevyt ja bensa-asemia on maa täynnä; lisäksi REX antaa saman toimintasäteen niin pakkasilla kuin helteelläkin. Mitä vanhemmaksi sähköauto tulee ja mitä enemmän sen akuston kunto on kysymysmerkki sitä suurempi arvo on REXillä, joka takuuvarmasti vie auton perille asti.
|
|
|
|
 |
|
ace
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 26.02.2021 16:24 |
Viestit: 128
|
pvalila kirjoitti: Pieni Range Extender -aggregaatti on käsittämättömän harvinainen varuste sähköautoissa. REX on halpa ja kevyt ja bensa-asemia on maa täynnä; lisäksi REX antaa saman toimintasäteen niin pakkasilla kuin helteelläkin. Mitä vanhemmaksi sähköauto tulee ja mitä enemmän sen akuston kunto on kysymysmerkki sitä suurempi arvo on REXillä, joka takuuvarmasti vie auton perille asti. Siinä olisi range extender: https://webshop.industriacenter.fi/prod ... -xl-c-sdmoKyllähän se tosin isommankin auton peräkontista haukkaa leijonanosan. Toisaalta, eikös tuollaisessa voisi kaiken lisäksi käyttää ihan laillisesti polttoöljyä, kun se ei varsinaisesti ole osa auton voimalinjaa? 
C5 V6 240 HDi, C5 Aircross Hybrid (ex. C4, Xantia Activa TCT, Xm V6, BX 14RE)
|
|
|
|
 |
|
ovi
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 26.02.2021 18:23 |
Viestit: 297
|
|
Ei taida saada käyttää polttoöljyä, koska REX sähköautot on hybridejä. Tietysti parkissa ollessa voi latailla löpöllä.
REX sähköauto on siitä hyvä, että siinä ei ole sähköauton käyttövoimaveroa, mutta päästöjen ollessa mitättömät ajoneuvovero on kymppejä.
|
|
|
|
 |
|
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 26.02.2021 21:29 |
Viestit: 148
|
|
Tilanne:
Ajettava matka edestakaisin 180km. Perillä ollaan noin 2h ja kotiin 90km. Pitäisi päästä edullisesti, luotettavasti, mukavasti ja turvallisesti perille ja takaisin kotiin noin kolme kertaa viikossa. Lisäksi tällä autolla ajetaan Lappiin kaksi tai kolme kertaa vuodessa, parin teini- ikäisen ja vaimon kanssa. Kyydissä paljon tavaraa ja katolla boksi. Kesällä perässä kärry missä maastopyörät.
Mitä vaihtoehtoja on jos maksimibudjetti auton hankinnalle on noin 20k€?
Omia ajatuksia: Mukavuutta arvostan, nyt alla tuolla matkalla x7. Se on tosin jo vanha ja varauksin epäluotettava sekä kallis ylläpitää. Pitäisi olla uudempaa suunnittelua, jotta olisi turvallisempi. Sähköauto on vielä liian kallis vaikka olisikin varmasti edullinen ja turvallinen. Lisäksi 50kwh akkupaketilla tuota 180km matkaa ei välttämättä lataamatta selvitä. Onko ihan tyhmyyttä valita mukavuuden kustannuksella Toyotan Auris tai Corolla hybridinä?
|
|
|
|
 |
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 26.02.2021 23:34 |
Viestit: 1878
|
Meillä vähän otsikon mukainen pohdinta käynnissä myös. Paremman puoliskon työmatkaprofiili muuttuu eikä tuo plugari ole enää oikein mielekäs siihen kun suurimman osan matkasta saisi vaan raahata tyhjää akkupakettia mukana. Katseet on siis siirtyneet takaisin dieseliin, niin äklö kuin se voimanlähteenä onkin. Mutta, raha puhuu ja se on toistaiseksi edullisin tapa ajaa 40 tkm vuodessa. V60:hen olemme olleet enemmän kuin tyytyväisiä, joten niiltä vesiltä lähdettiin etsimään korvaajaa. Tuosta ihan naapurista löytyi aika houkutteleva vastaava, mutta sitten alkoi poltella uudempi generaatio sekä myös V90. Siinä suossa ollaan edelleen... Jr- -kriteereiden perusteella tutustuisin Vollen valikoimaan. OG V60 nyt ei todellakaan ole mikään tilaihme, mutta aika paljon saa autoa suhteessa hintaan. Niitä on myös myyty kuin leipää joten käytettyjen markkinoilla mieleisen pääsee valitsemaan lähes kuin uutta olisi ostamassa. Tässä yksi meidän listalla olleista jonka kyllä kävisin katsomassa. Tosin koukku puuttuu, mutta niitähän saa. https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11884477
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
ace
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 26.02.2021 23:51 |
Viestit: 128
|
(Työ?)ajoa tulee siis n. 46 vko x 3 pv x 180 km = n. 25 tkm vuodessa. Noilla metrimäärillä sanoisin, ettei bensa tai diesel ole kumpikaan yksiselitteisesti toista parempi vaihtoehto. "Itselataava" hybridi kuluttanee tuossa ajossa lähes saman mitä pelkkä bensalaite, joten en ehkä sellaista valitsisi. Itse ajattelisin asiaa niin, että tuolle päivittäiselle matkalle valitsisi auton, jolla tuollaista matkaa mahdollisimman mukavasti taittaa ilman että tekee turhaa kompromissia ajettavuuden ja isojen tilojen kesken. Ehkä C-sarjalainen mersu, 3-sarjan BMW, Jaguar XE, Skoda Superb, Peugeot 508, em. Volvo tai jokerina Alfa Giulia. Ja sitten ne harvat kerrat kun tarvitsee oikeasti isoa autoa pidempään reissuun, niin vuokraa sellaisen. Itselläni työmatkat ovat tällä hetkellä hyvin samaa luokkaa ja diesel X7:lla niitä ajelen ja suunnitelmissa jatkaa niin kauan kuin siinä henki pihisee. edit: Tästä pari vaihtoehtoa: https://www.nettiauto.com/jaguar/xe/11958217https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11693332Jälkimmäistä saa kyllä aika kovasti tinkiä, jos meinaa 20 000 euron pintaan saada 
C5 V6 240 HDi, C5 Aircross Hybrid (ex. C4, Xantia Activa TCT, Xm V6, BX 14RE)
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 27.02.2021 02:51 |
Viestit: 4013
|
Jr- kirjoitti: Tilanne:
Ajettava matka edestakaisin 180km. Perillä ollaan noin 2h ja kotiin 90km. Pitäisi päästä edullisesti, luotettavasti, mukavasti ja turvallisesti perille ja takaisin kotiin noin kolme kertaa viikossa. Lisäksi tällä autolla ajetaan Lappiin kaksi tai kolme kertaa vuodessa, parin teini- ikäisen ja vaimon kanssa. Kyydissä paljon tavaraa ja katolla boksi. Kesällä perässä kärry missä maastopyörät.
Mitä vaihtoehtoja on jos maksimibudjetti auton hankinnalle on noin 20k€?
Omia ajatuksia: Mukavuutta arvostan, nyt alla tuolla matkalla x7. Se on tosin jo vanha ja varauksin epäluotettava sekä kallis ylläpitää. Pitäisi olla uudempaa suunnittelua, jotta olisi turvallisempi. Sähköauto on vielä liian kallis vaikka olisikin varmasti edullinen ja turvallinen. Lisäksi 50kwh akkupaketilla tuota 180km matkaa ei välttämättä lataamatta selvitä. Onko ihan tyhmyyttä valita mukavuuden kustannuksella Toyotan Auris tai Corolla hybridinä? X7 on älyttömän painava panssarivaunu, jo nelimukinen perushodari on painavampi kuin esimerkiksi viisipyttyinen V70 turbodiesel. Käytännössä X7 lienee ihan yhtä turvallinen kuin kaikki muutkin autot, joihin voisit realistisesti ottaen päätyä. Kallista on vanhenevan X7:n ylläpito mutta hintoihinsa tulevat muutkin merkit. Varsinkin, jos skippaat mallit, joita mukavuuden suhteen ei voi mitenkään rinnastaa nykyiseen autoosi. Jospa vain etsisit uudemman ja paremman yksilön itsellesi? Vaikka nelimukisella 204 hepan hodarilla varustetun? 
|
|
|
|
 |
|
torneol
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 27.02.2021 08:59 |
Viestit: 516 Paikkakunta: Sipoo
|
|
Hankintahinta vs. ylläpitokulut. Jos ostaa 10 k eurolla vanhan X7 dieselin ja pitää sitä "kalliisti" yllä, niin mikä on lopputulos vaikka 5 vuoden päästä, jos verrokki maksaa 20 k euroa? Ei kai verrokin ylläpitokaan ilmaista ole?
|
|
|
|
 |
|
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 27.02.2021 09:56 |
Viestit: 1944 Paikkakunta: Helsinki
|
torneol kirjoitti: Hankintahinta vs. ylläpitokulut. Jos ostaa 10 k eurolla vanhan X7 dieselin ja pitää sitä "kalliisti" yllä, niin mikä on lopputulos vaikka 5 vuoden päästä, jos verrokki maksaa 20 k euroa? Ei kai verrokin ylläpitokaan ilmaista ole? Minkään auton ylläpito ei ole ilmaista ja uudessa autossa myös hinnan putoaminen omistuksen aikana on merkittävä kuluerä kokonaisuudessa. Mutta wanhan ylläpito vs. uuden vaivattomuus on se ikuinen kysymys, riippuu ihan miten on haluja tai mahiksia esim. itse tehdä noita huoltoja ja korjauksia. Joten ihan itse se on päätettävä ja niiden resujen varassa toimittava mitä kullakin itsellään on, on se sitten esim. paksu pinkka tai tekevät kädet 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24
|
|
|
|
 |
|
sepkar
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 27.02.2021 11:33 |
Viestit: 108
|
Minulla samanlaista pohdintaa viime vuonna. Ajokkina ollut x7 Hdi 2.0 A viimeiset 10 vuotta .3 autoa kaikilla sen ajan varusteilla.citikka historiaa 30 vuotta ja x7 kautta aikojen paras käyttöauto minun käyttööni.Tulevaisuuden pohdinnassa auttoi tuttu autokauppias ja ehdotti Volvon hankintaa. Päädyin -15 malliseen S80 D4 automaattin kaikilla nykyajan varusteilla.Webasto, hyvä huoltohistoria,jakohihnahuolto ja vuoden takuu sai kokeilumielen kohoamaan.Hyvitys -14 mallisesta sedanista 11500 ja Volvon pyynti 18500 sai tarttumaan tarjoukseen. Ajot n 12 kertaa vuodessa mökille 500 km + muut ajot,joten sähköautot saa minun puolesta vielä kehittyä 
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 27.02.2021 17:35 |
Viestit: 5884 Paikkakunta: Lahti
|
HiTec kirjoitti: Minkään auton ylläpito ei ole ilmaista ja uudessa autossa myös hinnan putoaminen omistuksen aikana on merkittävä kuluerä kokonaisuudessa. Mutta wanhan ylläpito vs. uuden vaivattomuus on se ikuinen kysymys, riippuu ihan miten on haluja tai mahiksia esim. itse tehdä noita huoltoja ja korjauksia. Joten ihan itse se on päätettävä ja niiden resujen varassa toimittava mitä kullakin itsellään on, on se sitten esim. paksu pinkka tai tekevät kädet  Oman jos pistäisi kevällä paaliin sen ylläpito ja arvonalenema olisi pienempi kuin mitä aiemmilla omistajille se on tullut maksamaan per vuosi, keväällä se on ollut mulla 2v ja auto on vuodelta 2012  ja kaikki mitä saa vaihdossa voi laskea voitoksi 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 27.02.2021 22:43 |
Viestit: 148
|
torneol kirjoitti: Hankintahinta vs. ylläpitokulut. Jos ostaa 10 k eurolla vanhan X7 dieselin ja pitää sitä "kalliisti" yllä, niin mikä on lopputulos vaikka 5 vuoden päästä, jos verrokki maksaa 20 k euroa? Ei kai verrokin ylläpitokaan ilmaista ole? Kyllä tuohon x7:aan on mennyt ihan liikaa rahaa jo nyt. Viimeksi hydraulipumpun putsaus ja hehkut noin tuhat euroa. Uudempi x7 ei kiinnosta mm. korroosion takia. Ostin C4 Cactuksen 2015 ja nyt vähän reilu 5v vanhana sen kans ei ole kyllä ollut mitään ylimäärästä murhetta. Tosi vaivaton auto ollut. Vähän olen katsellut uudempaa C4 Picassoa bluehdi 150 koneella ja exclusive varusteilla. Vähän vaan mietityttää nuo dieselin saastelaitteet. https://www.blocket.se/vi/93618121.htm
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 27.02.2021 23:06 |
Viestit: 4013
|
Jr- kirjoitti: torneol kirjoitti: Hankintahinta vs. ylläpitokulut. Jos ostaa 10 k eurolla vanhan X7 dieselin ja pitää sitä "kalliisti" yllä, niin mikä on lopputulos vaikka 5 vuoden päästä, jos verrokki maksaa 20 k euroa? Ei kai verrokin ylläpitokaan ilmaista ole? Kyllä tuohon x7:aan on mennyt ihan liikaa rahaa jo nyt. Viimeksi hydraulipumpun putsaus ja hehkut noin tuhat euroa. Uudempi x7 ei kiinnosta mm. korroosion takia. Ostin C4 Cactuksen 2015 ja nyt vähän reilu 5v vanhana sen kans ei ole kyllä ollut mitään ylimäärästä murhetta. Tosi vaivaton auto ollut. Vähän olen katsellut uudempaa C4 Picassoa bluehdi 150 koneella ja exclusive varusteilla. Vähän vaan mietityttää nuo dieselin saastelaitteet. https://www.blocket.se/vi/93618121.htmHehkut kulunevat kaikissa autoissa suunnilleen samaan tahtiin, mutta hydraulipumppu menee muissa merkeissä rikki tosi harvoin. Mitä vanhemmaksi X7 tulee, sitä kipeämmiltä tonnin laskut tuntuvat. Hydejuttujen vertaaminen normiautojen iskareiden/jousien vaihtotarpeeseen ontuu vähän: rautajousisten puolella aika moni valitsee ajamisen kuoleentuneilla jousilla ja veltoilla pumpuilla. Siis kunnes katastusmies toisin päättää.
|
|
|
|
 |
|
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 28.02.2021 01:03 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Jaa,mikäli sen auton "täytyy" maksaa 20t€..Niin sitten on vaikea kysymys.. Nämä uudemmat autot kun ovat aika heikkolaatuisia,dieselit saastelaite-ongelmineen..Ja bensakoneiset heikoilla jakopäillä ja tukkoon menevillä imusarjoilla (Suoraruiskutus)..Itse ratkaisisin ongelman etsimällä vähän ajetun -04 tai -05 Passat farmarin 2.0l Bensakoneella.. Toimiva auto,lastentaudit korjattu,lämmin...Ei mitään hybridivirityksiä..Loppurahat voi vaikka käyttää etelänmatkaan,ostaa hyvän ok- talon Itä-Suomesta,tai vaikka juoda.. 
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 28.02.2021 09:13 |
Viestit: 1944 Paikkakunta: Helsinki
|
Jr- kirjoitti: Vähän olen katsellut uudempaa C4 Picassoa bluehdi 150 koneella ja exclusive varusteilla. Vähän vaan mietityttää nuo dieselin saastelaitteet. Noita myös itse joskus aikanaan katselin, joskus jopa 180 konista Grandea kävin katsomassakin, mutta joku ei sitten vaan natsannut, lähinnä ne panorama-tuulilasi ja siihen toteutetut aurinkolipat ovat jääneet mieleen eniten tökkivinä. Eikä tuo keskimittaristokaan ihan sinne omien mieltymysteni kärkikastiin kuulu, varsinkaan kirkasvalosine näyttöineen jotka tappavat pimeänäön ihan totaalisesti. Vaikka toki varusteitahan tuossa on vaikka muille jakaa ja varmasti mammakin olisi tuosta sähköisestä pohjetuesta nauttinut hierovalla jakkarallaan. Eikä taka-akselin vakikorkeudella pitävät ilmapussitkaan varmasti olisi as.vaunun vedossakaan haitaksi olleet 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 28.02.2021 10:06 |
Viestit: 7835 Paikkakunta: Eurajoki
|
|
Itsekään en keskimittaristosta ja diginopeusnäytöstä aiemmin pitänyt, mutta C3 Picasson ratkaisu muutti mielen, se oli selkeä ja hyvässä paikassa. Myös X7 diginopeusnäyttö oli hyvä jurtu, mutta se johtui siitä, että viisarimittari on ärsyttävän epäselvä, vaikkakin tyylikäs.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 28.02.2021 10:14 |
Viestit: 1496
|
|
Jos "pitää" 20 000€ maksaa ja haluaa tavallisen auton eikä mitään autofanin erikoisuutta, niin itse ostaisin mahdollisimman uuden ja vähän ajetun takuunalaisen auton. Kaikki autot ovat nykyään hyviä ajaa, joten erot ovat mielipideasioita. Miten olisi mahdollisimman uusi Ford Mondeo? Takuuta monessa vielä monta vuotta jäljellä (myyty aikanaan 5v takuulla) ja saa valita bensan, dieselin tai hybridin.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 28.02.2021 12:35 |
Viestit: 5884 Paikkakunta: Lahti
|
Lauri kirjoitti: Jos "pitää" 20 000€ maksaa ja haluaa tavallisen auton eikä mitään autofanin erikoisuutta, niin itse ostaisin mahdollisimman uuden ja vähän ajetun takuunalaisen auton. Kaikki autot ovat nykyään hyviä ajaa, joten erot ovat mielipideasioita. Miten olisi mahdollisimman uusi Ford Mondeo? Takuuta monessa vielä monta vuotta jäljellä (myyty aikanaan 5v takuulla) ja saa valita bensan, dieselin tai hybridin. Viimeinen korimalli on ahdas, tuotannon siirto Espanjaan ei ainakaan nostanut laatua, automaatit on paskoja, isommissa dieseleissä tosin pitäisi olla Aisin, neloskopasta ei toistaiseksi isompia valituksia, samat viat kuin vastaavissa Volvoissa mut Fordissa ne saa puolet halvemmalla. Omat kriteerit seuraavalle, Diesel ilman ureaa ja neliveto reilummalla maavaralla, automaatti, citymaasturit ei käy liian pienien tavaratilojen takia, Octavia Scout  Hyvät varusteet ja tuonnin ansiosta tarjontaakin on, urea noihinkin taisi tulla -17 eli tätä vanhempi.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Diesel, bensa vai hybridi? Lähetetty: 28.02.2021 12:44 |
Viestit: 1878
|
|
Miksi tuo urea on ongelma dieselissä?
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
|