|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Varaosien saatavuus Lähetetty: 23.11.2017 18:52 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Väkisin tulee mieleen vanhan brittipyörän rakentaminen kun rälläköi lattaraudasta paidanhelma tulessa 2000 vuosimalliseen sitikkaan jarruputken kiinnikettä koska oikeaa varaosaa ei saa Siinä kait tämän homman suola piileekin...
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 23.11.2017 21:47 |
Viestit: 1496
|
|
Tuo on yksi syy, miksi minä muutama vuosi sitten V6 Xantia-autoilun lopetin kun varaosien saanti merkkiliikkeen kautta alkoi käydä vaikeaksi.
|
|
|
|
 |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 23.11.2017 21:58 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Juu, kyllähän tuo antaa kysenalaisen lisämausteen lajille... Mielikuvitusta ja sorvia saa käyttää. Onkohan tämä kasvava trendi? Yhä vaan nuorempiin laitteisiin ei valmisteta osia.
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 23.11.2017 22:01 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
HanaAna kirjoitti: Juu, kyllähän tuo antaa kysenalaisen lisämausteen lajille... Mielikuvitusta ja sorvia saa käyttää. Onkohan tämä kasvava trendi? Yhä vaan nuorempiin laitteisiin ei valmisteta osia. On. Ja mikä huvittavinta, noihin reilusti vanhempiin saa paljon paremmin osia. Omissa Dyane ja Range on kyllä kärkipäästä osien löytymisen kanssa, Xm:ssä on jo paljon sellaista mitä ei ole saanut pitkiin aikoihin... Väitteen olen kuullut ettei ykköskoppaseen C-vitoseenkaan enää saa kaikkea, mutta nyt en enää muista mitä osia tuo koskee..? Lisämauste on vähän sellainen että joutuu selvittelemään ja soveltamaan sellaisten osien kanssa mitä ei enää saa, joitain onneksi pystyy tekemäänkin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 23.11.2017 22:08 |
Viestit: 1496
|
jasu kirjoitti: Lisämauste on vähän sellainen että joutuu selvittelemään ja soveltamaan sellaisten osien kanssa mitä ei enää saa, joitain onneksi pystyy tekemäänkin... Harrasteautossa tuon vielä sietää, mutta käyttöautossa perusosien metsästys ärsyttää ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa uuden Corollan oston!
|
|
|
|
 |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 23.11.2017 22:36 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Eipä ole koskaan tullut mietittyä osien saantia etukäteen autoa ostaessa. Voi olla että sekin päivä pian koittaa. Mutta että Toyota... 
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 23.11.2017 22:55 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Lauri kirjoitti: jasu kirjoitti: Lisämauste on vähän sellainen että joutuu selvittelemään ja soveltamaan sellaisten osien kanssa mitä ei enää saa, joitain onneksi pystyy tekemäänkin... Harrasteautossa tuon vielä sietää, mutta käyttöautossa perusosien metsästys ärsyttää ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa uuden Corollan oston! Vaan kun yhdistää nuo, eli mieltää kulkupelinsä harrastekäyttöautoiksi, ja huolehtii että niitä on ainakin kaksi liikkuvaa ja leimattuna, niin aika hyvin on pärjätty. Mitään ylitsepääsemätöntä onneksi ei vielä ole tullut vastaan...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 24.11.2017 11:15 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
|
>kun varaosien saanti merkkiliikkeen kautta
Yhdenkerran tuli erehdyttyä C5 asioissa merkkiliikkeen tiskille,jonka totesin jotenkin ahdistavaksi ja rahastuspainoiseksi tapahtumaksi ja totesin mielessäni jo paikanpäällä,että tämä onkin sitten laitimmainen kerta.Pitäkääpä jatkossa tunkkinne.
|
|
|
|
 |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 24.11.2017 11:27 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Marmoritiskistä on kyllä poikkeaviakin kokemuksia, lähinnä BX osiin liittyen. Voi olla että oli poistomyynti käynnistynyt...
Näkisin että suomalaisia pieniä varaosakauppiaita olis hyvä tukea, koska heillä motiivi ja verkosto jahdata osia. Tämä myös siksi että säilyy paikat mistä tietyt osat saa heti ja vaihtaminen helpompaa kuin webbikaupassa...
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 24.11.2017 18:19 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
|
Mutta onhan tää merkillistä... 2000- luvun autoihin hitsaillaan ite osia ja kymmenvuotiaita sitikoita pilkotaan kun 500 € remontti liian kallis. Toisaalta jos osien saanti tuota luokkaa, niin ihmekös tuo.
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 24.11.2017 18:24 |
Viestit: 5877 Paikkakunta: Lahti
|
Lauri kirjoitti: Harrasteautossa tuon vielä sietää, mutta käyttöautossa perusosien metsästys ärsyttää ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa uuden Corollan oston! Japanilaiset on sitten pahimpia jos vähänkään vanhempaan pitäisi osia saada.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 24.11.2017 20:23 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Taitaa itselläkin toi vanhuus olla vähän vääristynyt käsite, menneisyydessä kun kerran elää... Johan toi vm. 2000 alkaa olla 18 vuotta vanha. Taitais olla olla helpompi pitää yllä ja ajaa työmatkoja D-mallilla kuin tällä Xantialla  Mielenkiintoista nähdä miten C6 varaosien käy kun aika matelee eteenpäin? Pitänee odottaa että niistä tulee museopelejä että voi alkaa "harrastaa".
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 24.11.2017 21:38 |
Viestit: 2647 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
HanaAna kirjoitti: Juu, kyllähän tuo antaa kysenalaisen lisämausteen lajille... Mielikuvitusta ja sorvia saa käyttää. Onkohan tämä kasvava trendi? Yhä vaan nuorempiin laitteisiin ei valmisteta osia. Kauhulla odotan miten toi uusin ostos, koppaan saa varmaan kaiken mutta tuota moottorivarianttia on ollut tarjolla vain neljän vuoden ajan. Mielessä on BX 1.9i 4x4 ruiskun ilmanlämpöanturin metsästys..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 24.11.2017 21:51 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Kolmen pisteen x-y suoran kuvaajan kanssa Motonettiin metsästämään anturia 
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
Sokeri_Sakari
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 27.11.2017 18:05 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Loppi
|
|
Taitaa vaikuttaa sekin, ettei uudempiin taida NOS-osia paljoa löytyä. Varastoja kun ei taideta enää juuri pitää. Ja purkaamojenkin kierto taitaa olla aika nopeaa nykyään.
|
|
|
|
 |
|
Ajomies
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 27.11.2017 21:23 |
Viestit: 204 Paikkakunta: Asuinpaikka ja ammatti sama
|
|
BreikkiXantian pakoputken väliosan vaihdoin viikonloppuna, heittämällä. Merkkiliikkestä rekkarin perusteella ostettu putki ei ollut etupäästään sinne päinkään, mutkia liikaa, n.150mm lyhyt ja 5mm liian pieni halkaisiamitta kattiin. Onneksi naapurilla on värmeet raudan pilkkomiseksi ja liimaamiseksi. Pari vuotta siten AD/HD liikkeestä saman 1.8 8V Xantian venttiilikopan tiiviste osui jo kolmannerra kerralla oikeaksi, aina piti sanoa ostohetkellä rekisterinumero.
|
|
|
|
 |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 27.11.2017 21:35 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
 Ostajan täytyy tietää täsmälleen asiansa. Tämän vuoksi suosin mieluummin sitikka erikoistuneita liikkeitä, oppii itsekin asioidessa.
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 27.11.2017 21:55 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ajomies kirjoitti: aina piti sanoa ostohetkellä rekisterinumero. Joo. Moponetistä on tullut ostettua monenlaista, ja aina tuota kyselevät. Vaan ei aina isommin rekisterinumerot auta, Sm:ään kun ostin Alfa-Romeon ilmansuodatinta, niin ei iloa ollut Ranskalaisesta rekisterinumerosta... Eikä myöskään Dyanen, kun remmiahdettuun koneeseen moniurahihnaa ostattelin. Katseli kuitenkin koneelta ettei heillä ole listoilla ollenkaan ahdettuja Rättäreitä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 27.11.2017 22:23 |
Viestit: 261
|
|
Olikos se 15 vuotta valmistuksen loppumisesta kun voi lopettaa varaosatuotannon? Xantia ja XM alkaa olla samassa jamassa kuin D-malli ammoin 1990-1991. Vanhoihin Japseihin saa parhaiten osoa Ausseista. Näin se menee.
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
|
|
|
|
 |
|
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 27.11.2017 22:47 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
|
On muuten "urbaani myytti" se että autonvalmistajilla olisi jokin minimiaika pitää osia varastossa. Ja aivan varmaa on,että esim. ceeviitosista ei tule museoautoja,kuten mistään muustakaan 2000 luvun autoista..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 27.11.2017 23:47 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Lainaa: Ja aivan varmaa on,että esim. ceeviitosista ei tule museoautoja,kuten mistään muustakaan 2000 luvun autoista..  Voi pitää paikkansa, tosin vannomatta paras. Hydealustaiset on kuitenkin katoavaa kansanperinnettä ja erikoismallit(activa) aina kiinnostaa joitain erikoismiehiä... Lainaa: On muuten "urbaani myytti" se että autonvalmistajilla olisi jokin minimiaika pitää osia varastossa. Samaa mieltä, raha ratkaisee. Pitää olla voimakas kysyntä että tarjontaa on tyrkyllä.
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 28.11.2017 01:18 |
Viestit: 5877 Paikkakunta: Lahti
|
Northstar kirjoitti: On muuten "urbaani myytti" se että autonvalmistajilla olisi jokin minimiaika pitää osia varastossa. . Eikös se ole 10 vuotta, sen jälkeen voi myydä kyselijälle osan tilalle uutta autoa, jotkut pitää osia vanhoihinkin varastossa, sitä kutsutaan asiakaspalveluksi, ranskalaisille aika tuntematon palvelumuoto 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 28.11.2017 08:52 |
Viestit: 7828 Paikkakunta: Eurajoki
|
HanaAna kirjoitti: Lainaa: Ja aivan varmaa on,että esim. ceeviitosista ei tule museoautoja,kuten mistään muustakaan 2000 luvun autoista..  Voi pitää paikkansa, tosin vannomatta paras. Hydealustaiset on kuitenkin katoavaa kansanperinnettä ja erikoismallit(activa) aina kiinnostaa joitain erikoismiehiä... Jos suhteutetaan Activan erikoisuus sen kiinnostavuutta kohtaan "erikoismiesten" (oletan, että tarkoitetaan yleisemminkin autohörhöjä, joita kiinnostaa se itse erikoisuus pelkän merkin sijaan) keskuudessa, niin aika hiljaista on 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 28.11.2017 16:54 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
No juu, tarkoitin lähinnä sitikka-hörhöjä. Vaikka yritän suhtautua aiheeseen positiivisesti, klassikko taitaa olla activankin kohdalla ylilausunto... H2:ssa riittää toistaiseksi omalla kohdalla ihmettelemistä. Tiedä häntä jos joskus sattuu sopiva Activa tyrkylle Sitäpaitsi ei-klassikoita on halvempi ostaa.
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
|
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Varaosien saatavuus Lähetetty: 28.11.2017 17:17 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
|
Activa Club France tekee/teettää/korjaa joitain Activa-spesifisiä osia, joita ei enää saa uutena.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
|
|