|
Kirjoittaja |
Viesti |
IsoD
|
Viestin otsikko: D kohmeessa? Ei millään starttaa.... Lähetetty: 20.10.2009 18:53 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Diva vissiin asettautui talviunille tuohon pihalle eikä herää. Siirsin sen reilut viikko sitten pihan toiselle puolelle ja siitä ei enää inahdakaan. Bensaa tulee kyllä, haisee. Kipinää etsittiin kun havaitsin että vain kahteen kynttilään tuli kipinä Vaihdoin 1-2-3:sen tilalle vanhan jakajan ja nyt on hyvä kipinä joka tuikussa, mutta silti ei vaan lupaakaan. Ei se vanha jakajakaan mikään hyvä ollut mutta toimiva. Mahtaako olla vaan nämä märät kelit kun kohmettavat kissan noin totaalisesti? Bensa ei suostu pisaroitumaan imusarjassa tai jotain? Meinasin jo kuumailmapuhaltimella varovasti lämmittää imusarjaa josko kohme haihtuisi mutta siinäkin on omat riskinsä En enää keksi mistä katsoa. Jahka akku latautuu taas yön yli, pääsen huomenna yrittämään uudelleen. On se harmi kun pitäisi sen verran saada eloaD:hen että saisi siirrettyä hänet lämpimään talliin talvehtimaan. Se vaan ei tunnu uskovan, liekö mieltään osoittaa kylmistä kylvyistä... 
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: D kohmeessa? Ei millään starttaa.... Lähetetty: 20.10.2009 20:04 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Edellisen kerran kun kotitallissa D-malli diivaili vastaavasti, oli tulppien kärkiväli ihan mitä sattuu. Pikku pakkanen oli päällä ja kaikki tulpat käytiin läpi kärkiväliä pienentäen ja akku ladattiin. Jo läksi.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Monikan kuski
|
Viestin otsikko: Re: D kohmeessa? Ei millään starttaa.... Lähetetty: 20.10.2009 22:04 |
Viestit: 29
|
Ostahan nyt ensitöiksi Diivalle puska kukkia ja silittele ja helli häntä muutenkin, se auttaa moneen asiaan.  Kukat pitää olla punaisia ruusuja...rakkauden osoitusta näet. Voi olla siinä syypää, että siirsit vain pihan yli ja Diiva olis halunnut pienen lenkin tekaasta. Oikukkaita ovat Citroën merkkiset kulkineet... Silloin ollaan kyllä hakoteillä mikäli bentsiini alkaa pisaroitumaan imukanavassa, koska silloin viimeistään tulpantikkelit kastuu ja automobiili ei käynnisty. Useasti, mikäli akun lataus on erityisen vähäinen, se voi riittää moteurin pyörittämiseen, mutta kipinään ei enään voima riitäkään. Sen voi tarkka ihminen huomata siitä, että moteur hyrähtää käyntiin siinä vaiheessa kun virta-avaimesta höllätään ja startti lakkaa ottamasta virtaa, silloin säkenöi tulpissa ja moteurissa on jonkinlaiset kierrokset, niin johan törähtää. Joskus oikkuilee myös kuvatunlaisesti jos moteurin maajohto on poikki tai ei muutenvaan yhdistä. Tämän voi kokeilla siten, että maadoittaa moteurin vaikkapa akkukaapeleilla suoraan akun -napaan. Jos lähtee paremmin käyntiin niin vika on silloin mahdollisesti maadoituksessa. Mutta nämä kosteat syysilmat ja pienet pakkaset ja päivällä vähäsen plussaa, nepä ne. Onnea käynnistysyrityksille.
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: D Starttaa.... =) Lähetetty: 21.10.2009 17:54 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Ohhoh. Vaikka Leidin keulan edessä kasvaa komea Bourbonruusupensas, jossa on vielä yksi komea vaaleanpunainen kukkakin, ei silti meinannut yhteistyöhön. Kai ajatteli että kanna sisälle sitten ruoja, kun tähän jätit...
No, kiitoksia neuvoista. Diva käynnistyi viimein kun (siis viimeisenä toimenani) vaihdoin sarjan vanhoja tulppia takaisin ja tarkistin tarkkaan vielä niiden välin (0,6), kun aiemmat oli aika mustia ja väli 0,7. Molemmat käsittääkseni rajoissa, mutta NKG ja 0,6 väli kelpasi tällä kertaa paremmin =)
Nyt on joka tapaukessa Kissa tallissa lämmittelemässä.
Kiitokset kaikille vielä!
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: D kohmeessa? Ei millään starttaa.... Lähetetty: 21.10.2009 18:24 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: D Starttaa.... =) Lähetetty: 21.10.2009 19:53 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
IsoD kirjoitti: Ohhoh. Vaikka Leidin keulan edessä kasvaa komea Bourbonruusupensas, jossa on vielä yksi komea vaaleanpunainen kukkakin, ei silti meinannut yhteistyöhön. Kai ajatteli että kanna sisälle sitten ruoja, kun tähän jätit...
No, kiitoksia neuvoista. Diva käynnistyi viimein kun (siis viimeisenä toimenani) vaihdoin sarjan vanhoja tulppia takaisin ja tarkistin tarkkaan vielä niiden välin (0,6), kun aiemmat oli aika mustia ja väli 0,7. Molemmat käsittääkseni rajoissa, mutta NKG ja 0,6 väli kelpasi tällä kertaa paremmin =)
Nyt on joka tapaukessa Kissa tallissa lämmittelemässä.
Kiitokset kaikille vielä! Kokeilitko 123 jakajaa takaisin, josko sekin moitti niitä tulppia?
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: D kohmeessa? Ei millään starttaa.... Lähetetty: 21.10.2009 21:25 |
Viestit: 298
|
no hyvä kun lähti, vaikkakin epäromanttisin keinoin !
Pitäis jokaisen miehen tietää että ei nämä diivat istutetun ruusupuskan edessä sula, pitää olla leikkokukkia, ilman paperia ja viulumusiikkia.
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: D kohmeessa? Ei millään starttaa.... Lähetetty: 21.10.2009 22:18 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
IsoD kirjoitti: Laitoin kärjettömän takaisin jo enne noita tulppia kun se vanha ei asiaa sitten auttanut. Toimenpide olikin enempi ongelman kartoitusta. Tuli todettua ainakin että 1-2-3 vaan pelaa vaikka onkin vähän kohmeiset kelit. Eli se vika oli niissä tulpissa-ko?
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: D kohmeessa? Ei millään starttaa.... Lähetetty: 22.10.2009 12:03 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Kyllä se sinne tulppiin jäi vika lopulta koska niiden vaihtaminen/tarkistaminen auttoi. Olisi pitänyt heti ensiksi tehdä tämä, joskin yleinen ronklaus saattoi osaltaan auttaakin. Löysin jopa lämmitysjohdon, Diivas kun on hyvin toimiva lohkolämmitin... Sekin varmaan auttoi kun lämmitti lohkoa rauhassa että sai konetta kuivaksi.
Ja nää Diivat on tosiaan vaativia, mutta siksi kai ne niin kiinnostaakin, ei tavan tojotasta saa samaa =)
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
|
|