Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bensa bx:n ajoittainen käynnistymisonglma.
ViestiLähetetty: 19.09.2009 08:40 

Yleensä lähtee ihan herkästi käyntiin, mutta välillä starttuuttaa pitkään, ja lähtee vasta sitten kun painaa kaasupolkimen aika alas. Ei ole kylmäkäynnistys ongelma koskaan, vaan ajon jälkeen. Tämän jälkeen tupsauttaa mustan savupilven. Ikävää varsinkin parkkipaikoilla :oops: Liittyyköhän jatkuvaan kaupunki ajoon.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Bensa bx:n ajoittainen käynnistymisonglma.
ViestiLähetetty: 19.09.2009 10:28 
Käyttäjän avatar

kaasarikoneen käyttöohjeessa lukeekin että lämpimällä koneella kaasupoljin alas käynnistyksen ajaksi.
Solex on muutenkin itse pääpirun keksintö

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 10:48 

black_van kirjoitti:
kaasarikoneen käyttöohjeessa lukeekin että lämpimällä koneella kaasupoljin alas käynnistyksen ajaksi.
Solex on muutenkin itse pääpirun keksintö

Ai lukee. Siis ei varsinaista vikaa, vaan ohikulkijat saattavat joutua nauttimaan jatkossakin mustasta nokipilvestä, ja minä punaisesta naamasta. Parkkeeraan ainakin mahdollisimman syrjään.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 10:54 
Käyttäjän avatar

Taitaa olla nuo säätäjät vähissä nykyään,meinaan bexin kaasarin ;) Voihan tuon itsekkin säätää,jos ei ihan toivottoman huonoksi ole mennyt.http://405.forumactif.com/reportages-tutoriels-f28/comprendre-et-regler-le-carburateur-solex-34-34-z-1-t21591.htm.Tuosta löytyy periaatteet hommaan

Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 11:13 

Esa66 kirjoitti:
Taitaa olla nuo säätäjät vähissä nykyään,meinaan bexin kaasarin ;) Voihan tuon itsekkin säätää,jos ei ihan toivottoman huonoksi ole mennyt.http://405.forumactif.com/reportages-tutoriels-f28/comprendre-et-regler-le-carburateur-solex-34-34-z-1-t21591.htm.Tuosta löytyy periaatteet hommaan

Kuvat oli selkeät, noista tuli mieleen, että hommaisiko kokonaan uuden kaasarin, joskus.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 11:23 
Käyttäjän avatar

Jos löydät uusia jostain,vinkit otetaan vastaan :D

Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 13:05 

Esa66 kirjoitti:
Jos löydät uusia jostain,vinkit otetaan vastaan :D

Kunnostetun sitten. Voisi joku paja jossain, tehdä uudenkin, jos tarpeeksi maksaisi, siis tarpeeksi. Noissa kuvissa on aika tuoreen näköinen peli, ihan uudelta näytti, ei tullut katsottua kunka vanhoja kuvat olivat.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 17:26 

No niin,ei Solexsissa mitään vikaa ole muutakuin muutama ruuvi joita voi veivailla ja saada sen sekaisin,ruuvien määrän määrää automaatti ryyppy.
Zenitti on parempi,vähemmän ruuveja,koska käsiryypytin vaijerilla, korvaa yhden ruuvin Solexiin verrattuna.
Solxi vai tietäjälle ja toimii,onhan niitä. :roll:

Xemppiä.Tapsa

Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 17:48 
Käyttäjän avatar

Kyllä solexiin saa käsiryypynkin laitettua,sitä varten on ihan muutossarjakin olemassa!Kovin moni vaan ei tiedä sitä?Toisaalta,pitää ne säädöt olla kohdillaan jokatapauksessa!Minä kyllä taidan vaihtaa weberin 32/36dgv:n(ei ole kuin yksi ruuvi väännettävänä),sitäkin kyllä saa autoomaagis ryypillä.Tosin hintaero manuaaliryyppiin on liian kova!

Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 18:25 

Tapsa 550 kirjoitti:
No niin,ei Solexsissa mitään vikaa ole muutakuin muutama ruuvi joita voi veivailla ja saada sen sekaisin,ruuvien määrän määrää automaatti ryyppy.
Zenitti on parempi,vähemmän ruuveja,koska käsiryypytin vaijerilla, korvaa yhden ruuvin Solexiin verrattuna.
Solxi vai tietäjälle ja toimii,onhan niitä. :roll:

Xemppiä.Tapsa

Tuosta ryypystä sen verran, että minun bx:ssä ei ole ainakaan käsiryyppyä, joten siinä täytyy sitten olla automaatti ryyppy, vai liekö ryypytön, mutta alkukankeutta ajamisessa on, mitä ei pitäisi olla, jos automaatti ryyppy toimii oikein. Ainakin uudehkot autot kulkevat nykimättä ja nyhtämättä kylminäkin, automaatti ryypyn toimiessa.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 21:19 
Käyttäjän avatar

omien taistelujeni perusteella solex on todella hankala tapaus, itselläkin bensavani puski käynnistyksen yhdeydessä ja kylmänä mustaa,eikä siihen oikein mitään apua löytynyt vaikka kuinka sääti. Sen kanssa vaan opittava elämään ja talvi se mielenkiintoinen on solexin kanssa :lol:

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 19.09.2009 22:29 

Täällä mun kotikylässä on kaveri joka osas ainakin mun GT:n Solexin huoltaa ja ainakin esisäädöt huollon jälkeen oli ihan hienosti kohdillaa.
En ole vieläkään ajelemaan päässyt, kun huollon jälkeen asensin kaasarin paikalle ja piti käynnistyksen jälkeen ajaa auto talliin koiranluu remppaan, niin hydeputket alkoi vuotamaan.... ja sit ilman paineita talliin siirtäessä puhekes tankki... mut se on oma juttunsa..
Tuo huoltaja lupas säätää kaasarin kohdalleen kun se on autossa kiinni. Yritän just saada GT:tä kuntoon jotta sais sen sinne säätöön...
Sunnuntai aamuna olis edessä vanhojen hydeputkien irroitus...
... niin se asia........... kyllä niitä Solexin tuntevia asentajia vieläkin löytyy :-D Ainakin meidän pitäjästä...

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 20.09.2009 13:03 

Kami kirjoitti:
Täällä mun kotikylässä on kaveri joka osas ainakin mun GT:n Solexin huoltaa ja ainakin esisäädöt huollon jälkeen oli ihan hienosti kohdillaa.
En ole vieläkään ajelemaan päässyt, kun huollon jälkeen asensin kaasarin paikalle ja piti käynnistyksen jälkeen ajaa auto talliin koiranluu remppaan, niin hydeputket alkoi vuotamaan.... ja sit ilman paineita talliin siirtäessä puhekes tankki... mut se on oma juttunsa..
Tuo huoltaja lupas säätää kaasarin kohdalleen kun se on autossa kiinni. Yritän just saada GT:tä kuntoon jotta sais sen sinne säätöön...
Sunnuntai aamuna olis edessä vanhojen hydeputkien irroitus...
... niin se asia........... kyllä niitä Solexin tuntevia asentajia vieläkin löytyy :-D Ainakin meidän pitäjästä...

Kyllä täältäkin ainakin yksi löytyy, kun osaa kaiken muunkin bx:sään laittaa, niin eiköhän yksi kaasarin säätökin onnistu. Kesäisten hydevuotojen jälkeen olen aina parkkipaikalle ajaessa, tai pihaan tullessa, pikavilkaissut auton alle, ja vielä tähän päivään todennut tyytyväisenä: Ei tänäänkään vuotanut :) .

Kun vertaa minun pihaparkkipaikkaa muiden parkkipaikkoihin, niin eron huomaa. On nääs jonkun verran laikukkaampi kuin muiden. Tekisi mieli lanata se puhtaaksi. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 22.10.2009 03:07 
Käyttäjän avatar

Tässäpä tuo vahaelementin korvaaja oikein kuvassa,jonkun toisen kuvaamana!
Kuva
Saattais olla mahdollisuus 16 bexin uuteen kaasariin,jos jollain löytyy kiinnostusta moiseen?

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ]