läjjeejä kirjoitti:
helpoin poisto tee moottori lämpimänä
-avaimet taskuun konepelti auki . akun kenkä irti oota 10 min akunkenkä paikoilleen oota n2min avaa ovi avaimella ovet lukkoon avaakaukosäätimellä käyntiin ja ajamaan 5-10km lenkki -toimii
-pähkäilyt tekeekö tuon kostealla kelillä,,,, lisäilmapumpun liitin tarkista ,,,hapettuma ,,puhdista ...
-lamda anturien liittimet 2kpl avaa,kiinni .avaa,kiinni ongelmat pois -
-jos nuo ei auta ,,,,sytytysyksikön liitin
Jättäkää nyt noi voodoorituaalit sen keltaisen vikavalon ympärillä sikseen ja ostakaa se parin kympin OBD-II -lukija lähimmästä motobiltemasta/ebaysta/amazonilta ja lukekaa, mikä se vikakoodi on. Antipöllöhän ei ole muuta kuin tietokoneen ilmoitus siitä, että se on noteerannut jonkun päästöihin liittyvän vikakoodin.
Osa vikakoodeista onkin ihan aiheellisia, osa on pelkkää hömpötystä (kuten ne lisäilmapumpun ongelmat) ja osa koodeista ilmestyy lisäksi "liian helpolla" eikä tarkoita, että autossa on jotain pysyvää vikaa. Mutta vain koodien lukeminen paljastaa, että mistä on kyse. Akun johtojen irti nyppääminen ei oikeasti nollaa mitään, jos vikakoodi on jo pysyväksi todettu ja moottorinohjaustietokoneen muistiin tallennettu. Osa koodeista aiheuttaa vikavalon syttymisen muutaman käynnistyksen ajaksi eikä enää sen jälkeen, mutta koodi on kuitenkin tallennettu muistiin.
Turha siinä on puhdistella satunnaisia johtoliittimiä, jos tietokoneen mielestä ongelma on selkeästi se, että bensatrimmit kipuavat liian rikkaalle. Samoin minä nollaan sen lisäilmajärjestelmään liittyvän P0410:n, kun se kerran vuodessa ilmenee: tiedän jo, mistä se johtuu ja että moottorissa ei ole mitään oikeaa vikaa.
Lukijalla voi lisäksi nollata vikakoodit, jolloin seuraavan kerran, kun vikavalo syttyy, ei tarvitse niitä lukiessa arvailla, että olikos nää nyt uusia vai vanhoja vikoja edelliseltä kerralta.