|
Kirjoittaja |
Viesti |
aktiivi
|
Viestin otsikko: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 29.09.2009 20:06 |
Viestit: 109
|
 Onko tuosta olemassa laillista versiota? Mistä E-hyväksytyt umpiot?
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 29.09.2009 21:03 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
pistä laittomasti, vähemmän säätöä  leimalle vaan vanhat h1:t tilalle
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 29.09.2009 21:05 |
Viestit: 708
|
Ei löydy Xanttuun Hyväksyttyjä Xenon umpioita kun nääs semmoisia ei ole valmistettu 
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 29.09.2009 23:09 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Juuri näin, jollet sitten ala muokkaamaan keulalle tee-itse valaisinta esim Hellan yleisvaloista, joita löytyy hyväksyttyinä. Mutta hintakin on melko suolainen, tosin hydraulijousituksen ansiosta ei tarvitsisi pähkäillä korkeudensäätöautomatiikan kanssa kunhan pesurit löytyy (iästä riippuen pakolliset). Noita laittomia muutospolttimoita ei kannata suositella, ovat jo kissalanpojatkin oppineet kurkkimaan moisia ratsioissa. Tuleepi hyvin kalliiksi kun jää kiinni!
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
aktiivi
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 30.09.2009 08:51 |
Viestit: 109
|
Kokemusta on, activasta joutui purkamaan pois. Mutta oli valot kyllä mahtavatkin. C4:n valojakin on vaikea sovittaa keulalle. Golfin sellaiset vois mennäkin ja sumarien tilalle Hellan pitkät mutta hinnoittelu on kyllä törkeää. Vanhan ojavalon tapainen xenon ois poikaa hirvien tarkkailussa.
Valopatteristo voisi olla katolla rekkojen tapaan mutta se tulisi olla etakselin etupuolella - ovela sääntö. Kattotelineelle pitkät 150mm teleskooppiputket ja Hellan pitkävalo-xenonit päähän? Tulisi varmaan nopeasti lisämääräyksen lisämääräys...
|
|
|
|
 |
einomiesporkkakoski
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 17.10.2009 02:25 |
Viestit: 119
|
aktiivi kirjoitti: Valopatteristo voisi olla katolla etuakselin etupuolella - ovelaa. Kattotelineelle pitkät 150mm teleskooppiputket ja Hellan xenonit päähän? Wouh! Tuossa vuosisadan kikkailuidea. Kyllä nauratti ratketakseen kun sieluni silmin kuvittelin tuota valoviritelmää... 
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 19.10.2009 22:33 |
Viestit: 208
|
Omassa Xantiassa on tuplaXenonit ja niinkuin vanha sanonta kuuluu: kahta en vaihda, ja toinen niistä on nuo valot, paitsi katsastuksen ajaksi tietenkin! Joka onkin ens viikolla! 
|
|
|
|
 |
faro680
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 21.10.2009 12:42 |
Viestit: 75
|
itse olen leimalla käynyt xenoneilla ei sedät puhunu mitään  niin ja yks kaveri joka leimas c5 sellaisilla (tarvike) soittivat akeen ja kysyivät saako olla, sai olla kun kerran on automaattinen maavaransäätö eli myös ajovalojen . Tosin omassa c5 jossa alkuper xenon niin siinä sähköisesti valot säätyvät. Näin niiden hyväksyttyjen ilm pitää toimia.Myin muuten c5 poliisille Helsinkiin jossa oli tarvike xenon tyytyväinen oli valojen tehosta ja ei ollu kuullukkaan tarvike sellaisista ja lähti ajeleen kotia kohti 
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 21.10.2009 13:29 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Xenonien kanssa pitää olla (joitan harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta) tai niiden tulee olla: 1) automaattinen maavaran säätö, automaattinen valojen korkeudensäätö tai niin jäykkä jousitus ettei kuormaus vaikuta 2) ajovalopesurit 3) hyväksytty = e-merkinnällä oleva polttimo (puuttuu tai on väärennetty retrofiteissä) 4) xenon-käyttöön tarkoitettu umpio, e-merkinnän vieressä D-alkuinen käyttötarkoitusmerkintä kuten DR tai DC, eikä halogeenien H-alkuinen HR, HC, HCR (ei ole vielä näynyt sekä H- että D-merkinnällä) Ja kyllä virkamiesten tietous alkaa kasvaa, etenkin AKE on aiheesta tiedotellut sen verran hyvin. On hyvin todennäköistä että näistä tulee lähitulevaisuudessa tehotarkkailu.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 07:23 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
zX-files kirjoitti: 4) xenon-käyttöön tarkoitettu umpio, e-merkinnän vieressä D-alkuinen käyttötarkoitusmerkintä kuten DR tai DC, eikä halogeenien H-alkuinen HR, HC, HCR (ei ole vielä näynyt sekä H- että D-merkinnällä) Olen kuullut huhuja, että ykköskoppaisen Muhkun umpiossa lukisi myös tuo DC, vaikka olisikin halogeenikarvalakkiversio. Joku voinee vahvistaa tai kumota? Toki, vaikka olisikin, niin eihän se ilmeisesti niistä Kiina-ksenoneista laillisia tee kuitenkaan. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 07:44 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
ainakin hellalta löytyy halogeeni-apukaukovaloja, joissa on HR ja DR merkinnät, ja kummallekkin omat ref. arvonsa...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Tepi
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 07:50 |
Viestit: 142
|
C5 II:n umpiossa on merkintä DCR, joten periaattessa xenonit sallittu sekä lähi- että kaukovaloille.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 08:26 |
Viestit: 708
|
Tulsku kirjoitti: zX-files kirjoitti: 4) xenon-käyttöön tarkoitettu umpio, e-merkinnän vieressä D-alkuinen käyttötarkoitusmerkintä kuten DR tai DC, eikä halogeenien H-alkuinen HR, HC, HCR (ei ole vielä näynyt sekä H- että D-merkinnällä) Olen kuullut huhuja, että ykköskoppaisen Muhkun umpiossa lukisi myös tuo DC, vaikka olisikin halogeenikarvalakkiversio. Joku voinee vahvistaa tai kumota? Toki, vaikka olisikin, niin eihän se ilmeisesti niistä Kiina-ksenoneista laillisia tee kuitenkaan.  Jos Tarkoitat Muhkuna (mielummin iso Möhkö  ) C5I niin ei ole DC merkintää umpioissa. Minulla oli viimetalvena lyhkäsissä kiina Xenonit ja samoin lisäpitkissä, voi sanoa että kohtuullisesti näki  Lisäpitkät oli mallia Hella ff200 niissä on hyväksymismerkintä Xenoneille.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 08:35 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Lisäpitkissä on nykyisin jo melko useinkin D-käyttömerkintä, johtuen siitäkin että samaa valaisinta käytetään molemmille polttimotyypeille pidempien sarjojen takia, eikä pitkissä ole sitä vastaantulijoiden häikäistymisriskiä. Pitää vaan löytää edes fusku-e-merkitty polttimo niin niistä on vaikea jäädä kiinni. Toisaalta ihan oikeita xenon-lisäpitkiäkin saa, ilman radiohäiriöitä ja kaikki hilppeet mahtuu kopan sisään...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 09:30 |
Viestit: 708
|
zX-files kirjoitti: Lisäpitkissä on nykyisin jo melko useinkin D-käyttömerkintä, johtuen siitäkin että samaa valaisinta käytetään molemmille polttimotyypeille pidempien sarjojen takia, eikä pitkissä ole sitä vastaantulijoiden häikäistymisriskiä. Pitää vaan löytää edes fusku-e-merkitty polttimo niin niistä on vaikea jäädä kiinni. Toisaalta ihan oikeita xenon-lisäpitkiäkin saa, ilman radiohäiriöitä ja kaikki hilppeet mahtuu kopan sisään... Kyllähän niitä oikeita Xenon-lisäpitkiä saa, mutta ei 100€, sen verran toi meikäläisen systeemi maksoi...
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 09:51 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
FF200 sarja noin 100e ja xenon-polttimot kaupassa noin 100e tekee mun matikalla noin 200e. "Oikeat" isot noin 500e pari mutta silloin vertailukohtana pitäisi olla esim Rallyet ja niitä ei saa satasella pari edes pelkkiä lyhtyjä.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 10:05 |
Viestit: 2699
|
zX-files kirjoitti: FF200 sarja noin 100e ja xenon-polttimot kaupassa noin 100e tekee mun matikalla noin 200e. "Oikeat" isot noin 500e pari mutta silloin vertailukohtana pitäisi olla esim Rallyet ja niitä ei saa satasella pari edes pelkkiä lyhtyjä. Onpas hintaa? 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 10:36 |
Viestit: 708
|
zX-files kirjoitti: FF200 sarja noin 100e ja xenon-polttimot kaupassa noin 100e tekee mun matikalla noin 200e. "Oikeat" isot noin 500e pari mutta silloin vertailukohtana pitäisi olla esim Rallyet ja niitä ei saa satasella pari edes pelkkiä lyhtyjä. Hella FF200 makso 69€ Xenonit eBaysta 32€ Noh myönnetään ei 100€ vaan 101€  eBaysta saa Xenoneita 26-27€ kun viimeksi kattelin. Viime sysksynä Googlettelin netin ristiin rastiin löyty esim. ruattalaisia testejä siellä oikeat Hella 200 xenonit pärjäsi todella hyvin vs. muut Xenon lisäpitkät, samoin normaalit ff200 vs. Hella Rallye 1000 FF niin käytännössä ei muuta eroa kuin Rallyet maksaa paljon enemmän, minulla on ollut molemmat mallit ja voin sanoa että minä en ainakaan ole huomannut eroa. edit. Pikaisesti testi vilastuna Hella 200xenon on parempi kuin esim. Bosch Rallye 175 Xenon, Hella Luminator Compact Xenon jne.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 11:35 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Minun hintani oli Suomen hintoja, sisältäen maksetut tullit sekä ALVit. On totta että ebayn kautta Kiinasta saa etenkin xenoneita todella halvalla, mutta samalla ottaa riskin takuusta sekä ko lisäkuluista. Lisäksi halvimmissa sarjoissa on ollut ballastiongelmia, liitinongelmia yms joita ei kiinalaisen myyjän kanssa hoideta...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 12:54 |
Viestit: 708
|
Totta AINA on isompi riski tilata eBaysta kuin Suomesta, tilasin viime syksynä noita sarjoja 8kpl (muutamalle kaverille myös). yhdessä oli ballastin probleema, tuli siis aika paljon halvemmaksi, Fixuksesta ostin myös viime kesänä 1sarjan hinta n.75€ hyvin toimii...
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 13:48 |
Viestit: 708
|
zX-files Mitä tarkoitat ko. lisäkuluilla? Jos tarkoitat tullia niin ei noin halvasta kamasta mene tullia yms.
nimimerk. muutaman kerran tullisedän luona käynyt.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 13:51 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Mitä tulee noihin kinkkien takuisiin niin pari kertaa olen joutunut hoitamaan takuujuttua ja molemmilla kerroilla on hong kongista tullut uusi osa tilalle.
Ja mitä tulee noihin suomalaisiin nettikaupoihin niin ihan yhtä vaikeata niissä on saada asioita kuntoon...
Tullit ja alvit taas menee miten menee, jos tilaa yksittäisiä niin ei tarvii maksaa ja jos on iso määrä niin kinkki tuppaa laittaan olemattoman hinnan tavaralle...
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 22.10.2009 14:36 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Eli alle 10e ALVia ei peritä, näin ollen arvoltaan (CIF eli rahtikuluineen) yli 45e lähetyksistä pitää maksaa 22% ALVia. Tullia kannetaan autotarvikkeissa muistaakseni vasta 150e ylittävistä, ja se on pienempi lisäkulu.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 23.10.2009 07:43 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Jankos kirjoitti: Tullit ja alvit taas menee miten menee, jos tilaa yksittäisiä niin ei tarvii maksaa ja jos on iso määrä niin kinkki tuppaa laittaan olemattoman hinnan tavaralle... Jos tällaisessa tapauksessa tavarat jää tulliin, niin sitten siltä kinkiltä pitäisi saada myös sellainen kuitti, josta selviää, että niistä on maksettu olematon hinta. Sillä paketin päälle kirjoitetulla arvolla ei ole mitään virkaa, vaan tullissa halutaan nähdä kuitti maksusta. Huhupuheiden mukaan olisi vielä niin, että jos joltain jää tilaus kerran tulliin, niin samalta henkilöltä otetaan jatkossakin herkemmin tavarat syyniin. Itse en voi tätä allekirjoittaa, vain kerran meni tullin kautta ja silloin siihen varauduttiin (se tilaus tuli muuten Jenkeistä, ei Kiinasta). Ja tosiaan, se rajahan on 45,45 euroa, eli alle sen ei maksella tulleja eikä veroja...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Xenonit Xantiaan Lähetetty: 23.10.2009 07:57 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Tulsku kirjoitti: Jos tällaisessa tapauksessa tavarat jää tulliin, niin sitten siltä kinkiltä pitäisi saada myös sellainen kuitti, josta selviää, että niistä on maksettu olematon hinta. Sillä paketin päälle kirjoitetulla arvolla ei ole mitään virkaa, vaan tullissa halutaan nähdä kuitti maksusta.
Huhupuheiden mukaan olisi vielä niin, että jos joltain jää tilaus kerran tulliin, niin samalta henkilöltä otetaan jatkossakin herkemmin tavarat syyniin. Itse en voi tätä allekirjoittaa, vain kerran meni tullin kautta ja silloin siihen varauduttiin (se tilaus tuli muuten Jenkeistä, ei Kiinasta).
Kyllä noissa on siellä paketin sisällä tai siinä päällä muovitaskusssa ollut vastaava kuitti kuin mitä siinä lapussakin on ollut arvona... Ja kuitinhan joutuu sitten pyytään sähköpostilla sieltä kinkiltä ja siinähän taas voi lukea mitä tahansa Mutta eipähän noi tullit ja alvit mitään kummosia summia ole vaikka normihinnasta joutuisi maksamaan, tavara kuitenkin on 50-80% halvempaa kuin täällä kaupassa. Eniten mua ärsyttää tossa rojukaupassa nämä tunnetut merkit mitkä ottaa ihan järjettömän hinnan tavaroista vaikka on kiinalaista ja sitten halpiskaupasta saa kutakuinkin vastaavan neljänneshintaan. Tuplahinnan ymmärtäisin vielä. Niinjoo, kohta kolme vuotta ollut xenonit xantussa, poislukien katsastukset ja ei ole poliiseja vielä kiinnostanut. Kaippa sekin päivä koittaa.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
|
|