Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 28.01.2018 20:48 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Onko tuossa mitään päivämäärää kuinka kauan kestää, kun on tuossa motorikelkan säiliössä ollut monta vuotta,siis tuorevoitelu.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 28.01.2018 20:56 

Viestit: 138
Millähän öljyllä catmatti on leukasaranat voidellu. Juttua tuntuu riittävän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 28.01.2018 21:31 

Viestit: 261
Eipä taida olla. Jos olisi seosbensaa ja risiiniöljyä mukana se olisi toinen juttu.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 28.01.2018 21:53 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Nojoo tais olla turha jutun heitto kun muutamia närästää, kyllä jostain oon lukenut että saattaa mennä ikäänkuin klimpeiksi vai mitä ne on :shock:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 28.01.2018 22:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Avaa korkki, käännä kelkka ylösalaisin ja ravista. Jos öljy pysyy säiliössä, se on hyvin todennäköisesti mennyt ikäänkuin klimpeiksi ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 28.01.2018 22:19 

Viestit: 292
tuorevoitelussa öljy säilyy uudet bensat vaan tankkiin ja ajoon


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 28.01.2018 22:29 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Nojoo tää oli taas turhaa kyselyä, vaihdan kuitenkin kun on tosissaan ollut kauan säiliössä, tuo kun on trippelikone ja jonkun verran vaativa mylly.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 28.01.2018 23:21 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Onko tottta ei yhtään asiantuntiaa kun niitä tarvitaan!



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 29.01.2018 12:08 

Viestit: 202
Paikkakunta: Hämeenlinna
>ei yhtään asiantuntiaa kun niitä tarvitaan!

Sinähän se öljyjen suhteen olet asiantuntija.Laita vaikka teräketjuöljyä.Ihan sama mitä laitat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 29.01.2018 14:30 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Niin niin mutta kun vanhaksi menee ja alkaa epäilyttämään jos ei toimi



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 29.01.2018 15:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ota sitä öljyä sieltä säiliöstä, hiero sormiin, haistele, maistele ja tipauta vaikka bensaan ja katso että sekoaa sinne. Jos haisee, maistuu, voitelee ja liukenee kuin kaksitahtiöljyn olettaisi niin eiköhän se siellä moottorissakin toimi.

Jos nyt oikein kovasti epäilyttää, niin vaihda uuteen. Tai ole ajamatta kun ei sinne hangille selvästikään kova kiire ole ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 29.01.2018 15:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
catmatti kirjoitti:
Niin niin mutta kun vanhaksi menee ja alkaa epäilyttämään jos ei toimi


En ole nähnyt 2-T öljypurkeissa parasta ennen päiväystä.
Ellei ilmaa ole järjestelmässä, eli säiliössä on koko ajan ollut öljyä, eikun tulille.
Varotoimena voi laittaa eka tankilliseen 2% öljyä sekaan ja seurata, että säiliöstä alkaa ajossa kulumaan.



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 30.01.2018 01:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Jooba ei oo muuttunu koostumus kokkeliksi on 10v ööliä puolipurkkia käytellään moottorisahaan joka vuosi niin kauan ku riittää.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 30.01.2018 08:47 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Noniin nyt ootan että aurinko nousee joskus täällä lapin helvetissä, että näen mennä lumikelkan öljyä tirkistää taskulampun kanssa jos on jäätynyt klimpiksi, kaikki vastustajat jotka sanoo ettei mee vanhaksi saa maksaa Skidoon kaikki kolme pyttyä jos kiinni jämähtää sitte kun jaksan sen vetää käyntiin....



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 30.01.2018 16:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Lue nyt tuo mun edellinen ohje ja paa öljyä tankkiin.
Tai sitten poista koko tuoreöljyvoitelu ja aja seosbensalla.



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 30.01.2018 17:30 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Teme kirjoitti:
Lue nyt tuo mun edellinen ohje ja paa öljyä tankkiin.
Tai sitten poista koko tuoreöljyvoitelu ja aja seosbensalla.

No nyt huomasin tuon, tästä eteenpäin huomen aamulla.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 30.01.2018 19:05 

Viestit: 5124
Kannattaa selvittää ensin kannattaako tuollainen muutos tehdä, eli ekat tuoreöljyvoitelutotautukset oli sellaisia, joissa ei ole juuri eroa onko se bensan joukossa vai tuoreöljysäiliössä, sitä öljyä pumpattiin imukaulaan/kaasariin tms. josta se sekoittui ilmaan & bensaan ja kulkeutui laakereille sekä muille voitelua kaipaaville osille. Mutta jo 60-luvulla tuli moottoripyöriä, joissa öljy pumpattiin suoraan kampiakselin laakereille, eikä niiden voitelu ole samanlaista seosbensalla. ei ne ehkä heti leikkaa kiinni ja koneissa on eroja, mutta kannattaa ainakin seurata mihin öljyletkut päätyy tai googletella tietoa. Osassa on myös kohtuu helppokin testata öljyn kulku ja voitelupumpun toiminta, toki määrät voi olla hieman arvoitus muuta kuin seuraamalla. Mutta ainakin alussa kannattaa käyttää joka tapauksessa lisäöljyjä, miksei sitten ihan ensin kurkata tulpanreiästäkin sylintereiden kuntoa, jos on sopivia välineitä siihen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 30.01.2018 21:08 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
taidampa katsoa tarkemmim huomenna ensin tuossa nicasil sylinterit kallis paukku jos menee väärin



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2 tahtiöljy
ViestiLähetetty: 31.01.2018 07:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Tripla Rotaxissa öljy menee vain imukaulaan, ei laakereille.



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: