Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 09:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Corvette karvahattumalln C7 hinta on jenkeissä jotain viiskyttonnia euroina. Suomessa sama kapine satakahdeksankymmentä tuhatta.
Jos valtiolla ei olisi tuloja, niin menoja olisi vaikea maksaa.
Revi siitä! Matematiikka on hirmu hankala laji.
Niiltä otetaan, keillä on.[/quote]

Patongin iltasatu kerho onkin näköjään ollut taas koolla! :lol:

Eiköhän noita perusmallin uusia Corvetteja saa tuolla 180 000€ Suomessa jo 2kpl? Matematiikka on vain joillekin todella hankala laji, mutta ei suinkaan kaikille, mutta täällähän olikin tärkeintä tarina, eikä fakta![/quote]



Ei saa tuolla hintaa eikä millään muullakaan.Corvettea ei enään tuoda.[/quote]

Virallista maahantuojaa ei taida olla, mutta väitätkö vakavissasi etteikö sellaista saisi tänne? :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 10:53 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
betaromeo kirjoitti:
Corvette karvahattumalln C7 hinta on jenkeissä jotain viiskyttonnia euroina. Suomessa sama kapine satakahdeksankymmentä tuhatta.
Jos valtiolla ei olisi tuloja, niin menoja olisi vaikea maksaa.
Revi siitä! Matematiikka on hirmu hankala laji.
Niiltä otetaan, keillä on.


Patongin iltasatu kerho onkin näköjään ollut taas koolla! :lol:

Eiköhän noita perusmallin uusia Corvetteja saa tuolla 180 000€ Suomessa jo 2kpl? Matematiikka on vain joillekin todella hankala laji, mutta ei suinkaan kaikille, mutta täällähän olikin tärkeintä tarina, eikä fakta![/quote]

Voit saada sen uuden hankittua vaikka Venäjältä.Ajaamaan et pääse ellei ole sitä EU certifikaattia.Merkkiliikkeestä tuskin Suomessa kahta uutta corvettea 180000eurolla saa.


Ei saa tuolla hintaa eikä millään muullakaan.Corvettea ei enään tuoda.[/quote]

Virallista maahantuojaa ei taida olla, mutta väitätkö vakavissasi etteikö sellaista saisi tänne? :)[/quote]


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 11:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Tuosta me "rundvik" taidetaan olla samaa mieltä, että Chevroletille ei ole virallista maahantuojaa Suomessa, joten sitä ei täällä ole myöskään silloin hinnoiteltu.

Kovin pitkälle ei kuitenkaan tarvitse mennä, kun sellaisen uuden saa ostaa EU:n alueelta, vaikka Ruotsista, tai Saksasta ja silloin niissä autoissa on EU:n vaatimat versio ja variantti numerot.

Nyt käsittääkseni puhuttiin täysin perusvarusteisesta, pienellä moottorilla olevasta Corvetesta, jos käsitin oikein tuon "nateron" tulkinnan "karvalakki mallista", jolloin sellaisen hinta lienee Euroopassa noin 50 000 euroa. Uusia Corvetteja löytyy myös hintaan 120 000€, mutta silloin puhutaan jo aivan eri autosta,jolloin sen verollinen hinta täällä voisi hyvinkin olla se 180 000€.

Jos tuo 90 000 arvioni tuntuu aivan tuulesta temmatulta, niin mitä olisit valmis semmoisesta maksamaan kotipihallesi tuotuna ja Suomen kilvissä? ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 15:18 

Viestit: 5158
Minä voisin heittää jonkun puolivälin arvion, eli autovero on kai nykyään max 50 %, mutta kun se lasketaan myyntihinnasta, jonka määrittely autolle jota ei virallisesti tuoda, se voi tuottaa minkä tuloksen vaan...

Jenkeissä Corveten voi tosiaan saada 50000 €, mutta ei oikein lähellekään tuota muuallakaan euroopassa, lisäksi päälle tulee vielä ALV, eli taitaa mennä likemmäs 75...85000 € halvin malli ALVeineen muualla Euroopassa, (ja pienemmillä koneilla noita ei kai tehdäkään, kaikki on 6,2 litraisia)

Eli 140...180 € Euroopasta ostettu uusi Corvette Suomeen?

Tuossa esimerkki Ruotsista, halvin malli kai autokaupan katteineen ja veroineen (mutta ei autoveroa, kun sellaista siellä ei ole)
https://www.chevrolet.se/models/corvette-stingray/
787 800 KR (79 878 €, googlen muunnos)

Tuolla Ruotsin sivuilla oli tarjolla myös Camaro, jotenkin luulin että Chevrolet vetäytyi kokonaan uusien autojen osalta Euroopasta lukuunottamatta juuri Corvettea?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 15:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Saksassa näyttää olevan ajamattomia n. 60 000€ ja silloin ne sisältävät alv:n.
Voivat olla aika "basic" malleja, mutta ne jenkeissä olevat alk. 55.000 dollaria ovat varmasti sitä.

OK, lähdetään siitä, että ostetaan se euro versio sillä 60.000€ alveineen, kun se turvallinen ostos ja ei tule ongelmia rekisteröinnin kanssa. Näytetään tullille osto kuitti ja jos epäilevät sitä, niin löytävät kuitenkin vertailu kohtia sieltä Corveten hinnasta. Pyyntihinta on selvillä ja jos ei ole aivan pölhö, niin ei ehkä ole kuitenkaan maksanut siitä ihan lappuhintaa?

Jos se autovero ei kuitenkaan missään olosuhteissa voi mennä yli 50%, niin mihin päädymme n. 90.000€, vai 140.000-180.000€?

Ihan vertailun vuoksi otetaan vaikka BMW, joka maksaa verottomana 60.000€ ja se sisältää myyjän katteen, mistä voi myös tinkiä, niin se jää ennen tinkimistä maksamaan veroineen n. 88.000€



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 16:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1961
Paikkakunta: Helsinki
betaromeo kirjoitti:
Saksassa näyttää olevan ajamattomia n. 60 000€ ja silloin ne sisältävät alv:n.

Taitaa vaan olla Saksalainen 19% ALV ja kun kyseessä on uusi auto, niin Suomen tulli perii sulta ALV 24% + autovero. Toki palautusmenettelyn avulla saat sitten tuon Saksalaisen ALV:in takaisin sieltä Saksasta, mutta pointtina lähinnä jos autoveron max. on 50%, niin tuosta ALV:n erosta tulee vielä 5% siihen päälle :?

Kun taasen esim. uudesta as.vaunusta ei tartte tehdä edes tulli-ilmoitusta, sammutin ynnä var.kolmio vaan vaunuun kyytiin ja konttorille ensirekisteröimään. ALV:itkin maksettiin jo Saksaan eikä Suomalaista verottajaa asia sen enempää kiinnosta = saat vaunusi siis jo pelkällä ALV-erotuksella 5% edullisemmin mitä kotimainen maahantuoja pystyy myymään, ynnä toki se lähtöhintakin on jo Saksassa edullisempi 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 16:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
HiTec kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Saksassa näyttää olevan ajamattomia n. 60 000€ ja silloin ne sisältävät alv:n.

Taitaa vaan olla Saksalainen 19% ALV ja kun kyseessä on uusi auto, niin Suomen tulli perii sulta ALV 24% + autovero. Toki palautusmenettelyn avulla saat sitten tuon Saksalaisen ALV:in takaisin sieltä Saksasta, mutta pointtina lähinnä jos autoveron max. on 50%, niin tuosta ALV:n erosta tulee vielä 5% siihen päälle :?

Kun taasen esim. uudesta as.vaunusta ei tartte tehdä edes tulli-ilmoitusta, sammutin ynnä var.kolmio vaan vaunuun kyytiin ja konttorille ensirekisteröimään. ALV:itkin maksettiin jo Saksaan eikä Suomalaista verottajaa asia sen enempää kiinnosta = saat vaunusi siis jo pelkällä ALV-erotuksella 5% edullisemmin mitä kotimainen maahantuoja pystyy myymään, ynnä toki se lähtöhintakin on jo Saksassa edullisempi 8-)


No ostetaan se sitten vielä sieltä alvittomana myyjän ilmoittamalla 51.000€ ;) ja sekin on vielä pyynti hinta.
Esimerkkimme taisi olla uusi ajamaton, mutta itse kun olen vaatimattomampi, niin ostaisin pari tuhatta ajetun yli 6kk vanhan alvillisena, mutta patonkilaisillehan ei kelpaa kuin uusi. :)

Olemmeko lähempänä 90.000€, vai 180.000€?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 17:36 

Viestit: 5158
Autoveron maksimi lienee myyntihinnasta, eli ostohinnoilla ei ole juuri merkitystä veron suhteen. Ja tulli arpoo jollain perusteella sen myyntihinnan mistä laskevat 50 %.

Mutta jos reilulla 50000 € saa ilman veroja jostain Euroopasta, on tilanne eri. Itse vähän epäilen kun ainakin Saksan Chevyn pyyntihinta on isompi kuin Ruotsin? Perusmallin alkaen hinnat 2018: ab € 80.400,- Saksan ALVeineen
http://www.chevrolet.de

Mutta ei noistakaan hinnoista helpolla pääse ainakaan 200000 €, vertailuun voi ottaa jotain samoilla CO2 arvoilla olevia autoja joista näkee listahinnan Suomi-Saksa. Enpäs edes katsonut meneekö Corvette edes vielä maksimiin, CO2 päästöt ovat kuitenkin tehoihin verrattuna enemmän kuin kohtuulliset.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 18:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
olli__o kirjoitti:
Autoveron maksimi lienee myyntihinnasta, eli ostohinnoilla ei ole juuri merkitystä veron suhteen. Ja tulli arpoo jollain perusteella sen myyntihinnan mistä laskevat 50 %.

Mutta jos reilulla 50000 € saa ilman veroja jostain Euroopasta, on tilanne eri. Itse vähän epäilen kun ainakin Saksan Chevyn pyyntihinta on isompi kuin Ruotsin? Perusmallin alkaen hinnat 2018: ab € 80.400,- Saksan ALVeineen
http://www.chevrolet.de

Mutta ei noistakaan hinnoista helpolla pääse ainakaan 200000 €, vertailuun voi ottaa jotain samoilla CO2 arvoilla olevia autoja joista näkee listahinnan Suomi-Saksa. Enpäs edes katsonut meneekö Corvette edes vielä maksimiin, CO2 päästöt ovat kuitenkin tehoihin verrattuna enemmän kuin kohtuulliset.


Nyt pitää ensiksi muistaa, että Saksan Chevy tuskin tuo maahan perus basic mallia ollenkaan, kuten ei Ruotsiinkaan. Niissä on varmasti jo valikoitu paljon sellaisia varusteita, joita ostajat siellä pitävät tuon hintaluokan autoissa aivan pakollisina, vai ajattelitko ruotsalaisten ottavan Veten nahoilla ilman penkinlämmitimiä.

60.000€ uusi, ei ollut maahantuojan kautta tullut, vaan siellä useita pienempiä jenkki liikkeitä, jotka tuovat ne itse sinne. Heillä kuitenkin aivan eri markkinat, kuin esim. meillä, joten kun he tilaavat Chevyjä, niin se voi olla 50 eri mallista pick upp:a 20 Camaroa 20 Vetteä ja 10 Cadillacia ja usko tai älä hinta on silloin jotain muuta kuin ovh jenkeissä.

Miksi autolla on veroton hinta ja siihen lasketaan autovero tiettyjen sääntöjen mukaan? Miksi sille pitää olla ovh veron määrittelemiseksi? Nyt on kyse uudesta autosta, eikä käytetystä, jossa lasketaan iän tuomaa arvon alenemaa.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 20:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1961
Paikkakunta: Helsinki
betaromeo kirjoitti:
Miksi autolla on veroton hinta ja siihen lasketaan autovero tiettyjen sääntöjen mukaan? Miksi sille pitää olla ovh veron määrittelemiseksi? Nyt on kyse uudesta autosta, eikä käytetystä, jossa lasketaan iän tuomaa arvon alenemaa.

Siinä oli joku kommervenkki, jossa uuden kulkineen veroa laskettaessa käytettiin maahantuojan virallista hinnastoa mahd. vastaavanlaisesta autosta = se mitä autostasi siis Saksaan maksoit ei vaikuta maksettavan autoveron (tai ALV:kaan) määrään tuon taivaalista. Ai miten niin erikoinen, protektiivinen systeemi :lol:

Siksi autoliikkeetkin käyttää tuota hyväkseen jos haluavat tuoda myyyntiin jonkin agressiivisesti hinnoitellun erikoismallin => erikoismallille laitetaan viralliseen hinnastoon ihan oma hintansa, josta tuo autovero lasketaan = siitä ei siis makseta sen "vastaavan" perusauton autoveroa 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 20:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Mä olen sitten varmasti todella väärässä ja 55.000 taalaa maksava auto Suomessa veroineen 180.000€. Kuka tuon sitten Esson baarissa uskoo, niin hyvä.

Varmasti Tullikin soittaa BMW Suomelle ja kysyy, mitä aijotte pyytää tuosta autosta, että tiedetään laskea sille vero?

Onpa noloa huomata olevansa näin tyhmä!



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 20:59 

Viestit: 5158
Autoverolaissa oli ainakin ennen maahantuojilla velvollisuus ilmoittaa hintatietoja, mutta ei tietenkään mallleista joita eivät myy:
"Markkinoille tulevan uuden ajoneuvomallin maahantuoja tai valmistaja, joka myy mallia liiketoiminnan muodossa, on ennen veroilmoituksen jättämistä velvollinen ilmoittamaan Verohallinnolle sen hinnan, jolla ajoneuvomallia yleisesti ilmoitetaan myytäväksi Suomessa sekä muut tiedot, jotka Verohallinto määrää"

Mutta eikös ihan oikeasti Suomesta Suomeen ostetuista autoista makseta veroa sen mukaan mikä on oikea hinta, eli juuri sen kyseisen auton alennukset ja lisävarusteet vaikuttaa hintaan ja autoveroon myös?

Muista/erikoisuuksista tulli määrittelee verotusarvon jollain muilla keinoilla (myös uusille).

Mutta jos yksityinen tuo auton itselleen, niin jos olisi omaehtoinen verotusarvon määrittely tai kuittien perusteella, niin aika moni sanoisi enemmän tai vähemmän alakanttiin, ostin tän uuden auton eurolla, tossa on autoveroa siten 50 senttiä... ALV kai kuitenkin muodostuu ostokuitin perusteella, ainakin jos on uskottava.

Ja totta betaromeo, jenkeissä on olemassa yksi alempi varustetaso 1LT (mm ilman penkinlämmitystä), jota Ruotsi tai Saksa ei tarjoa, alkaa 2LT:stä, mutta sekin selittää vain euroissa 3600 eron (ilman ALV ja autoveron kertoimia). Mutta jos saat tuolla alimmalla mahdollisimmallakin tasolla Corveten Suomeen verotettuna ja katsastettuna alle sadan tonnin, kahvit tarjoan (ainakin pikkukupin).

Yritin etsiä BMW:ltä saman CO2 luokan autoja (koska se vaikuttaa veroihin paljon), en löytänyt saman hintaluokan ja saman CO2 päästön mukaisia, mutta hieman pienemmällä CO2:lla BMW X5 M: CO2 258 g/km. ja paljon kalliimpi (mutta Suomi-harvinaisuudessa varmaan samaa luokkaa Corveten kanssa), valmistajan sivuilta alkaen "hinnat":
Suomi: 221093 €
Saksa: 120000 €
Näemmä verotusmaksimi menee vasta 360 g/km, mutta on se jo Corvetessakin yli 45 %

Eli arvioisin tuon Corveten isommilla päästöillä (282-284 g/km) aika liki tuplaantuvan Suomessa verrattuna Saksaan ALVillisilla laskettuna. Eli http://www.chevrolet.de mukaan laskettaessa -> minä epäilen että 155-160 tuhatta euroa ei olisi ihan hirveän väärässä 2LT varustetason halvimmalle PerusCorvetelle Suomessa.

Mutta enpäs ole mikään oraakkeli, eli minulta ei saa absoluuttista tietoa tai varmasti oikeassa olevia ennusteita ja joskus verottaja yllättää (molempiin suuntiinkin). Ja täytyy myöntää etten noista oikein pikaisesti tajunnut vaikka lisävarusteiden verotusta ja saako jostain verohelpotusta?
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/au ... erotusarv/
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/au ... en_verotu/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 21:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1961
Paikkakunta: Helsinki
betaromeo kirjoitti:
Varmasti Tullikin soittaa BMW Suomelle ja kysyy, mitä aijotte pyytää tuosta autosta, että tiedetään laskea sille vero?

Ei tartte soittaa :D

http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_h ... nmuodostus
Lainaa:
Uusien autojen autoveron määrän laskentaperusteena käytetään maahantuojan ilmoittamaa hintaa, johon sisältyy arvonlisävero, mutta ei autoveroa.



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 21:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
HiTec kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Varmasti Tullikin soittaa BMW Suomelle ja kysyy, mitä aijotte pyytää tuosta autosta, että tiedetään laskea sille vero?

Ei tartte soittaa :D

http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_h ... nmuodostus
Lainaa:
Uusien autojen autoveron määrän laskentaperusteena käytetään maahantuojan ilmoittamaa hintaa, johon sisältyy arvonlisävero, mutta ei autoveroa.


Eli jos toisin tuollaisen"paskahuussin" tänne, niin olisinko silloin sen maahantuoja, joka ilmoittaa sen hinnan?
Olen elämäni aikana tuonut muutaman Caddyn uutena maahan, eikä niiden vero ollut silloinkaan yli 200%, onneksi eivät tajunneet verottaa patonkilaisten mallilla. ;)

Tekisi jo todella mieli käydä moinen hakemassa, mutta kun ei autona sitten mitään halukkuutta, kun noita vuosien mittaan ollut, joskaan ei yhtään C7:a ja kai siinä joutuisi vetämään vielä ranteetkin auki, kun huomaisi sen maksavan 180.000€ :(



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1961
Paikkakunta: Helsinki
betaromeo kirjoitti:
Eli jos toisin tuollaisen"paskahuussin" tänne, niin olisinko silloin sen maahantuoja, joka ilmoittaa sen hinnan?

Tuskin kuitenkaan sen virallinen, valmistajan valtuuttama maahantuoja ;)

Vaan sittenpäs kuvio meneekin mielenkiintoiseksi jos kyseistä merkkiä ei edes tuoda maahan lainkaan. Mistä löytyy se vastaava katiska vai voitko tosiaan itse määrätä sen "jälleenmyyntihinnan"? :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 07.02.2018 22:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
HiTec kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Eli jos toisin tuollaisen"paskahuussin" tänne, niin olisinko silloin sen maahantuoja, joka ilmoittaa sen hinnan?

Tuskin kuitenkaan sen virallinen, valmistajan valtuuttama maahantuoja ;)

Vaan sittenpäs kuvio meneekin mielenkiintoiseksi jos kyseistä merkkiä ei edes tuoda maahan lainkaan. Mistä löytyy se vastaava katiska vai voitko tosiaan itse määrätä sen "jälleenmyyntihinnan"? :?


Kertokaa nyt ihmeessä tietäjät paljonko maksan veroa siitä Saksasta 51.000€ alvittomana ostamastani Vetestä? Maksanko alvin kanssa 129.000, mikä kuulemma sen hinta on?

En näköjään tiedä, mutta te tunnutte tietävän! ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 01:08 

Viestit: 5158
Hep, minä tiedän kymmenesosadesimaalin tarkkuudella:

Tuon auton autovero on 45,7 % (koska kyseisen auton, jos se on manuaali ja CO2 päästöt on 282 g/km, ja sen voi sitten lukea autoverolain liitetiedostosta)

Tämän lisäksi (eli ennen/erikseen tuosta) menee ALV, siitäkin voisin esittää arveluja, eli luulisin että ne menee ostokuitin hinnan perusteella tms. selvityksen.

No mitä ne autoveroprosentit on sitten euroina? Joka väittää tietävänsä puhuu pehmoisia, koska sen verotusarvon laskeskelee verohallinto ja kertoo sen vasta jälkikäteen (kuten tyypillistä).

"Uusien ajoneuvojen verotus
Ajoneuvoa pidetään uutena, jos se ei ole ollut rekisteröitynä eikä käytössä. Uutena pidetään myös uutena maahantuotua ajoneuvoa, joka on ollut väliaikaisesti verottomassa esittelykäytössä.

Verotusarvo
Ajoneuvon verotusarvo on sen yleinen verollinen vähittäismyyntiarvo. Yleiseen vähittäismyyntiarvoon perustuvassa verotuksessa ajoneuvon verotusarvo määräytyy sen mukaisesti, mikä on samanlaisten uusien ajoneuvojen yleinen vähittäismyyntiarvo Suomessa.

Jos verotettavana olevan ajoneuvomallin yleistä autoverotonta myyntihintaa ei ole vielä vahvistettu, Verohallinto selvittää arvon veroilmoituksen jättämisen jälkeen. Useimmissa tapauksissa uuden ajoneuvon yleisen myyntihinnan selvittäminen kestää alle viikon, mutta hankalissa tapauksissa määritys voi kestää pitempään."

Jos itse olisin verohallinnossa (en ole, enkä haluaisikaan) katselisin varmaan mallia ulkolaisten virallisten maahantuojien sivuilta ja arvioisin maahantuojien katteita sekä varuste-eroja. Tuolla seuraavassa linkissä "Uuden ajoneuvon verotusarvo" on aika paljon esimerkkejä, millaisia hinnastoja hyväksyvät ja millaisia eivät, enkä usko että kauhean paljon poikkeavat omassa selvitystyössäänkään "erikoistarjousten" metsästämiseen. https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/au ... erotusarv/

Verottajan dokumentissa "Uuden ajoneuvon verotusarvo" on muutenkin aika paljon esimerkkejä, tuon kun lukee ajatuksella läpi selviää paljon autoverosta, autoverolaki liitteineen löyty vaikka Finlexistä.

(mutta sitten siellä on paljon poikkeuksia, vaikka tietyistä varusteista ei mennytkään veroa tai erilaiset laskennalliset vähennykset, arvioidut alennukset, eli ei se 45,7 % ole ihan tarkka totuus...)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 07:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Huomenta!
Täällähän on paljon tapahtunut illan aikana Corveten hinnan muodostuksen suhteen. :)
Isot kirjaimet on vaihtunut maltillisempaan kokoon ja veroprosenttikin saanut tarkan luvun.

Kaikkihan alkoi tämän kuulemma "älyn päällä" olevan ystävämme väitteestä, että noin 55.000 dollaria USA:ssa maksava auto maksaa meillä 180.000€ meillä verotettuna ja toinen vielä säesti, ettei sellaista ole edes mahdollista saada tänne, koska autolla ei ole virallista maahantuojaa? Näihin satuihin kai meidän ei tarvitse nyt enää uskoa, vaikka tarinoina hauskoja ovatkin. :)

Tästäkin meillä hiukan vääntöä, mitä sitten tuollaisesta perus Vetestä joutuu Euroopassa maksamaan. Ruotsin ja Saksan maahantuojien hinnoittelussa ovat noin 80.000€, mutta ovatko nuo sitten niitä 55.000 taalan perus autoja, epäilen? Ja nuo hinnat ovat alvillisia. Nyt tuosta 80.000€ kun lasketaan alvi pois, niin luulen kun tekee tarjouksen Vetestä 65.000€, niin käsi punoittaa vielä viikon päästä kauppa aktista muistuttaen.

Nyt meillä on toinenkin kauppias Saksassa, joka oli tuonut hiukan isomman erän USA GM:n tuotteita ja hän olikin ajatellut asian niin, että otetaan niitä Vettejä jokunen aivan basic versiona niin saadaan kerralla hinta kohdalleen. Hänellähän on minimaalliset kulut maahantuojan verkostoon verrattuna, niin myykin sen alvittomana 51.000€. Sen verran autan lukijoita, että jos jenkeissä auton ovh on 55.000 taalaa, niin tarjoa varovasti ja kun olet käynyt sen teatteri esityksen myyjän kanssa läpi, niin sinulla on edullinen Vette, jos hermosi on kestänyt sen shown loppuun. :)

Autovero on kuitenkin se 45,7 % ja kun taisimme päästä siitäkin lopulta ISOJEN KIRJAINTEN saattelemana päätelmään, että olen sen auton maahantuoja ja esitän siitä ostolaskun. Siitä vielä tehdään turvavarusteista saatavat vähennykset ja muita hyväksyttyjä vähennyksiä. Oletteko edelleen sitä mieltä, että se Vette maksaa 180.000€ ja ylipäätään ollut mahdollista saada tänne?

Mikä ihmeen vimma toisilla on esittää näitä satuja täällä ja kuten huomannut, niin moni niihin vielä uskookin! ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 09:57 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Katselin tuossa parivuotta vanhaa C6 Corvettea.Sen omistaja pyytää siitä 256000euroa.Näissä harmaatuoduissa autoissa kun pakkaa olemaan se markkina-arvo hieman heikompi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 10:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
rundvik kirjoitti:
Katselin tuossa parivuotta vanhaa C6 Corvettea.Sen omistaja pyytää siitä 256000euroa.Näissä harmaatuoduissa autoissa kun pakkaa olemaan se markkina-arvo hieman heikompi.


Aloitetaanpa taas alusta, ettei mene ihan saduiksi taas tämänkin päivän tarinat! ;)

Pari vuotta vanha C6 Vette, no C7 kori tuli jo 2014. Eilen vielä väitit, ettei semmoista voi edes tuoda, kun ei virallista maahantuojaa, vai ymmärsinkö siinä jotain väärin?

Tuo väittämäsi edes heikommasta markkina-arvosta taitaa olla satua, kun väität C6:ta pyydettävän 256.000€



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 11:16 

Viestit: 1225
Paikkakunta: Turku
HiTec kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Eli jos toisin tuollaisen"paskahuussin" tänne, niin olisinko silloin sen maahantuoja, joka ilmoittaa sen hinnan?

Tuskin kuitenkaan sen virallinen, valmistajan valtuuttama maahantuoja ;)

Vaan sittenpäs kuvio meneekin mielenkiintoiseksi jos kyseistä merkkiä ei edes tuoda maahan lainkaan. Mistä löytyy se vastaava katiska vai voitko tosiaan itse määrätä sen "jälleenmyyntihinnan"? :?


Verottajan käyttämän jälleenmyyntihinnan käytännössä määrittää isojen autontuojien hyvävelikerho, jonne ei tavallisilla pulliaisilla tai liian aggressiivisilla pienten tuontibisneksien pyörittäjillä ole mitään asiaa. Läpinäkyvyyttä ja demokratiaa Suomen tapaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 12:33 

Viestit: 5158
betaromeo kirjoitti:
...Ruotsin ja Saksan maahantuojien hinnoittelussa ovat noin 80.000€, mutta ovatko nuo sitten niitä 55.000 taalan perus autoja, epäilen? Ja nuo hinnat ovat alvillisia...

Yritin jo aiemmin tuoda selville että eivät ole, vaan on kerrottu että ovat 2LT varustelulla, joka tuottaa jenkeissä valmistajan ilmoittaman hinnan $61,045 (Ei sisällä: tax, title, license and dealer fees)
Mutta ei tuo kauhea hintaerokaan ole halvimpaan versioon, päivän googlekurssilla muutettuna se vähän paremmin varusteltu olisi jenkeissä 49756 euroa

Ja vaikka laskisi kuljetukset ja ALVit jää aikamoiset katteet Saksan ja Ruotsin maahantuojille noista Corveteista, tai sitten ovat varautuneet reiluun dollarin arvon muutokseen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 12:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
olli__o kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
...Ruotsin ja Saksan maahantuojien hinnoittelussa ovat noin 80.000€, mutta ovatko nuo sitten niitä 55.000 taalan perus autoja, epäilen? Ja nuo hinnat ovat alvillisia...

Yritin jo aiemmin tuoda selville että eivät ole, vaan on kerrottu että ovat 2LT varustelulla, joka tuottaa jenkeissä valmistajan ilmoittaman hinnan $61,045 (Ei sisällä: tax, title, license and dealer fees)
Mutta ei tuo kauhea hintaerokaan ole halvimpaan versioon, päivän googlekurssilla muutettuna se vähän paremmin varusteltu olisi jenkeissä 49756 euroa

Ja vaikka laskisi kuljetukset ja ALVit jää aikamoiset katteet Saksan ja Ruotsin maahantuojille noista Corveteista, tai sitten ovat varautuneet reiluun dollarin arvon muutokseen?


Juurikin näin ja se Ruotsin tai Saksan virallinen maahantuoja ei taida maksaa niistä autoista tehtaalle sitä jenkki dealerin ovh hintaa. Tähän perustin arvioni, ettei kannata sitä 65.000€ alvittomana mennä ensimmäisenä tarjoamaan, kun saattaa yllättävän äkkiä olla uuden Veten omistaja? ;)

Nyt kai voimme jo aika suurella todennäköisyydellä todeta, että se "Nateron" 180.000€ on silkkaa satua (paskaa)!
Samainen henkilö tässä pienen aikaa sitten myös kertoi W12 Audien arvoksi Suomessa 2.000€. Kertokaa patonkilaiset, mitä tyydytystä näiden väitteiden esittäjät näistä valheista saavat ja mistä näitä sikiää, kun yksi lähtee, niin toinen tulee tilalle ja heitä seuraavat opetuslapset?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 22:22 

Viestit: 535
Jokin on pahasti pielessä..
Jos tämänkin säikeen tarinat on sitä nyky sitruunapatonkia parhaillaan..
Täytyy käydä varmaan kommentoimassa lisää tuonne " ihmettelen " vai mikä säije olikaan..
Edit
Korjataan sen verran että alkuun oli tarinat asiallisia mutta kas kummaa taas jostain...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jokin on pahasti pielessä
ViestiLähetetty: 08.02.2018 22:51 

Viestit: 5940
Paikkakunta: Lahti
Jos joku on pahasti pielessä niin ehkä jollain se jokin on lääkitys......



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: