|
Kirjoittaja |
Viesti |
Aapeli
|
Viestin otsikko: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 21:59 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Kaveri on ostamassa, en minä. Mitä noista kannattaa katsoa?
Moottoreista muutamia omia luuloja, vahvistakaa tai ampukaa alas:
2.0 bensa huolettomampi kuin 2.2 (öljynkulutus) 2.0 hdi huolettomampi kuin kumpikaan noista 2.2 hdi yhtä huoleton kuin edellinen
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 22:03 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 22:08 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Onko näissä hdi:ssä hiukkasloukut murheena ja jos on, niin onko niistä oikeasti murhetta?
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 22:37 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Ajattelin pyhittää tuon ketjun Evasionille, mutta aika pahastihan tuo C8:ksi kääntyi... Mulla meni ihan ohi, että 2.0 hdi:tä olisi erilaisina versioina.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 22:43 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
No ei ES9-koneinen eli V6 / ZF 4HP20 automaatti kiinnosta yhtään? Semmoinen hyvässä käyttökunnossa oleva mutta aika paljon ajettu olisi ostettavissa.
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 22:51 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
Aapeli kirjoitti: Ajattelin pyhittää tuon ketjun Evasionille, mutta aika pahastihan tuo C8:ksi kääntyi... Mulla meni ihan ohi, että 2.0 hdi:tä olisi erilaisina versioina. C8 on Servicen mukaan 5 erilaista 2.0 HDitä, 6 jos 110 8V lasketaan kahdeksi eri malliksi fapin olemassaolon perusteella.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 23:18 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Yhtä 2,2 hdi 807:aa käytiin kaverille juuri katsomassa, mutta ottamatta jäi. Kone 128 heppainen oli todella laiska vaikka auto manuaali. Mekaanisesti kone kuulosti erittäin hyvältä (noin 370 tkm) mutta kovin kovin tukkoinen oli. Fapillinen vehjes ja siihen liittyviä vikakoodeja, mutta paine-ero pieni. Oli muutenkin mällätty ja toinen peili puuttui ja keulan muovit, ritilät ym erilaisilla purkkavirityksillä kiinni. Ajoltaan oli hyvä. En tiedä mitä eroa on 133 heppaisiin, swirl läpän käyttölaite erilainen, lyhyempi ja pystyssä. Se toimi ainakin paikoillaa oikein, eli siitä laiskuus ei johtunut. Sen sijaan toistaiseksi hankittiin 570 tkm ajettu hdi evasion joka kuluista päätellen lastutettu? 
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 23:46 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Juuso kirjoitti: No ei ES9-koneinen eli V6 / ZF 4HP20 automaatti kiinnosta yhtään? Semmoinen hyvässä käyttökunnossa oleva mutta aika paljon ajettu olisi ostettavissa. Voin kysyä, mutta kun kilometrejä tulee 30tkm vuoteen, niin voi olla turhan tyyristä kyytiä.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 14.02.2018 23:48 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Wesa kirjoitti: Yhtä 2,2 hdi 807:aa käytiin kaverille juuri katsomassa, mutta ottamatta jäi. Kone 128 heppainen oli todella laiska vaikka auto manuaali. Mekaanisesti kone kuulosti erittäin hyvältä (noin 370 tkm) mutta kovin kovin tukkoinen oli. Fapillinen vehjes ja siihen liittyviä vikakoodeja, mutta paine-ero pieni. Oli muutenkin mällätty ja toinen peili puuttui ja keulan muovit, ritilät ym erilaisilla purkkavirityksillä kiinni. Ajoltaan oli hyvä. En tiedä mitä eroa on 133 heppaisiin, swirl läpän käyttölaite erilainen, lyhyempi ja pystyssä. Se toimi ainakin paikoillaa oikein, eli siitä laiskuus ei johtunut. Sen sijaan toistaiseksi hankittiin 570 tkm ajettu hdi evasion joka kuluista päätellen lastutettu?  Onko nuo fapilliset kuinka murheellisia noin yleensä? Älä säikähdä outoa kysymystä, mutta onko tuo lastutettu Evasion sininen tai punainen? Viime syksynä Kokkolassa tuli tuollainen vastaan, joko sininen tai punainen. Ja pian sen jälkeen ko. auto oli myynnissä ja puhuttiin lastutuksesta, että vaunu tulisi kevyemmin perässä.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 15.02.2018 08:17 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Aapeli kirjoitti: Onko nuo fapilliset kuinka murheellisia noin yleensä? Älä säikähdä outoa kysymystä, mutta onko tuo lastutettu Evasion sininen tai punainen? Viime syksynä Kokkolassa tuli tuollainen vastaan, joko sininen tai punainen. Ja pian sen jälkeen ko. auto oli myynnissä ja puhuttiin lastutuksesta, että vaunu tulisi kevyemmin perässä. Luulen että 2.2 oli saanut kankea fapiltaan ja viat liittyi osin eolys systeemiin jota ei oltu poistettu softasta? Tukkoisuus tuntui ikäänkuin hyvin karsttoittuneelta imupuolelta. Väänsi hyvin alhaalta, mutta hyyty ylempänä. Tosin se läppävika käyttäytyy samoin.. En pelkäisi fappeja, voi pestä ja toimii sen jälkeen ilmeisesti pitkään hyvin. Tai poistaa softasta jos omatunto sallii. Se Eva oli joku tummanpuoleinen hopea, ehkä hieman pronssi. En ole vielä päivänvalossa nähnyt. Kone kuulosti karmealta mutta veti kuin enkeli. Onneksi syyksi paljastui tyypillisiä metallisirppejä ympärilleen heittävä kampuran siivapyörä.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 15.02.2018 17:12 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Aapeli kirjoitti: Juuso kirjoitti: No ei ES9-koneinen eli V6 / ZF 4HP20 automaatti kiinnosta yhtään? Semmoinen hyvässä käyttökunnossa oleva mutta aika paljon ajettu olisi ostettavissa. Voin kysyä, mutta kun kilometrejä tulee 30tkm vuoteen, niin voi olla turhan tyyristä kyytiä. Jos noin paljon ajoa tulee, iso osa on luultavasti pitkää siivua. Kyllä tuo V6 maantiella nätisti ajaen (kuten me kaikki ajamme) alle 10 l/100km menee.
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 15.02.2018 17:17 |
Viestit: 725
|
Peugeot 807 EW10:n kanssa otti peräkärryllä + reilulla seka-ajolla 9,7l/100km. (670km eessun taassun muuttoajoa) Ei puuttunut suorituskykyäkään.
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: C8-ostoksilla Lähetetty: 15.02.2018 17:51 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Tilanne ohi, kaveri osti Viton.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
|
|