Lemon kirjoitti:
avbx kirjoitti:
Jos nykimisellä tarkoitat esim parkkipaikalla ajassa tapahtuvaa rykimistä kun yrittää ajaa oikein hitaasti, niin se taitaa olla ominaisuus eikä vika. Siihen muuten tottuu ja jalat muuttuu herkiksi ja nopeiksi.
Tuota juuri tarkoitan. Eka kerta huomasin nykimisen, kun olin ajamassa beksiä laivaan hitaasti matelevassa jonossa, ja matkakaveria ihan selvästi alkoi kaduttaa, että oltiin lähetty beksillä matkaan ja hän tuntui olevan varma siitä että beksissä on jotain pahasti vialla eikä matkasta tuu mitään... hyvin kaikki kuitenkin meni, tietenkin! Täytyy kai vaan sitten tottua tuohon nykimiseen ja välttää matelevaa ajoa

Mutta kiva tietää että muillakin on tuo sama ominaisuus!
Tuo nykiminen haittasi itseänikin alkuaikoina ja välillä tuntui siltä, että autolla ei pysty ajamaan pintakaasulla, mutta tuon "ominaisuuden" saa poistettua seuraavalla tavalla joka on poimittu vanhan patongin asiakirjoista löytyneestä Gti juttuja.doc asiakirjasta.
Kuulemasi naksaus lähtee perhosanturista, kun siellä kytkeytyy polttoaineensyöttö tyhjäkäyntipiirin puolelle. Eli syötönkatkaisun saa päältä kun säätä perhosen siten, että kaasuläpän sulkeutuessa ei naksausta kuulu. Joissain GTi:ssä ko. toimenpide aiheuttaa tyhjäkäyntiin vaeltelua, jonka saa pois avaamalla ilmamäärämittarin ohivuotoa suuremmalle, eli ts.
laihentaa seosta. Tämä säätö on tummansinisen sinetin alla ilmamäärämittarissa, kuusiokoloruuvi (5mm). Avaamalla ruuvia seos laihenee ja päinvastoin. Säätö vaikuttaa hieman viiveellä, joten säätäessä kannattaa aina kääntää aavistus ja odottaa 10-20 sekuntia mitä tapahtuu. Yllättävän pieni säätö vaikuttaa jo huomattavasti.
Eli "vika" korjataan kääntämällä kaasuläpän asentokytkintä sen verran, että se ei naksahda kaasuläpän sulkeutuessa.