Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 29.04.2018 21:20 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Olen nyt 5h tuskaillut tuon kanssa eikä mene uusi paikalleen sitten millään. Ainoa vaihtoehto taitaa olla puristaa jousi riittävän kasaan, jotta tukivarren saa oikeaan asentoon.

Pitäisi saada jousipuristin siten, että ruuvin kanta on aivan jousen yläosassa ruuvin sojottaessa alaspäin. Sitten vielä pitäisi pystyä kääntämään ruuvia. Onko joku nähnyt sellaisia jousipuristimia, missä olisi valmiiksi ruuvin päässä kohta mistä pyörittää? Jos ei, pitää varmaan ostaa tavalliset jousipuristimet ja hitsata mutteri ruuvin päähän.

Vinkit tervetulleita.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 29.04.2018 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7814
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Jumpyn kanssa tuskailin samaa. Onnistuin lopulta pätkimällä puristimista liiat kierteet pois ja lopuksi kaveri väänsi tukivartta reilun metrin varrella alaspäin kun palloniveltä soviteltiin...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 29.04.2018 21:49 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Kierteiden pätkiminen oli mullakin mielessä.

Jossain vaiheessa tuskailuja laitoin alapallonivelen paikoilleen, mutta kai se olisi tosiaan viisainta pitää irti ja laittaa vasta viimeisenä. Eli tukivarsi kiinni koriin, jousi kasaan, tukivarren vääntö alaspäin niin, että saa muljautettua alapallonivelen paikoilleen? Lopuksi sitten vaihteistoöljyn lisäys :)



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 29.04.2018 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Aapeli kirjoitti:
Jossain vaiheessa tuskailuja laitoin alapallonivelen paikoilleen, mutta kai se olisi tosiaan viisainta pitää irti ja laittaa vasta viimeisenä. Eli tukivarsi kiinni koriin, jousi kasaan, tukivarren vääntö alaspäin niin, että saa muljautettua alapallonivelen paikoilleen? Lopuksi sitten vaihteistoöljyn lisäys :)

Jotakuinkin noin sen pitäisi onnistua. Hankala oikein millään päästä kunnolla jousta puristelemaan, ja jos ei sitten meinaa saada edelleenkään tarpeeksi tilaa niin sitten kannattanee jo irroittaa koko napakappale iskarista jolloin saa tarpeeksi tilaa tukivarren asennukseen..?

Aapeli kirjoitti:
Kierteiden pätkiminen oli mullakin mielessä.

Tuossa kohtaa kannattanee ehkä kysyä puristimien omistajalta, tai hankkia omat... :roll: Oli Santtu unohtanut että lupasi ne lainata, mutta ongelmaa tuosta ei onneksi tullut kun olin paikalla...

Ajoin muuten pätkän sillä uudemmalla, vähän on vielä askaretta mutta valtaosa varusteista tuntuu toimivan. Monenlaista ihmettelyäkin on tosin vielä edessä, ennen puuhakilpien haalimista...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 29.04.2018 22:22 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Teuski: et ilmeisesti irrottanut napaa iskarista?

En toki lainakaluja ala rälläköimään :) Typistin vain tarinaa jättämällä kertomatta, että nyt on lainapuristimet ja ennen pätkimistä olisin ostanut omat. Voisi koittaa saako kahdella peräkkäisellä M16-mutterilla sen verran pitoja, että voisi niiden avulla kiristää puristimia ruuvin päästä.

Jaa en tiennytkään että se niin pitkällä oli. Oliko siinä mitään sähkömurheita vai aivan vaan mekaanista kasaamista?



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 10:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ne on nuo rautajousiset vähän tuollasia... :lol:

Aapeli kirjoitti:
Jaa en tiennytkään että se niin pitkällä oli. Oliko siinä mitään sähkömurheita vai aivan vaan mekaanista kasaamista?

https://www.youtube.com/watch?v=szilBsC ... annel=null
En minäkään sitä tiennyt. Lähinnä kasaamista, osia paikoilleen, nesteytystä yms. Sähkövaivaa on vielä selvittelemättä, kuskin lasi ei liiku vaikka komennot menee ovelle asti, ja jotain feelua on ainakin merkkivalon mukaan airbagin kanssa. Tyhjäkäynti on välillä vähän kateissa, nopeasti jos jalan kaasulta päästää niin tuppaa sammumaan...

Kuitenkin liikkuu ja pysähtyy omillaan, siitä on hyvä edetä. Ja opetella jäähdytysjärjestelmän ilmaamista, ei meinaa luopua ilmasta, mutta tuossa taitaa olla kyse siitä ettei tullut manuaalia luettua, jossa on selkeästi kerrottu miksi ilma ei halua (yleensä) poistua...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 11:29 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
jasu kirjoitti:
Ne on nuo rautajousiset vähän tuollasia... :lol:

Betaromeo halutaan selvästi mukaan keskusteluun :D



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 11:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7814
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Aapeli kirjoitti:
Teuski: et ilmeisesti irrottanut napaa iskarista?

Muistaakseni en :)
Aapeli kirjoitti:
Onko joku nähnyt sellaisia jousipuristimia, missä olisi valmiiksi ruuvin päässä kohta mistä pyörittää?

Mulla on sellaiset, joissa päähän sopii joko 19mm avain tai suoraan puolen tuuman räikkä. Mutterimopollakin on tullut pyöriteltyä...
En kuollaksenikaan muista mistä olne ne hommannut, mutta takuuvarmasti voin sanoa että mitkään kalliit merkkikalut ne(kään) eivät ole :)

edit: Motonetillä on ainakin jotain vastaavia: http://www.motonet.fi/fi/tuote/804209/Kierrejousipuristinpari-2-kapalaa-pitka http://www.motonet.fi/fi/tuote/804211/Kierrejousipuristinpari-2-kapalaa



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 12:19 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Noissa jälkimmäisissä saattaa olla ruuvin päässä paikka, josta pyörittää. Ensimmäisissä ei ainakaan ole. Täytyy käydä ruokatunnilla Motonetissä katsomassa.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 12:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Aapeli kirjoitti:
Noissa jälkimmäisissä saattaa olla ruuvin päässä paikka, josta pyörittää. Ensimmäisissä ei ainakaan ole. Täytyy käydä ruokatunnilla Motonetissä katsomassa.

Välähtipä mieleen. Mikähän niissä lainapuristimissa on kierre, jos niihin löytäisi mutterit niin pari sellaista kierteen päähän kiristettynä voisi toimia niissäkin, pyörittäen keskenään lukituista muttereista..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 12:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7814
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Aapeli kirjoitti:
Noissa jälkimmäisissä saattaa olla ruuvin päässä paikka, josta pyörittää. Ensimmäisissä ei ainakaan ole. Täytyy käydä ruokatunnilla Motonetissä katsomassa.

aa, tarkoitit siis sitä toista päätä :)

Voisko sen kääntää niin, että vaihtaa leukojen paikkaa ja laittaa toiseen päähän mutterin (nylock tai kaksi lukkoon) ja prikan. Sen jälkeen auki päin kiertämällä pitäisi puristaa ja ylijäämäkierteet tulisi alaspäin?
Tai sitten mulla ei vaan leikkaa ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 13:00 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Vastaus teille molemmille, kun ajatte varmaankin samaa asiaa. Tuota minäkin tarkoitin eilisessä viestissä klo 21:22. Eli ruuvin päähän kiristää kaksi mutteria vastakkain ja koittaa niistä ruuvata. Kävin jo aamulla muutaman M16-mutterin ostamassa.

En tosin päässyt jyvälle mitä Teuski tarkoitti leukojen paikan vaihtamisella. Täytyy vielä fundeerata.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 14:37 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Motonetissä käyty. Ei ollut valmista pyörityskohtaa ruuvin päässä. Tuli todettua sekin, että noissa on hienokierre. Ostin varuilta muutaman hienokierremutterin siltä varalta, että lainapuristimissakin on hienokierre. Hirveetä säätämistä...



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 15:14 

Viestit: 352
Leukojen vaihto päittäin varmaan sen takia että toisessa leuassa on kierteet ja toisessa ei. Tosin en tiedä toimiiko mitenkä jos siihen avoimeen päähän laittaa ne mutterit ja kiristelee leukojen vaihdon jälkeen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 15:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7814
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
pekka karvonen kirjoitti:
Leukojen vaihto päittäin varmaan sen takia että toisessa leuassa on kierteet ja toisessa ei. Tosin en tiedä toimiiko mitenkä jos siihen avoimeen päähän laittaa ne mutterit ja kiristelee leukojen vaihdon jälkeen?


Juuri näin. Yläpäässä siis ruuvin tyhjä pää, jossa lukkomutteri ja prikka. sen alle se kierteetön leuka. Alas sitten kierteellinen leuka. Alapäästä auki päin kiertäessähän tuon pitäisi kiristyä kunhan yläpäästä saa pidettyä liian kitkan poissa ettei mutteri aukea.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 16:08 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Teuski kirjoitti:
pekka karvonen kirjoitti:
Leukojen vaihto päittäin varmaan sen takia että toisessa leuassa on kierteet ja toisessa ei. Tosin en tiedä toimiiko mitenkä jos siihen avoimeen päähän laittaa ne mutterit ja kiristelee leukojen vaihdon jälkeen?


Juuri näin. Yläpäässä siis ruuvin tyhjä pää, jossa lukkomutteri ja prikka. sen alle se kierteetön leuka. Alas sitten kierteellinen leuka. Alapäästä auki päin kiertäessähän tuon pitäisi kiristyä kunhan yläpäästä saa pidettyä liian kitkan poissa ettei mutteri aukea.


No nyyyyt ymmärrän. Ootte te aika veijareita, kun tuollaisia keksitte. Laittaa tuplamutterit ja kiristää ne vastakkain, niin eiköhän ne siellä pysy. Kelin salliessa saatan jopa tänään kokeilla. Jos saan auton kuntoon, niin huomenna heti cruisingiin. Jos en, niin mennään Dartilla :)



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 21:36 

Viestit: 292
ja sitten se vasta keljuttaa kun on saanut paikoilleen ja huomaa että alapallon tappi onkin ohuempi kuin alkuperäinen lemfölderillä kävi tuollainen lapsus kaverin auton kanssa katsuri hylkäsi uusintanäytössä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 30.04.2018 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7814
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
läjjeejä kirjoitti:
ja sitten se vasta keljuttaa kun on saanut paikoilleen ja huomaa että alapallon tappi onkin ohuempi kuin alkuperäinen lemfölderillä kävi tuollainen lapsus kaverin auton kanssa katsuri hylkäsi uusintanäytössä

No syystäkin hylkäsi jos sellaisen kanssa kehtasi leimalle mennä :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 02.05.2018 22:57 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Tukivarren sai oikeaan asentoon paikoilleen, kun otti raidetangonpään irti ja veti tolpan niin paljon kohti keulaa kuin vaan sai. Tukivarren taaemman kiinnityspisteen yhteydessä on panta kallistuksenvakaajan ympäri ja tuossa pannassa on mutterit. Yritin tuolla pimeässä huonossa latingissa olevan taskulampun kanssa saada ruuveja kiinni about kolme varttia. Sitten luovutin. Jatketaan joskus.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 03.05.2018 06:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7814
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Aapeli kirjoitti:
Tukivarren sai oikeaan asentoon paikoilleen, kun otti raidetangonpään irti ja veti tolpan niin paljon kohti keulaa kuin vaan sai. Tukivarren taaemman kiinnityspisteen yhteydessä on panta kallistuksenvakaajan ympäri ja tuossa pannassa on mutterit. Yritin tuolla pimeässä huonossa latingissa olevan taskulampun kanssa saada ruuveja kiinni about kolme varttia. Sitten luovutin. Jatketaan joskus.

Sitten kun tulee se kunnigasajatus vetää se tukivarsi mopolla paikoilleen niillä just huulille saaduilla takapulteilla niin kannattaa varmistaa, että on uudet hollilla :D
Samoin niiden mutterit tai se vakaajan panta jos kierteet olikin suoraan siinä.

Jos tukivarressa on reikä keskellä niin siitä tai jotenkin muuten apurunkoa vasten pitkä varsi, josta kaveri vääntää alaspäin auton ollessa nostettuna tarpeeksi ylös. Passaa alapallon tappi paikoilleen ja kaveri päästää hitaasti tukivarren ylösäpin. Kyllä se siitä :)

Mites niiden jouspuristinten kanssa kävi?

...niin ja kyllähän vaihdoit sitten yläpään laakerit myös ettei tartte kohta olla samoissa hommissa? :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 03.05.2018 07:44 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Jep, mutterit on siinä pannassa. Eilen muutaman kerran luulin saaneeni oikealle jengalle, mutta en sitten saanutkaan. Rumaa jälkeä olisi tullut, jos siinä olisi surauttanut konevoimalla kiinni :) Pirullisen ahdas paikka, kun ei tahdo kädet mahtua pitämään pantaa oikeassa asennossa.

Jousipuristimet toimii just niin kuin ideoit. Nää mun lainakalut on vaan niin lyhyet, etten saa kuin kaksi jousikieppiä puristettua. Siis että leukojen väliin jää yhteensä kolme kieppiä. Pitäisi olla muutaman sentin pidemmät, niin saisi puristeltua paremmin. Pitää varmaan ostaa omat pidemmät.

Eipä tullut yläpään laakerit mieleen :( Täytyy toivoa, että vajaat kolme vuotta vaihdetut vielä kestää.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 03.05.2018 13:43 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Ei löydy Jyväskylän kaupoista jousipuristimia, joihin löytyisi Jyväskylän kaupoista mutterit. Uskomatonta :shock:



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 03.05.2018 23:03 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
No nyt on sentään tukivarsi korissa kiinni. Kun tästä kylästä ei kerran tähän tarkoitukseen jousipuristimia löydy, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää auton nostaminen lisää. Onneksi löytyi hyvä putkenpätkä, jolla saa kammettua tukivartta alas. Muutamaan kertaan kokeilin, mutta muutamasta sentistä jää kiinni. Jossain siinä kokeilun yhteydessä onnistuin tuolla pimeässä sohimaan alapallonivelen suojakumiin pienen reiän. Mysteeriksi jäi mihin se otti osumaa. Voittajafiilis. No, kumiliima auttaa.

Korjaamo olisi ottanut tuosta ehkä tunnin työn. 60e tuntuu aika pieneltä hinnalta nyt kun tietää kuinka paljon aikaa tämä on jo vienyt. Entistä pienemmältä se tuntuu, kun joutuu riittävän monta kertaa sanomaan lapsille, että isi nyt ei tule potkimaan palloa. Onneksi autojen korjaaminen ei aina ole tämmöistä vi**n säätämistä. No joo, säälittelyt sikseen.

Kivituhka, huono tunkki ja huonot pukit on aika huono yhdistelmä. Nyt täytyy hommata pari pihalaattaa ja kunnon pukit. Tuo tunkki saa vielä toistaiseksi kelvata, kun se ei varsinaisesti ole turvallisuusuhka. Sitten joskus jos autoa vielä korjaan, pitää levittää pressu alle.

EDIT: Oisko nää hyvät? https://www.motonet.fi/fi/tuote/808849/ ... ri-3000-kg
Biltemassa on ilmeisesti ihan samat värkit: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000036725/



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 09.05.2018 14:57 

Viestit: 1242
Homma on keskihaastava ja siihen pitää varautua hyvin.
- Pitkiä pultteja tai kierretankoa väliaikaiseen asennukseen ja osien kannatteluun/vääntelyyn jottei kierrä mitään väärälle jengalle.
- Hyvin istuva rautakanki+poikkikanki sidottuna siihen, mistä perheen pienimmät voi, päälle astumalla painaa tukivartta alas kauemaksi joustintuki-pyöränavasta.
- Kuormansidontaliina joustintuki-pyörännavan kannatteluun pois alapallon sektorilta työn keskivaiheessa.
- Rautasahan terä tai ohut sulkaviila pyörännavassa olevan alapallon kiinnityshalkion puhdistamiseen
- UUDEN ALAOLKATAPIN KIINNITYSPULTIN MUTTEREINEEN, löytyy tarvikeliikkeestä tilaamalla, osta 1 ylimääräinen setti.
- (Uuden alapallonivelen suojakumin)

Alatukivarren olen vaihtanut molemmilta puolilta.
- Otin pyörännavasta (vetoakselin ???), raidetangon ja kallistuksen vaimentajan pään irti.
- Käytin asennuksen aikaiseen kiinnittämiseen pitkiä muita pultteja + muttereita ohjurien tavoin, niillä saat sisäpään puslat vedetyksi/kammetuksi kohdalleen, samoin ne kallistuksen vakaajan pannat. Näillä sain tukivartta senverran paikoilleen, että oikeat pultit kiertyvät helposti takaisin.

Erityisen huolella pitää äpöstellä alapallonivelen tapin kiinnitys. Tämä kohta on pikkuisen sellainen murheenkryyni, mistä saa lukea myös europpalaisilta nettifoorumeilta. Alapallonivelen välys voikin olla sen kiinnityksessä, eikä itse pallossa. Hankin uuden kiinnityspultin uuden alatukivarren mukana. Pyörännavan kiinnitys alapallon tappiin on mennyt väljäksi epäonnistuneen kirityksen johdosta. Tuossa on linkki kuvaan, missä näkyy kyseinen halkio;
https://www.eurofrance.pl/userdata/gfx/ ... 1dfc1b.jpg

Pultti on erikoisosa, jossa on erityisen suurelle kiristysvoimalle laakeroitu mutteri. Vanhaa pulttia ei kannata käyttää. Halkio pitää puhdistaa kauttaaltaan metallipuhtaaksi, muuten kiristyspultti ei sido alapallon tappia tiukasti pyörännapaan. Tähän kannattaa paneutua huolella, jotta tulee puhdasta.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Evasionin alatukivarren vaihto
ViestiLähetetty: 09.05.2018 15:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7814
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Sitruunaseppä kirjoitti:
Erityisen huolella pitää äpöstellä alapallonivelen tapin kiinnitys. Tämä kohta on pikkuisen sellainen murheenkryyni, mistä saa lukea myös europpalaisilta nettifoorumeilta. Alapallonivelen välys voikin olla sen kiinnityksessä, eikä itse pallossa. Hankin uuden kiinnityspultin uuden alatukivarren mukana. Pyörännavan kiinnitys alapallon tappiin on mennyt väljäksi epäonnistuneen kirityksen johdosta.
Noniin, nyt mieleen palautui omatkin ongelmat tuon kanssa :)
Tosiaan vanhalla pultilla se alapallon tappi pääsi liikkumaan muutaman millin yläs-alas vaikka ei kuitenkaan irtoamaan päässyt. Hetken sitä vikaa sai hakea, ajossa tuntui kyllä selvästi. Liikkeelle lähtiessä ja terävissä kuopissa aina pamahti.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: