Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 309 ei suostu käynnistymään
ViestiLähetetty: 23.04.2018 20:09 

Viestit: 40
Paikkakunta: Järvenpää
Aina samanlaista säätämistä näiden tämän mallin yksilöiden kanssa, aina kun aletaan varailemaan katsatusaikaa, jotain hajoaa*..

Eli, potilas on ´91-mallinen 309 1.6 XU5M yksipisteruiskulla. Tyhjäkäynti on heijannut jo aikansa mutta nyt se lopetti kokonaan käymisen.
Jarrurempan jälkeen auto parkkiin ja lounaalle, palatessa ei edes lupaile käynnistyä.
Kipunaa tulee ja bensapumppu tekee painetta sen pari sekuntia kun vääntää virrat päälle. Letkuissa tuntuu myös tuo paineen nousu.

Bensa ei koneeseen asti pääse, ruiskusuuttimen sähköplugi kyllä kastuu aineesta kun yrittää starttia. Liittimen johtoihin tulee n. 3.5v jännite kun mittaa pinnistä toiseen.
Kone starttaa jos suihkii bräkleeniä suoraan kaasuläpälle.

Mitähän mahtoi hajota? Eikös BX:ssä ollut sama pata?

Kiitos.

*Edellinen 309 jaksoi konttorille mutta säikähti inssiä sen verran että päätti laskea nosturilla ollessaan jäähdytysnesteensä alla olleen inssin päälle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 309 ei suostu käynnistymään
ViestiLähetetty: 11.05.2018 09:07 

Viestit: 171
Paikkakunta: Eurajoki
mittaa puolan miinuksesta eculle lähtevä johto. yleensä hapettuu ja ohjainlaite ei saa kierroslukutietoa. jos bensapumppu hurahtaa niin ohjainlaite saa kyllä muuten sähkönsä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 309 ei suostu käynnistymään
ViestiLähetetty: 11.05.2018 18:23 

Viestit: 40
Paikkakunta: Järvenpää
turtana kirjoitti:
mittaa puolan miinuksesta eculle lähtevä johto. yleensä hapettuu ja ohjainlaite ei saa kierroslukutietoa. jos bensapumppu hurahtaa niin ohjainlaite saa kyllä muuten sähkönsä.


Kiitos opastuksesta.
Puolan liittimessä on kolme johtoa joissa numerot 1(sininen), 19(valkoinen) ja 20E(sininen) Näistä eculle meni 1 ja 19, ne piippasivat yleismittarilla hienosti, 20E:n liitintä ei ecusta löytynyt eikä mulla oikein ole selkeää sähkökaaviota josta tuon toinen pää löytyisi.
Vielä ei startannut..

Monta eri sähkistä autoon löytyy mutta useimmat ovat joko 1.4, 1.6 kaasarilla tai 1.9GTI. Tämä BDZ-pannuinen 1.6i katilla lienee jokin välimallin laite..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 309 ei suostu käynnistymään
ViestiLähetetty: 22.05.2018 21:37 

Viestit: 40
Paikkakunta: Järvenpää
Päivitystä:

Tänään oli tarkoituksena ottaa ja hinata mokoma tallille odottamaan inspiraatiota mutta ajattelin silti piruuttani testata josko tuo starttaisi.
Auto on seissyt parisen viikkoa ja, tottakai, starttasi ensi yrittämällä vain käydäkseen tooodella matalaa ja ontuvaa tyhjäkäyntiä. Kaasulla käytännössä piti pitää käynnissä.
Ajelin autolla vajaat pari kilsaa niin että lämmöt nousivat lähes normaaliin, sammutin ja starttailin useammankin kerran ja aina se käynnistyi. K-valo paloi mittaristossa vähän väliä.
Kotipihaan kääntyessäni auto sammui eikä sen koommin ole enää käyntiin lähtenyt, heiluttelin johtosarjoja ja koputtelin releitä mutta ei starttaa enää. Jotain siis heilahti, mutta mitä/mikä?
Olisimpa tajunnut mitata suuttimelle tulevan jännitteen koneen toimiessa, se olisi antanut hieman osviittaa viasta.


Saa tulla auttamaan, auto asuu Järvenpäässä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: