Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 19:14 

Viestit: 38
Paikkakunta: Oulu
Tervehdys!

Nyt on uusi/aloitteleva Citroenisti pulassa!

Törmäsin tuossa jokin aika sitten myynnissä olevaan, kilvistä jo poistettuun -88 CX:ään.
Autoa tarjottiin ostettavaksi kohtuu hintaan. Auto oli kohtuu siisti sisältä ja päältä ja moottori kävi nätisti. On se vaan niin ihmeellinen laite että meinasi ihan yöunet mennä...

Ongelmana oli että pitkän seisonnan jälkeen auto pötkötti kentässä ja hydraulinesteet oli päässeet vähäksi. Litran lisäys nosti kyllä merkin kohdilleen mutta autosta oli edelleen jousitus, jarrut ja ohjaus mykkänä, eli nesteet ei kiertäneet?

Koitimme ilmata systeemiä avaamalla paineensäätimestä 12 mm pulttia n. kierroksen jonka jälkeen korkeudensäätö vipu yläasentoon ja annettiin käydä useita minuutteja. Sitten säätövipu käännettiin normaaliiasentoon. Ei ollut mitään vaikutusta.

Edellisen kerran kun autoa oli käytetty oli vielä nostanut keulaa muttei perää.
Auton alla oli merkkejä nestevuodosta (tumma läiskä) muttei nyt ainakaan lorottanut nesteitä eli mitään ei liene poikki.

Auto olisi periaatteessa liikennöitävässä kunnossa kun saisi nesteet kiertämään, mutta nyt sitä ei saa edes trailerille...

Haynesin korjauskäsikirjan lainasin kirjastosta ensihätään mutta nyt kaivattaisiin neuvoja mistä päästä lähdettäisiin etsimään/rajaamaan vikaa?
Onko tuolta mahdollisesti mennyt jotain rikki nesteiden karattua?

Mielellään tuon pelastaisin vielä liikenteeseen mutta nyt tarvitsisin asiantuntevaa apua koska nämä Citikat on minulle ihan uusi aluevaltaus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 19:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1720
Paikkakunta: Korpilahti
alkoiko mikään naksumaan konehuoneessa? tuolla lähinnä haen, että tekeekö painetta pumppu...

jos järjestelmä on päässy tyhjäksi, ja säiliöltä pumpulle menevä letkukin samoin, niin tarvitsee "juottaa" se pumppu ensin,
eli se pumpulle menevä "paksu" letku irti hydesäiliön kannesta ja täyttää sen hydenesteellä, sitten nopsaan letku takaisin paikoilleen, ja se 12mm. kannalla oleva paineenpäästö-pultti auki, kones käymään... jos on se hydesäiliön kansi vaaleaa muovia, ja puhdistaa sen, niin voi paineensäätäjän paluuletkun puolelta katsoa, lähteeko neste virtaamaan. ja sen hydesäiliön voisi ottaa irti nyt tässävaiheessa, ja pestä sen, sitten laittaa puhtaaseen säiliöön vähintään 3 litraa LHM:ää, hyde-nesteen määrähän katsotaan koneen käydessä jousitus ylä-asennossa, jolloin kohon tulee olla merkkien välissä, normi-asennossa koho onkin sitten "tapissan" putkilon yläpäässä.

josko tuossa ensi alkuun...

edit: missäpäin tämä sijaitsee? jos jossain "lähellä" voi tarvittaessa järjestää vaikka vierihoitoa...



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 20:54 

Viestit: 38
Paikkakunta: Oulu
Kiitokset vinkistä, varmistan nyt vielä tuon pumpun toiminnan. Pelasi kyllä aikaisemmin mutta varmistetaanpa ettei ole tehnyt lakkoa tässä välissä. Koitetaan sitten tuota öljyn lisäystä.
Onko korkeudensäätövivun asennolla merkitystä? Jousitus kokonaan yläasennossa?

Kunhan saisi tuon tuotua kotitalliin niin sitten voisi putsailla enemmälti, tämänhetkinen sijainti kun ei oikein suosi remonttihommia... ;)

Auto sijaitsee valitettavasti etelä-lapissa joten olen kiitollinen ihan etäavustakin.
Tarkoitus olisi saada auto tuotua siirtolapuilla ajamalla Ouluun jonain kauniina päivänä vielä tälle syksylle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 21:55 

Viestit: 38
Paikkakunta: Oulu
Nonniin, uutta infoa...
Ei kuulu konehuoneesta mitään ylimääräistä napsetta, eli ilmeisesti pumppu ei tee töitä.
Se iso letku on kyllä täynnä nestettä ja paineensäätimessä oleva 12 mm pultin kun löysää tarpeeksi niin sieltäkin tulee nestettä, eli nestettä olisi vaan ei kierrä???
Mikä tuon pumpun toimintaperiaate on ja mikä sen käymistä ohjaa?
Olen ymmärtänyt että kunnossa ollessaan "naksauttaa" n. puolen minuutin välein ja jos paine järjestelmässä alhainen niin nakuttaa tiuhaan?
Voiko olla ilmalukko vai onko ihan kaputt?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 22:13 

Viestit: 2699
Sitä paineensäätöventtiilissä olevaa ilmausruuvia noin kierros auki. Se riittää. Ja kiristys ihan hellästi, ei hampaat irvessä.

Kun järjestelmä toimii, niin pumppu tekee koko ajan painetta. Sen nakseen aiheuttaa paineensäätöventtiili. Aina kun järjestelmän paine laskee alle asetellun rajan, ps-venttiili päästää järjestelmään lisää painetta, kunnes yläraja tulee vastaan se ohjaa pumpun tuoton suoraan säiliöön j.n.e ...
Mitä enemmän on järjestelmässä ohivuotoa, sitä taajempaa on nakse, luonnollisesti.

Usein se pumpun "herääminen" vaatii kärsivällisyyttä ja uskoa.


Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 27.10.2009 22:19, muokattu yhteensä 2 kertaa


Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
mutta kai pumpun pitäisi nyt painetta ainakin jarruille tuottaa jos pumppu toimii ollenkaan. Tosin taitaa olla pumpunvaihto edessä.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 200
Paikkakunta: Turku
Jos siinä on tipahtanut pois tuon 12mm kantaisen pultin takana oleva pallo? Silloin ainakaan ei painetta kerry edes jarruihin?



BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 22:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1720
Paikkakunta: Korpilahti
hmm... hyde nestettä kuitenkin tulee takaisin säiliöön? eihän vain ole sieltä paineensäätäjän 12mm. kantaisen pultin "takaa" lähteny kuula veks? ... silloin ei nosta paineita.

sinänsä aika toimintavarma systeemi on tuo.

täällä on enkunkielisiä juttuja ja kuvia hydeistä:
http://www.citroenet.org.uk/miscellaneous/hydraulics/hydraulics-7.html

ja

http://www.citroenet.org.uk/miscellaneous/hydraulics/hydraulics-6.html

ja muillakin sivuilla jotain...



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 22:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 200
Paikkakunta: Turku
Mää tykkäsin tän kirjan antamasta selostuksesta hydejärjestelmän rakenteesta:

http://www.tramontana.co.hu/citroen/gui ... cation/pdf



BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 22:38 

Viestit: 38
Paikkakunta: Oulu
Jarrupoljin oli tosiaan muistaakseni ihan kova, ei minkäänlaista eloa....
Tuo kuulajuttu pitää tarkistaa, sitä pulttia on käsittääkseni joskus käytetty ihan pois paikoiltaan.
Se kyllä sopisi oireisiin että on huomaamatta tipahtanut ja nyt ei enää mikään pelaa....
Tarkistetaan huomenna.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1720
Paikkakunta: Korpilahti
CX:n jarrupoljinhan ei liiku kuin n. sentin, polkimella vain avataan venttiiliä, jonkatakana on hydraulipaine valmiina odottamassa, ja polkimen "tunto" on keinotekoinen vastapaine...

sinänsä hydepaine menee ensin päävarajalle, sitten jarruvaraajalle ja sen jälkeen ohjaukseen ja jousitukselle, eli jos jonnekin tulee painetta, sitä kyllä menee sitten muuallekkin, tai sitten vuotaa jostain ulos 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 23:09 

Viestit: 38
Paikkakunta: Oulu
"CX:n jarrupoljinhan ei liiku kuin n. sentin, polkimella vain avataan venttiiliä, jonkatakana on hydraulipaine valmiina odottamassa, ja polkimen "tunto" on keinotekoinen vastapaine..."

Ääh, tämä auto on tosiaan kuin eri planeetalta muutenkin kuin muotoilultaan.
Mikään "normaali" kokemusperäinen tieto ei näköjään päde tähän :D

Kiitokset kuvalinkeistä, tämä ongelmalapsi on juuri tuollainen nätin sininen kuten yksi auto tuolla kuvissa....

Tuon tramontana-linkin takaa löytyi hyvä kuvaus! Tuon kunhan sisäistän niin johan alkaa valkeneen!

Soittelin myyjälle eikä hän ole käyttänyt sitä pulttia kuulemma kokonaan pois, sieltä oli tullut niin kovasti LHM:ää jo muutaman kierroksen löysäilyn jälkeen. Epäili että voisko olla kuula jumissa. Diplomaattisesti en ottanut kantaa, kaveri kun on minua pitempi.... ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 27.10.2009 23:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1720
Paikkakunta: Korpilahti
juu, sitä paineenvaraajan pulttia ei tosiaan tarvitse avata kuin kierros, ei aina sitäkään, sitten paineet pakenee jo takaisin säiliöön...

täälläkin saataa olla jotain josta saa inspiraatiota: http://sitruuna.unk.fi/gallery/Manuaalit/



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 00:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Niin sellainen peruskysymys, että jäähän se STOP valo palamaan ja sammuiko se aiemmin kun auto nousi osittain, vai paloiko silloinkin?

Mitä nestemäärään tulee, niin se tulee olla merkkiviivojen välissä kun auto on yläasennossa. Jos se on siinä kun auto on täysin pohjassa pallot paineettomina, nestettä on aivan liian vähän riippumatta siitä kiertääkö se vai ei.

Tuo että nestettä tulee varaajan 12 mm kantaisen tulpan välistä kun sitä löysää kuulostaa myös oudolta. Ei sitä normaalisti taida tihkua vaikka olisi paineet takana? Jotain vikaa siinä saattaa olla, mahdollisesti aiemman ylikiristyksen seurauksena. tosin jos pieni sisäinen vuoto, jotain kyllä pitäisi tapahtua ja tuntua ainakin jarrupolkimen nousuna pohjasta sen sentin verran vaikka vastapainetta ei juuri tuntuisi.

Pyöriikö pumpun hihnapyörä eikä hihna luista?

En tiedä voiko pumpun männät jumittua seistessä, mutta sitä voisi varovasti kopistella siitä hihnapyöränpäisestä valurungosta, -jos vaikka heräisi!

Kaikista näistä huolimatta kuulan puute tai vaurioituminen kuulostaa loogisimmalta vialta.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 10:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
cxtb2 kirjoitti:
jos järjestelmä on päässy tyhjäksi, ja säiliöltä pumpulle menevä letkukin samoin, niin tarvitsee "juottaa" se pumppu ensin, eli se pumpulle menevä "paksu" letku irti hydesäiliön kannesta ja täyttää sen hydenesteellä, sitten nopsaan letku takaisin paikoilleen, ja se 12mm. kannalla oleva paineenpäästö-pultti auki, kones käymään...


Heitänpä lusikkani tähänkin soppaan ja totean omakohtaisten kokemusten perusteella, että 95% tapauksista kun Citikka ei noussut tolpilleen oli vaivana juurikin ilmavaiva pumpussa ja 99% tapauksista vaati useamman kerran "ryyppyä" l. siemennestettä pumppuun ennen kuin alkoi tekemään painetta. Vaatii hieman kärsivällisyyttä toistaa toimenpidettä, mutta usein auttaa.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 12:41 

Viestit: 5864
Paikkakunta: Lahti
HaKy kirjoitti:
Auto olisi periaatteessa liikennöitävässä kunnossa kun saisi nesteet kiertämään, mutta nyt sitä ei saa edes trailerille...


Paria CX:n raatoa on kuskattu, tulee se trailerille kun on kunnon vehkeet, meilläpäin on yhdellä korjaamolla Agadoksen työkonelavetti 10" pyörillä, kipillä, metrin takalaidalla ja vinssillä, tulee renkaat tyhjänä ja jouset maassa oleva CX kyytiin että heilahtaa, ihan pienellä vehkeellä en moista kyllä pidempää matkaa vetäisi.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 13:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
kaseva kirjoitti:
cxtb2 kirjoitti:
jos järjestelmä on päässy tyhjäksi, ja säiliöltä pumpulle menevä letkukin samoin, niin tarvitsee "juottaa" se pumppu ensin, eli se pumpulle menevä "paksu" letku irti hydesäiliön kannesta ja täyttää sen hydenesteellä, sitten nopsaan letku takaisin paikoilleen, ja se 12mm. kannalla oleva paineenpäästö-pultti auki, kones käymään...


Heitänpä lusikkani tähänkin soppaan ja totean omakohtaisten kokemusten perusteella, että 95% tapauksista kun Citikka ei noussut tolpilleen oli vaivana juurikin ilmavaiva pumpussa ja 99% tapauksista vaati useamman kerran "ryyppyä" l. siemennestettä pumppuun ennen kuin alkoi tekemään painetta. Vaatii hieman kärsivällisyyttä toistaa toimenpidettä, mutta usein auttaa.

Komppaan tätä!Tosin siemennestettä en sinne ole koskaan laittanut :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 13:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Sen verran lisätään,että sinne hydesäiliöön voi vaikka kusta hätävarana!Itse en ole tähän syyllistynyt :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 15:44 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Mitään en CX:stä tiedä, kovasti kiinnostais tietää.

Vailla mitään lisäarvoa tähän ketjuun, heittäisin toiveen mahdollisimman paljon kuvia sisältävästä projektikertomuksesta tulevaisuudessa Projektit- osioon. On mielenkiintoisen kuuloinen homma.



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 16:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Jari79 kirjoitti:
Mitään en CX:stä tiedä, kovasti kiinnostais tietää.

Vailla mitään lisäarvoa tähän ketjuun, heittäisin toiveen mahdollisimman paljon kuvia sisältävästä projektikertomuksesta tulevaisuudessa Projektit- osioon. On mielenkiintoisen kuuloinen homma.


Siitä siemennesteen laittamisesta hydepumppuun ei sitten tartte laittaa kuvia... :mrgreen:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 17:08 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
Heh!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 19:27 

Viestit: 38
Paikkakunta: Oulu
No niin, uutta tietoa potilaan tilasta on taas saatu.

Ensiksikin haluan kuitenkin kiittä kaikkia mielenkiinnosta ja neuvoista, pikku hiljaa alan päästä kärryille systeemistä... Mikäli potilas saadaan elvytettyä omaan talliin niin voisin hyvinkin pistää projektista infoa ja kuvia jos joku neuvoo miten niitä tänne palstalle saa pantua.

Sen verran tarkennusta että tuota 12 mm kannalla olevaa pulttia ei ole käytetty kokonaan pois sen jälkeen kun auto on viimeksi pelannut eli se kuula ei ole voinut tipahtaa pois. Nyt on pultti käytetty pois , eikä sieltä tullut kuulaa. VOIKO OLLA JUMISSA JA MITÄ SE SITTEN VAIKUTTAISI?
Kun pulttia oli eka kerran löysätty, oli sieltä tullut ensin ilmoja, ja sen jälkeen on tullut vain öljyä.

Kojetaulussa paloi jarrujen merkkivalo ja sellainen stop- merkkivalo, joka tarkoittanee että heti seis ja yhteys päivystykseen.
Nyt on öljyn lisäyksen ja yleisen hämmingin seurauksena nuo MOLEMMAT MERKKIVALOT SAMMUNEET.
Pidän tätä rohkaisevan merkkinä ;)

Kun letkuja on löysäilty jne niin niistä tulee öljyä vauhdilla eli pumppu vaikuttaisi toimivan ja järjestelmässä olevan painetta ja öljyä. PAINEENSÄÄTÖVENTTIILI EI NAKSU!! Sen sijaan auton alustasta, varsinkin takapäästä kuuluu napsetta ihan kuin siellä jokin koittaisi alkaa toimia.

Päädyimme hoitavan lääkärin kanssa seuraaviin toimenpiteisiin: huomenissa koittaa tarkistaa onko 12 mm pultin takana siellä kolossa potilaalta kuula hukassa (en usko) vai jumissa, ja sen jälkeen siementää pumppua siitä isosta pääsäiliöstä tulevaa letkua pitkin auton käydessä sen minkä ehtii.
Ja ei, tästä ei saa kuvia vaikka itkisi ja rukoilisi.
Mikäli on muita ideoita, niin niitä otetaan nöyrin mielin vastaan.

Haluan vielä lopuksi tähdentää että kumpikaan hoitavasta lääkäristä ei ymmärrä potilaasta höykäsen pöläystä joten luvassa on suurta draamaa ja uskomattomia juonenkäänteitä, mutta pyrimme viimeiseen asti välttämään potilaan ennenaikaisen poistumisen keskuudestamme. :mrgreen:

Auto on sikäli hankalassa paikassa että sitä ei saa oikein traileriinkaan jollei saa potilasta edes sen verran tolpilleen että saisi siirrettyä 50 metriä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 20:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Starttaus,ykkönen silmään ja voi siirtää vaikka maailman tappiin asti.NYT se teoreettinen vastaus,onko korkeudensäätönamiska keskiasennossa,sitä voi siirrellä/voi olla viallinen tai piuhat irti.Meinaan jos painetta on,niin auto kyllä napsahtaa ylös!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 20:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
älkää hemmetissä irroittako sitä yhtä ainoaa 12mm kannalla olevaa pulttia. ette edes huomaa kun paine on sylkäissyt sen kuulan
hemmettiin.sitten vaan ettimään varaajan romu rungon jossa se pultti on vielä paikoillaan ja siitä sitten kähveltämään se kuula.
sen pultin takaa ei tule öljyä juurikaan joten jotain mätää on jos lorottaa.
testi. kone käyntiin ja varmistakaa että käsikäyttö on korkeimmassa asennossa ja sitten kun keran sitä öljyä on ja kulkee reitin : säiliö-pumppu-varaaja-säiliö, niin kierto on kunnossa ,mutta järjestelmä ei kehitä painetta. koputelkaa sen varaajan runkoa vaikka pienellä vasaralla noilla ekaksi mainituilla kriteereillä. onhan mahdollista että luistit ovat jumissa pitkän seisonnan jälkeen . tosin kovin harvinaista olisi.
tuolla joku kysyi sen kulkimen oleskelu paikkaa ja jos se on jollekkin asiantuntijalle sopivan etäisyyden päässä ,niin voi vaikka jelpata.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX!
ViestiLähetetty: 28.10.2009 20:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
nyt vasta huomasin tuon vusimallin joten se on muovipuskuri ja luultavasti sillä sähköisellä käsikäytöllä. se selittäisi napsumisen joka ei kylläkään tule takaa vaan oikealta puolelta apukuskin oven kohdalta apurungossa olevalta kork.säätömoottorilta. siellä lipsuu jotain ja kohta menee siitä isosta muovipyörästä hampaat. tsaijai


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: xantti ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: