|
Kirjoittaja |
Viesti |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 28.10.2009 21:39 |
Viestit: 1720 Paikkakunta: Korpilahti
|
CX:äähän voi varovasti siirtää jousitus alhaallakin, kunhan vaan ei mikään muu kuin renkaat kosketa maata, kumipuslien varassahan se on ala-asennossaan, pitää vain varmistaa, että hätäjarru (siis käsijarru) toimii, kun muuta pysäyttävää voimaa ei ole  ja hätäjarruhan ottaa etupyöriin... 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 28.10.2009 22:15 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Muuten se kätevä napse voi tulla CX:ssä myöskin sieltä apumiehen jalkatilan keskikonsolin seinän takaa. Siellä on sähköaktuaattori joka ajaa messinkirattaala muovista segmenttiratasta. Muovi korkaa vanhemminten ja sitten alkaa napse kun läppä yrittää ajaa toiseen asentoon. Tätä läppää ohjataan napista jossa on huurteenpoiston kuva.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
HaKy
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 28.10.2009 23:48 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Oulu
|
Oijoi, nyt alkaa kuulostaa pahalta... Mutta se napse kuuluu nimenomaan sieltä taka-akselilta, ei apparin kohdilta. Ja kyllä, sieltä 12 mm ilmausruuvin reiästä lorottelee öljyä kun sitä aukaisee, mutta ei kovin kovalla paineella. On kuulemma satavarma ettei sieltä tullut kuulaa. Täytyy varmistaa tuo kierto, mutta alkaa kuulostaa ettei siellä ehkä sittenkään ole sitä painetta niin paljon kuin pitäisi. Tarkistin korjauskirjasta, cut-out-paine 170 bar ja cut-in 145 bar. Ei tuolla niin paljon ole nyt. Paikka jossa auto on nyt on tosiaan hankala, ensin korkea kynnys ja sitten 50-100 m möykkelikköistä polkua, pahoin pelkään että jotain rikkuu ala-asennossa ajellessa...
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 00:06 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
HaKy kirjoitti: Oijoi, nyt alkaa kuulostaa pahalta... Ja kyllä, sieltä 12 mm ilmausruuvin reiästä lorottelee öljyä kun sitä aukaisee, mutta ei kovin kovalla paineella. On kuulemma satavarma ettei sieltä tullut kuulaa. Sieltä kun ei vaan nestettä saa ulos tulla, ei koskaan ei missään tilanteessa, eli kyllä sieltä se kuula taitaa puuttua? Ja tiivistekkin ilmaruuvissa on, mutta ei taasen tähän kait liity?
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 00:10 |
Viestit: 1720 Paikkakunta: Korpilahti
|
CX:nhän saa kyllä pysymään "ylhäällä" jos saa tunkattua korin ylös, niin jousituksen tukivarien ja kumityynyjen väliin saa laitettua n. 40x40mm. 10cm pitkät kumiset tai vaikka puiset palat, etupäässä konehuoneesta ylätukivarsissa olevien toppareiden väliin, etu-apurungossa on reiät, joista voi pujottaa tuet paikoilleen, ja takana taka-apurungon pyöreän runkopalkin sisään, näkee kun ottaa takalokasuojien "fenderit" pois, ja kurkkaa sinne takapyörän etupuolelle, siellä saattaa olla vielä muovinen tulppa paikoillaan, sen kun ottaa pois, niin näkyykin takakynkän pää ja pohjaanlyöntikumit... tässä kuvassa näkyykin varsinkin etupään puupalikat, miten ne on: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/cxtb2/kilpukoita/CX+runko.jpg.htmlja jos tarkaan katsoo, niin takapäässäkin on lauta tungettu sinne tukivarren ja runkoputken väliin / sisään 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
HaKy
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 18:03 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Oulu
|
Nyt pelaa! Kuinka ollakkaan, niinhän se oli se kuula pyörähtänyt jossain välissä ulos sieltä pultin alta. Ja mikä uskomattominta, se löytyi lattialta! Kuula paikoilleen ja avot, alkoi säädin napsaa ja auto oli suorastaan pompannut ylös. Näkyviä vuotoja ei ollut ilmaantunut. Autossa kuulosti kaikki pelaavan, jopa jarrut joten näillä näkymin lähden sunnuntaiaamuna hakemaan sitä kotiin, huoltoautolla mennään ja ajamalla tullaan, ainakin niin pitkälle kuin päästään, hinaamalla sitten loput. Pitäähän sitä elämässä olla jännitystä.... Kiitokset kaikille apuaan tarjonneille, neuvoja tuli runsain mitoin. Todella reilu meininki teillä täällä! Kunhan saan auton talliin niin pistän sitten tarkempaa infoa että millaiseen kapistukseen sitä tuli sotkeuduttua. Ja kysymyksiä/ongelmia tulee varmasti myös... 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 18:08 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Kuin märkää unta lukisi 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 18:17 |
Viestit: 2699
|
HaKy kirjoitti: Soittelin myyjälle eikä hän ole käyttänyt sitä pulttia kuulemma kokonaan pois, sieltä oli tullut niin kovasti LHM:ää jo muutaman kierroksen löysäilyn jälkeen. Epäili että voisko olla kuula jumissa. HaKy kirjoitti: Kuinka ollakkaan, niinhän se oli se kuula pyörähtänyt jossain välissä ulos sieltä pultin alta. Ja mikä uskomattominta, se löytyi lattialta! Uskomattomia ovat kuulan tiet.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 19:53 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
No joka tapauksessa onnea uudelle CX harrastajalle! 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
HaKy
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 21:28 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Oulu
|
No joo, se on monesti suhteen alku sellaista ruusunpunaisten lasien läpi tuijottelua, saas nähdä kun karu totuus partnerista paljastuu niin kauanko menee kun tulee autollinen hyviä osia myyntiin Märkä uni pysyy märkänä vain niin kauan kuin hydet pysyy sisällä, sitten homma muuttuukin kuivakkaaksi... Kun lentävästä matosta sentään on kyse niin pieni teleportaatio kuulunee asiaan, pieniä kuulia nyt saattaa eksyä emoaluksen ulkopuolelle jos vaan ihan vähän raottaa ja kurkkaa pultin alle. Luojan lykky oli että alla oli betonilattia ja matto jolta kuula löytyi ennen kuin ilta pimeni. Kiitosta vaan, onnea tarvitaan tämän vehkeen kanssa varmaan tulevaisuudessakin. Odotan kuitenkin mielenkiinnolla millaisia kokemuksia on tarjolla, en nimittäin ole koskaan ollut tällaisen tai edes XM:n kyydissäkään, joten sunnuntaina saan ensi maistiaiset paljon kehutusta Citroenin mukavuudesta. Saapa nähdä, jos pirulle antaa pikkusormen....?
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 21:42 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Odotan kuitenkin mielenkiinnolla millaisia kokemuksia on tarjolla," Kun näet hidastetöyssyn tai vastaavan työmaan maantiellä jossa on se luiskaramppi, niin tuuppaa siihen semmoiset 60 km/h mittarissa. Millään rautajousisella ei kykee vastaavaan suoritukseen. Tunne on mahtava! Mulla kun on nykyään XM:iä niin niillä sitä ei uskalla tehä koska etupään rakenne on säälittävä. CX:n etutukivarret ja tuenta kestää vaikka ydinkärjestä tuotetun energian verran iskua. Hauskin kokemukseni on töihin menoe tuossa noin 2005 kun työmatkalle oli ilmestynyt kaukolämpöputkityömaa ja aamuhämärissä en sitä hoksannut. CX farkulla noin 60-70 km/h klasissa suoraan yli rampista. Huvittavinta on että aamuväsyneenä tuskin edes heräsin siihen tilanteeseen. Tämä nyt on vähän kuin lainrikkomiseen kiihottaminen joten... niin no, sou not 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
HaKy
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 22:41 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Oulu
|
"Kun näet hidastetöyssyn tai vastaavan työmaan maantiellä jossa on se luiskaramppi, niin tuuppaa siihen semmoiset 60 km/h mittarissa." Työkaveri koitti tuota Honda Accordilla tuossa männä vuosituhannella, silloin oli moiset töyssyt jotain uutta ja ihmeellistä. Honda oli käynyt melko korkeella ja alastulon jälkeisessä pompussa oli apparin etuiskari ja kuskinpuolen takaiskari jumahtanut täyteen pituuteen jättäen auton "ristiriipuntaan". Kaveri tuumasi että seuraavat 5 km kotipihaan olivat varsin mielenkiintoisia... 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 22:58 |
Viestit: 1720 Paikkakunta: Korpilahti
|
ja tuota töyssyn ylittämistä vauhdilla ei kannata yrittää ennenkuin on mitattu (tai muuten varmistettu), että kaikissa jousipalloissa on varmasti riittävästi painetta... muuten käy huonosti 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 29.10.2009 23:04 |
Viestit: 2699
|
Jaahah, "cxtb2" ehti edelle. Tuota samaa varoitusta tässä juuri väsäsin. "Cikatti" on taas vähän lennokkaalla päällä tänään. Ei silti, kyllä hänellä kokemusta varmasti on monenkin edestä. Onpa se tietysti selvä, ettei tuollaisia kokeita kukaan ensimmäiseksi ala tekemäänkään. Laittomiakin ovat.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 30.10.2009 12:57 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Hieno juttu että vika selkisi! Mulla on niin tuoreessa muistissa oma "neitsyyden menetys" mehustimella, että muistaa elävästi D:n haun kipakassa pakkas-säässä, pilkkopimeällä maantiellä. Umpipölyinen, "hieman" vuotava, vajaavaloinen ja monta vuotta seissyt auto suoraan tallista. Lasista ei juuri nähnyt läpi, ovet ei menneet kunnolla kiinni ja lämmitin ei varsinaisesti aikaansaanut hikeä otsalle. Laturi ei käytännössä ladannut ja rengastus oli mitä oli. Kone köhisteli mutta veti tosi hyvin. Kuuntelin jokaista (oletettua) naksahdusta ja risausta korvat höröllä. Mutta ennenkaikkea mielessä on hämmästys siitä, miten eleetöntä ja tasaista kyytiä sain näinkin retupreällä olevalta D:ltä. Ei kuulunut nitinöitä ja natinoita ja kulki suoraan kuin juna. Hieno kokemus kaiken kaikkiaan, luultavasti paljon parempi kuin sen oikean poikuuden menetys aikanaan! Ensikokemus jarruista oli hauska. Perä putosi ja etukikkunasta näkyi vain tähtitaivas ja katuvaloja  Vaikka olin saanut hieman ennakkovaroituksia, niin meinasin ensin että mikä piru näitä jarruja riivaa kunnes tajusin idean Eli varaa aikaa ja aja varovasti CX kotiin. Kotitallissa ehtii sitten murehtia 
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 30.10.2009 15:56 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Joo pallot oltava paineessa, muuten ei kokeilla. Olen noin 10 vuotta sitten koittanut samaa GS:llä jolla se myös onnistuu niin siinä käi sitten niin että hieman huonot takapallot ja löipä paineisku syöttöputken rikki. Kun vaihdoin putkea niin rikkoutuminen oli melko luonnollinen sillä vähän ennen sylinteriin syöttöä putken päällä oli noin 100 mm kumiputkea suojana. No tietäähän tämän että 20-vuotisessa autossa se putki on aikas rapeeta sieltä kumi alta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
HaKy
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 01.11.2009 19:40 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Oulu
|
Kas niin, nyt on CX pihalla. Olo on väsynyt mutta onnellinen. Aamulla lähdettiin 8.30 kohti Kemiä, auton perässä oli pakattuna pienen korjaamon verran kalustoa varalta. Yöllä oli satanut vettä ja jäätynyt, tiet oli aivan peilijäällä. Meinasin vetää heti Pohjantien rampilla valopylvääseen vaikka kuinka tulin varovasti. Perillä auton luona oltiin ennen kymmentä, ja ilmakin lämpeni sen verran että jäätikäs keli suli vedeksi. Pantiin auto käyntiin ja hetken verryttelyn jälkeen suunnattiin letkana läheiselle Kemin keskustan Nesteelle. Sen verran jännitti että siirtolaputkin unohtui huoltoauton hanskalokeroon. Auto tuntui liikkuvan tahmeasti mutta pistin puolityhjien renkaiden piikkiin.... Huoltiksella ilmaa renkaisiin, bensaa tankkiin ja kahvin ääressä tehtiin myyjän kanssa asiaankuuluvat paperityöt. Sen jälkeen alettiin yhdessä ns. pikahuolto: Rengaspulttien kiristys, öljymäärän, pissapojan nesteen ja jäähdytinnesteiden tarkistus, akku vaihdettiin varalta täyteen ladattuun, hihnojen kireyden tarkistus, valojen tarkistus. Sitten kättä päälle, heippa heit ja auto käyntiin. Kävi 10 sekunttia, sammui eikä enää kirveelläkään käyntiin. Jaahas, että tästä se alkaa. Onneksi on perävalotakuu, eli kun ei ehtinyt edes mutkan taakse näkymättömiin niin myyjän kanssa konepellin alle ihmettelemään. Onneksi hän löysi vian samantien, sieltä puolan viereltä kun heilutteli yhtä hienosti teipattua apikoliitosta niin auto vuoroin kävi, sitten taas ei. Väännettiin liitos asentoon "on" ja baanalle. Kaupungissa ajosta ei jäänyt mieleen mitään, kaikki aika meni painiessa palauttavan ohjauksen, ei-palauttavien vilkkujen ja töksähtelevien jarrujen kanssa. Elävästi palasi autokouluaika mieleen!  Kun sitten päästiin 60 km/h alueelle, huomasin ettei kärry jaksanut kulkea 4. vaihteella, piti vaihtaa takasin 3:lle. Kytkimen kun painoi pohjaan alkoi vauhti laskea sen verran nopeasti että ei ollut vaikea arvata jarrujen jumivan. Varovasti sinnittelin vähän Kemin eteläpuolella olevalle Nesteelle ja koittelin vanteiden lämpötilaa: etuvanteet aavistuksen kättälämpöisemmät, takaset kylmät. Noh, baanalle vaan ja uusi yritys. Auto oli pysähdyksen jälkeen selvästi pirteämpi, tosin vaimo perästä soitteli että kärryä ei meinannut nähdä savupilven läpi, mutta maailmassahan vielä onneksi öljyä piisaa Pikkuhiljaa kärry alkoi vertyä, kun 80 alue alkoi pystyi jo tarjoamaan 4. silmään ja marssivauhdiksi asettui sellainen 75 todellista nopeutta. Iin paikkeilla alusta antoi näytteen osaamisestaan: kun yliteltiin rautatie ja Iijoen sillat, tien poikkisaumat kyllä kuuli renkaiden äänestä mutta eipä tuntunut kuskin persuksissa! Ainoastaan ohjaus tuntui hivenen liikaa hakevan, korjauksista tuli vähän äkkinäisiä joten valillä meno oli hivenen keinuvaa. Viimeiset kilometrit ennen kotia alkoi jo 100 alue ja niinhän se vanhus nosti mukisematta nopeuden 5.vaihteella sallittuun eikä kakistellut yhtään. Savutuskin oli vähentynyt koko ajan ja lopussa enää satunnaisesti pölläytellyt kiihdytyksissä. Illalla piti vielä käydä pikkumutka herkuttelemassa kun oli siirtolaput voimassa. Alkuviikosta pitää alkaa kartoittamaan puutteita/vikoja ja päättää mitä kärrylle tehdään. Jollei löydy pahoja yllätyksiä niin eiköhän tuon ennätä vielä tälle syksylle leimata.... Kiitokset vielä kaikille neuvoista ja rohkaisusta!
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 01.11.2009 19:48 |
|
Hienoa!!!  Onhan se jo jotain, kun saa uuden perheenjäsenen ajettua kotiin. Ei muuta kuin onnea, hyviä yhteisiä hetkiä ja turvallisia kilometrejä jatkossa!
|
|
|
|
 |
HaKy
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 01.11.2009 23:00 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Oulu
|
Juu, voishan sitä ajatellakin. Sen verran jo siihen varauduin että annoin vaimolle kameran ja pyysin ottamaan kuvia kun otimme autoa ulos navetasta. Vaan kuinka ollakkaan, hänpä järkyttyi niin suuresti kun näki mitä päivänvaloon kömpi ettei muistanut ottaa ainuttakaan kuvaa koko reissusta! Kävin sitten nappaamassa pari kuvaa kotipihassa illan hämärtyessä mutta ne eivät todellakaan näytä autosta sen parhaita puolia. Onpahan tietenkin noihin kuviin hyvä verrata sitten tulevia loiston päiviä 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 02.11.2009 00:22 |
Viestit: 1720 Paikkakunta: Korpilahti
|
|
|
|
 |
HaKy
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 04.11.2009 23:03 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Oulu
|
Kas niin, uutisia taas tältäkin rintamalta. Hienoja kuvia, cxtb2! Kyllä oli melkein yksi yhteen samanlainen näkymä mikä minua odotti Kemissä! Olishan se ollut vielä hienompaa löytää tuollainen GTI,kattoluukulla ja kaikki! Kerta kaikkiaan hieno laite! Piti katsoa tarkkaan ettei ollut sama paikka mistä löysin omani... Maanantai-iltana pesin auton ja pistin talliin kuivamaan. Alle pukkasin pahvin. Tiistai-iltana sitten kävin maalipinnan läpi kliinerillä ja vaha päälle. Pinta oli hyvässä kunnossa, ero ei ollut mitenkään dramaattinen. Tutkiessani autoa lähemmin, alkaa tuntua että joku on pitänyt tästä hyvää huolta aikanaan; Maalipinta näyttää vahatun ennen seisontaan laittoa, ilmanputsari on uusi, etupuskuri on oik. kulmasta kolhittu, säröillä ja pieniä palasia puuttuu: palat löytyivät peräkontista pienestä muovipussukasta jonne ne oli siististi kerätty kolhun jälkeen talteen. Maskista puuttuu pätkä ripaa, sekin löytyi hattuhyllyltä. Samoin joskus irronnut takasivulasin kromilistanpätkä. Peräkontista löytyi 4 käytettyä painepalloa, eli on ne joskus vaihdettu. Sisusta on ehjä ja siisti. Liitteet:
CIMG6074.JPG [ 118.51 KiB | Katsottu 13439 kertaa ]
Vikojakin löytyi. Peräkontista hitsattavaa molemmista takapyöräkoteloiden takaylänurkista, nämä esittelikin jo myyjä. Sitten konehuoneesta löytyi hydevuoto; rattiakselin yläpuolella on sellainen pieni suorakaiteen muotoinen musta muovipalikka johon tulee yksi ohut alipaineletku ja 4 ohutta hydeletkua; yksi näistä lähdöistä vuotaa, siinä on pieni halkeama, josta valuttaa öljyä ohjausvaihteen päälle. Onko tuo pelkkä jakokappale ja miten se vaihdetaan? Letkut näytti kuin olisivat olleet vulkanoidut kiinni siihen. Vasemmasta takavalosta oli pohja, eli se mihin lamput tulevat kiinni, korvattu vääränmallisella. Kiinnitykset ei passaa joten oikeanlainen hakuun. Sitten löytyi yksi ikävämpi yllätys; kuskin puolella takarenkaan etupuolella on runkoaisa mätinyt ikävästi, uloin pelti lähes hävinnyt. Se on juuri sillä kohdalla missä on se iso laakeri ja takasylinteri. Mielenkiintoinen paikka korjata, pitääköhän varalta purkaa tuo sylinteri sieltä pois hitsauksen ajaksi? Ja mitäköhän katsastusmiehet tuumii tuon kantavan rungon hitsauksesta? kait se on laillista... muuten kori alapuolelta ihan terve! Liitteet:
CIMG6077.JPG [ 113.51 KiB | Katsottu 13419 kertaa ]
Tulomatkalla huomasin sellaisen ominaisuuden että kun lämmitys oli täysillä niin pukkasi kyllä kuumaa, muta heti kun pudotti lämmitystä pari pykälää niin tuli ihan kylmää? Pelkäsin että jäähdytysnesteet ei kierrä, mutta ei ainakaan ollut syönyt jäähdytysnestettä sanottavasti tullessa, pinta oli alarajalla paisarissa. Jarruja en vielä ehtinyt tutkia mutta korilleen ei kovakaan homma saada katsastuskuntoon. Tuohon runkoaisaan jos saisi ehjän tuon ulomman pellinpätkän jostain purkuautosta niin olispa helppo vaihtaa, näytti olevan sen verran paksua tavaraa ettei ihan käsissä taivu oikeaan muotoon... Pari kuvaakin sain tänne pantua, herjaa vaan koko ajan että liian isoja tiedostoja. Kamerassa ei vaan ole enää pienempää asentoa. Ei taida saada tuonne "projektit"-osioonkaan sen parempia kuvia? Homma jatkuu noilla nyt havaittujen mätävikojen korjaamisella ja jarrujen läpikäymisellä. Tuo hydevuoto pitää saada kuriin. Sen jälkeen siirrytään pienempiä vikoja kohti. Kunhan homma pyörähtää käyntiin niin pistän tarinaa sitten tuonne Projektit-puolelle.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 04.11.2009 23:44 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Onnea CX:n hankinnasta  . Takakelkan ruostevika on kovin tyypillinen, ja ikävä korjata  . Itse tein vastaavan kaltaiseen kohtaa tilapäisen korjauksen, tarkoituksenani on vaihtaa koko kelkka myöhemmin, mutta pakko vahvistaa hiukan nykyistä. Laitampa kuvankin tuosta paikasta:  Alkuun tein n. 3mm raudasta vahvikkeen, ja sitten hitsasin apupalkiin tulevan pellin siihen kiinni, kyllä tuosta luja tuli, vaikka rumalle näyttääkin  .
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 05.11.2009 15:02 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Joo just noin palkin korjaus sujuu ja tuohon kohtaan on helppo hitsata. Mut kohta kun huomaat niin jo alkaa itkettää nimittäin tuossa lähellä on kohta josta palkit ovat rungossa kiinni ja ne ovat takuulla ruostuneet rikki. Tämä kohta näkyy takapyöräkotelosta eteenpäin. Tosin hitsaus onnistuu paikoillaan kun ottaa tukivarren ensin pois mutta nehän joudut muutenkin irroittamaan sillä noin pitkään seisseessä sulla tuhoutuu kohta tukivarren laakerit ja jos ei ajoissa vaihdo niin tuhoutuu myös tukivarren pesä johon laakerin tungetaan.
Toi koppahan näyttää tosi hyväkuntoiselta! Onnea!
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Pelastakaa Citroen CX! Lähetetty: 05.11.2009 22:06 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Se lämpötilan säätö kun on termostaatilla, saattaa aika nopeasti vaihtaa puhalluksen kylmälle kun kuumalta laskee pyyntiä. Alkaa kyllä puhaltelemaan lämmintä kun viilenee sisäilma anturilla (katossa) viilenee..
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
|