Northstar kirjoitti:
2cv-Olli kirjoitti:
Wesa kirjoitti:
...voi ladata myös Ranskalaisen sakonmaksu apin.. AL:n linkin kautta pääsi sakkoviraston sivuille joissa oli myös kielivalinta englanniksi. Sinne sakon numeron syöttämällä pääsi maksamaan....
Kääk! sanoisi akuankka niinkuin sanon minäkin. Se on vamaan nykyajan ihmisille ihan ok latailla joitain linkkejä ja
ranskalaisia appeja kännykkään vaikkapa sakonmaksuja varten. Vaan ei sovi tuollainen vanhalle vaarille.
Itse olen ihan tyytyväinen takavuosien valvontamaksujen perintään suoraan Visa kortilta. En edes osaisi ladata mitään
ranskalaisen sakonmaksun appeja kännykkään. Parempi kuin vievät rahat suoraan Visa-tililtä.
Ylinopeussakoista on mielestäni muutenkin ihan turha murjottaa. Ne ovat liikenteestä perittäviä veroluontoisia
maksuja. Ihan samaan tapaan kuin mittarilla tankatessasi kolme neljäsosaa maksamastasi tankkauksesta
on veron maksua.
Niin ja ainakin täällä kotipuolessa voi turhat kameravälähdykset välttää alle pikavoiton maksavalla
navigaattorilla, joka huomauttaa aina peltipoliisia lähestyttäessä.
Samaa mieltä noista ladattavista sovelluksista("Appi"?!)..
Mutta tuo ylinopeussakon rinnastaminen polttoaineen vero-osuuteen,on kyllä aika kaukaa haettua..Autoilla ei voi ilman polttoainetta,mutta kylläkin ilman ylinopeussakkoja..
Ne kun ovat täysin vapaaehtoisia...
Ja nuo navigaattoreiden nopeuskameravaroitukset saisi kieltää,kuten tietääkseni esim. Ranskassa on tehty..Vie pohjan koko nopeusvalvonnalta..
Sikäli ne ylinopeussakot ovat vapaaehtoisia, että pakkoko sitä on ihmisen autoilla.
Mutta jos tuonne liikenteeseen erehtyy lähtemään, niin aivan helkkarin vaikea niitä sakkoja on nykysysteemissä välttää.
Monet vuosikymmeniä ilman sakkoa ajaneet ovat nyt alkaneet sakkoja saada, koska ajaminen juuri oikealla nopeudella on aivan helkkarin vaativaa. Mulkvistiksi jos on syntynyt, niin sitten on helpompaa, koska voi rauhassa ajella juuri niin hiljaa kuin haluaa; terveen persoonallisuuden omaava ihminen ei näiden nykyisten, alas vedettyjen rajoitusten aikana kehtaa sallittua hitaammin körötellä.
- Tai kehtaa, mutta vain siellä, missä ihmiset pääsevät helposti ohi.
Mulla on autossa digitaalinen nopeusmittari ja vakionopeussäädin: ilman niitä olisin varmasti jo monet sakot poiminut. Ja nytkin on syytä puuta koputtaa, koska takuuvarmasti jossain on jo viritettynä sekin ansa, joka mun kymmenien vuosien sakottoman putkeni katkaisee.
Olisi kiva laittaa Dennis Pasterstein ajamaan kehä ykköstä, vaatia pitämään nopeus tuossa noin 5 km/h haarukassa jota nykyisin turvallisena pidetään ja sitten tarkistaa kuvanauhalta, kuinka suuren osan ajasta arvon komissaario joutui ajamaan katse mittarissa, eteensä katselematta.
Oikeastaan vakkarista pitäisi tehdä pakollinen turvallisuusvaruste, koska pitäähän kuljettajien antaa keskittyä liikenteen seuraamiseen.