Vähän riippuu mallista, aika yleinen vika oli ennen "invertterin" hajoaminen. Invertteri on virtalähde joka syöttää korkeamman jännitteen taustavalolle, jotka ovat vähän kuin ohuet loisteputket, usein ylhäällä ja alhaalla. Tuolloin oikeastaan kuva tulee kyllä, mutta sitä ei vaan näe

joskus sopivassa valossa voi erottua isoja kontrastirikkaita alueita, muttei oikein aina.
Voi kokeilla vaikka googlesta syöttämällä telkkarin mallin ja inverter ja voi tulla vaikka ohjeita sen vaihtoon.
Mutta voipa voissa muitakin vikoja olla ja voihan tuo olla vaikka LED-taustavalaistu, jolloin edellisen voi unohtaa.
Noiden (korjaaminen ainakin liikeessä) on aika kyseenalaista, kun työ maksaa ja telkkarit ovat kehittyneet kovaa vauhtia, uusia saa aika edukkaasti ja monasti aika paljon parempia, itse olen ainakin todennut että nyt vasta hiljattain on alkanut saamaan kohtuu edukkaita telkkareita, jotka käynnistyvät miellyttävän nopeasti ja reagoivat näppäilyihinkin lähes aina viiveettä.
Mutta melko varmaan joku on tehnyt sen saman huollon ennenkin, ja hyvällä tuurilla dokumentoinut sen vaikka youtubeen:
https://www.youtube.com/watch?v=x5xhUoLi2ecMutta tuolla on sitten vaarallisia jännitteitä, satoja voltteja ja ei muutenkaan ole sallittua itse korjata.