Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 20:25 

Viestit: 1492
Uutinen, joka on jäänyt alkavan Pariisin autonäyttelyn jalkoihin.

Parin vuoden sisään SE taitaa viimein tapahtua: tavallisen kansan sähköauto tulee myyntiin. Lähtöhinta 25 000 - 30 000 €, toimintamatka mallista riippuen 300 - 600 km (WLTP-mittaustavalla). Lukuihin kannattaa suhtautua varauksella, sillä ne ovat EUGT- ja diesel-torspoilussa kunnostautuneen Volkswagenin ilmoittamia.

https://themotoringworld.com/three-levels-for-volkswagen-i-d/

Volkswagen ilman DSG:tä ja TSI:tä kuulostaa jo lupaavalle. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 21:20 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
Johan tuo tavallisen kansan sähköauto on ollut kaupoissa jo vuosia.
https://www.renault.fr/vehicules/vehicules-electriques/zoe.html

Tosin vain maissa joissa se sähköauto on muutakin kuin Bernerin houreunia.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 21:47 

Viestit: 4994
Zaa Zoen Zuomestakin:
https://www.renault.fi/henkiloautot/zoe/

tai vaikka nettiautosta

Veroineen ja helpotuksineen reilu 30 000 €


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7762
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Suomessa vaan taisi se Zoen olennaisin hienous, eli leasing-akut mennä plörinäksi?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 22:37 

Viestit: 1492
Neon tai mikä sen lopullinen nimi tuleekaan olemaan suosio on kiinni mielestäni siitä, että saavatko (Suomessa) pidettyä hinnan alle 30 000 euron ja pystyvätkö kilpailijoitaan suurempiin valmistusmääriin. Zoe, Ioniq ja Leaf koetaan (Suomessa) ominaisuuksiinsa nähden liian kalliina ja ainakin Ioniqin ja Leafin toimitusajat olivat todella pitkiä. Pitkällä toimintasäteellä kehuskeleva Kona taas maksaa yli 40 tonnia, mikä on jo monelle uuden auton ostajalle liikaa.

Tosin kahdessa vuodessa ehtii VW:n kilpailijoillakin tapahtumaan malliuudistuksia, joten voi olla, että Neo tulee liian myöhään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 12:51 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
olli__o kirjoitti:
Zaa Zoen Zuomestakin:
https://www.renault.fi/henkiloautot/zoe/

tai vaikka nettiautosta

Veroineen ja helpotuksineen reilu 30 000 €


Ranskassa ostotukineen vuokra-akulla 17.000€, käytettyjä löytyy alle kympillä, tällä hinnalla se on todellinen kaiken kansan sähköauto eikä pelkkä Bernerin houreuni, jos niinkun noita sähköautoja oikeasti halutaa lisätä eikä vaan puhua lisäämisestä.

Nettiauton halvin -12 C-Zero 10.000€ ja -13 Leaf 13.500€, tuokin kun on uutena maksanut yli neljäkymppiä niin arvonpudotus näilläkin on aika julmaa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 18:58 

Viestit: 4994
Tuo akkujen vuokraus kuulostaa kivalta, mutta onko se oikeasti sitä, jotenkin tuntuu simppelimmältä vaikka koko auton "vuokraus" eli liisaus, eikä siten että puolet omaa/puolet vuokrattua "ikuisella" sopimuksella? Ei kai akkukaan voi olla halvempi vuokrattuna? (tai no onhan asuntokaupassakin kaikkia vaihtoehtoja)

muistelen että tuo akkusopimus aiheuttaa lisäharmia autoa myydessä ja ainakin eri maahan muuttaessa (kai vapaa liikkuvuus mahdollistaa auton oston mistä maasta vaan, ja osin jo akkusopimuksia saa kai jo purettua/muutettua eri maahan)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 19:26 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
Jos tuollaista ostaa käytettynä niin minusta se vuokra-akku tuntuisi kivemmalta kun ei tarvi arpoa että pitääkö joku päivä pistää joku 10.000€ tai risat uuteen akkuun, vuokra on käsittääkseni jotain 50€/kk, myyminenkin saattaa olla helpompaa kun siitä kalliemmasta osasta vastaa se joku muu...

Muistaakseni joku oli joskus kaivellut Mitsun varaosahinnoista tuon C-Zeron akun hinnan varaosana, 80.000€ :shock:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 20:29 

Viestit: 4994
Tuo Rellun akuston vuokra on Ranskassa 69 € ... 119 €/kk, riippuen ajokilometreistä vuodessa. En oikein päässyt selvyyteen mitä se akku maksaa ostettuna, mutta tuosta vuokrahinnasta päätellen alle kymppitonnin?, toisaalta vertailuna: bensapikkuautoja saa Suomestakin liisattua noin parilla sadalla kuussa (mutta ei ihan vertailukelpoinen luku, kun niihin sisältyy muitakin palveluita), en oikein pääsyt selvyyteen akun hinnasta, mutta näyttäisi että Ranskassa saa 6000€ ekorahan jos ostaa sähköauton (saako kaikki, onko aina sama ja millä ehdoilla?)

https://www.renault.fr/vehicules/vehicu ... achat.html

Mutta ei sitä ostoakkuakaan ihan täysin perävälotakuilla myydä, eli aika suuren osan auton käyttöiästä sekin kattaa: 8 vuotta, 160000 km ja taataan ainakin 2/3 kapasiteetti (ja jos toimin ennustajaeukkona, 8 vuoden päästä akut on halvempia vaihtaa - tai sitten ei :) ):
Batterie garantie 8 ans ou 160 000 km, avec une garantie de performance de la batterie d’au moins 66%
(joissain maissa on eri kapasiteettisia akkujakin tarjolla?)

Sama koskee monia hybridejä ja sähköautoja, akussa on parempi takuu kuin muissa tutuissa akuilla varustetuissa häristimissä, juuri tuon pelottavan ison hinnan takia - mutta tuskin ne niitä edes pienemmissä vioissa täytyy vaihtaa kokonaan, korjataan vaan hajonneet kennot?

Mutta tuossa vuokra-akussa saa hieman paremman kapasiteettitakuun: 3/4 kapasiteetista eli 75 %
[EDIT] Kaikki takuut ja hinnat ovat tässä Ranskasta, Suomessa voi olla erilaiset


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 20:53 

Viestit: 1492
https://youtu.be/z7V2jftdFRA

Video on kokonaisuudessaankin mielenkiintoista kuunneltavaa, mutta aivan lopussa noin 57 minuutin kohdalla herra Ghosn kertoo mitkä asiat vielä jarruttavat sähköautojen myyntiä. Hinta, kokoonpanovalmius tai toimintamatka eivät ole hidasteena. Osia ei vain tahdo saada tarpeeksi, jotta kysyntään voisi täysillä vastata.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 05.10.2018 16:59 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
Näin suomalaisena se vaan mietityttää että mitä se sähköautolla ajaminen maksaa siinä vaiheessa kun ne lyö kunnolla läpi, jostain se 8 miljardia liikenteen verotuloja revitään...



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 09.10.2018 14:04 

Viestit: 1492
Xari kirjoitti:
Jos tuollaista ostaa käytettynä niin minusta se vuokra-akku tuntuisi kivemmalta kun ei tarvi arpoa että pitääkö joku päivä pistää joku 10.000€ tai risat uuteen akkuun, vuokra on käsittääkseni jotain 50€/kk, myyminenkin saattaa olla helpompaa kun siitä kalliemmasta osasta vastaa se joku muu...

Muistaakseni joku oli joskus kaivellut Mitsun varaosahinnoista tuon C-Zeron akun hinnan varaosana, 80.000€ :shock:


Nissan on julkistanut Japanissa vanhaan Leafiin vaihtoakkujen hinnat. Noin 3000€:lla saa kunnostetut akut, joten nuo "kymppitonnien" hintaiset akunvaihdot eivät ole enää totta, jos lienevät koskaan olleetkaan. Täysin uusi 40kwh akusto maksaa n. 7000€ ykköskopan Leafiin. Uskon tuon kunnostettujen vaihtoakkujen mahdollisuuden tulevan aikanaan Japanista myös eurooppaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 09.10.2018 18:42 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
olli__o kirjoitti:
Mutta ei sitä ostoakkuakaan ihan täysin perävälotakuilla myydä, eli aika suuren osan auton käyttöiästä sekin kattaa: 8 vuotta, 160000 km ja taataan ainakin 2/3 kapasiteetti


Eihän tuo kata puoltakaan mun autonkäyttöiästä :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 22.12.2018 12:37 

Viestit: 1492
https://youtu.be/q2Tqw9LX3QE
Siinä haastattelu, jossa hiukan valoitetaan tulevan mallin ominaisuuksia ja sähkövoimalinjan etuja. Takavetoiset autot taitavat tulla takaisin :D .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 27.02.2019 11:13 

Viestit: 1492
Nyt taisi käydä niin, että ranskalaiset veivät ainakin osan leivästä wolfsburgilaisten suusta yllättäen ensi viikolla Genevessä julkaistavalla e208:lla.
https://insideevs.com/electric-peugeot- ... es-videos/

Tilauskirjojen pitäisi avautua tulevana kesänä, joten iso osa Neo/ID:n odottajista taitaa siirtyä pösön puikkoihin, mikäli PSA ehtii toimittamaan autoja ennen volkkaria.

PSA oli kehittänyt sähkö-208:n julkisuudelta piilossa. Taktiikka oli täysin päinvastainen kuin VAG:lla ID:n kanssa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 11.09.2019 14:36 

Viestit: 1492
Maanantaina 9.9 noin klo 21 Suomen aikaa Volkkarin uusin luomus esiteltiin ohjelmansa puolesta lievästi myötähäpeää (kun saksalainen esittää rentoa, niin katsominen on kiusallista) aiheuttaneessa pikkutakkitilaisuudessa. Auto on nimeltään ID.3. Volkkarin pomot olivat luoneet aikajanan, jossa ensin oli Kupla, sitten Golf ja nyt kolmas valtak...aikakausi alkaa ID.3:sta. Samalla uusiutui Volkkarin logo yms. muu brändi-imago. "In darkness we saw the light" hyö sanoivat. Eli diesel-sössijät pelastavat ilmaston nyt patteriautoilla.

Paljastustilaisuuden anti oli käytännössä auton ulkopuolen ja internetissä jo halvannäköiseksi haukuttujen sisätilojen esittely. Hinnoista ei ollut vielä puhetta, mutta siitä on toki jo arvauksia pitkin nettiä. Mm. Norjan VW:n sivuilta näkee varustepaketteja yms.

Tästä se sähköautovyörytys alkaa sanovat tietäjät. Katotaanhan nyt sanon minä... :D Toisaalta ulkomailla sähköautoilu on monin paikoin arkipäivää ja yksi "polttoainemuoto" muiden joukossa. Suomessa siitä vaan on tehty nyt jotekin elämää suurempi kysymys. Niin puolesta kuin vastaankin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 11.09.2019 16:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Tämän vuoden ja ensi vuoden alun aikana pitäis juurikin VW-konsernilta, ja oletan muutamilta muiltakin KIAn lisäksi, tulla nippu "golf/208/C3"-kokoluokan kaupunkiautoja joissa range 300-600 kilometriä. Siinä vaiheessa nuo alle 100km rangen köppänät eli leafit, kiat, i3:set menee polkumyyntiin, voi ostella niitä sitten asentaakseen GSA:han sähkömoottorin.

Mulla on kuukausikortti tähän Viron kai kalleimpaan parkkihalliin vanhankaupungin alla, tämä on yksi niitä harvoja luksuksia jota itselleni suon. Hallissa on kaksi ilmaista latauspaikkaa, kylläkin vain 220V/16A -töpselistä. Kun bemarin hiilikuituisia i3:ia saa kohta kymppitonnilla, saatanpa sellaisen ostasta ja ajella sitten kaikki kaupunkiajot täysin ilmaiseksi, miinus tietysti huoltokulut ja sakot.

Toisaalta juuri laskin että koko perheellä on mennyt polttoaineisiin noin 6000 euroa viime vuonna. Ja meillä on aivan kamalan kuluttavia autoja, varmaankin perheen kaikkien autojen keskikulutus on noin 15 L/100 kaupungissa ellei ylikin. Kun tämän kustannuksen suhteuttaa muihin kuluihin joita autoilusta aiheutuu eli vakuutukset, korjaukset, huollot, renkaat, vanteet, katsastukset, ARVONALENEMAT jne, tulee selväksi että se sähköauton "säästö" tällaisella mallilla on aika vähäistä kuitenkin. Sähköauton arvo se vasta tippuukin lähivuosina!



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 11.09.2019 17:40 

Viestit: 1492
ds-jekkeri kirjoitti:
Tämän vuoden ja ensi vuoden alun aikana pitäis juurikin VW-konsernilta, ja oletan muutamilta muiltakin KIAn lisäksi, tulla nippu "golf/208/C3"-kokoluokan kaupunkiautoja joissa range 300-600 kilometriä. Siinä vaiheessa nuo alle 100km rangen köppänät eli leafit, kiat, i3:set menee polkumyyntiin, voi ostella niitä sitten asentaakseen GSA:han sähkömoottorin.


Tämä meneillään oleva sähköautoinnostus on luonut maailmalle enemmän ja vähemmän vakavasti otettavia startup-yrityksiä perinteisten autovalmistajien lisäksi mm. Rivian, Sono ja Lightyear. On siis vähän kuin palattu automobiilin alkuaikoihin, jolloin melkein jokaisella kyläsepällä oli oma automerkki.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: