No niin. Vuosi takaperin rupesi C5 vaihteet takkuamaan. Sivuttaissiirto oli sen verran tahmeaa, että keppiä ei saanut siirrettyä niin paljoa vasemmalle jotta 1 tai 2 olisi mennyt päälle. Muut vaihteet meni päälle moitteettomasti. Tämä sattui niin, että ajoin pitkän matkan kaupunkiin ja kaupunkiin päästyäni oireet alkoivat. Ruuhka-aika pitkine jonoineen ei helpottanut tilannetta ja voitte uskoa, että väänsin vipua hampaat irvessä. Kolmonen silmässä ja kytkin savuten saavutin kuitenkin määränpääni.
Talvikelit oli just aluillaan ja arvelin vian johtuvan vivuston päälle roiskuneesta loskasta ja lumesta joka sitten jäätyi tuon ajomatkan aikana Voiteluöljyn, jääneston, uusien vaihteistoöljyjen ja hillittömän kepin vatkauksen avulla sain homman pelaamaan ja vaihteisto toimikin kohtalaisen hyvin aina tähän hetkeen asti. Samat rasvaukset suoritettu, mutta mitään ei tapahdu. Vaikka kuinka lujaa painaa keppiä vasemmalle, niin vivusto ei liiku 1 ja 2 pykälien alle. Vaijereiden vaihtoa suunnittelin, mutta viimeisen vuoden aikana vaihdekepissä on ruvennut olemaan aikalailla välystä ja tästä johtuen tuli mieleeni, että olisko vika sittenkin kepin vaihteensiirron puolella? Jos sieltä on jotain särkynyt, kun voimaa on käytetty reilusti. Siispä ajatuksena nyt vaihtaa hytin vaihteensiirtomekanismi sekä vaijerit. Vaijerit minulla jo on, mutta mekanismi puuttuu. Uutena osa on sen verran hintava, että yritin etsiä sitä purkaamoista. Nyt jos joku voisi valaista sen verran, että käykö esim. 2003 C5 BREAK 2.0HDI 5V keppi+mekanismi tuohon minun kärryyn? Kiitos jo etukäteen
