Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 09:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2158
hogander kirjoitti:
Hakapajamies kirjoitti:
Mutta tämä on nyt viimeinen tikki tästä asiasta, hitsaillaan edelleen ja aanetaan katsurin hoitaa työnsä, vaikka joskus kirvelee!

Hakapajamies


Kaikennäköiselle perseilylle löytyy aina joku, joka ymmärtää.

Itse ihmettelen enemmän tuota tiiviin äänenvaimentajan rikkomista. Mikä ihmeen tarkoitus sen rikkomisella on ollut?

Taisi olla huono päivä tai olisikohan katsuri saanut joskus pakit auton omistajalta ;)


Mielestäni taas mistään "perseilystä" ei ole ollut kyse, vaan katsastaja on todennut rakenteen heikoksi. Suurin syy pahaan mieleen, mikä tullut ilmi aloittajan kannalta on se, että selvästi pehmeä helma on havainnollisesti lyöty painautumille heikoista kohdista.

Se on ainoa, mistä ajoittaja on vaivautunut esittämään kuvan, ei niistä leikatuista vanhoista helmoista, mitkä vaihdettu, saati siitä äänenvaimentimesta?

Katsastajan huonosta päivästä meillä ei ole tietoa, kuten ei myöskään siitä, onko esim. Trafin tarkastajat olleet paikalla. Voin kertoa, että silloin ollaan todella tarkkoja, silloin katsotaan, että rekisterikilvissä on jopa valkoiset hatut, tai pultit paikoillaan. Silloin jos jätetään selvästi pehmeät helmat merkitsemättä, saattaa asema olla parista viikosta kuukauteen kiinni. Siinä ei paljon paina, jos asiakkaalle tulee paha mieli hylystä.

Kuulen lähes päivittäin millaisia todella vaarallisia autoja liikkuu teillämme ja tuodaan katsastukseen, saati millaisia liikkuisi, jollei räikeimpiin epäkohtiin puututtaisi.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 10:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
betaromeo kirjoitti:

Mielestäni taas mistään "perseilystä" ei ole ollut kyse, vaan katsastaja on todennut rakenteen heikoksi. Suurin syy pahaan mieleen, mikä tullut ilmi aloittajan kannalta on se, että selvästi pehmeä helma on havainnollisesti lyöty painautumille heikoista kohdista.

Se on ainoa, mistä ajoittaja on vaivautunut esittämään kuvan, ei niistä leikatuista vanhoista helmoista, mitkä vaihdettu, saati siitä äänenvaimentimesta?

Katsastajan huonosta päivästä meillä ei ole tietoa, kuten ei myöskään siitä, onko esim. Trafin tarkastajat olleet paikalla. Voin kertoa, että silloin ollaan todella tarkkoja, silloin katsotaan, että rekisterikilvissä on jopa valkoiset hatut, tai pultit paikoillaan. Silloin jos jätetään selvästi pehmeät helmat merkitsemättä, saattaa asema olla parista viikosta kuukauteen kiinni. Siinä ei paljon paina, jos asiakkaalle tulee paha mieli hylystä.

Kuulen lähes päivittäin millaisia todella vaarallisia autoja liikkuu teillämme ja tuodaan katsastukseen, saati millaisia liikkuisi, jollei räikeimpiin epäkohtiin puututtaisi.


Suomen autokannan keski-iästä huolimatta autojen kunto aiheuttaa äärimmäisen vähän onnettomuuksia. Jostain luin, että on luokkaa 1% onnettomuuksista. Katsastus siis toimii ainakin, jos tuota käytetään mittarina.

Helmojen koputtelun ymmärrän hieman paremmin. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että ehjään pakoputkeen lyödään reikä. Jos sen putoamista pidetään riskinä, niin sen tarkistamiseen huomattavasti järkevämpi tapa on vaikka hieman vääntää siitä putkea. Poikkeaa kyllä, jos niikseen. Eikä lyödä ehjän äänenvaimentimen kylkeen reikää. Tuo on perseilyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 10:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2158
hogander kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:

Mielestäni taas mistään "perseilystä" ei ole ollut kyse, vaan katsastaja on todennut rakenteen heikoksi. Suurin syy pahaan mieleen, mikä tullut ilmi aloittajan kannalta on se, että selvästi pehmeä helma on havainnollisesti lyöty painautumille heikoista kohdista.

Se on ainoa, mistä ajoittaja on vaivautunut esittämään kuvan, ei niistä leikatuista vanhoista helmoista, mitkä vaihdettu, saati siitä äänenvaimentimesta?

Katsastajan huonosta päivästä meillä ei ole tietoa, kuten ei myöskään siitä, onko esim. Trafin tarkastajat olleet paikalla. Voin kertoa, että silloin ollaan todella tarkkoja, silloin katsotaan, että rekisterikilvissä on jopa valkoiset hatut, tai pultit paikoillaan. Silloin jos jätetään selvästi pehmeät helmat merkitsemättä, saattaa asema olla parista viikosta kuukauteen kiinni. Siinä ei paljon paina, jos asiakkaalle tulee paha mieli hylystä.

Kuulen lähes päivittäin millaisia todella vaarallisia autoja liikkuu teillämme ja tuodaan katsastukseen, saati millaisia liikkuisi, jollei räikeimpiin epäkohtiin puututtaisi.


Suomen autokannan keski-iästä huolimatta autojen kunto aiheuttaa äärimmäisen vähän onnettomuuksia. Jostain luin, että on luokkaa 1% onnettomuuksista. Katsastus siis toimii ainakin, jos tuota käytetään mittarina.

Helmojen koputtelun ymmärrän hieman paremmin. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että ehjään pakoputkeen lyödään reikä. Jos sen putoamista pidetään riskinä, niin sen tarkistamiseen huomattavasti järkevämpi tapa on vaikka hieman vääntää siitä putkea. Poikkeaa kyllä, jos niikseen. Eikä lyödä ehjän äänenvaimentimen kylkeen reikää. Tuo on perseilyä.


Selvästikin olet nähnyt ja tutustunut ko. äänenvaimentimeen? Itse pelkästään joutunut muodostamaan mielipiteen tämän viestittelyn perustella, kuten helmastakin.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 10:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
betaromeo kirjoitti:
Selvästikin olet nähnyt ja tutustunut ko. äänenvaimentimeen? Itse pelkästään joutunut muodostamaan mielipiteen tämän viestittelyn perustella, kuten helmastakin.


Lähtökohtaisesti tämmöisen keskutelupalstan luonteeseen kuuluu, että kommentoidaan muiden kirjoittamaa tekstiä. Kuvat ja videot tuovat mukavaa lisää keskusteluun. En kuitenkaan koe mielekkääksi epäillä ja tuoda esille, että muiden kirjoittamat asiat olisivat valetta. Silloinhan joutuisin myös epäilemään, että olet nähnyt tuon äänenvaimentimen ja helman. Tiedät siis, että ne olivat ihan mätiä ja katsurin toimineen oikein, eikä perseilleen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 11:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2158
hogander kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Selvästikin olet nähnyt ja tutustunut ko. äänenvaimentimeen? Itse pelkästään joutunut muodostamaan mielipiteen tämän viestittelyn perustella, kuten helmastakin.


Lähtökohtaisesti tämmöisen keskutelupalstan luonteeseen kuuluu, että kommentoidaan muiden kirjoittamaa tekstiä. Kuvat ja videot tuovat mukavaa lisää keskusteluun. En kuitenkaan koe mielekkääksi epäillä ja tuoda esille, että muiden kirjoittamat asiat olisivat valetta. Silloinhan joutuisin myös epäilemään, että olet nähnyt tuon äänenvaimentimen ja helman. Tiedät siis, että ne olivat ihan mätiä ja katsurin toimineen oikein, eikä perseilleen.


Tuo vastauksesi antoi minulle vastauksen miten olet muodostanut mielipiteesi.

Varmasti olet myös uskonut väitteet, että Pariisissa on sisällisota ja Xantia Hdi Braken pakettiautona ajoneuvovero on alle 100€ vuodessa? Nämäkin ovat väittämiä lähi päiviltä tältä sivustolta, joten mitä niitä epäilemään? ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 11:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
betaromeo kirjoitti:
Tuo vastauksesi antoi minulle vastauksen miten olet muodostanut mielipiteesi.


aha

betaromeo kirjoitti:
Varmasti olet myös uskonut väitteet, että Pariisissa on sisällisota ja Xantia Hdi Braken pakettiautona ajoneuvovero on alle 100€ vuodessa? Nämäkin ovat väittämiä lähi päiviltä tältä sivustolta, joten mitä niitä epäilemään? ;)


jaa-a

Minusta edelleenkin ehjän äänenvaimentimen puhkominen on katsurilta perseilyä. Sinä et ole samaa mieltä. Olkaamme siis eri mieltä :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 11:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2158
hogander kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Tuo vastauksesi antoi minulle vastauksen miten olet muodostanut mielipiteesi.


aha

betaromeo kirjoitti:
Varmasti olet myös uskonut väitteet, että Pariisissa on sisällisota ja Xantia Hdi Braken pakettiautona ajoneuvovero on alle 100€ vuodessa? Nämäkin ovat väittämiä lähi päiviltä tältä sivustolta, joten mitä niitä epäilemään? ;)


jaa-a

Minusta edelleenkin ehjän äänenvaimentimen puhkominen on katsurilta perseilyä. Sinä et ole samaa mieltä. Olkaamme siis eri mieltä :D


Niin näytämme olevan, kun itse uskon faktoihin ja sinä taas kertomuksiin.

Aloittajahan jo alkuun epäili vievänsä asian loppuun asti ja tulen seuraamaan mielenkiinnolla, mikä lopullinen tuomio tulee olemaan? Joutuuko katsastusasema, jossa siinäkin ollut hiukan epäselvyyttä, mikä on, korvaamaan virheettömät helmapellit ja äänenvaimentimen. Epäilemättä siinä tapauksessa tulevat lisäksi saamaan vakavan huomautuksen toimistaan, sillä epäselvissä tapauksissa arvio tulee tehdä asiakkaan eduksi. Onko tässä ko. tapauksessa se asiakkaan turvallisuuden, vai taloudellisesta näkökulmasta?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 11:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
betaromeo kirjoitti:

Niin näytämme olevan, kun itse uskon faktoihin ja sinä taas kertomuksiin.



Oletan, että meillä on sama määrä informaatiota käytettävissä. Sinä siis et olisi päässyt tutkimaan tuota helmaa ja pönttöä sen enempää kuin, mitä tässä ketjussa on. Me molemmat olemme luoneet mielipiteemme käyttäeän samaa informaatiota:

Millä perusteella minä olen kertomuksiin uskoja ja sinä uskot faktoihin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 17.12.2018 11:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2158
hogander kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:

Niin näytämme olevan, kun itse uskon faktoihin ja sinä taas kertomuksiin.



Oletan, että meillä on sama määrä informaatiota käytettävissä. Sinä siis et olisi päässyt tutkimaan tuota helmaa ja pönttöä sen enempää kuin, mitä tässä ketjussa on. Me molemmat olemme luoneet mielipiteemme käyttäeän samaa informaatiota:

Millä perusteella minä olen kertomuksiin uskoja ja sinä uskot faktoihin?


Tässähän katsastaja on virkamies, joka joutuu omalla nimellään antamaan kirjallisen selvityksen havainnoistaan ja myös vastaamaan päätöksestään. Tätä selvitystähän aloittaja ei ole pyynnöstä huolimatta halunnut tuoda julki, vaan selvästi provokoidakseen tuonut ainoastaan yhden kuvan esille vaurioituneesta helmapellistä.

Sinä olet uskonut kaikki, mitä tästä asiasta on täällä kirjoitettu ja minä taas suhtautunut suurella varauksella siihen kaikkeen. Aloittajalla ei ole mitään vastuuta kirjoittamisistaan, kun taas katsastaja joutuu siitä arviostaan vastaamaan, joten kallistun mielummin hänen arvionsa uskomiseen. Myönnän tulleeni hiukan kyyniseksi näihin tarinoihin täällä vuosien mittaan, kiitos muutamien nimimerkkien.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 18.12.2018 09:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7806
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Sen enempää muuhun kantaa ottamatta, on siellä konttorilla varmaan ollut melkoinen meteli jos on kovaa helmaa tuollaiseen kuntoon murjottu :roll:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 24.12.2018 18:17 

Viestit: 5834
Paikkakunta: Lahti
Onneksi asemia on nykyään erilaisia, ennen oli vaan valtionasemia, niilläkin sai paskan läpi rahalla ja suhteilla.

Ja onneksi lähin niistä on asiallisin, tai tämäkin riippuu tosin siitä mitä kautta menee mut kolme on vierekkäin ja neljäs siinä nurkalla, siitä saa sitten muutakin palvelua.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 24.12.2018 23:20 

Viestit: 108
Xari totesi aivan oikein kilpailusta. Harrastus oli joskus aikoinaan autojen vuokraus ja tarkoitus tehdä sitä kannattavasti. Auto tuli pitkältä keikalta ja minulla taas haave uudesta pitkästä keikasta. Autojen huollot ja katsastukset hoidettiin viipymättä pois alta.Ajoin suoraan huollosta ainoalle valtion konttorille jossa "talon tapa" oli aina huomauttaa jostain.Auttavaisena ihmisenä autoin suikkapäätä ottamalla toisen toimivan rekisterivalon polttimon taskuuni.Takaluukkua oli molempien mukava kolistella ja kertoa sen toimineen korjaamolta lähtiessä.Molemmat saivat mitä halusivat. Katsastaja huomauttaa ja minä hyväksytyn leiman paperiin. Ihmisiä pitää auttaa.Onneksi katsastus on nykyään asiallista muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.Meillä kaikilla ihmisillä on joskus ruttu turpa päivä. Hyvää joulun jatkoa patonkilaisille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastuksen 70-luku
ViestiLähetetty: 25.12.2018 07:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1176
Kävin joku aika sitten vanhalla "Valtion konttorilla",
Kysyin siitä vanhasta pelottavasta piikistä, mikä heilläkin oli. Katsastaja käski kävellä perässä ja mentiin heidän kahvihuoneeseen. Siellä se kammottavan näköinen piikki oli arvokkaasti lasivitriinissä. Sanoivat, että teräväpäistä piikkiä he eivät enää käytä.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: pvalila ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron