Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/5 [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 19:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
HanaAna kirjoitti:
Aussie sivulta löyty Eric W:n samankaltainen tarina kuin tämä mun. Ilman loppua...
Pitää vissiin yrittää löytää joku ammattilainen tähän, varsinkin kun aloin epäilemään että kolmesta reiästä on tosiaan joku läpivienti juotos tjms. lähtenyt kiitämään, koska kaks juotosta meni niinkuin kuuluukin... eli helposti.

Nopeasti luetun perusteella vaikuttaisi että kyseessä on nelikerrospiirilevy. Siis sellainen että maat ja syöttöjännitteet on kumpikin omassa kerroksessaan, ja uloimmaisilla sitten signaali- yms vedot. Pitäisi ehkä joskus perehtyä tuohonkin, tai no, olisihan pihallakin sekä H1 että H2 ECU:t, ja Suolahdessa toiset joita mieluummin tutkisi kuin noita "ehjissä" autoissa olevia...

Osaatko yhtään sanoa mikä trankun piuhoista ei suostu enää yhteistyöhön? Selvittämättä voisin olettaa kyseessä olevan emitteri tai source, riippuen onko kyseessä FET vai "tavallinen" transistori..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 19:18 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
jasu kirjoitti:
Nopeasti luetun perusteella vaikuttaisi että kyseessä on nelikerrospiirilevy. Siis sellainen että maat ja syöttöjännitteet on kumpikin omassa kerroksessaan, ja uloimmaisilla sitten signaali- yms vedot. Pitäisi ehkä joskus perehtyä tuohonkin, tai no, olisihan pihallakin sekä H1 että H2 ECU:t, ja Suolahdessa toiset joita mieluummin tutkisi kuin noita "ehjissä" autoissa olevia...

Osaatko yhtään sanoa mikä trankun piuhoista ei suostu enää yhteistyöhön? Selvittämättä voisin olettaa kyseessä olevan emitteri tai source, riippuen onko kyseessä FET vai "tavallinen" transistori..?

Ongelma on nyt se, että en saa juotettua kolmea trankun jalkaa kiinni piirilevyyn. Kaks menee ihan ok. Ei tina tartu mitenkeen siihen kuparikalvoon, noissa kolmessa siis... Tarvitaan vanhan liiton tv-korjaajaa ;)



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 19:29 

Viestit: 700
Wesa kirjoitti:
Onko muuten näissä uudemmissa ja -V6 Activoissa sitä etuakselin sähköistä korkeusanturia kallistuksenvakaajassa? Vanhemmissa Activoissa, jonka oma documentaatio kattaa, sitä ei ole ollenkaan H2-käytössä, mikä sinänsä ihan hyvä..


On



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 20:04 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Venttiilin sisähilut(järjestys tuntuu hassulta :shock: ):


Liitteet:
IMG_1273.JPG
IMG_1273.JPG [ 117.56 KiB | Katsottu 18630 kertaa ]
IMG_1272.JPG
IMG_1272.JPG [ 118.59 KiB | Katsottu 18630 kertaa ]

*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 20:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
HanaAna kirjoitti:
Venttiilin sisähilut(järjestys tuntuu hassulta :shock: ):

Siksikö että siellä on pieni luisti isomman sisällä? Tuossa on toimintaideana semmoinen että sähköllä eli magneettikentällä liikutetaan pikkuluistia, joka avaa paineelle reitin joka sitten liikuttaa isompaa luistia joka sitten ohjaa nesteen liikkeitä. Pilot -venttiilistä puhuvat tuommoisten kanssa, ja etuna tuolla on se että selvitään paljon pienemmällä sähköenergialla luistien siirtelyssä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 20:35 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
jasu kirjoitti:
HanaAna kirjoitti:
Venttiilin sisähilut(järjestys tuntuu hassulta :shock: ):

Siksikö että siellä on pieni luisti isomman sisällä? Tuossa on toimintaideana semmoinen että sähköllä eli magneettikentällä liikutetaan pikkuluistia, joka avaa paineelle reitin joka sitten liikuttaa isompaa luistia joka sitten ohjaa nesteen liikkeitä. Pilot -venttiilistä puhuvat tuommoisten kanssa, ja etuna tuolla on se että selvitään paljon pienemmällä sähköenergialla luistien siirtelyssä...

Alkaa aukenemaan hitaammallekin. Mun mielestä järjestys oli noin, mutta mutta... pitäisköhän tuo neula työntääkin kuvissa vasemmalta oikealla, jolloin siis olis pieni luisti ison sisällä :?: Noinhan siellä isomman luistin sisällä on isompi jousi...



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 20:42 

Viestit: 974
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Saitko helposti auki ? Mulla yksi joka pitäis aukaista, mutta istuu niin vietävästi kiinni etten ole vielä uskaltanut niin kovaa kun olis tarve.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 20:48 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
xs2jammu kirjoitti:
Saitko helposti auki ? Mulla yksi joka pitäis aukaista, mutta istuu niin vietävästi kiinni etten ole vielä uskaltanut niin kovaa kun olis tarve.

Lähti helposti. 24mm päästä ruuvipenkkiin ja 16mm päästä auki. Mitä nyttemmin olen kuullut ja lueskellut niin kävi tuuri. Jos liimaus ei aukene niin pakko antaa lämpöä. Ja hyvin lähti myös kokonaisena irti sieltä h2 pallon vierestä. Täähän on edestä, suojarasvattu.



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 22:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
HanaAna kirjoitti:
jasu kirjoitti:
HanaAna kirjoitti:
Venttiilin sisähilut(järjestys tuntuu hassulta :shock: ):

Siksikö että siellä on pieni luisti isomman sisällä? Tuossa on toimintaideana semmoinen että sähköllä eli magneettikentällä liikutetaan pikkuluistia, joka avaa paineelle reitin joka sitten liikuttaa isompaa luistia joka sitten ohjaa nesteen liikkeitä. Pilot -venttiilistä puhuvat tuommoisten kanssa, ja etuna tuolla on se että selvitään paljon pienemmällä sähköenergialla luistien siirtelyssä...

Alkaa aukenemaan hitaammallekin. Mun mielestä järjestys oli noin, mutta mutta... pitäisköhän tuo neula työntääkin kuvissa vasemmalta oikealla, jolloin siis olis pieni luisti ison sisällä :?: Noinhan siellä isomman luistin sisällä on isompi jousi...

Noin ne pitää olla. Olen yhden rikkonut kasaamalla väärin..
Sitä pikkujousta kannattaa venyttää niin että on noin 2-3 mm pidempi vapaana kuin nyt.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.01.2019 22:41 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Wesa kirjoitti:
Noin ne pitää olla. Olen yhden rikkonut kasaamalla väärin..
Sitä pikkujousta kannattaa venyttää niin että on noin 2-3 mm pidempi vapaana kuin nyt.

Check! Venytetty. On totakin joku joutunut miettimään... :shock:



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 04.01.2019 10:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
HanaAna kirjoitti:
Wesa kirjoitti:
Noin ne pitää olla. Olen yhden rikkonut kasaamalla väärin..
Sitä pikkujousta kannattaa venyttää niin että on noin 2-3 mm pidempi vapaana kuin nyt.

Check! Venytetty. On totakin joku joutunut miettimään... :shock:

Tuolta muuten löytyy piirrustukset sen uuden alumiiniosan tekemiseen!
Siellä on myös perusetti noita 007-sheettejä ja niissä se missä osat irrallaan, on väärässä järjestyksessä, mutta siinä poikkileikkauskuvassa ne ovat oikein.
Iso jousi menee sen ankkurin reikään ja neulan pidempi pää ison jousen puolelle. Kun kela vetää sen ankkurin sissän, se puristaa tuon ison jousen kasaan jolloin pieni jousi jaksaa siirtää neulaa niin että kanava aukeaa.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 04.01.2019 17:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
siis tuolla:

http://forum-auto.caradisiac.com/marque ... t32571.htm



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 04.01.2019 19:01 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Wesa kirjoitti:
Tuolta muuten löytyy piirrustukset sen uuden alumiiniosan tekemiseen!
Siellä on myös perusetti noita 007-sheettejä ja niissä se missä osat irrallaan, on väärässä järjestyksessä, mutta siinä poikkileikkauskuvassa ne ovat oikein.
Iso jousi menee sen ankkurin reikään ja neulan pidempi pää ison jousen puolelle. Kun kela vetää sen ankkurin sissän, se puristaa tuon ison jousen kasaan jolloin pieni jousi jaksaa siirtää neulaa niin että kanava aukeaa.

Onneksi on selkeä rakenne. Pitäis ihan piruuttain laittaa vielä toi kela jollekin tavarantoimittajalle, että hakis korvaavan tuotteen :)



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 04.01.2019 19:48 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Wesa kirjoitti:


Tuoltahan löytyi myös selkeä ohje solenoidin diodin mittausohje sekä arvot mitä pitäis tulla. Pitääpä suorittaa...



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 05.01.2019 19:07 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Wesan linkistä diodin mittausohje for dummies: n. 0.5A molempiin suuntiin, eli kait se on sitten paskaks joskus mennyt.


Liitteet:
mes.jpg
mes.jpg [ 34.94 KiB | Katsottu 18115 kertaa ]

*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 05.01.2019 19:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Eli kela itsessään on ehjä. Diodi vain "katki" molempiin suuntiin.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 05.01.2019 20:04 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Wesa kirjoitti:
Eli kela itsessään on ehjä. Diodi vain "katki" molempiin suuntiin.

Joopa joo. Näyttää siltä että joutuu käyttämään mielikuvitusta. Mulla on nyt paketti nipussa toisella solenoidilla. Vanhan liiton TV-mies jeesas ecun kanssa. Ei kait se auta nyt muutakuin katsoa mitä Lexia sanoo. Jahka saan ton diagboxin tulille... Taitaa olla stabiilimpi asennus pelkkä Lexia eikä Diagboxia ollenkaan....
Tällä kertaa en resetoi vikoja solenoidi liitin irti vaan kiinni solenoidissa jos tossa ecussa sen verran älyä että trankku säilys ehjänä.



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 06.01.2019 12:43 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Lähtöruudussa: permanent front electrovalve fault

Sitkeessä istuu.... :D



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 06.01.2019 13:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
HanaAna kirjoitti:
Lähtöruudussa: permanent front electrovalve fault

Sitkeessä istuu.... :D


Lukaiseppa tuo ketju läpi. https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... 8&start=30
3-sivun puolessavälissä puhutaan VN:ien vieressä olevasta regusta joka voi kärähtää. Hyvää juttua myös juotoshaasteista..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 06.01.2019 13:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
HanaAna kirjoitti:
Lähtöruudussa: permanent front electrovalve fault

Sitkeessä istuu.... :D


Lukaiseppa tuo ketju läpi. https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... 8&start=30
3-sivun puolessavälissä puhutaan VN:ien vieressä olevasta regusta joka voi kärähtää. Hyvää juttua myös juotoshaasteista..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 06.01.2019 15:05 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
[quote="Wesa"
Lukaiseppa tuo ketju läpi. https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... 8&start=30
3-sivun puolessavälissä puhutaan VN:ien vieressä olevasta regusta joka voi kärähtää. Hyvää juttua myös juotoshaasteista..[/quote]
Joo, voi olla perää. Sääli ettei tossa jutussa ole Lexiaa vikakoodeineeen mukana...



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 06.01.2019 19:32 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Tein vielä nopean testin diodi solenoidin päässä. Ei muutosta. Näkisin että diodipolku on hoidettu, koska ecu kuitenkin yrittää 20s välein soft-tilaan, takapää menee hetkeksi soft:iin ja etupää pysyy nollassa. Jos diodit lankun päässä sotkis noita signaaleita, niin ei kait toi takapääkään softiin menis :? Aika perehtyä mm. em. reguun...


Liitteet:
IMG_1279.JPG
IMG_1279.JPG [ 116.26 KiB | Katsottu 17801 kertaa ]

*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 07.01.2019 09:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Eli pyrstö toimii ok. Koitahan ei ohjata erikseen, eli aina yhtäaikaa ja etupään toimimattomuus katkaisee myös takapään. Jos se regu(loi) kaikkia noita, silloin tuskin siinä vika?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 07.01.2019 10:35 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Wesa kirjoitti:
Eli pyrstö toimii ok. Koitahan ei ohjata erikseen, eli aina yhtäaikaa ja etupään toimimattomuus katkaisee myös takapään. Jos se regu(loi) kaikkia noita, silloin tuskin siinä vika?


Siltähän tuo vaikuttaa. Nythän ei ole muuta faktaa kuin että etusolenoidin diodi oli rikki. Täähän voi olla ihan joku perinteinen maa-ongelmakin. Pitää vaan aloittaa mittaukset. Kuullut villejä huhuja, missä tuhkakupin valokin vaikuttanut etusolenoidin toimintaan :? Olispa kiva tietää mitkä kriteerit pitää täyttyä, että "permanent fault front electrovalve", tulee päälle.



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 09.01.2019 20:54 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Nyt molemmat käsijarruvaijerit vaihdettu, enää ei paha homma, kun kahteen vaihtanut molemmat puolet :)
Seuraavaks pitää aloittaa sähkötekniset mittaukset :roll:



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/5 [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: