Igor kirjoitti:
Toimivaa kuivapesumenetelmää odotellessa... mikään vaha kun ei todellakaan kestä hiekalla hieromista.
En tiedä mikä on kenellekin toimivaa, mutta itse olen käyttänyt Sveitsiläisiä kuivapesuaineita (kuivapesuvahaksikin jotkut niitä kutsuvat) vuosikymmenen-pari, ja nyt myös tätä uutta virolaista tavaraa:
https://goandwax.com/?lang=fiEi sillä talvella paskaiseksi ajettua autoa puhdisteta, mutta kesän pesut ja kaikki klassikkoautojen puhdistuksen menevät noilla. Ja vähemmän ne autoa naarmuttavat kuin vesipesu sienellä tai harjapesu. Kemiallinen tausta on se että nuo kuivapesuaineet tekevät jonkinlaisen kalvon maalipinnan ja lian välille, jolloin kevyesti mikrokuitulapulla pyyhkimällä lika sieltä irtoaa, toisella puhtaalla rätillä sitten vielä "kiillotetaan" se puhdas pinta.
Kevyesti hiekkapölyisiä autoja (viimeinen sata metriä hangaarille soratietä) on tullut puhdisteltua, eivätkä nuo aineet oikein käytettyinä naarmuja jätä edes niihin kohtiin joista hiekka on pyyhkäisty pois. Olennaista on ettei paina sitä mikrokuiturättiä kovasti vaan kevein vedoin...
Perkele tämähän näyttää joltain mainokselta. Totean että en edusta enkä ole minkään kuivapesuaineita myyvän firman korruptiolistalla. Yritänpähän vain kertoa miten itse välttelen vesipesua.