Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/5 [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 V6 Exclusive Automatique 2001
ViestiLähetetty: 24.02.2019 17:45 

Profiili WWW
Tätäkin voi päivittää taas välillä. Nyt oon ajanut runsaat 6000km siitä kun Huikko sen mulle toi ja sen yhden vaihteisto episodin jälkeen kaikki on toiminut perfect (nyt koputetaan puupäätä).
Seuraavksi kylläkin on tiedossa oikean alapallon vaihto, se kun kolkottaa ja katsastus lähenee uhkaavasti jo huhtikuu puolessa välissä. Katsastusta ajatellen pitää muistaa myös yrittää kiillottaa se matan oloinen oikea lyhty. Taas jotain mitä en ole ennen tehnyt ja kokeillut. Vinkkejä saa jakaa, kiitos ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2019 18:16 

Muoviumpion myllytys on lyhyt ilo. Harmaantuu taas pian. Hyvä lakkaus voisi olla pidempiaikainen ratkaisu.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2019 18:28 

Profiili WWW
Janne L kirjoitti:
Muoviumpion myllytys on lyhyt ilo. Harmaantuu taas pian. Hyvä lakkaus voisi olla pidempiaikainen ratkaisu.

Jos sen kiillottaa ja sitten lakkaa, toimiiko ?

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2019 20:10 

xs2jammu kirjoitti:
Janne L kirjoitti:

Jos sen kiillottaa ja sitten lakkaa, toimiiko ?

En tiedä. Yleisesti ennen maalausta ja lakkausta käsiteltävä pinta tulisi olla erittäin hyvin puhdistettu, ja oletettavasti sama sääntö pätee muovissakin.

https://bbs.io-tech.fi/threads/ajovaloj ... elu.38180/

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2019 21:40 

xs2jammu kirjoitti:
Tätäkin voi päivittää taas välillä. Nyt oon ajanut runsaat 6000km siitä kun Huikko sen mulle toi ja sen yhden vaihteisto episodin jälkeen kaikki on toiminut perfect (nyt koputetaan puupäätä).
Seuraavksi kylläkin on tiedossa oikean alapallon vaihto, se kun kolkottaa ja katsastus lähenee uhkaavasti jo huhtikuu puolessa välissä. Katsastusta ajatellen pitää muistaa myös yrittää kiillottaa se matan oloinen oikea lyhty. Taas jotain mitä en ole ennen tehnyt ja kokeillut. Vinkkejä saa jakaa, kiitos ;)

Moponetistä saa Turtlen valmistamaa ajovalojen kirkastus settiä. Itse laitteliin sitä aikoinaan ja kelpasi leimaamolla. Uusin käsittelyn muistaakseni kahden vuoden päästä, kuitenkaan umpio ei ollut jo ns. toivottomassa tilassa.
Ainakin se tuntui toimivan.
Kuitenkin, hyvän käytetyn umpion saa varmasti jollain viidellä kympillä 1-koriseen femmaan, niin jaksaako nähdä vaivaa?

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2019 21:55 

Profiili WWW
Dsharrastelija kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:

Moponetistä saa Turtlen valmistamaa ajovalojen kirkastus settiä. Itse laitteliin sitä aikoinaan ja kelpasi leimaamolla. Uusin käsittelyn muistaakseni kahden vuoden päästä, kuitenkaan umpio ei ollut jo ns. toivottomassa tilassa.
Kuitenkin, hyvän käytetyn umpion saa varmasti jollain viidellä kympillä 1-koriseen femmaan, niin jaksaako nähdä vaivaa?

Täytyy katsoa tota Turtlea kun veikkaan että et myy mulle käytettyä Xenon umpiota viidellä kympillä eikä taida kukaan muukaan tehdä sitä. Tosin jos jollain on ykköskoppasen oikean puoleinen Xenon umpio jouten ja hinta kohdillaan niin ostan heti pois.

Pena

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2019 22:46 
Käyttäjän avatar

xs2jammu kirjoitti:
Dsharrastelija kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:

Täytyy katsoa tota Turtlea kun veikkaan että et myy mulle käytettyä Xenon umpiota viidellä kympillä eikä taida kukaan muukaan tehdä sitä. Tosin jos jollain on ykköskoppasen oikean puoleinen Xenon umpio jouten ja hinta kohdillaan niin ostan heti pois.

Pena

Löytyy hyvä kuntoinen pari!

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2019 23:15 
Käyttäjän avatar

Onkos tossa ihan sama päällilas.. öö, muovi kuin halogeenivalollisessa? Sen pystyy vaihtamaan, vaatii vaan kuumailmapuhaltimen ja kärsivällisyyttä.. Halogeeniumpioon ei kannattane askarrella mutta Xenoniin ehkä!

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2019 07:43 

Sonaxin Professional setti toimii. Hionta-aine, villalaikka ja lopuksi lakka.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2019 13:45 

xs2jammu kirjoitti:

Mites toi kuukka käytännössä kulkee? Kun painaa kaasua, lisääntyykö vilinä ikkunan takana, pyörre bensatankissa vai molemmat?

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2019 19:16 

Profiili WWW
yason kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:

Mites toi kuukka käytännössä kulkee? Kun painaa kaasua, lisääntyykö vilinä ikkunan takana, pyörre bensatankissa vai molemmat?

Se kulkee tämmöiselle papalle ihan mukavasti. Jos tulee tarve lähteä ohi niin sopivasti on vielä potkua vaikka välillä tuntuu että ihan kaikki hepat ei ole kotona. Toisaalta se voi olla myös että esimerkiksi laatikko on oppinut rauhalliseen ajoon ja ihmettelee että mikä nyt tuli. Pyörre tankissa on mun ajolla ihan kohtuullinen +/- 9 litraa, rauhallisessa matka-ajossa alle 8,5 , mutta kylmällä koneella nurkissa se on sitä kympppiä.
Se mistä eniten just tykkään näissä V-kutosista on se vaivaton ajaminen, niin XM:llä, Xantialla ja C5:sella, ei tartte polkea saadaakseen autoa liikkeelle ja ei välitä kuormasta mitään. Ekotekohan tämä ei ole muussa mielessä kuin että tulee vanha käytettyä kunnolla loppuun.
Katsastuksen jälkeen tosin tämä varmaan tulee myyntiin ja alan tosissani etsimään X7-korista V6:sta tai sitten en :)

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2019 19:17 

Profiili WWW
[/quote]

Löytyy hyvä kuntoinen pari![/quote]

Mitä maksaa oikea umpio ?

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2019 19:18 

Profiili WWW
NOUCIT kirjoitti:

Meneekö ihan paukkupullo kirkaslakalla ?

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2019 20:42 
Käyttäjän avatar

Niin mites, kun muovia maalaa niin pitää laittaa muovipohjuste, muuten irtoaa hetikohta. Onko muoville oma lakka, vai tavallinen autolakka (johon alle muovipohja)? Xantian takalyhdyt kun lakkasin niin en ehtinyt niiden vanhenemista ihailla montaa viikkoa kun pirssi ostettiin alta pois ja ajettiin paaliin..

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2019 21:16 

xs2jammu kirjoitti:
Se kulkee tämmöiselle papalle ihan mukavasti. Jos tulee tarve lähteä ohi niin sopivasti on vielä potkua vaikka välillä tuntuu että ihan kaikki hepat ei ole kotona. Toisaalta se voi olla myös että esimerkiksi laatikko on oppinut rauhalliseen ajoon ja ihmettelee että mikä nyt tuli.

Onkos tuossa samanlainen vaijerivälitteinen sähkökaasu kuin dieselissä? Alkuunsa ihmettelin, kun laatikko ei aina pykällä pienempää ohitustilantessa ja muutenkin pannu oli laiskan oloinen, kunnes selvisi, että kaasuvaijeri on liian löysällä.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2019 21:59 

xs2jammu kirjoitti:
NOUCIT kirjoitti:

Menee toki mutta kestääkö kauan hyvänä?

Tällä lähtisin hommaan, nämäkin on kehittyneet ja nyt on jo pohjistusaine mukana.
https://www.kiiltovaunu.com/umpion-hion ... -3922.html

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2019 19:49 

Profiili WWW
Janne L kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:
NOUCIT kirjoitti:

Menee toki mutta kestääkö kauan hyvänä?

Tällä lähtisin hommaan, nämäkin on kehittyneet ja nyt on jo pohjistusaine mukana.
https://www.kiiltovaunu.com/umpion-hion ... -3922.html

Tää vaikuttaa jo aika hyvältä sarjalta, tosin tästä ku olis jättänyt noi ylimääräiset hanskat ja muut pois niin olis hinnan saanut vaikkapa viiteen kymppiin.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.03.2019 20:39 

Profiili WWW
Joku aina ihmettelee tämmöisen iso moottorisen bensankulutusta, johon bruukaan sanoa että kaiken vie minkä antaa. No kiinnostaa itseäkin ja olen pitänyt seurantaa koko ajan. Nyt olen ilolla pannut merkille että kun viitisen viikkoa sitten vaihdoin työmatkaa ja nyt pääsee oikeastaan suurimman osan ajasta ajamaan maantievauhtia, niin kulutus on jäänyt kokoajan alle 9 litran ja viimeinen tankillinen oli 8,7l/100km.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2019 10:55 
Käyttäjän avatar

Saman olen pistänyt merkille...Kyllä jos tällä vääntöpesällä malttaa heittää kakkoselta suoraan vitoselle ja ajella kiltisti niin alle 9 litraa menee, että napsahtaa. Vertailun vuoksi; 1.6 Xsara nastarenkailla ja pakkasella samaa matkaa 7 ja 8.5 väliin niin kyllä tällä erotuksella viitsii jo vähän bensaa krematoroida...olkoon se sitten hinta siitä paremmasta kyydistä.

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2019 16:25 
Käyttäjän avatar

Tuo ES9J4S-koneen kulutus on säätyvillä nokka-akseleilla ja NIKASIL-pinnoituksella varustetuksi perusnykyaikaiseksi moottoriksi aina ujostuttanut minua. C5 I:ssä joka ei painakaan kuin 1600 kg ei meinannut ysillä päästä kuin ihan kaikkein varovaisimmassa matka-ajossa.

Otan tähän epäortodoksisen esimerkin. Tuo AMG-rönttö S65 painaa 2300 kiloa kuivana, tehtaalta tehoa on 612 hevosvoimaa ja 1000NM vääntöä. Samalla pätkällä eli Pärnu-Tallinna tuo auto kuluttaa melko täsmälleen saman verran bensaa kuin C5 V6 bensa, ja vähemmän kuin C6 bensa. Se on mielenkiintoista. Tämä on siis ihan tankkaamalla mitattu, röntän kulutusmittari heittää vähän alle puoli litraa ja sitikan enemmän, jopa litran per sata. Rengaskoostakin kai riippuu mutta nyt puhun siis todellisesta kulutuksesta.

Että se! Mitä tästä voi päätellä, jääköön mietittäväksi.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2019 16:51 

Automaattixantulla pääsin 7.8l/100km 640km matkalla, jossa oli vähän kaupunkipyöritystä, varmaan vajaa 200km satasen rajoitusta ja kaksi kylmäkäynnistystä. Enkä säästellyt yhtään, tosin aika vähän tarvitsi ohitella. Tiedä sit miten paljon trippimittari huijaa kilometreissä, mutta siihen kasin tuntumaan se jää luultavasti samalla reitillä google mapsissa.

-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2019 17:14 
Käyttäjän avatar

Akseli kirjoitti:
Automaattixantulla pääsin 7.8l/100km 640km matkalla, jossa oli vähän kaupunkipyöritystä, varmaan vajaa 200km satasen rajoitusta ja kaksi kylmäkäynnistystä. Enkä säästellyt yhtään, tosin aika vähän tarvitsi ohitella. Tiedä sit miten paljon trippimittari huijaa kilometreissä, mutta siihen kasin tuntumaan se jää luultavasti samalla reitillä google mapsissa.

Hieno saavutus. Vajaan 200tkm olen ajanut automaatti-V6-C5:lla ja kymmeniä tuhansia C6 V6 bensoilla, enkä ole koskaan päässyt alle 8.5 litran todelliseen kulutukseen edes tällä "pisaralla pisimmälle" Pärnu-Tallinna -pätkällä. Automaatti-Xantusta ei ole kulutusmittauskokemusta, Activalla joka oli manuaali en päässyt koskaan alle yhdeksän litran. Kulutusmittarin lukemina olen nähnyt alhaisimmillaan jotain 8.1:tä kun on ajettu 100km jonossa Via Balticaa, mutta se tosiaan heittää jopa litrankin sitikoissa tuo.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2019 17:32 

ds-jekkeri kirjoitti:
Automaatti-Xantusta ei ole kulutusmittauskokemusta, Activalla joka oli manuaali en päässyt koskaan alle yhdeksän litran. Kulutusmittarin lukemina olen nähnyt alhaisimmillaan jotain 8.1:tä kun on ajettu 100km jonossa Via Balticaa, mutta se tosiaan heittää jopa litrankin sitikoissa tuo.

Activalla en ole koskaan päässyt lähellekään alle 10, varmaan hyötysuhde laatikossa verrattuna automaattiin tai jotain :lol:

-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2019 21:08 

Profiili WWW
Tänään se teki sen sitten taas, nimittäin heitti aamulla kilometrin ajon jälkeen laatikon vikatilaan. Ajoinhan jo sen 6000km ilman vikatilaa. No töissä lukastiin vikakoodit ja olihan siellä yksi ilmoitus joka nollattiin ja taas pääsi ajamaan. Vaikkei se aamullakaan sen enempää häirinnyt kuin vasta kun ihan lopussa kun tuli parit punaiset liikennevalot. No kyllähän se kolmosellakin lähtee hyvin liikkeelle, mutta täytyy muistaa painaa kaasua vähän enempi. Nyt katsotaan että kuinka huomenna menee.

Liitteet:
IMG_20190314_151559bbbbb.jpg
IMG_20190314_151559bbbbb.jpg [ 68.49 KiB | Katsottu 35531 kertaa ]
Poissa

ViestiLähetetty: 15.03.2019 13:58 

Profiili WWW
No niin, aamulla vikatilassa suoraan ja kahdenkymmenen kilsan jälkeen jäi vain kolmosvaihde käyttöön. Tästä tais nyt tulla eleinten luovuttaja.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/5 [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava