Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 25.10.2009 14:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kyllä sen aina myytyä saa,kannen nimittäin :lol: Itse totesin paremmaksi hankkia tähän tautiin rokotteen,joten ostin tuon artturin Gt axun :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 25.10.2009 15:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Esa66 kirjoitti:
ostin tuon artturin Gt axun :mrgreen:


Tuossa tauti on vielä aika elävää sorttia, ei tapettu, kuten rokotteissa pitäisi...

Nyt haravan varteen pariksi tunniksi ja sitten voi hyvällä omatunnolla mennä talliin ;)



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 25.10.2009 18:32 
Esa66 kirjoitti:
ostin tuon artturin Gt axun :mrgreen:

Onnittelut hankinnan johdosta. Nätti ja menevä pikkunen.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 25.10.2009 20:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tallikeikaus jäi vähän lyhyeksi. Lähinnä työmaan katselmukseksi. Ensimmäisenä osui silmään kansipultit, joiden kantaan sopivaa torxia ei pakista löytynyt. Soitto tiedon lähteille aiheutti ajelua Keski-Uusimaalaisessa maalaismaisemassa. Nyt on kansi kotitallissa ja työkalu siinä vieressä.

Ehkä huomenna pääsee jo varsinaiseen hommaan, vanhaa kantta irroittelemaan.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 31.10.2009 19:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tallissa on nyt parina päivänä vierailtu. Vanha kansi nostettu pois ja uusi hollille. Vähän on stefoja vaihdeltu ja vesipumppu yms. tuli vaihdettua siinä sivussa.

Seuraavaksi pitäisi kiristää kansi ja pujotella serpenttiini paikalleen. Mutta nuo jokin toinen päivä.

Ai niin, vikadiagnoosi. Oli kakkospytyn pakoventtiilin kohdalle ilmestynyt "rullanokka". Eli, nokka oli kulunut kokonaan pois. Ei oikein venttiili auennut... Pytty täysin pimeä => subarukäynti.

Olisi siis nokka-akselin vaihtokin riittänyt, mutta venttiilit olisi pitänyt joka tapauksessä säätää ja jakohihnankin vaihto oli jo ajankohtainen. Niin, että en koe tehneeni kovin paljon ylimääräistä työtä. Niin ja syylarinestekin oli hyvä uusia ;)



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 31.10.2009 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Mjooh kävin minäkin siellä Taaborin tuunaajan tallissa Beksiä ropaamassa ;) . Homma alkoi selviämään, kun nokka-akselia pyörittelemään alkoi, muutama nokka oudon teräviä, ja sitten tosiaan pari liki nokatonta, ja yks nokka puuttui vallan :cry: .

Toivottavasti dieselflosse ei pahastu, kun tähän aiheesta kuvankin laitan? Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 31.10.2009 19:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
...siitä tulee varmasti hyvä!



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 31.10.2009 19:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Croisette kirjoitti:
Toivottavasti dieselflosse ei pahastu, kun tähän aiheesta kuvankin laitan?


Enhän minä yhdestä "rullanokan" kuvasta pahastu...

Ps. Ennenkuin joku alkaa minua valistamaan, mikä on rullanokka, niin kerronpa, jotta vanhana jenkkiautoharrastajana tiedän jo ;)



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 31.10.2009 20:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
dieselflosse, jooh eikä sinustakaan kuvassa näy kuin sormenpää, sekin hanskalla suojattuna :D . Mutta tota eikös tuo sormen osoittama nokaton nokka ole imuventtiilin nokka?


Viimeksi muokannut Croisette päivämäärä 31.10.2009 20:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 31.10.2009 20:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Croisette kirjoitti:
ja yks nokka puuttui vallan


Näinkin voi käydä. Aihetta tavallaan sivuten, hämmästeltiin aikoinaan kun toverin Accord ei enää suostunut käynnistymään. Tarpeeksi syvälle kun mentiin, todettiin nokka-akselin katkenneen puolestavälistä laakeripukin kohdalta. Hihna pyöritti puolikasta akselia mainiosti, mutta liikkumattoman puolikkaan toisessa päässä olisi ollut jakaja, joten sähkö ei enää siirtynyt mihinkään. Laakeripukin kohdalta löytyi tukkeutunut öljykanava ja suutin, jonka oli tarkoitus voidella laakeripintaakin. :shock:

Jänniä ovat nämä mekaaniset kapistukset.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 31.10.2009 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Croisette kirjoitti:
Mutta tota eikös tuo sormen osoittama nokaton nokka ole imuventtiilin nokka?


Mielestäni ei, mutta voin hyvinkin olla väärässä... Täytyy huomenna katsoa.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 31.10.2009 22:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tässä samanlainen tarina ruottin puolelta :) On jo 151 viestin pituinen :D

http://www.citroenakuten.com/viewtopic. ... 19&t=39093



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 02.11.2009 09:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Putkimies22 kirjoitti:
Tässä samanlainen tarina ruottin puolelta :) On jo 151 viestin pituinen :D

http://www.citroenakuten.com/viewtopic. ... 19&t=39093


Ei aukea, kun vaatii tunnareita....



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 02.11.2009 19:28 

Viestit: 307
Ei vaadi tunnareita. Klikkaa vasemmassa yläkulmassa olevaa forumindex-kohtaa. Voit lukea eri aihealueita.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 03.11.2009 08:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
biätare kirjoitti:
Ei vaadi tunnareita. Klikkaa vasemmassa yläkulmassa olevaa forumindex-kohtaa. Voit lukea eri aihealueita.


Niinpä näkyy. Sitten vain pitäisi jaksaa lukea ruåtsalaisia postauksia :shock:



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 03.11.2009 09:09 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Hymyilyttää tuo nokan puuttuminen. Aikanaan olleessa 405 1.6 kaasarikoneessa alkoi eräällä reissulla käynti huononemaan. Ensi alkoi kuulua epämääräinen ääni kiihdytettäessä, sitten jo sammuili, mutta yrityksen jälkeen sai käyntiin ja vähän matkaa eteenpäin. Loppujen lopuksi "kuoli" Vantaalle tienposkeen. Hinaamalla pajalle ja kun asentaja koneen avasi, niin yksi nokka oli kadonnut kokonaan! Uutta tilalle ja taas mentiin.



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 03.11.2009 10:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Noin projektin väliaikatietona kerrottakoon, jottei edistystä.

Kun on yhtäaikaa pellettivehkeiden parantelu, porakaivon virittely ja pihan hoito, niin tahtoo talliaika jäädä vähiin. :cry:



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 04.11.2009 14:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tulipa mieleeni, jotta löytääkö joku helposti niiden lämppärinkennon o-renkaiden kokotietoa? Olisi paljon helpompaa, jos o-renkaat olisi jo taskussa ennen hommaan ryhtymistä ja tallipuuhailulle orientoitumista.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 06.11.2009 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Noniin, nyt on kone laturin asennusta vaille kasassa. Huohotinletku sieltä alhaalta öljypohjan seutuvilta huohotinpurkkiin pitää uusia. On murtunut siitä purkin kupeesta ja on ihan huttua. Tarpeeksi pitkä pätkä suoraa letkua korvannee tuon mutkille väännetyn alkuperäisen?
Vilkaisinpa tänään myös lämppärin kennotyömaata, kun kerran vedet on laskettu pois. Havaitsin, että glykolin hajun lähde on likomärkä jalkatila. Kamaa tosiaan vuotaa ihan reippaasti. Talliaika lopahti tuon havainnon jälkeen, joten en vielä päässyt kiinni kennoon. Ehkä huomenna...

Mutta ne kennon o-renkaiden koot olisi kiva tietää etukäteen. ja varata kumirinkulat valmiiksi. Saisi kasaan saman tein, jos vika niissä piilee.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 07.11.2009 14:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Varaosakirjan mukaan siihen kuuluu osa 95610724, ENS-DIAM 20X24 E3.3



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 07.11.2009 18:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Sen verran ehdin piipahtaa tallissa, että rikkinäinen lämppärinkenno on nyt käsissä. Kyllä vuoto kennosta johtuu, vaikka toisenlaisia ehdotuksiakin ennakkoon näkyi. Ns. O-renkaat eivät mielestäni täytä nimityksen kriteereitä, kun ovat kantilliset profiililtaan.

Nyt, kun vielä löytäisi jostain sen Sipoon miehen puhelinnumeron, keneltä vaihdokas kenno löytyy...

Ja laturikin istahti paikoilleen. Eli, tuon kennon asennuksen jälkeen vain jäähdytnliemet sisään ja koneeseen uudet öljyt, niin peli on valmis tulille.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 07.11.2009 18:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Patonki toimii! Sain juuri soiton, jossa selvisi Sipon miehen puhelinnumero. Ja nyt lähden Sipooseen.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 07.11.2009 18:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:o älähän hötkyile. ei se noin yksinkertaisesti mee. jos haluut härvelin toimivan enemmänkin kuin koekäytön ajan. ja kannenkin takuu loppuu heti noilla metkuilla.
huomenna jos luoja suo ( = vanha Turkkulaine aforismi ) yritän löytää tuon osoitteesi ja olla kaverina jos satut semmosta kaipailemaan.
Minä laittaisin ihan ekaksi tyhjennyspropun kiinni ja uudet öljyt koneeseen+uuden putsarin paikoilleen. sitten se kennokin olisi hyvä olle jo paikoillaan ja letkut kunnolla kiinni ja HANA AUKI = kuumalla.
sitten avaisin KAIKKI ilmausproput paitsi syylärin kuskin puoleisen . täyttäisin järjestelmän uudella 50/50 jäähd.nesteellä kunnes termarikotelon tulpasta tulee tavaraa tai kaasarkoneisessa siitä pienestä letkusta joka menee vahapatruunalle ja on samalla korkeudella kuin syylärin täyttöaukko. ( se letku voi olla irti täytön ajan KAASARIN päästä ) vent.kopan takana olevassa PUTKESSA on tulppa ja kun se tulvii niin sen voi sulkea samoin kun sen termarikopan päällä olevankin. sitten kone käyntiin ja vahtimaan nestetasapainoa syylärinkorkin reiästä.täyttöä tarpeen mukaan. koneen on syytä käydä koko ajan ja tutkailla alkaako lämppäri tuottaa lämpöä. jos tuottaa ,niin silloin kierto on kunnossa eikä ole ilmaa kennoissa. EI SAMMUTETA vaan ILMAN syylärin korkkia seurataan nestepintaa ja annetaan koneen käydä niin kuumaksi että flekti lähtee käyntiin ( Liitokset ja käynti oli tietenkin varmistettu ennen käynnistystä ) silloin tiedetään termarin toimivan ja jäähdytyksen olevan kunnossa. sitten täydennetään syyläriä avaamalla se kuskinpuolella oleva proppu syylärissä ja lisämällä nestettä kunnes vajausta ei esiinny. sitten otetaan porakone ja porataan siihen syylärin korkkiin 1mm = yhden millin reikä sen pienen tulpan keskilinjan viereen.
jatkossa ei tarvii tapella vuotavien eikä haisevien kennojen ja liitosten kanssa. nimim. kokem on vuosien ajalta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 07.11.2009 19:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Ei kun kymmenien vuosien ja muistihirmu. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 07.11.2009 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
kokemjne kirjoitti:
:o älähän hötkyile. ei se noin yksinkertaisesti mee. jos haluut härvelin toimivan enemmänkin kuin koekäytön ajan. ja kannenkin takuu loppuu heti noilla metkuilla.
huomenna jos luoja suo ( = vanha Turkkulaine aforismi ) yritän löytää tuon osoitteesi ja olla kaverina jos satut semmosta kaipailemaan.


Kyseessä oli kuvainnollinen esitys seuravista työvaiheista, ei tarkka työseloste :mrgreen:

Huomenna on turha saapua paikalle. Erinäisestä supinasta olen päätellyt, jotta huominen on ohjelmoitu aivan muulle kuin talliajalle. Ja Electric Motor Show:ssakin pitäisi ehtiä piipahtaa...



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: