|
Kirjoittaja |
Viesti |
Jeksu
|
Viestin otsikko: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 04.07.2019 22:06 |
|
Terve vain, Olen ensimmäistä kertaa käytettyä autoa myymässä.. Citroen C4, 2005, jo kohta 2 viikkoa nettiautossa eikä ainuttakaan puhelua tai viestiä ja vähän hämmästyttää. Mielestäni olen myynti-ilmoituksen hionut viimeisilleen ja myös myyntikohteen luulisi erottuvan edukseen muiden vastaavien joukossa. Katselukertoja 150. Kaikki aina puhuu että soittoja tulee kyllästymiseen asti vaikakin suurin osa niistä epätoivottuja.. Onkohan se niin että niitä soittoja tulee hyvässä ja pahassa, vain silloin jos myytävä auto on joko BMW tai Audi. Joka paikasta olen kuitenkin lukenut että auton myynti itse voi kestää jopa 30-40 päivää.. mutta epätoivoiselta näyttää. Tässä siis ilmoitus: https://www.nettiauto.com/citroen/c4/10576573Mikähän tässä voi karkottaa ostajat? Onko kokemuksia? - Aleksi
|
|
|
|
 |
EFL605
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 04.07.2019 22:37 |
|
Jos ei kukaan kysele, niin a.hinta on liian kova, b.auto ei ole riittävän hyvässä kunnossa. Viallisella autolla ei ole kysyntää, ellei hinta ole todella halpa. Kaikki viat kannattaa korjata ennen myyntiä. Autot menee heti kaupaksi, jos auto on erittäin siisti, juuri katsastettu, hyvät renkaat, lisäksi hinta on oltava vastaavista autoista yksi halvimmista. Aja autolla vuosi eteenpäin ja korjaa viat, vuoden päästä voit myydä sen selvästi halvemmalla. Sinänsä ilmoitus on erinomaisen hyvä.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 04.07.2019 22:43 |
|
EFL605 kirjoitti: Viallisella autolla ei ole kysyntää, ellei hinta ole todella halpa. Kaikki viat kannattaa korjata ennen myyntiä.
Tai jättää kertomatta. Paras olla vielä tietämättä niin ei käy moraalin päälle myydä "rikkinäistä".
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
CDV
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 00:12 |
|
Jos tarkoitus myydä nopealla aikataululla niin hinnasta pitäisi ainakin 500e ottaa pois.
|
|
|
|
 |
torneol
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 01:43 |
|
Vuosimalli 2005 ja pyynti 2400? Itse ostin 2007 vuotisen C4 Picasson 2900 eurolla. Metrejä about saman verran. Citikat vaan on aika halveksittuja, moni maksaa samoilla spekseillä olevasta volkkarista tai toyotasta tonnin tai kaksi enemmän. Hölmöjä kun ovat...
About samoilla spekseillä löytyy Kuopiosta C4 alle tonnilla. Jos miettii, että touhutonnin laittaa remppoihin, niin vielä jää yli 500 lapaan.
Kuten alussa todettu, hinta ratkaisee. Toiset tykkää myydä autoa, toiset tykkää päästä siitä eroon. Välissä on muutama satku tai tonni riippuen kaupan kohteesta.
Kaukaa otetut kuvat on huonoja. Mua ainakin alkaa epäilyttää heti. Läheltä ja suorassa olevat kuvat, myös pannuhuoneesta, on pop. Teinien suosimat vinot kuvat ei ole myyviä IMHO.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 07:10 |
|
Myynti ilmotus pitää olla selkeempi, tehdyt rempat on nyt tarinana, muuta listaksi. Ainakin mulle tuo tarina on liian sekavaa ja siinä korostuu viat liikaa.
Esim tähän tyyliin:
-kansiremppa+jakopää vesipumpulla 5/19 -kytkinremppa 4/19 -toimiva automaattiilmastointi -uudehkot iskarit+jouset -hyvät 2xrenkaat
Hitsailut jne. Pois, jos hyvin tehty niin eihän ne näy eikä tarvii olla ilmotuksessa.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 09:59 |
|
Hinta nyt ainakin on ihan metsässä 2v sitten möin vm 2007 vtrs:n 2000e
|
|
|
|
 |
ninjamikko
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 13:03 |
|
Sanoisin, että citroenisti ostaa mieluummin CeeViitosen oikealla jousituksella, joka autona aivan eri luokkaa ja silti reilusti halvempi, ja ei-sitroenisti ostaa mieluummin mitä tahansa paitsi ranskalaisen. Ainoa keino saada myytyä on alentaa hintaa reilusti ja silloinkaan ei ole pelkoa ostoryntäyksestä.
Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 20:00 |
|
Tuon ikäisissä autoissa,merkistä riippumatta on tärkeintä:1Juuri katsastettu,2Jakohihna vaihdettu (Äskettäin) ja 4 Hinta... Ja edellä mainittujen lisäksi,kun puhutaan PSA autoista,kytkin uusittu/kunnossa..Lisäbonuksena tietysti toimiva ilmastointi ja ehjä tuulilasi. Itse olen tuon ikäisiä ostellut 300-500€ hintaan,tosin silloin leima ummessa tai kytkin lopussa..
p.s Edellä olevat asiat koskevat siis muita myyntikanavia kuin patonkia..Täällähän pitäisi olla kaikki nuo kunnossa ja hinta 100€+juhlamokat..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 20:48 |
|
Minun kommenttia ei varmaankaan kaivata  , mutta... Oma nyrkkisääntöni Sitikan hinnoitteluun on seuraava: Hinta puolittuu (viimeistään) 3 vuodessa. 2005 on nyt 14 v vanha. Siitä seuraa: 2005: 20 000€, siis uutena. 2008: 10000€ 2011: 5000€ 2014: 2500£ 2017:1250€ 2020: 625€. Kauppa on kuitenkin kahden osapuolen välinen yksityisoikeudellinen sopimus. Kaupan kohde on mikä on, ja hinta on se, minkä osapuolet keskenään sopivat. Jos ei sopimusta synny, ei tule kauppojakaan. Maksuksi yleensä käy eurot, taalat, kruunut, moottoriveneet, Juhla-Mokat tai muu vaihto-omaisuus, em. sopimuksesta riippuen. Patonkilaisuudesta sen verran, että itse en keksi yhtään syytä ostaa C4:ää. Kuten ei enää mitään uutta sitikkaa, ikinä. Se hydrauliikka kun niistä puuttuu, niin onko niillä autolla enää sieluakaan? 
|
|
|
|
 |
SamiT
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 21:01 |
|
Ruostekorjauksista kertominen todennäköisesti vie ostajakandidaatit. Ja kaikki soittaa halvimman perään, ei niitä kunto kiinnosta vaan hinta.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break 2003 Citroen C5 2,0i SX Berline 1999 Peugeot Partner Van 1999 Peugeot 306 HDI 1998 Peugeot 605 ST V6 Aut 1994 Peugeot 405 1,6 GLi 1990 Citroen BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 21:36 |
|
Ääni hinnalle. Voitot käytetyn auton kaupassa tehdään autoa ostettaessa, ei myydessä. Ajele vielä pari vuotta, nyt kun auto on kunnossa ja pääomaa ei enää kovasti ole sidottuna.tai tiputa hintaa tonnilla, niin alkaa puhelin soimaan.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
maijamäki
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 21:50 |
|
Laitanpa tähän ketjuun asiaan liittyvän kysymyksen jos aloittaja ei paheksu. Minulla myynnissä Renault Megane 1.4 vm 2002. Ajettu 67 tkm. Ilmastointi, vetokoukku, juuri katsastettu, kahdet renkaat. Jakopää rempattu 1,5 vuotta sitten.Säilytetty aina lämpimässä tallissa. Ei ruostetta. Pari pientä painaumaa on pelleissä. Maali/lakkapinta ei rikki. Todella siisti, aikalailla uuden oloinen vielä. Arvioikaapa sopiva hinta. Aloittajalle anteeksi. Tämä ei siis ole myynti-ilmoitus.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 22:02 |
|
maijamäki kirjoitti: Laitanpa tähän ketjuun asiaan liittyvän kysymyksen jos aloittaja ei paheksu. Minulla myynnissä Renault Megane 1.4 vm 2002. Ajettu 67 tkm. Ilmastointi, vetokoukku, juuri katsastettu, kahdet renkaat. Alle tonnin pyyntihinnalla voisi lähteä liikkeelle. Ostaja löytynee n. 500 e paikkeilla.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Jeksu
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 23:23 |
|
Kiitos kaikille tähän mennessä vastauksista, niistä on ollut paljon apua ja harkittavaa. Ilmoitus ja hinta pitää fiksata siis. Tosin jos täytyy alle tonnilla lähteä myymään, niin sitten voi kyllä viedä suoraan johonkin autoliikkeeseen ja pääsee helpommalla. En ole tässä auton myynnissä jääräpäisesti tai ahneena kuitenkaan liikkeellä, selväähän se oli alusta asti että tässä kaupassa ei voi muuta kuin hävitä. Uusi auto on jo pihassa, joten ikävä kyllä en voi ajella vuotta enempää. Jo kaksi vuotta on mennyt niin, että olen päättänyt ajaa vielä vuoden. Ilmeisesti se on joka vuosi sama asia, että pitäisi ajaa vielä vuosi lisää, eikä autosta pääse koskaan eroon sitten. Olen kyllä tiedostanut että tuo ilmoituksen pitkä tarina on liian pitkä, mutta olen kuvitellut että seikkaperäinen rehellinen kertomus erottuisi edukseen, mutta eihän se niin ole ilmeisesti. Ennen myyntiä googlettelin kaikkia ohjeita, että miten kannattaa tehdä myynti-ilmoitus, no siellä oli sanottu että mahdollisimman tarkasti ja rehellisesti, no minä ymmärsin sen sitten täysin väärin  Autokaupassa ihmiset ilmeisesti haluavat tulla huijatuiksi, heh. Maijamäki: en paheksu 
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 05.07.2019 23:29 |
|
Jeksu kirjoitti: Olen kyllä tiedostanut että tuo ilmoituksen pitkä tarina on liian pitkä, mutta olen kuvitellut että seikkaperäinen rehellinen kertomus erottuisi edukseen, mutta eihän se niin ole ilmeisesti. Kyllä se voi ollakin, mutta kukaan ei lue taustatarinaa illan ratoksi. Ilmoituksesta pitää selvitä muutamassa sekunnissa, onko se itseä kiinnostava yksilö. Eli olennaiset faktat heti ilmoituksen alkuun: tee ikään kuin minimaalinen ilmoitus ensin, sen ihmiset jaksavat lukea. Sen perään voi kirjoitella lisää proosaa, jonka ehkä yksilöstä jo kiinnostuneet voivat sitten kelata läpi.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 06.07.2019 00:47 |
|
Vanhempaa Sitikkaa myydessä, on tullut totuttua hieman pitkiin myyntiaikoihin. C-vitonen kyllä yllätti, meni alta kolmessa viikossa, ne Xm:t mitä on tullut saatua kaupaksi asti, ottivat kuukausia, tämän nyt myynnissä olevan myyntiaika on vielä arvoitus. Toisten omistuksessa olleiden myynti on taas tapahtunut yleensä hetkessä, mutta tällöin on sattunut muistumaan mieleen tarjolla ollut, ja yhdistettya se tarpeen esittäjään... Tähän mennessä koettua Xm:n myynnin yhteydessä, tänne ja Citroen-foorumille laitettujen ilmoitusten perusteella, satunnaisia kyselyjä. Nettiauton perusteella ei yhtään. Vaimo tälläsi Facebookiin maininnan, ja sen päivän aikana puhelin kyllä soikin, yksi potentiaalinen ehdokas uhkaili olla yhteydessä alkuviikosta uudelleen, mutta tuo hetken puhelinruuhka kyllä kertoo jotakin myös Facebookin huumasta, -on sen hetken siellä esillä, ja menee piiloon, jos sen nostaisi siellä uudelleen esille niin taas olisi ihmettelijöitä eli ei sitä ilmoitusta kukaan sieltä löydä lyhyenkään hetken päästä... Pitäisköhän ottaa kokeeksi joku ns valtamerkin edustaja vaihdossa vastaan, ja kokeilla miten semmoisen myynti tapahtuisi..? 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Jeksu
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 06.07.2019 01:18 |
|
Onko Tori.fi minkäänlaisia kokemuksia? Kannattaisiko sinne tehdä ilmoitus? Ylipäätään useampiin paikkoihin?
|
|
|
|
 |
Rallakka
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 06.07.2019 01:31 |
|
Torissa kuuleemma nettihautomoo enemmä hittejä. Kuvat otettu kaukaa, onko maalissa sanomista? Kohtuu hintanen peli kait. Toisia citikoita myyny pitkään, toinen taas menny äkkiä kaupaksi. 4-5 vuotta tehtyjä remontteja ei varmaa tarvinne mainita.
|
|
|
|
 |
maijamäki
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 06.07.2019 08:31 |
|
Yli 2 tonnin hinnalla minä lähdin liikkeelle Rellun kanssa ja yli 2 tonnia on jo luvattu. Neuvottelut ovat kesken.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 06.07.2019 11:57 |
|
Autot kannattaa ostaa sillä mielellä että ajaa ne paaliin asti, halvinta ja helpointa, Kuusakoski noutaa eikä kitise eikä tarvi katsella rahattomia renkaanpotkijoita nurkissa, tosin nykyistä vääränmerkkistä vähän miettinyt pitäisikö joskus tarjota vaihdossa oikean merkkiseen jos tulis jotain mielenkiintoista, edes joskus vielä....
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Mustis
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 06.07.2019 13:49 |
|
maijamäki kirjoitti: Yli 2 tonnin hinnalla minä lähdin liikkeelle Rellun kanssa ja yli 2 tonnia on jo luvattu. Neuvottelut ovat kesken. Myy heti jos parin tonnin päälle on tarjottu, joku tuntuu haluavan just tommosen. Seuraava ostaja joka yli 2tonnia tarjoaa saattaa tulla joskus vuonna 2045
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 06.07.2019 22:21 |
|
Ilmoitus mielestäni hyvin laadittu, sen perusteella kyllä kiinnostuisin. Kalliimpia korjauksia jo tehty lähiaikoina, joten niihin ei enää rahaa huku. Vanhaa halpaa autoa ostavilla pääasiassa mielessä edullinen kulkine, johon ei tarvitsisi jatkossakaan liemmin korjauksiin rahaa laittaa.
Ostin neljä vuotta sitten vm. 2004 C5 breakin, joka oli pitkään myynnissä. Kilsoja 161 tkm ja auto 7 paikkainen, eli pienet istuimet nostettavissa esiin tarvittaessa. Hinta pyynti oli pudonnut 2400€, kun alkoi kauppaamaan sitä minulle. Olen kuulemma riittävän hullu ostamaan hyvän citikan , joka muille ei kelpaa. Talven vaihtuessa kevääksi koeajoin auton tein tarjouksen; 1800€. Ei myynyt. Kaupitteli sitä vielä muutaman viikon hintaa alas hilaten ja vapun jälkeen kysyi vieläkö maksan tarjoamani hinnan? Kaupat tehtiin ja sain hyvän Citikan.
Jos joku maksaa rellusta 2000€. Myy ihmeessä ennen kuin tilapäinen mielenhäiriö menee ohi.
Ketjun aloittajan autossa todennäköisesti hinta hidastaa myyntiä. Samanikäiset yksilöt vaihtanevat omistajaa huomattavasti halvemmalla. Katselin muitakin C5 silloin kevään mittaan, jotka olivat varteen otettavia mielenkiintoisia yksilöitä. Kova hinta pyynti niissä sai passaamaan ja sain hyvän yksilön käytettävissä olevalla rahalla riittävän kärsivällisesti odottamalla.
|
|
|
|
 |
Jeksu
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 06.07.2019 22:44 |
|
pökkelö kirjoitti: Ilmoitus mielestäni hyvin laadittu, sen perusteella kyllä kiinnostuisin. Kalliimpia korjauksia jo tehty lähiaikoina, joten niihin ei enää rahaa huku. Vanhaa halpaa autoa ostavilla pääasiassa mielessä edullinen kulkine, johon ei tarvitsisi jatkossakaan liemmin korjauksiin rahaa laittaa.
Ostin neljä vuotta sitten vm. 2004 C5 breakin, joka oli pitkään myynnissä. Kilsoja 161 tkm ja auto 7 paikkainen, eli pienet istuimet nostettavissa esiin tarvittaessa. Hinta pyynti oli pudonnut 2400€, kun alkoi kauppaamaan sitä minulle. Olen kuulemma riittävän hullu ostamaan hyvän citikan , joka muille ei kelpaa. Talven vaihtuessa kevääksi koeajoin auton tein tarjouksen; 1800€. Ei myynyt. Kaupitteli sitä vielä muutaman viikon hintaa alas hilaten ja vapun jälkeen kysyi vieläkö maksan tarjoamani hinnan? Kaupat tehtiin ja sain hyvän Citikan.
Jos joku maksaa rellusta 2000€. Myy ihmeessä ennen kuin tilapäinen mielenhäiriö menee ohi.
Ketjun aloittajan autossa todennäköisesti hinta hidastaa myyntiä. Samanikäiset yksilöt vaihtanevat omistajaa huomattavasti halvemmalla. Katselin muitakin C5 silloin kevään mittaan, jotka olivat varteen otettavia mielenkiintoisia yksilöitä. Kova hinta pyynti niissä sai passaamaan ja sain hyvän yksilön käytettävissä olevalla rahalla riittävän kärsivällisesti odottamalla. Kiitos palautteesta, muutin tosiaan alkuperäisen myynti-ilmoituksen tuohon uuteen eilen illalla.
|
|
|
|
 |
EFL605
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynnin vaikeus Lähetetty: 08.07.2019 14:00 |
|
Katsoin vaihtoautojen hintaseurannasta hinnanlaskua viimeisten vuosien aikana:
vm.2005 C4: keskim.myyntihinta nyt 2600 €, vuosi sitten 3500€, 2v. 3900€, 3v. 4300€ vastaava GOLF: nyt 4900 €, 1v. 5800, 2v. 6600, 3v. 7600 Audi A3: nyt 6800, 1v. 6700, 2v. 8900, 3v. 9400 Focus: nyt 3300, 1v.4200, 2v. 4400, 3v. 5300
Parissa vuodessa C4:n hinta tippunut 1300 €, Golf 2100 €, A3 1900 € ja Focus 1100 €. Kolmessa vuodessa C4 vähiten hinta tippunut 1700 €, Focus 2000, Golf 3100 ja A3 2400. Eli ihan kiitettävän pieni on C4:ssä ollut hinnan tippuminen, vaikka nyt myytkin 700 € tuon keskihinnan alle. Hintaseurannan hinnat ovat kuitenkin autoliikkeiden pyyntihintoja, ei yksityisten.
|
|
|
|
 |
|
|