Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/3 [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia ulkomaisista verkkokaupoista?
ViestiLähetetty: 26.07.2016 10:03 
Käyttäjän avatar

Autopartsmarket ja spareto on edullisempi ainakin ite oon saanu samat osat edullisemmin kun autodockista. Ja tulee kotiin.

Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa

ViestiLähetetty: 26.07.2016 12:25 

Viimeksi kokeilin tilata ekaa kertaa tuolta: skruvat.fi (ruotsalainen?), halpa oli (ilmastoinnin lauhdutin (NRF) perushinta 30 € (50 jos vertaa ihan samaa osaa) halvempi kuin mister-auto) ja kun vielä sai ensiostajan alennuksen, niin pitihän se kokeilla. Nettikauppa ja ostotapahtuma ei ollut minusta niin selkeä kuin joillain ja toimitusaika ei ihan pitänyt, tilausvahvistuksessa luki 3-8 päivää ja tuli 10:ssä (minusta osassa olisi alkujaan saattanut lukea 2-4:kin?).

Toimituspaikkaa ei kai kummemmin kyselty, mutta ajattelin että pääsen sen kuitenkin hakemaan postista tai vaikka toimittajan terminaalista, mutta sitten kännykkään tupsahti viesti että osa on noudettavissa R-kioskista (eikä lähimmästä vaan aika kaukaa, mutta tuskin ydinkeskustan kioskeissa on säilytystiloja) Toimittajana DBShcenker, tai tuli ainakin tekstiviesti.

Mutta osa oli halpa, postikulut edulliset ja ihan toimiva, sellainen mitä luvattiin, lisänä tiivisteitä joita ei edes luvattu, mutta ei kai kaikki ihan sopiviakaan. Toimitusajasta ei yksittäisestä tapauksesta voi mitään päätellä, mutta jostain on tullut ennen nopeamminkin ja luvatussa ajassa, mailiin tuli kuitenkin sopivasti viestejä ja kerrottiin uudesta toimitusajastakin.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.07.2019 13:48 

3 tai 4 kertaa olen autodocista tilannut ja joka kerta toimitusajat venyvät yli kuukauden mittaisiksi. Osat, joita sanotaan olevan varastossa, onkin tilattava toimittajilta ja osan tappaminen pois tilauksesta ei onnistu.

Itselle kyllä riittää tuo narikka. Jos omalle työlleen jotakikaan laskee niin selvittely ja tappelu vie tilausta kohden pari päivää. Samalla rahalla saa sitten osat jo kivijalkakaupasta.

Ylipäätään koko nettikauppaidea on aika päätöntä hommaa, esim. ruohonleikkurin rengas tulee netistä tilattuna kärkkäistä kalliimmaksi kun laskee postikuluja tms. ja saa odotella aina viikon vähintään. Nettitilaus kannattaa ainoastaan pienen kiinanrojun kohdalla, jota saa aliexpressistä ilmaisella toimituksella.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.07.2019 14:43 
Käyttäjän avatar

aeromotors.fi - tuolta olen muutamat osat tilannut C5 III:een. Osat ovat tulleet valinnan mukaan joko kuriirifirman terminaaliin, lähipostiin tai kotio aikalailla luvatussa ajassa (yleensä viikko +/- pari pv), eli jos ei kauhea kiire ole, niin hyvä näin. Osien hintaskaala on kilpailukykyinen. Vastaavat chatin perusteella tehtyihin kysymyksiin melko nopeasti. Tyytyväinen olen ollut.

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

ViestiLähetetty: 07.07.2019 15:11 

Tuli tuossa tilattua Autovaraosat.fi:stä(=Autodoc) takalevyt nelkkuun, kun olivat noin puolet halvemmat, kuin Suomesta.

Hyvää oli, että sain ne toimitettuna Mikkeliin, vanhempieni kotiovelle. Eipä tarvinnut itse kuljetella täältä sinne.

Mutta: toimitusaika---
Tilasin pari viikkoa etukäteen, mielestäni todella ajoissa. Osat varastossa, maksu Paypalilla. Tilaus maanantaina, ensimmäinen ilmoitus:olemme nyt jo pakanneet tilauksesi, tuli perjantaina. Tilaus perillä juhannustorstaina, remppa sovittu tehtäväksi maanantaina juhannuksen jälkeen. Tiukille meni.

Ei tuolta ainakaan voi mitään tilata, mikä pitää saada nopeasti.

DS 4 THP 200 Sport Chic,Suzuki GSF650S Bandit -06
EX:C4 HDi 2.0 VTRS-07,Xsara 2.0i-16v-02,C5 2.0i-16v Break aut- 04,Honda CR-V 2.0 aut-97,MB E230-aut-89,MB 190 E 2.0-aut -84,Oldsmobile Omega Coupe -75,Fiat 127,Nissan Cherry 1,5 turbo-85,Volvo 144 -74/75
Poissa

ViestiLähetetty: 07.07.2019 15:25 
Käyttäjän avatar

Kokemuksia Spareto, Aeromotors ja ATP-Autoteile saksasta. Mitä näistä virolaisista käyttänyt, niin näin viikonloppuna, kun tehnyt tilauksen, niin ovat poikkeuksetta olleet perjantaina täällä.
Saksasta tulleet runsaassa viikossa. Kertaakaan ko. yrityksistä ei ole tullut väärää osaa, jollei itse ole tilannut väärin.

Mitä tulee hintoihin, niin esim. C5:n takapyöränlaakeri Motonet, se halvempi versio 85€ ja Aeromotorsilta 26€ ja aina on tilattavaa sen verran, että rahti on ollut ilmainen. Hyvin on oppinut tuolla erotuksella elämään niin, että odottaa sen viikon.

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 07.07.2019 18:01 
Käyttäjän avatar

Paljon oon tilannu autodoc.ilta ja nyt kun kerran jouduin testaamaan takuun toimivuutta niin lupasin itselleni ettei enää ikinä!
viewtopic.php?f=12&t=28658&p=260628

Aeromotors.fi tä oon nykyään käyttänyt eikä oo moittimista. Takuuta en ole päässyt testaamaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.07.2019 18:06 
Käyttäjän avatar

kimmoa kirjoitti:
Itselle kyllä riittää tuo narikka. Jos omalle työlleen jotakikaan laskee niin selvittely ja tappelu vie tilausta kohden pari päivää. Samalla rahalla saa sitten osat jo kivijalkakaupasta.

Jos joskus koitat autodocin takuuta niin mää varmaan kuulen sen huudon kotia asti.
Itellä meni n. 6viikkoa.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.07.2019 19:48 

Ostin Autodoc:ista kauan sitten, kun Suomesta ei saanut osia korenmersuun. Maahantuojalta olisi saanut, viisnkertaiseen hintaan, puolessa vuodessa. Liiottelenko? No, ehkä, mutta ymmärrätte yskän.
Tilasin taas kesäkuussa ison satsin kaikkea. Tuli peräti neljässä viikossa. Vetoakselin nivelestä puuttui ABS-kehä - osaa ei ole edes tilattavissa ilman kehää. Ilmastoinnin lauhduttimessa oli laippa molemmissa suodattimen päissä, ei helmimutteria toisessa, kuten kuvassa ja speksissä. Jarrupalat oli Akebono-jarruihin, tilasin Mandoon (Mersun kopio). Vetarin kumit oli yleismalliset, ei ne koreanpalkeet, kuin luettelon kuvassa. Jarrujen liukutangoista puuttui kumit, jotka oli kuvassa.

Tilausvahvistuksessa oli kaikkea toimitustietoa, muttei tilaamieni osien listaa. Saatuani tavarat, pakkauslistan mukaiset osat oli rikki mennessä laatikossa, josta varisi osia takakonttiini. Pakkalistan mukaiset osat eivät olleet tilaamiani osia. Kirjoitin reklamaation ja minulle soitettiin ja kirjoitettiin.

"Ota kuvat osista ja lähetä ne meille". Haloo! Nehän oli pakkalistan mukaiset osat, eikä tilaamani osat. Pyysin tilauksestani kopion. Ei ollut. Ei saa. Minä olen liian tyhmä Autodoc:in asiakkaksi. Paikallinen varaosaliike hommaa minulle yleensä huomiseksi kaiken, mitä olen aiemmin tarvinnut. Esimerkiksi jarrupalat, joissa lukee "Brembo". Ne ei sylje alumiinivanteisiin ruskeaa väriä. Autodocin halpispalat tekee sen. Ruoste lentää. Kuukaudessa on vanteet ruskeat.

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3