Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citikka ei ole vesipeto
ViestiLähetetty: 09.07.2019 19:20 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Uimari: C5 2.2 Hdi automaatti -01

Lauantaina matkalla Kouvostoliittoon Jyväskylässä satoi reippaasti.

Ennen Vaajakoskea auto nykäisi pari kertaa ja vähän ajan päästä oli reippaasti tehoja hukassa. :?

Kouvolaan mentiin sitten raahautuen hyvin monenlaista nopeutta maan asennosta riippuen :D

Kouvostoliitossa pari kertaa liikennevaloista lähtiessä tehot palasivat noin sekunniksi. :?

Seuraavana päivänä sitten uusi ilmanputsari läpimärän tilalle.
Yllätys oli, kun putsarilta lähtevässä imuputkessa oli vettä pohjalla. :shock:

Vaan "possuvalo" (MIL) jatkoi palamista ja tehot jatkoivat puuttumista. :(

Mistähän sitä vikaa alkaisi etsimään :?

Huomenna laitan langanpäähän. Halpislukija ei laadukasta ranskalaista nimeltä mainitsematonta Citroen-merkkistä autoa ymmärtänyt ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citikka ei ole vesipeto
ViestiLähetetty: 09.07.2019 19:57 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
XM Break kirjoitti:
Seuraavana päivänä sitten uusi ilmanputsari läpimärän tilalle.
Yllätys oli, kun putsarilta lähtevässä imuputkessa oli vettä pohjalla. :shock:

Vaan "possuvalo" (MIL) jatkoi palamista ja tehot jatkoivat puuttumista. :(


Niih, siis vettä ilmanottoputkessa ennen putsaria, siellä joka laskeutuu alas ja pyöränkotelon taakse? Kaippa sinne voisi ihan sateesta johtunutta vesisumua imeytyä jonkinlaisia määriä. Luulis kyllä, että jonkinlainen viemäröintikin siellä olisi. Paljonko vettä oli, tuliko siis ilmaa yhtään läpi? Kunnon vesiestehän luonnollisesti selittäisi tehon puutteen.

Oma arvaus on, että vesisumu teki tepposia muuallakin, esim. sähköliittimissä ja ne ei ole vielä kuivuneet. Esimerkiks maffin ja mapin liittimet on aika tyrkyllä siinä ilmanputsarin edessä ja takana. Jos niistä on jompikumpi saanut tarpeeksi vettä itseensä ja antaa nyt outoja lukemia, niin ecu palannee polttoaineen syötössä johonkin laskennalliseen tuhnuiseen arvioon.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citikka ei ole vesipeto
ViestiLähetetty: 09.07.2019 20:43 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Vettä suodattimelta lähtevässä putkessa.
Ja suodattimessa kaikki syvennykset täynnä vettä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citikka ei ole vesipeto
ViestiLähetetty: 09.07.2019 21:17 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
No mitähän mahtaa tapahtua jos vettä pääsee ohi ilmansuodattimen..Ilmamassamittari,turbo...



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citikka ei ole vesipeto
ViestiLähetetty: 10.07.2019 21:48 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Aika sumuna tuo vesi menee imukanavissa.

Pumpullisissa kaseissa oli sateella kiva katsella kun vesipisarat muuttivat jännästi muotoa ennen ilmanputsareita (konepellin yläpuolella) 8-)

Nyt sitten auto kieltäytyy paljastamasta Lexialle, Wow:ille, DS 150:lle yhtään mitään. :(

Ei saa koneet yhtäyttä toisiinsa. :o

Villisti veikaten etu- ja takapuskurin välissä saksalainen sähköosa, joka ei toimi ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citikka ei ole vesipeto
ViestiLähetetty: 15.07.2019 13:18 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Siemens-vika ;)

Ilmamassa/-määrämittari sökö

Lexa alkoi keskustelemaan auton kanssa pikkuhiljaa kun kerran syötti VIN:in :?

Seuraavalla kerralla jo tunnisti kulkineen itsekin :)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: