Noniin, nostetaan nyt vielä kerran tätä aihetta, kun on homma edistynyt. Tilailin nyt sitten sen "eculle menevän" lämpöanturin, vaihdoin ja kävin mittaamassa pakokaasut. Mekaanikon ilme oli aika synkkä, mutta sanoi että hetken polkemisen jälkeen arvot meni jotakuinkin hyväksyttäväksi. Alkuun kävi rikkaalla, kuten tätäkin ennen, mutta sitten alkoi näyttää paremmalta. Eipä sen väliä, katsurilta tuli hyväksyntä. Nyt taas voi ajaa (toivottavasti)vuoden verran. Eli siinä se vika varmasti enemmän ja vähemmän oli. Kiitos näistä vinkeistä!
Seuraavaksi työstölistalle pääseekin startti, ilmastointi ja toisinaan kovaksi pamahtava keula. Tätä menoa alkaa käymään nämä suurpiirteisemmät viat vähäiseksi.
Tosin ihan mielenkiinnosta vielä, tunteeko joku tuon veden lämpövaroittimen toimivuuden taustaa ja saisiko siihen jotain johdonmukaisuutta? ES9 koneisissahan lämpömittari näyttää n. 10 astetta vähemmän, kuin mitä jäähdytinnesteen lämpötila oikeasti on. Tai ainakin näin olen asian käsittänyt ja joskus lexiakin sen niin näytti.
Maantiellä kohtia kohti ajellessa ajotietokone ilmoitti että nyt alkaa käymään vedet liian kuumana, hidasta. Tosin auton mittari näytti sen 75-80, eli oikeat asteet olisi siellä 85-90 nurkilla. Luotin kyllä senverran vielä siihen, että tuskin tuo vehje oikeasti meinaa keittää. Tuo ilmoitus kun ei aina edes tule järjestään tietyissä lämmöissä, vaan joskus varoitus voi tulla siinä 75 asteen nurkilla tai sitten mennään 95 asteen puolelle ennenkuin vilahtaa oranssi varoitusvalo.
NOUCIT kirjoitti:
Testerillä arvot esiin (lamdan jännitteet, lämpötilanäyttö eculle, sytytyspuolien kuormitusajat) ja mahdolliset imusarjanilmavuodot syyniin. Vaihtoehtoja on monta, joten vertaaminen ehjään autoon voisi olla helpointa. Osia vaihtamalla randomina tuhlaa vain rahaa..kyllä tuo auto vielä kukkuu...tai voithan ajaa RE85 polttoaineella puhtaammat arvot ja käyttää sitä kesällä.
Pari kertaa taas jaksoin jumpata lexian kanssa, kunnes oli lähellä etten heittänyt seinään koko läppäriä. Miten voikin olla välillä niin uskomattoman vaikea saada yhdistettyä autoa ja diagnostiikkalaitetta.
Mites tuon RE85 kanssa, uskaltaako sitä tankata tankillista(kaan) ilman muutostöitä? Ei tullut koitettua, ihan vain välttyäkseni mahdollisilta lisätöiltä.
Kiitoksia vinkeistä,