|
Kirjoittaja |
Viesti |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 24.07.2019 15:10 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
olli__o kirjoitti: Ei oikein huutokauppa, mutta tarjouksiakin saa jättää. Eikä edes saa linkitettyä, mutta jos hakee Citroen, niin löytää 2Daedan... Citroen SM 1975, näemmä vielä suomirekisterikilpikin kuvissa. Aika paha palovaurio moottorin tienoilla. https://www.vaurioajoneuvo.fiKenenkäs SM paloi? Sen verran tuosta kuulin, että mitä varmimmin teki "perinteiset" ruisku-DS/SM -temput" eli bensasuutin päätti vuotaa bensaa paineella moottorin päälle ja siitä se sitten lähtee. Yksilö on tullut Suomeen muuttoautona kohta 30 vuotta sitten. Tiedossa on kenen oli, nimeä en julkisesti laita... Mistähän tuo vuosimalli 1975 on keksitty, kun tietääkseni valmistusajankohta on 5/74..? Leppoisa korjaussumman arvio, 30000€ on laitettu, veikkaan ettei riitä jos korjauttaa sen jossain, itse askarrellen tuskin tuo summa täyttyy. Mutta pitää olla ostajan melekosen pöhelö, että tuommoiseen sortuu, johonkin ihmeelliseen Maserati -moottoriseen sitikkaan, vieläpä ruiskuversioon. Eikä ihan äkkiä tule kuin yksi mieleen ketä tuo saattaisi kiinnostaa, ja silläpä sen omankin laitoin nettiautoon tyrkylle jos vaikka haalisi tulevaksi talveksi taas askarreltavaa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 25.07.2019 12:31 |
Viestit: 2666
|
jasu kirjoitti: olli__o kirjoitti: Ei oikein huutokauppa, mutta tarjouksiakin saa jättää. Eikä edes saa linkitettyä, mutta jos hakee Citroen, niin löytää 2Daedan... Citroen SM 1975, näemmä vielä suomirekisterikilpikin kuvissa. Aika paha palovaurio moottorin tienoilla. https://www.vaurioajoneuvo.fiKenenkäs SM paloi? Sen verran tuosta kuulin, että mitä varmimmin teki "perinteiset" ruisku-DS/SM -temput" eli bensasuutin päätti vuotaa bensaa paineella moottorin päälle ja siitä se sitten lähtee. Yksilö on tullut Suomeen muuttoautona kohta 30 vuotta sitten. Tiedossa on kenen oli, nimeä en julkisesti laita... Mistähän tuo vuosimalli 1975 on keksitty, kun tietääkseni valmistusajankohta on 5/74..? Leppoisa korjaussumman arvio, 30000€ on laitettu, veikkaan ettei riitä jos korjauttaa sen jossain, itse askarrellen tuskin tuo summa täyttyy. Mutta pitää olla ostajan melekosen pöhelö, että tuommoiseen sortuu, johonkin ihmeelliseen Maserati -moottoriseen sitikkaan, vieläpä ruiskuversioon. Eikä ihan äkkiä tule kuin yksi mieleen ketä tuo saattaisi kiinnostaa, ja silläpä sen omankin laitoin nettiautoon tyrkylle jos vaikka haalisi tulevaksi talveksi taas askarreltavaa... Menikö tämä Jasu sulle? Mullakin oli tarjous sisällä mutta viime yönä oli joku painanut ”osta heti”-nappia ja ostanut sen täyteen hintaan eli 10keurolla. Mulle liian kallis palovaurioiseksi... jos tuli sulle niin onnea kunnostukseen joka tapauksessa!
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 25.07.2019 12:38 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
^En ehtiny. Joku jolla poltteli rahat näpeissä, oli nopeampi. Selvinnee joskus kenelle meni, uskoisin että ottanee yhteyttä, jos ei muuten niin kunnostuksen vinkkien suhteen...
Mä en tuota kalliina lähtökohtana pitänyt, kuvien perusteella, mutta ehkä suhtautumiseni onkin hieman, hmm, toisenlainen tuommoisiin..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 25.07.2019 12:51 |
Viestit: 2666
|
Jep ei se rahassa laskettuna kallis ollutkaan jos itse tekee. Enemmänkin mulla on se, että omalle ajallekin laskee arvoa, ja toisekseen isoissa markkinoissa nuo vauriokohteet menevät yleensä pilahintaan josta myös psykologinen toppi tähänkin...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 26.07.2019 12:26 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
No nyt olis todella harvinaista herkkua näillä leveysasteillä, Expert pitkällä kopalla  ... ja aika brutaalilla konepellin kiinnityksellä 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 26.07.2019 12:45 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
ds-jekkeri kirjoitti: Jep ei se rahassa laskettuna kallis ollutkaan jos itse tekee. Enemmänkin mulla on se, että omalle ajallekin laskee arvoa, ja toisekseen isoissa markkinoissa nuo vauriokohteet menevät yleensä pilahintaan josta myös psykologinen toppi tähänkin... Totta. Omalla kohdalla taas lasken sen että mielekkäällä touhuamisella pysyy sekä pää kasassa että poissa pahanteosta. Jos tunteja laskisi, niin loppuisi sitten se ns. kannattaminen noissa jutuissa... Isoin vintiöistä tuon hokasi joku aika sitten, siis sen miksi näitä tulee ropattua. Kun meni esittämään että "kun sä tykkäät tuosta remontista", ni vastasin että "ei tuosta tosiaan aina tule tykättyä". Tähän sitten kaipasi perusteita, aloitin siitä että "näkyy tuo korjaamon tuntihinta olevan noin satasen/tunti, ja jos vaikka Sm:n kanssa olisi korjauttanut sen 500 tunnin ajan korjaamolla niin..." tässä vaiheessa kävi kymmenvuotiaalla laskuri päässä ja tokaisi että "sä oot säästäny viiskytätonnia, hurjaa"... Ja joo, ei semmosta summaa olisi ollut mistään repiä, paitsi omasta ajasta...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 06.08.2019 14:26 |
Viestit: 148
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 11.08.2019 14:04 |
Viestit: 5065
|
|
|
|
 |
Aarni74
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 16.08.2019 19:59 |
Viestit: 49
|
Visa 14 TRS '86 Oltcit Club 11 R '91 Visa 11 RE '84 C5 Break Automatic '05
|
|
|
|
 |
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 25.09.2019 21:36 |
Viestit: 148
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 27.09.2019 14:58 |
Viestit: 2666
|
Aito interceptori sillä omalla tilauskoodillaan, luodinkestävät ovilehdet jne https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3210761Aika harvoin noinkaan siistissä kunnossa kulkeutuu eurooppaan nuo cop specialit. Vs blues brothers
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 27.09.2019 15:53 |
Viestit: 2666
|
Amfibio-Luaz kulkeutunut itäsuomeen: https://www.nettiauto.com/luaz/969m/10692641Muistan kun tommonen oli myynnissä parilla tonnilla 10v sitten täällä kun muutin tänne. En ostanut, siinä oli ruostejuttuja, pidin kalliina. Harmittaa...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
mehujallu
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 05.10.2019 17:36 |
Viestit: 150
|
Muistakaas myös eurolla.fi - Oikea halpojen Citikoiden kultakaivos.
Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 26.10.2019 20:50 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
C6 alle kolme tonnia torissa. https://www.nettiauto.com/citroen/c6285 tkm, 2,7 hdi, korkeapainepumpussa vikaa? Antaa liian suuren paineen? Aiemmin vaihdettu turbo, termarikotelo ynnä muuta. Melko edukas. Kokonaan konevikainen oli vuosi sitten Tampereella liikkeessä kalliimpi. Kohtahan nämä alkavat olla sopivalla hintatasolla. " Myydään siistikuntoinen mutta projekti Citroen C6. Oma yhteinen matka päättyy ja seuraava saa tästä jatkaa. Mieletön auto ajaa ja kokemuksen arvoinen mukavaa autoilua arvostavalle. Tänä vuonna vaihdettu mm. toinen turbo, termostaattikotelo, ilmastointi huollettu, molemmat EGR:t ohitettu ja poistettu. Mukaan kahdet renkaat Citroenin omilla alumiinivanteilla, molemmat renkaat kehnot. Kaukosäätöinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin, HUD, led-bar, sähkösäätöiset penkit, ja monta muuta elämää mukavoittavaa varustetta. Suomiauto ja säännöllinen huoltokirja. Nyt olisi uusittava korkeapainepumppu, koska polttoaineenpaine liian korkea. Säädin uusittu, mutta pelkkä säädin ei tähän ongelmaan auttanut. Käy hassusti, koska polttoaineenpaine epänormaali, lähtee käyntiin mutta ei ajokuntoinen. Liian korkea polttoaineenpaine diagnosoitu merkkiliikkeessä ja vikadiagnoosi ollut rapiat 600€. Hinta pitäisi olla nyt vähintäänkin edullinen, vaihdossa voi kiinnostaa joku mielenkiintoinen auto."
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 15:40 |
Viestit: 526
|
jean-michel kirjoitti: C6 alle kolme tonnia torissa. https://www.nettiauto.com/citroen/c6285 tkm, 2,7 hdi, korkeapainepumpussa vikaa? Antaa liian suuren paineen? Aiemmin vaihdettu turbo, termarikotelo ynnä muuta. Melko edukas. Kokonaan konevikainen oli vuosi sitten Tampereella liikkeessä kalliimpi. Kohtahan nämä alkavat olla sopivalla hintatasolla. " Myydään siistikuntoinen mutta projekti Citroen C6. Oma yhteinen matka päättyy ja seuraava saa tästä jatkaa. Mieletön auto ajaa ja kokemuksen arvoinen mukavaa autoilua arvostavalle. Tänä vuonna vaihdettu mm. toinen turbo, termostaattikotelo, ilmastointi huollettu, molemmat EGR:t ohitettu ja poistettu. Mukaan kahdet renkaat Citroenin omilla alumiinivanteilla, molemmat renkaat kehnot. Kaukosäätöinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin, HUD, led-bar, sähkösäätöiset penkit, ja monta muuta elämää mukavoittavaa varustetta. Suomiauto ja säännöllinen huoltokirja. Nyt olisi uusittava korkeapainepumppu, koska polttoaineenpaine liian korkea. Säädin uusittu, mutta pelkkä säädin ei tähän ongelmaan auttanut. Käy hassusti, koska polttoaineenpaine epänormaali, lähtee käyntiin mutta ei ajokuntoinen. Liian korkea polttoaineenpaine diagnosoitu merkkiliikkeessä ja vikadiagnoosi ollut rapiat 600€. Hinta pitäisi olla nyt vähintäänkin edullinen, vaihdossa voi kiinnostaa joku mielenkiintoinen auto." Saattaapi olla useita syitä matalaan hintaan ja silti 100 pinnan katteella tuon pyynti hinta.. Myynnistä poistunut kuitenkin.. katsotaan milloin ja mistä tupsahtaa taas esille.(myyntiin)
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 16:21 |
Viestit: 2666
|
vtsbx kirjoitti: jean-michel kirjoitti: C6 alle kolme tonnia torissa. https://www.nettiauto.com/citroen/c6285 tkm, 2,7 hdi, korkeapainepumpussa vikaa? Antaa liian suuren paineen? Aiemmin vaihdettu turbo, termarikotelo ynnä muuta. Melko edukas. Kokonaan konevikainen oli vuosi sitten Tampereella liikkeessä kalliimpi. Kohtahan nämä alkavat olla sopivalla hintatasolla. " Myydään siistikuntoinen mutta projekti Citroen C6. Oma yhteinen matka päättyy ja seuraava saa tästä jatkaa. Mieletön auto ajaa ja kokemuksen arvoinen mukavaa autoilua arvostavalle. Tänä vuonna vaihdettu mm. toinen turbo, termostaattikotelo, ilmastointi huollettu, molemmat EGR:t ohitettu ja poistettu. Mukaan kahdet renkaat Citroenin omilla alumiinivanteilla, molemmat renkaat kehnot. Kaukosäätöinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin, HUD, led-bar, sähkösäätöiset penkit, ja monta muuta elämää mukavoittavaa varustetta. Suomiauto ja säännöllinen huoltokirja. Nyt olisi uusittava korkeapainepumppu, koska polttoaineenpaine liian korkea. Säädin uusittu, mutta pelkkä säädin ei tähän ongelmaan auttanut. Käy hassusti, koska polttoaineenpaine epänormaali, lähtee käyntiin mutta ei ajokuntoinen. Liian korkea polttoaineenpaine diagnosoitu merkkiliikkeessä ja vikadiagnoosi ollut rapiat 600€. Hinta pitäisi olla nyt vähintäänkin edullinen, vaihdossa voi kiinnostaa joku mielenkiintoinen auto." Saattaapi olla useita syitä matalaan hintaan ja silti 100 pinnan katteella tuon pyynti hinta.. Myynnistä poistunut kuitenkin.. katsotaan milloin ja mistä tupsahtaa taas esille.(myyntiin) C6:n osalta tilanne on se että mitkä tahansa kaksi isompaa vikaa tekevät näistä 2.7:ista täysin arvottomia. Suomessa se vero vähän vaikuttaa, mutta eipä viimeisesti tuoduista ole mennyt kuin tonneroinen veroa jos sitäkään. Kuten jo kaikki tietävät näitä on läjäpäin myynnissä Baltiassa kolmeen tonniin. 90% tai ehkäpä jopa 95% myynnissä olevista on juuri niitä joissa on just iso remontti jollekin puolelle autoa tulossa, ja myydään pois siinä kunnossa kuin on. Mutta se 10% autoista on niitä, jossa isommat viat on korjattu hiljakkoin, ja hinta on silti kolme tonnia... Tämä aiheuttaa sen että esimerkiksi konevikainen tai vaihdelaatikkovikainen 2.7 C6 on oikeasti nollan arvoinen. 3.0HDI:t ovat tippumassa hyvää vauhtia samaan kategoriaan. Tässä kolmella tonnilla juuri ranskasta omilla rattaillaan ajettu 3.0HDI jossa ainoa nopeusmittari on HUD eli mittariblokki paskana, myydään kolmeen tonniin (edit myyty ilmeisesti tänään aamulla, tässä cache http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://autoplius.lt/skelbimai/citroen-c6-3-0-l-sedanas-2010-dyzelinas-9742481.html). Eli lähdetään siitä liikkeelle, että kun malttaa katsella niin halvalla korjattavan pikkuvikaisen C6:n tai jopa kunnossa olevan saa kolmella tonnilla. Mitä maksavat yleisimmät korjauskohteet tässä autossa, itse tehtynä: 1) 2.7 kilahtaa -> vaihtokone 1500 euroa ja kauhea työ päälle, remmi+moottorin tukikumit siihen niin 2200 osat 2) Vaihdelaatikko jykyttää vaihdoissa -> 800 euroa + öljyä jokunen kymmenen litraa 3) jousitus on jäykkä tms -> 500 euroa kaikki pallot + tyypillisesti 1-2 keskimoduulia a' 400 eur 4) alustassa kaikki nivelet väljiä -> 1100 euroa kaikki osat yhteensä (puslat, laakerinivelet, jne) 5) lämmönsäätöläpissä vikaa -> 700 euroa teetettynä, paljon onnea jos itse meinaat tehdä, ne moottorit maksavat yhteensä jotain 450 Kun nyt tuossa myynnissä olevassa esimerkiksi on moottorivika joka estää ajamisen, ne muut kalliit viat selviävät vasta kun on sijoitettu se vajaa tonni moottorin korjauskuluihin. Sitten ajossa selviää, että perhana loota tökkii, takapää on jäykkä ja matkustajan puolelta tulee vain kylmää ilmaa sisään! Semmosta se on näiden romujen kanssa pelaaminen. Kun tämmöisen kuitenkin kalliisti korjattavan ja herkkävikaisen auton hinta kunnossa tippuu alle viiden tonnin, ei oikeastaan noita romuja kannata harkitakaan kuin varaosiksi. Semmoisen mainitsen että tuo maksettu suomi-vero ja toimiva(?) webasto nostavat tuon auton hintaa toki romunakin, mutta silti... jos siitä ajoautoa haaveilee, turpiin vaan ja onnea...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 18:58 |
Viestit: 712
|
Eli edellisen postauksen perusteella yli 100tkm ajettua C6:sta ei kannata hankkia, ja alle senkin on suurta riskipeliä. Eli ostaa halvimman paskan ja laittaa siitä "kaiken" kuntoon niin jää suhteessa rahallisesti voitolle (itse tehtynä) ja ehkä saa paremman laitteen kuin 100tkm ajettu. Jos siis meinaa ajoautoksi, heti perään jos myy niin kilometrit kuitenkin laskee arvoa paljon enemmän kuin "täydellinen" toimintakunto nostaa.
Läppähommassa ei tarvitse mitään moottoreita vaihtaa, läpät itse maksaa esim. motonetissä 100€ ja netissä varmaan paljon halvempi.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
anmae
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 19:29 |
Viestit: 54
|
Mutta on se kutonen ajoautona mukava. Minulla tulee juuri itse ajettuna 140 tkm täyteen v. 2006 mallilla ja pois en vaihtaisi.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 19:59 |
Viestit: 2666
|
Akseli kirjoitti: Eli edellisen postauksen perusteella yli 100tkm ajettua C6:sta ei kannata hankkia, ja alle senkin on suurta riskipeliä. Eli ostaa halvimman paskan ja laittaa siitä "kaiken" kuntoon niin jää suhteessa rahallisesti voitolle (itse tehtynä) ja ehkä saa paremman laitteen kuin 100tkm ajettu. Jos siis meinaa ajoautoksi, heti perään jos myy niin kilometrit kuitenkin laskee arvoa paljon enemmän kuin "täydellinen" toimintakunto nostaa.
Läppähommassa ei tarvitse mitään moottoreita vaihtaa, läpät itse maksaa esim. motonetissä 100€ ja netissä varmaan paljon halvempi. Tuossa läppähommassa tunnustan tietämättömyyteni, en ole koskaan itse vaihtanut. Noita servomoottoreita sinne on läppien lisäksi merkkihuolloissa vaihdettu kun on avattu - turhaanko? Muissa suhteissa asia on juuri noin. Jos itselle ajoon haluaa täydellisen eikä välitä kilometreistä, mikäpä siinä. Kaikki halvat ovat 150tkm+ rullattuja kuitenkin. Eikä alle 100tkm ajetun ostaminen mitenkään takaa viattomuutta kuin ehkä vaihdelaatikon osalta. Mutta edelleen, konevikaisen ostaminen oletuksella että ”kaikki muu on kunnossa” on kyllä lottoarpa jolla tulee turskaa ja paljon. Kuten käytetyissä yleensäkin, todellinen kunto selviää vasta kun päällimmäiset viat on korjattu.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 20:31 |
Viestit: 712
|
ds-jekkeri kirjoitti: Akseli kirjoitti: Eli edellisen postauksen perusteella yli 100tkm ajettua C6:sta ei kannata hankkia, ja alle senkin on suurta riskipeliä. Eli ostaa halvimman paskan ja laittaa siitä "kaiken" kuntoon niin jää suhteessa rahallisesti voitolle (itse tehtynä) ja ehkä saa paremman laitteen kuin 100tkm ajettu. Jos siis meinaa ajoautoksi, heti perään jos myy niin kilometrit kuitenkin laskee arvoa paljon enemmän kuin "täydellinen" toimintakunto nostaa.
Läppähommassa ei tarvitse mitään moottoreita vaihtaa, läpät itse maksaa esim. motonetissä 100€ ja netissä varmaan paljon halvempi. Tuossa läppähommassa tunnustan tietämättömyyteni, en ole koskaan itse vaihtanut. Noita servomoottoreita sinne on läppien lisäksi merkkihuolloissa vaihdettu kun on avattu - turhaanko? Olen noita läppäremontteja kymmenittäin "todistanut" ja kertaakaan ei ole moottoreita tarvinnut vaihtaa. Itsekään en dieseliä ostaisi oletuksella, että "kaikki muu on kunnossa", koska todennäköisesti kaikki ei ole kunnossa. Helpompi ostaa se missä saa lähtökohtaisesti laittaa suurimman osan noista aiemmassa postissasi mainitsemistasi jutuista. Tähän viesti ketjuun liittyen kevyesti himotti ostaa se chattiauton halvin bensa V6. Itselle kriteerit C6:lle (jos olisi riittävästi liikenevää) olisi halvahko hinta, bensa, hyvin toimiva laatikko ja koppa ilman maalausta fiksattavassa kunnossa. Ostohinnan lisäksi tarvitsisi laskea budjettiin vielä 2-3k€ rempparahaa, kun tekisin siitä sellaisen ajettavan kuin sen kuuluisikin olla. Mutta esim. moottorista ei hyvin suurella todennäköisyydellä tarvitsisi huolehtia ainakaan sen suhteen, että siinä olisi mitään kovin kallista korjattavaa, itse tehtynä.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 21:02 |
Viestit: 2666
|
Akseli kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Akseli kirjoitti: Eli edellisen postauksen perusteella yli 100tkm ajettua C6:sta ei kannata hankkia, ja alle senkin on suurta riskipeliä. Eli ostaa halvimman paskan ja laittaa siitä "kaiken" kuntoon niin jää suhteessa rahallisesti voitolle (itse tehtynä) ja ehkä saa paremman laitteen kuin 100tkm ajettu. Jos siis meinaa ajoautoksi, heti perään jos myy niin kilometrit kuitenkin laskee arvoa paljon enemmän kuin "täydellinen" toimintakunto nostaa.
Läppähommassa ei tarvitse mitään moottoreita vaihtaa, läpät itse maksaa esim. motonetissä 100€ ja netissä varmaan paljon halvempi. Tuossa läppähommassa tunnustan tietämättömyyteni, en ole koskaan itse vaihtanut. Noita servomoottoreita sinne on läppien lisäksi merkkihuolloissa vaihdettu kun on avattu - turhaanko? Olen noita läppäremontteja kymmenittäin "todistanut" ja kertaakaan ei ole moottoreita tarvinnut vaihtaa. Itsekään en dieseliä ostaisi oletuksella, että "kaikki muu on kunnossa", koska todennäköisesti kaikki ei ole kunnossa. Helpompi ostaa se missä saa lähtökohtaisesti laittaa suurimman osan noista aiemmassa postissasi mainitsemistasi jutuista. Tähän viesti ketjuun liittyen kevyesti himotti ostaa se chattiauton halvin bensa V6. Itselle kriteerit C6:lle (jos olisi riittävästi liikenevää) olisi halvahko hinta, bensa, hyvin toimiva laatikko ja koppa ilman maalausta fiksattavassa kunnossa. Ostohinnan lisäksi tarvitsisi laskea budjettiin vielä 2-3k€ rempparahaa, kun tekisin siitä sellaisen ajettavan kuin sen kuuluisikin olla. Mutta esim. moottorista ei hyvin suurella todennäköisyydellä tarvitsisi huolehtia ainakaan sen suhteen, että siinä olisi mitään kovin kallista korjattavaa, itse tehtynä. Se loppuunrullattu bensamalli himotti minuakin kunnes muistin mitä 300tkm tarkoittaa. Pyyhinkoneiston välykset ja lotinat. Takaluukku ei istu. Vesisuihku lasille ja lampuille on käjynen. Hydrauliikkapumppu jurisee ja vie 70 amppeeria. Kuskinpenkin nahka on kurtulla ja kulunut. Penkkien sähkösäädöt viimeisillään tai mennyttä. Se enimmät himot laannutti... Muistetaan myös se että hyvin harvalla omatoimiharrastajalla on niitä fasiliteettejä mitä sinulla Akseli tai edes minulla tuolla vaatimattomammalla korjaamollani, saati kokemusta. Joku läppäremontti sitä monta kertaa tehneellä menee, mutta ensikertalaiselle se on painajainen ilman opastusta. Koneenvaihto ilman kunnollista nosturia ja moninaisia raskaita työkaluja on tekemätön paikka. Jne... Mikä on arkista yhdelle, on mahdotonta toiselle.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 22:47 |
Viestit: 708
|
Miksi niitä läppäremontteja pitää tehdä? kun etukäteen tehty 2€ remontti estää läppien rikkoontumisen.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 23:19 |
Viestit: 526
|
powerage kirjoitti: Miksi niitä läppäremontteja pitää tehdä? kun etukäteen tehty 2€ remontti estää läppien rikkoontumisen. Mikäs juttu tää on? Jos vaikka olis tuurilla vielä ehjät niin millä estää rikkoontumisen?
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 23:21 |
Viestit: 712
|
ds-jekkeri kirjoitti: Muistetaan myös se että hyvin harvalla omatoimiharrastajalla on niitä fasiliteettejä mitä sinulla Akseli tai edes minulla tuolla vaatimattomammalla korjaamollani, saati kokemusta. Joku läppäremontti sitä monta kertaa tehneellä menee, mutta ensikertalaiselle se on painajainen ilman opastusta. Koneenvaihto ilman kunnollista nosturia ja moninaisia raskaita työkaluja on tekemätön paikka. Jne... Mikä on arkista yhdelle, on mahdotonta toiselle. Juu kuten vähän vihjailin niin itse tehtynä "kannattava" malli. Korjaamolle vietynä ei mitään järkeä oikeastaan ollenkaan C6:ssa, jos on perfektionisti auton toiminnan kanssa. Tai sit pitää olla todella syvä lompakko...
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Huutokauppojen Citikat ja muut vinkit Lähetetty: 29.10.2019 23:23 |
Viestit: 712
|
vtsbx kirjoitti: powerage kirjoitti: Miksi niitä läppäremontteja pitää tehdä? kun etukäteen tehty 2€ remontti estää läppien rikkoontumisen. Mikäs juttu tää on? Jos vaikka olis tuurilla vielä ehjät niin millä estää rikkoontumisen? Vastuksella vähennetään läppämoottorien vääntöä ja tällä tavalla ehkäistään ainakin jonkin verran mahdollisuutta läppäakselin katkeamiseen.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
|
|