Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 14.08.2019 15:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Patonki käsittelee kaikenlaisia päivänpolttavia aiheita. Puututaanpas nyt monia hieman varakkaampia - ei kuitenkaan rikkaita - harrasteautoilijoita polttelevaa aihepiiriä.

Mitä maksavat 2000-luvun alun Maseratit ja Bentleyt, ja miksi?

Lähdetään liikkeelle siitä perusasiasta, että tosiharrastajat kuvittelevat autonsa itse aina arvokkaammaksi kuin ne ovat. Jos joku kysyy mikä on jonkin mallin käypä hinta, voi olla varma että foorumilta saa tuplahinnan vastaukseksi. Kuitenkin foorumilaiset ovat itse ostaneet omat autonsa "sopivasti" eli halvalla, mutta sitä ei monestikaan mainosteta. Käypää hintaa kannattaa tutkia netissä itse, yleensä halvimman netissä olevan huonokuntoisen hinnalla saa hyväkuntoisen ja huolletun harrastajalta kun malttaa pyöriä foorumeilla ostoaikeissa ja katsella tilannetta jonkin aikaa.

Mennään asiaan pitkien jorinoiden sijaan. Jos ei erikseen mainita niin kaikissa alla olevissa esimerkeissä puhutaan "herkkukilometrisestä" autosta eli yksilöstä jolla ajettu 40-70.000 km, ei missään tapauksessa yli 100tkm vaikka huoltohistoria olisi millainen. Vuosiluvulla tarkoitetaan valmistusvuotta, ei auton rekisteröintivuotta.

Maserati 3200 Coupe 1998-2002: 17.000 eur
Maserati 4200 Spyder 2002: 20.000 eur
Maserati 4200 Spyder 2003-2005 28.000 eur
Maserati 4200 Coupe 2003-2008 15.000 eur

Minun lemmikkimassikoideni hinnat ovat olleet laskusuunnassa pitkään, jopa niin jyrkästi että Maseratilife-foorumilla on panikoiduttu keskustelemaan satojen viestien voimin syistä: https://www.maseratilife.com/threads/why-does-the-price-of-the-4200-continue-to-drop.117655/

Itse toteaisin, että vain noita Cabrioita enää kukaan hardcore-harrastajapiirien ulkopuolella haluaa, ja niitäkin rajatusti. Avo on aina avo ja sillä voi käydä sunnuntailenkin vetäisemässä kahvilaan vaimon kanssa, kaksipaikkaisuus on plussaa - ja maserati ei tee enää 2-paikkaisia avoja joten tuo on viimeinen malli tavallaan. Siksi noista avoista joutuu vielä maksamaan kunnossa yli 20.000 eur, ja parannetuista 2003+ vuosimalleista lähemmäs kolmeakymppiä. Itse maksoin omastani karkeasti saman varren mutta sain työnnettyä vaihdossa sen Opel GT:n joka olisi Virossa ollut mahdoton hävittää juuri mihinkään hintaan.

3200:sen ainoa viehätys on ne bumerangi-takavalot joita ei 4200:ssa enää ole, muuten se on vielä huonompi auto kuin 4200 jos mahdollista.

Niin, miksi coupejen hinnat laskevat kuin lehmän häntä? Sehän on kuitenkin "oikeastaan ferrari", kuten myynti-ilmoituksissa aina muistetaan mainita?

Itse arvioin syyksi sen, että mallin ulkonäkö on "moraalisesti vanhentunut", kuten virossa sanotaan. Se ei kiihota pikkupirkkoja eikä kiinnitä enää huomiota liikenteessä. Lisäksi autona nämä ovat niin huonoja ajossakin, vapisevat ja värisevät ja rengasmelu on kauhea, ettei näillä ajamisesta oikeastaan nauti kukaan. Ferrari on lähelle samankaltaisella tekniikalla tehty, mutta sen ulkonäkö jaksaa sytyttää tavallisetkin kadullakulkijat - ferraria ihaillaan. Siinäpä ne massikan ja ferrarin hinta-eron syyt. Yhtä paskoja autoja molemmat toki, Fiatin Punto on paljon parempi laadullisesti.


Maserati Quattroporte pre-2008: 8000 eur

Ei vaadi kuin yhden selityksen: Lancia 8.32 "powered by ferrari". Samanlainen paska on quattroportekin. Kalliilla ja huonolla tekniikalla tehty sedankorinen ahdas auto, joka on rajusti vanhentunut ulkonäöltään, jopa enemmän kuin 4200. Ainoa syy ostaa tuommoinen on se että saa valoissa kaasutella moottoria joka kuulostaa hienolta!


Bentley Continental GT 2003-2009: 20.000-30.000 eur
Bentley Flying Spur 2003-2007: 13.000 - 23.000 eur
Bentley Continental GTC avo 2007-2009: 40.000-55.000 eur

Nuo vanhemmat pentit ovat oikeastaan aika hyviä autoja. Täysin VW Phaetoniin pohjautuva auto joka on loppujen lopuksi aika kiva korjatakin jos on osaamista itsellä. Melkein kaikki phaetonin palikat passaavat autoon jos nyt ei moottori räjähdä. Autoissa on hyvä maavara ja ihan rajuun talvikeliinkin sopiva tekniikka, melko varmasti paras 2000-luvun talvicoupe on tuo GT. Neliovinen on yhtä hyvä mutta käytettyä neliovista ei kukaan halua kun se ei ole "cool", siitä hintaero.

Näiden hinnat ovat olleet vakaassa jyrkässä laskussa 10 vuotta ja nyt on saavutettu taso jossa näytetään pysyvän, eli halvimpien isojen AMG Mersujen hintaluokka. En usko että paljon alle 20K:n tuommoista coupea saa lähivuosinakaan saa, jos hyvän haluaa kannattaa ostaa nyt.

Molemmissa malleissa on hintahaarukka, koska varustelu ja väri vaikuttaa hintaan enemmän kuin tavallisesti. Jos auto on wrapattu niin yllättävän monet coupe-malleista ovat, se on heti 5000 hinnasta pois. Kalleimpia on Mansory-varustellut, jotka näyttävät lähes samalta kuin paljon uudemmat mallit ja joiden vuosimalli on vaikea määrittää autoa katsomalla. Tämä on plussaa kaikille jotka haluavat levennellä näillä autoilla. Esimerkki Mansory-yksilöstä:https://www.auto24.ee/used/3148652 Tuolla varmasti 30 saa tuo venäläinen nainen joka autoa myy.

Suurin hintapudotus viime vuosina on yllättäen tapahtunut Bentleyn avoissa eli noissa GTC-malleissa. Nyt noita ensimmäisiä avoja (malli tuli muistaakseni 2007 markkinoille) saa puoleen hintaan verraten 2017 kesän hintatasoon, ihan äsken halvimmatkin olivat yli 75.000 euroa. Miksi näin? Ilmeisesti kuitenkin kohtuullisen suuri valmistusmäärä ja se että vanhimmat ylittivät 10 vuoden rajapyykin tiputti hinnat nopsaan, auto on taas kerran "moraalisesti vanhentunut". Samalla tavalla noin umpimallien hinnat tipahtivat kuin portailta tuossa 2013-2014, kun tuo kymmenen vuotta tuli täyteen (ja samalla tuli hieman erinäköinen faceliftkin markkinoille).

Joka tapauksessa jos nyt olis taskussa 40k rahaa ja haluaisi ostaa todella hienokulkuisen avoauton jolla voi ajaa normaaliliikenteessä kuoppaisella tiellä ja nauttia, ei vaihtoehtoja ole paljon. SL AMG-mese alkaen 2005 tai sitten Bentley GTC. Itse ostaisin GTC:n, se on hieno auto!

---------------------------

Yhteenvetona voidaan todena kaikkien ylläolevien autojen hintojen jyrkälle laskulle "moraalinen vanheneminen". Autot eivät ole yhtään huonompia kuin ne olivat 4-6 vuotta sitten, mutta normaali-ihmisen (naisen) silmissä ne ovat muuttuneet cooleista autoista vanhoiksi autoiksi. Miehen silmissä ne ovat taasen muuttuneet uudehkoista cooleista autoista vanhoiksi ongelmapesiksi, joilla ei voi enää levennellä paitsi harrastajapiireissä. Kuinka suuri osa arvonlaskua liittyy vastakkaisen sukupuolen kiinnostukseen tuollaisella autolla ajavaa miestä kohtaan on keskustelunaihe erikseen, joka tapauksessa voidaan todeta että yllä mainittuja autoja tänä päivänä ajavat ovat yli 90-prosenttisesti miehiä, ja yli 70-prosenttisesti pälvikaljuisia keski-ikäisiä tai sitäkin vanhempia miehiä.

Ai niin - miksi vastaanvanikäisten Ferrarien ja Lamboghinien hinnat siis eivät laske tuolla lailla, vaikka ne edustivat hyvin samanlaista tekniikkaa ja statusta uutena? No, niillä saa huomiota (ja pesää) vieläkin!

Että näin. Nus nus!



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 14.08.2019 17:00 

Viestit: 4994
Noiden vuosien Bentleyn tiputuksen ymmärtää, ne on keulastaan melko rumia (ellei sitten jostain syystä erityisesti pidä Jaguar S-type/Toyota Corolla euromalli -97/Alfa Romeo GTV oloisesta muotoilukielestä valojen suhteen)

Bentleyn keulamuotoilu ei ole kauheasti parantunut GTC:n seuraavassakaan versiossa, siinä on valojen rumuuden lisäksi saatu myös tapiirimaista tunnelmaa keulan eteenvedolla ja laskulla - no ei se ihan niin rumia ole luonnossa, mutta tyypillinen autonkuvaus vinosti etukulmasta korostaa tuota lamppujen aluetta, kauneimman kuvan saa kun etukulman edessä seisoo omistaja tai vielä paremminkin vaikka joku kaunis esittelijä. (Joissain nuo suoraan peltiin upotetut pyöreät lamput toimii, kuten vanhemmissa Jaguareissa ja joissain Mersuissa aikoinaan)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 14.08.2019 19:32 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
Ei toi Bentley nyt minusta ruma ole, farmarikorin puuttuminen vaan vie ostohalut, olis edes isolla takaluukulla niin menis kakkosautona.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 14.08.2019 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
Sinänsä (jälleen) ansiokas hintakatsaus ei edennyt vielä Maserati Granturismoihin...niissä pudotus ei näyttäisi niin jyrkältä? Mutta muotoilu onkin paremmassa jamassa..



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 15.08.2019 08:57 

Viestit: 1492
ds-jekkeri kirjoitti:
Ai niin - miksi vastaanvanikäisten Ferrarien ja Lamboghinien hinnat siis eivät laske tuolla lailla, vaikka ne edustivat hyvin samanlaista tekniikkaa ja statusta uutena? No, niillä saa huomiota (ja pesää) vieläkin!


Ferrarin ja Lamborghinin tuotemerkit ovat paljon tunnetumpia myös "ei-autotietäjien" joukossa. Monelle Bentley tai Maserati ei sano mitään. Testarossa sen sijaan vetää älypuhelintaan vaakasuunnassa käsissään pitäviä ihailijoita vierelleen edelleen ja sillä aikaa kaksikymmentä vuotta uudemman Maseratin omistaja potkii yksinäisyydessään kiviä kun auto ei saa minkäänlaista huomiota.

Samahan se on monessa muussakin esineessä. Rolex on asiaa tuntemattomien mielessä aina hienoin kello, vaikka vieressä olisi paljon monimutkaisempi, kalliimpi ja harvinaisempi aikarauta.

Kuka haluaa mistäkin maksaa: toiset huomiosta ja toiset nauttivat itsekseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 20.08.2019 18:54 

Viestit: 1242
Liitteet:
senikki.png
senikki.png [ 112.04 KiB | Katsottu 40865 kertaa ]
Siis tuota niin. Elikkä nämä kihelmöivät avautumiset autoilu- ja yöelämän lainalaisuuksista. Nuo sosiaalieroottisen kehu-kateus- kauna viitekehyksen rajaamat jutut on yleensä mieleen painuvia. Ei siinä mitään, ylisuuret kuppikoot ja sellaisten vehkeitten rassailukertomukset, ettei niitä kertalukemalla todeksi usko. Ei oo nääs pakko, lukee vaikka naistenlehteä vastapainoksi. Mutta kun ne jutut alkaa mieleen painumisen sijaan painamaan mieltä? Haloo! Tämä on jo varmaan se touché, mihin on pyritty sanan säilällä tökkimällä jonkun ja toisenkin kerran? On saatu tällainen karvainen, mutta hyvätapainen patonkilainen, iltamyöhään vertaistukea hakeva, yksinäisyyttään pakeneva lukija, tuntemaan vahvaakin väkevämmän piston sydämessään – ettäkö näinkö pilvet karkaavat, eikö minulle suoda mitään tuollaista tähtihetkeä? Eikö ole mitään muuta valon pilkahdusta hematiitin kyllästämään harmauteen, kuin nuo sateen pieksemät, öisen kusireissun pikku tähtöset, korkean heinikon lomasta kiiltävät rikkinäiset takavalot?

Lähtötilanne tähän raha-auto-nainen kolmiotteluun on kenties lähtökohdiltaan keskenämme tasaväkinen. Todistettavasti. Olen nimittäin äitini mielestä ollut pienempänä ajoittain ihan komea ja ”kyllä sulla on omaakin rahaa”, hän on tokaissut kuuluvasti, viimeeksi kesällä perhetuttavien häissä. Niitä Jekkerin elämanvalinnan reunaehtoja jos olisi laittanut ittelleen, olisi autoton ja naiseton. Muttei kuplaton, jonka pallopinnan luulen havainneeni itselläni ja kaikella kunnioituksella, myös hänellä. Ajattelin kurkistaa kummankin kuplaan tässä kirjoituksessa! Toverit ... rakkaat lukijat! Mää hokasin jotain, mitä kernaasti nyt jakaisin kanssanne. Kertoisin omasta kuplastani, sen koko ja kiilto ei juurikaan ole Jekkerin kuplia pienempi tai himmeämpi. Kuplan sisällä .... jaa, siellä nyt ei ole ihan niin rispektiä stuffia, mutta synty ja rakenne ovat analogiset – tauhkan vaatimattomuudesta huolimatta.

Nimittäin; näin Renault Scenicin maantiellä, ajamassa pohjoiseen. Merkittävää oli siis Scenic, sen malli ja väri. Tämä oli sellainen panoraama-takaikkunalla, niitä saa alle tonnilla nykyään. Mutta se ajoi suoraan siihen kuplaan, mikä mulla on jossain kohtaa sielua, siellä sitikoiden ja kaikkien kansivikaisten lahjoitusautojen täyttämässä, löysimmässä poimussa. Jos miehellä on kohtu, niin siellä. Se eilen näkemäni oli täydellisen ihana Scenic, millaista mulla ei ole koskaan ollut. (Laittakaa Chisun ”Ihana” soimaan, siis prikuulleen sellainen!) Yksi ja ainoaksi jäänyt AVK-Scenic mikä mulla oli aikanaan, on ollut kaamea pettymys, ekan mallisarjan bensasyöppö raato, jonka helmoissa loiskui vesi. Konseptina auto oli mitä mainioin juurikin minun tarpeisiini, mutta se raha millä sellainen kunnollinen Rellu olisi pitänyt hankkia, oli auttamattoman tavoittamattomissa oleva illuusio. Tästä se kupla alkaa muotoutua. Entäpä jos, entäpä joskus, kenties vielä tulevaisuudessa...toivo elää, saa sitä unelmoida.

Kuplista on kummunnut kaksi kysymystä vastattavaksemme. ”Mitä maksavat 2000-luvun alun Maseratit ja Bentleyt, ja miksi?” Toisena on ”Herkkukilometrit?” Aivan. Minä ymmärrän ihan jokaisella ymmärtämiseen säästeliäästi annetuilla älyllisellä ja vegetatiivisella solullani näiden kysymysten sisällön, olenhan saanut samanalaiset kiksit ja värähtelyt siitä viininpunaisesta Scenicistä, josta kerroin. Jekkeri kiertää uudenkarheita luksusautoja kuin kissa kuumaa puuroa, mulle taas joku Espace tehdastilauksena kaikilla herkuilla olisi samanlainen seireenien laulu. On merenpoukamia ja niiden takana maita, missä urhot kulkevat näitä lauluja kuunnellen, senkin minä ymmärrän oikein hyvin. Sen tiesi jo ison, itämaisen lentoyhtiön lehden sisäkannesta, millä itse Asiakas tulisi lentoasemalle vastaan. Bentayga. Arvasitte oikein! Panamera annettiin pojalle ja vaimo sahaa vanhalla Ässällä. ”Milläs te ajelette siellä Suomessa...?” Vittu poroilla, jos saadaan ne kiinni säkkipimeässä, käy usein mielessä vastata.

Jekkeri, perkele! Oot kyllä mainio! Ota tämä sellaisena positiivisena palautteena, jooko? Sää jaat meidän kanssa ihan suvereenisti sun poikamaista autoharrastajan sielunmaisemaa sieltä jostain! Mää otan sen kohteliaisuutena ja suurena luottamuksen osoituksena, että näytät sun kuplaasi ja kääntelet sitä ympäri, nähdäksemme sisään joka kantilta. Erinomaista, eikö? Ollaan kaikki samassa puoliunessa haaveilemassa, kuka mistäkin. Ja jos mulle joku vihjaisi, minnepäin pitäisi kattoa kahvilan terassilla, oivaltaisin asian kertavilkaisulla, oli kyseessä sitten kumipyörät tai korkokengät. Tollanen olis hieno, myönnän!

Tämä havaintoni täytti minut muistoista äärettömästä hellyyden puuskista, se oli sitä aikaa, kun piti huolehtia, että keittiön yläkaapissa on sitä kuplatonta. Ottaa pikku potilas hellästi rintaa vasten ja taputella takapuolelle, että saadaan pinkein kireys päästetyksi. Perhana, kun ei mulla ole mitään sanomista noihin W-Audeihin, Maserateihin, Bentleyhin, eikä muihinkaan yli kahden tonnin kieseihin. Ferrarin tiedän läpikotaisin, mutta se on Romu-Niken hiiappi vanhassa Scaniassa. Notta ei pysty avaamaan syliä ja taputtamaan hellästi tässä keskustelussa. Mutta aikasen hiano Xantia on tulollaan, vaikka mää itte sen sanonkin. Ja miksen sanoisi, on se niin hiano, noin meikäläisen mittapuulla.



https://www.youtube.com/watch?v=yCBH7b6YQbg



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 21.08.2019 19:19 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Mahtava raapustus. Ihana.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 21.08.2019 21:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Tärkeintä on että kupla ei ole punavihreä, vaan pursuilee yltiömäistä fossiilisten polttoaineiden kulutusta ja/tai isoja "kannuja" sekä "mukeja".

Liitteet:
Capture.JPG
Capture.JPG [ 53.85 KiB | Katsottu 40645 kertaa ]



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 19:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
Nyt ei mennä yhtään henkilökohtaisuuksiin, mutta laitatko joitakin likkejä, mistä noita Bentley Continental GT autoja löytyy vm. 2003-2009 alle 70tkm ajettuna hintaan 20000-30000€?

Pitkään hakenut hiukan uudempaa, mutta nuo hinnat houkuttelisi.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 19:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
betaromeo kirjoitti:
Nyt ei mennä yhtään henkilökohtaisuuksiin, mutta laitatko joitakin likkejä, mistä noita Bentley Continental GT autoja löytyy vm. 2003-2009 alle 70tkm ajettuna hintaan 20000-30000€?

Pitkään hakenut hiukan uudempaa, mutta nuo hinnat houkuttelisi.


Tästä:

https://www.auto24.ee/used/3148652

Lähtee 31-32:llä mutta huomenna on kuulemma joku suomalainen menossa katsomaan. Nopea vielä ehtii! Ilman tuota Mansory-pakettia näitä putkahtelee kyllä pitkästi alle 30K hintaan useamman kerran vuodessa.

Tuossa yksilössä valitettavasti huoltohistoria alkaa 2010-luvulta, mutta auto oli kilometriensä näköinen, kävin kokeilemassa. Vänkärin puolen tuplaikkunan väliin oli päässyt vesi 10 cm matkalta takaosassa. Tarkistin historian ihan rahalla ja ollut tosiaan yhdellä omistajalla uudesta alkaen, jonkun tehtaanjohtajan vaimo, ainoa omistajavaihdos on firmalta yksilölle taannoisen veromuutoksen takia.


Viimeksi muokannut ds-jekkeri päivämäärä 22.08.2019 19:53, muokattu yhteensä 1 kerran


Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
ds-jekkeri kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Nyt ei mennä yhtään henkilökohtaisuuksiin, mutta laitatko joitakin likkejä, mistä noita Bentley Continental GT autoja löytyy vm. 2003-2009 alle 70tkm ajettuna hintaan 20000-30000€?

Pitkään hakenut hiukan uudempaa, mutta nuo hinnat houkuttelisi.


Tästä:

https://www.auto24.ee/used/3148652

Lähtee 31-32:llä mutta huomenna on kuulemma joku suomalainen menossa katsomaan. Nopea vielä ehtii! Ilman tuota Mansory-pakettia näitä putkahtelee kyllä pitkästi alle 30K hintaan useamman kerran vuodessa.

Tuossa yksilössä valitettavasti huoltohistoria alkaa 2010-luvulta, mutta auto oli kilometriensä näköinen, kävin kokeilemassa. Vänkärin puolen tuplaikkunan väliin oli päässyt vesi 10 cm matkalta takaosassa.


Nyt ymmärsit väärin, kun kiinnostaa ne 25000 molemmin puolin olevat ja tingin sitten aivan itse.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 19:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
betaromeo kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Nyt ei mennä yhtään henkilökohtaisuuksiin, mutta laitatko joitakin likkejä, mistä noita Bentley Continental GT autoja löytyy vm. 2003-2009 alle 70tkm ajettuna hintaan 20000-30000€?

Pitkään hakenut hiukan uudempaa, mutta nuo hinnat houkuttelisi.


Tästä:

https://www.auto24.ee/used/3148652

Lähtee 31-32:llä mutta huomenna on kuulemma joku suomalainen menossa katsomaan. Nopea vielä ehtii! Ilman tuota Mansory-pakettia näitä putkahtelee kyllä pitkästi alle 30K hintaan useamman kerran vuodessa.

Tuossa yksilössä valitettavasti huoltohistoria alkaa 2010-luvulta, mutta auto oli kilometriensä näköinen, kävin kokeilemassa. Vänkärin puolen tuplaikkunan väliin oli päässyt vesi 10 cm matkalta takaosassa.


Nyt ymmärsit väärin, kun kiinnostaa ne 25000 molemmin puolin olevat ja tingin sitten aivan itse.


Voi voi kun meni taas vaikeaksi. Kun minä puhun autojen hinnoista, tarkoitan todellista ostohintaa jonka autoista osaava ostaja todellisuudessa maksaa, enkä pyyntihintaa. Jos haluat pyyntihinnoista puhua, ei kai minun tarvi googlen käyttöä sentään ruveta opettamaan?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 20:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
Päätelkää jokainen itse, missä näitä lähempänä 20000€ maksavia autoja on ja kun löytyy edes se 25000€ pyynnillä oleva EU:n alueelta, niin lupaan olla vuorokauden sisällä hakemassa.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 20:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
betaromeo kirjoitti:
Päätelkää jokainen itse, missä näitä lähempänä 20000€ maksavia autoja on ja kun löytyy edes se 25000€ pyynnillä oleva EU:n alueelta, niin lupaan olla vuorokauden sisällä hakemassa.


Jos noin kiire on niin tämä on tietääkseni vieläkin myynnissä:

https://eng.auto24.ee/used/2573396

Kilometrit menevät yli, itse en ostaisi noin paljon ajettua kun tuohon hintaan ja alle saa niitä 60.000 ajettujakin, kun malttaa katsella, odotella ja tarjoilla. Paljon parempi kauppa olisi tuo Mansory jossa "herkkukilometrit" ja hintakin erittäin lähellä tavallisen ei-mansory yksilön haarukkaa.

Ilmoitanko kielitaitoisena myyjälle että olet tulossa hakemaan huomenna jos hinta on 25.000?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 20:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
ds-jekkeri kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Päätelkää jokainen itse, missä näitä lähempänä 20000€ maksavia autoja on ja kun löytyy edes se 25000€ pyynnillä oleva EU:n alueelta, niin lupaan olla vuorokauden sisällä hakemassa.


Jos noin kiire on niin tämä on tietääkseni vieläkin myynnissä:

https://eng.auto24.ee/used/2573396

Kilometrit menevät yli, itse en ostaisi noin paljon ajettua kun tuohon hintaan ja alle saa niitä 60.000 ajettujakin, kun malttaa katsella, odotella ja tarjoilla.

Ilmoitanko kielitaitoisena myyjälle että olet tulossa hakemaan huomenna jos hinta on 25.000?


Juu, ei tuollaista, vaan ihan kuten kerroit alle 70tkm ajettu ja saa se olla lähellä vm. 2009, minkä olit listannut.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 20:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
betaromeo kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Päätelkää jokainen itse, missä näitä lähempänä 20000€ maksavia autoja on ja kun löytyy edes se 25000€ pyynnillä oleva EU:n alueelta, niin lupaan olla vuorokauden sisällä hakemassa.


Jos noin kiire on niin tämä on tietääkseni vieläkin myynnissä:

https://eng.auto24.ee/used/2573396

Kilometrit menevät yli, itse en ostaisi noin paljon ajettua kun tuohon hintaan ja alle saa niitä 60.000 ajettujakin, kun malttaa katsella, odotella ja tarjoilla.

Ilmoitanko kielitaitoisena myyjälle että olet tulossa hakemaan huomenna jos hinta on 25.000?


Juu, ei tuollaista, vaan ihan kuten kerroit alle 70tkm ajettu ja saa se olla lähellä vm. 2009, minkä olit listannut.


Eipä poimita rusinoita pullasta. Eihän nyt apinakaan kuvittele että kaikki skaalat saa venyttää omaan makuunsa tappiin. Rupean haistamaan tarkoitushakuisuutta tässä keskustelussa. Et ole oikeasti ostamassa!

Jos venytän neuvottelutaitoni maksimiin saan tuon Mansoryn todennäköisesti neuvoteltua 30.000 poikkeensa, silloin se on täsmälleen haarukassa jonka ilmoitinkin ja vieläpä kalliimpi erikoismalli. Mutta sehän ei tietenkään kelpaa? Mansory-paketti oli noin 20.000 euron optio uutena.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 20:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
Kelpaa hyvin ilman Mansory pakettiakin, jos vaikka -07 mallinen ja alle 70tkm ajettu.
Tuohon olenko todella ostamassa, niin taidan olla vähemmän paskaa puhuva, kun toiset tällä palstalla ja sehän selviää helposti, kun esim. yllä mainitsemani auto löytyy hinta-arviosi sisältä.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 20:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Mitenkäs muistuu mieleen toinen keskustelu takavuosilta. Siellä totesin totuutena, että neljällätonnilla saa käypäsen C6:sen täältä Virosta. Silloin se oli äkkiseltään uskomaton ja fantastinen asia jota ei mitenkään uskottu, suomessahan ne maksoivat 20.000 raadotkin... Tuolloin oli ostomiehenä nykyinen ystäväni Natero, joka oli sitä mieltä ettei onnistu, kunnes se sitten onnistui jopa halvemmallakin kuten foorumilla oikein kuvien ja videoiden voimin todistettiin.

Muistuu mieleen että siinäkin ketjussa olit juuri sinä beetta sivuräkyttäjänä, toki muitakin epäilijöitä joista osasta on sittemmin muodostunut ystäviä kun todelliset tiedot ja taidot ovat selvinneet. En kuitenkaan muista että sinä olisit kumartanut ja pyytänyt anteeksi, kun väitteeni osoittautui tuolloin taas kerran todeksi. Sen sijaan jostain helvetin kurkkudirektiivistä olet kyllä jaksanut määkiä loputtomiin "valehtelija, valehtelija" - määkinääsi. Hyi.

Nytkö rupeaisin noinkin vittumaiselle miehelle katselemaan noilta parhailta tietämiltäni "marjapaikoilta" edullisesti Continentalia. Ja jos ei löydy heti, väitteeni ovat vääriä? Heh heh, siihen lankaan en mene. Eiköhän se ole parasta että haudot villasukassasi niitä hikisiä satasiasi ja katselet ja ostelet autosi ihan itse. Maalitolppia voit mennä siirtelemään toisiin ketjuihin.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
ds-jekkeri kirjoitti:
Mitenkäs muistuu mieleen toinen keskustelu takavuosilta. Siellä totesin totuutena, että neljällätonnilla saa käypäsen C6:sen täältä Virosta. Silloin se oli äkkiseltään uskomaton ja fantastinen asia jota ei mitenkään uskottu, suomessahan ne maksoivat 20.000 raadotkin... Tuolloin oli ostomiehenä nykyinen ystäväni Natero, joka oli sitä mieltä ettei onnistu, kunnes se sitten onnistui jopa halvemmallakin kuten foorumilla oikein kuvien ja videoiden voimin todistettiin.

Muistuu mieleen että siinäkin ketjussa olit juuri sinä beetta sivuräkyttäjänä, toki muitakin epäilijöitä joista osasta on sittemmin muodostunut ystäviä kun todelliset tiedot ja taidot ovat selvinneet. En kuitenkaan muista että sinä olisit kumartanut ja pyytänyt anteeksi, kun väitteeni osoittautui tuolloin taas kerran todeksi. Sen sijaan jostain helvetin kurkkudirektiivistä olet kyllä jaksanut määkiä loputtomiin "valehtelija, valehtelija" - määkinääsi. Hyi.

Nytkö rupeaisin noinkin vittumaiselle miehelle katselemaan noilta parhailta tietämiltäni "marjapaikoilta" edullisesti Continentalia. Ja jos ei löydy heti, väitteeni ovat vääriä? Heh heh, siihen lankaan en mene. Eiköhän se ole parasta että haudot villasukassasi niitä hikisiä satasiasi ja katselet ja ostelet autosi ihan itse. Maalitolppia voit mennä siirtelemään toisiin ketjuihin.


Et malttanut pysyä puuttumatta henkilökohtaisuuksiin! :D
Tunne on täysin molemmin puoleinen, se vittumaisuuden osalta.

Kyllä haen aivan itse Bentleyni ja vielä sellaisia, mitä todella on olemassa, eikä sinun saduissa. Tuollaisia, mistä kerrot, kun ei vaan valitettavasti ole.
Sinun ja Nateron tarinat 4000€ bensa C6:ta voivat olla todellisuudessa aivan mitä vaan ja Naterohan poistuikin täältä, kun tarinoihin ei uskonut enää kukaan.

Seuraava vääntöhän meillä onkin jo odottamassa ½ vuoden päästä, kun BMW i3 autojen hinta on väittämäsi mukaan silloin romahtanut 10000€. Tällä hetkellä ei vielä huomattavaa muutosta olekaan tapahtunut, joten lyhyessä ajassa se sitten iskee?

Olikohan tässä taas tälle päivälle riittävästi, joten toivotan sinulle mukavaa iltaa! :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 21:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
betaromeo kirjoitti:
Et malttanut pysyä puuttumatta henkilökohtaisuuksiin! :D
Tunne on täysin molemmin puoleinen, se vittumaisuuden osalta.

Kyllä haen aivan itse Bentleyni ja vielä sellaisia, mitä todella on olemassa, eikä sinun saduissa. Tuollaisia, mistä kerrot, kun ei vaan valitettavasti ole.
Sinun ja Nateron tarinat 4000€ bensa C6:ta voivat olla todellisuudessa aivan mitä vaan ja Naterohan poistuikin täältä, kun tarinoihin ei uskonut enää kukaan.


En tietenkään, en mä mikään Jeesus ole. Erittäin harvoin viitsin ottaa kantaa henkilökohtaisiinkaan kommentteihin vastaavilla vastakommenteilla. Sinä olet poikkeuksellisesti off-the-limits osaltani kuten aikaisemmin totesin, niin paljon olet kehdannut tällä foorumilla räkyttää ja toistella tuhansien arvokkaiden kommentieni joukosta löytämiäsi yksittäisiä "virheitä". Yleensä käsittelen nettikeskusteluissa kansanryhmiä, -rotuja ja puoluekantoja, ottamatta kantaa yksilöihin muuten kuin esimerkinomaisesti.

C6-väitteesi jäävät omaan arvoonsa, sen verran monen kunniafoorumilaisen kanssa olen C6-asioissa puuhastellut. Useampikin foorumilainen ajelee minun mm. Liettuasta ja Sveitsistä salapolisoimieni C6:n ratissa. Mutta harmi että Natero lähti, hänellä oli aina mielenkiintoista sanottavaa, ja mies oli sanojensa mittainen aina! Natero takaisin!

i3:n osalta nyt ollaan menossa todellisissa myyntihinnoissa noin 13.000 Baltiassa Liettua etunenässä, kyllä ne siitä vielä tippuvat.

https://autoplius.lt/skelbimai/bmw-i3-h ... 30499.html


Viimeksi muokannut ds-jekkeri päivämäärä 22.08.2019 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran


Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 21:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
Taas kerran esiintyy nämä "kunniafoorumilaiset" ja välillä myös patongin "kantavatvoimat", keitä he oikein ovat?
Minun viikossa tapaamani patonkilaiset taitavat parhaimmillaan rajoittua korkeintaan 10 henkilöön, joka tietysti on halveksittavan pieni määrä sinun tapaamiin, mutta kukaan ei vielä ole kertonut kuuluvansa kumpaankaan mainittuun joukkoon? Jekkerin en edes kuvittele kertovan ketkä tähän salaseuraan kuuluu, mutta jos joku muu patonkilainen kertoisi?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 22.08.2019 23:47 

Viestit: 1242
Aika nopeesti muuttuu markkinatkin. Ei aikaakaan, kun sitikat oli reilusti halvempia Liettuassa, kuin Suomessa. Siis nämä mun muutaman satasen vehkeet. Xarat ja ZX:t. Nyt ne on ihan Volkkareiden ja Fordien hinnoissa, jopa ylikin. 2009:n jälkeen on ollut paljon rahahuolia ja (keräily)autoja on ollut myynnissä "nateron vuosina" hinnoilla, joista on mielestäni paha syyttää valehtelijaksi nyt, kun omaisuuden uusjakoa ja hintojen toipumista on nähty nämä kymmenen vuotta.

Olin koko päivän Tallinnassa tänään. Kävi mielessä, että jotkut on tavanneet Hänet. Mää en. Kehdannut edes ajatella. Kypärä ja turvakengät jalassa, nääs. Hollitupaan kyä ois voinu. Kun ei koskaan tiedä, marmoria vai maitolaatikoita, mistä ihmisten pörandit on tehty? Betaromeon tykö voi kyllä mennä niissä vermeissä. Sillä on betonia lattiat. Ja sitä on paljon.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 23.08.2019 13:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Rohkeasti vaan kylään sitruunaseppä, olen useinkin siinä vanhankaupungin konttorilla lähellä Vabaduse väljakkia arkisin. Aina löytyy kahvitaukoon aikaa foorumilaisten kanssa. Monethan täällä ovat jo käyneetkin.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 27.08.2019 15:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Onpas mielenkiintoinen tilanne tuon Mansory-Bentleyn suhteen. Mekin olimme siitä hieman kiinnostuneita vaimon kanssa, siellä on kuitenkin joku suomalainen hanslankari tehnyt kovasti kauppaa taustalla melko lailla ensimmäisen postitukseni täällä jälkeen.

30K tarjous on sisällä ja auto on kuulemma "varattu" tuolle suomalaiselle siihen hintaan. Hyvä hinta! Epäilyksiä herättää kuitenkin, että tuo suomalainen on kertonut olevansa "autokauppias, mutta tämä bentley tulisi ihan omaan ajoon."

Beetta, tunnustatko olevasi asialla tuolla? Jos näin on niin en jätä kilpailevaa tarjousta!



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hintakatsaus: 2000-luvun Bentleyt ja Maseratit
ViestiLähetetty: 27.08.2019 16:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Liian uusia, jos miulta kysytään. Ja tuskin kysytäänkään. Kun oma mielenkiinto kohdistuu "aikaan ennen deTomasoa", Maseratin tuotteissa, QP3 siinä rajoilla, Khamsinin ollessa se mitä kovasti mieli tekisi. Jostain kummallisista syistä, joista järki ei ole edes listattuna mukaan...

Tässä voisi hupailla, ja kysyä tietääkö kukaan mikä Citroenin osa löytyy manuaalivaihteisista QP3:sta? Tietääkseni ei ole kuin se yksi, voin toki olla väärässäkin... Khamsin taas on "täynnä vihreää nestettä", penkinsäätöä myöten...


Alkanut tässä kesän mittaan ajellessa miettimään ettei näissä oikeastaan ole enää mitään mielenkiintoa saati järkeä. Siis vähänkin tehokkaammissa laitteissa. Kun ainakin tässä maassa on vähäinenkin nopeudenylitys hienosti kriminalisoitu, sanktiot rikkeisiin nähden aivan poskettomia, valvonnassa vain kasvotonta automaattivalvontaa, teiden kunto vaan huononee, maksuja lisätään menoveden hinnan jatkaessa kohoamistaan...

Hemmetin tylsää on isolla tiellä ajelu, kun voimavarat ja ominaisuudet jää täysin käyttämättä, kun ollaan vasta "sen alueen" alarajan tietämillä, tai vielä sujuvasti alapuolella. Pienemmillä teillä on monesti parempi pinnoitteen kunto, mutkat mukavampia, mäennyppylöitä samaten, -sekä hiljaisempi liikenne. Silti on se kylmä rinki siellä, että "entäs jos kuitenkin setä sinisissä tulee vastaan", sitten saa ehkä ajaa vielä kotiin asti..?

Ajot muutenkin kyllä vähentyneet, tuskin vähiten uuden asuinpaikan ansiosta. Saattaa olla viikkokin ettei tule pöristeltyä, kuin korkeintaan tontilla kaluston järjestystä vaihtaen. Toisaalta, kivahan ne vähätkin ajot on suorittaa kalustolla millä ajaminen ei v*tuta. Jännä vaan ettei noiden bensakrematorioiden tankkaaminenkaan isosti ärsytä, lähinnä murto-osan verrattuna noihin keksittyihin muihin pakollisiin kuluihin (käyttömaksu eniten, muuttivat kätevästi veron maksuksi, ettei kansalaisilla olisi niin paha mieli) verrattuna...


Tätä ei kannata ottaa sitten tosissaan, ainakaan liian, paitsi maksujen ärsyttämisen suhteen. Voisi olla toisenlaisia mietteitä jos välillä nukkuisi edes välttävästi...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: