Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Patonki Hollannista
ViestiLähetetty: 27.08.2019 20:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
jean-michel kirjoitti:
Jos nyt sitten hypoteesina löytäisi täydellisen cx/XM ajopeli, niin miten sen saa Suomeen?

- tarvitaanko vientikilvet/vakuutus
- entäs katsastus, vai otanko siirtolaput Suomesta :)

Ja kysymys Belgia/Hollanti/Ranska tuonneille


Tarvitset autoon kilvet. Hollannissa ovat ainakin ilman kilpiä, mutta ne saa helposti, jolloin saa myös vakuutuksen. Tietysti, jos yksityinen myyjä, voi koittaa saada auton kilpineen, millä ajaa sen tänne, mutta jos olet niin luotettava, että myyjä antaa ajaa niillä Suomeen, niin ole luottamuksen arvoinen ja palauta omistajalle välittömästi tänne päästyäsi

Uskoisin kaikissa EU maissa tarvittavan voimassa olevan katsastuksen nykyään siirtokilpiäkin varten. Suomalaisilla siirtareilla et tee mitään Skandinavian ulkopuolella.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patonki Hollannista
ViestiLähetetty: 27.08.2019 21:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
betaromeo kirjoitti:
jean-michel kirjoitti:

Uskoisin kaikissa EU maissa tarvittavan voimassa olevan katsastuksen nykyään siirtokilpiäkin varten. Suomalaisilla siirtareilla et tee mitään Skandinavian ulkopuolella.



Joo, toi siirtokilpijuttu jäi vaan mieleen kun V8 oli joskus juttu, kun hakivat jenkkiautoon kilvet mantorpin matkalle (= Tukholman ja Göteborgin välissä) ja sanoivat virkailijalle että se on siinä Turun vieressä.

Siirtolaput lisää vaikeusastetta yksityiskauppoihin.
Trailerilla tai kuljettimella ei ole järkeä hakea kuin ihan pohjoislaidalla, että kääntöaika jää 24h.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patonki Hollannista
ViestiLähetetty: 27.08.2019 22:35 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Hollannin RDW:n vientikilpiohjeet (hollanniksi): https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/uitvoeren/uitvoerkenteken

RDW:n tarkemmat maastavientiohjeet englanniksi: https://www.rdw.nl/over-rdw/information-in-english/export/exporting-a-vehicle-with-a-dutch-registration-number

RDW vastaa lähinnä Suomen Traficomia. Sikäläinen ajoneuvorekisteri- ja ajokorttiasioista vastaava viranomainen.

Vakuutusta ei tarvitse välttämättä ostaa lähtömaasta, vaan liikenne- ja kaskovakuutuksen voi ostaa omasta suomalaisesta vakuutusyhtiöstä puhelimitse heti kun ostettava ajoneuvo on tiedossa. Vakuutusta varten tarvitaan auton tiedot ja valmistenumero ja haluttu voimassaolon alkamispäivä. Rekisteritunnusta ei tarvita, jos se ei vielä ole tiedossa.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patonki Hollannista
ViestiLähetetty: 27.08.2019 23:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Mites Green card? Onko se vain helpote?

Onko Ranskasta kokemusta?



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patonki Hollannista
ViestiLähetetty: 28.08.2019 00:06 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Ranskassa myyjälle on tärkeää saada auto poistetuksi sikäläisestä rekisteristä. Tämä tapahtuu lomakkeella "Déclaration de cession d'un véhicule", joka täytetään kahtena kappaleena: yksi myyjälle ja yksi ostajalle. Lisäksi ostaja tarvitsee mukaansa ranskalaisen rekisteriotteen (Carte grise); sitä tarvitaan rekisteröimiseen Suomessa.

Ranskasta olen tuonut auton sen omilla ranskalaisilla kilvillä, niitä myyjä ei tarvitse takaisin.

Ohjeita (ranskaksi): https://www.ecartegrise.fr/blog/demarche/quelles-formalites-pour-vente-etranger-vehicule-immatricule-en-france.html

Sikäläinen katsastus pitää olla voimassa, ja se on voimassa myös Suomessa. Koskee tuontia mistä tahansa EU-maasta.

Vakuutuksen osalta sama kuin Hollannista tuotaessa.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: