|
Kirjoittaja |
Viesti |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.07.2019 21:38 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Sai tuota näemmä taas aikaiseksi ajeltua 250km, ekaa kertaa koko porukan kanssa. Koiraa myöten, ja osan porukkaa viikon, ja parin sankarin pitemmän ajanjakson tavaroiden kanssa. Nätisti kyllä kulkee tuommoinen pykälää painavampi möhkäle, ja bensakrematoriosta huolimatta menee ihan tolkun lukemilla. Mitä nyt jousitus ei ole semmoinen mitä haluaisi, rautavietereillä ei vaan helposti taida aikaansaada semmoista mukavaa, tai no, onhan noita pari (vai viisi? Range, Rättärit) taloudessakin mutta olisiko niissäkin taikana ne pitkät joustovarat..?  Muutamaa "raatoa" tuli pihassa siirreltyä, ja pesaistua. Ja hihiteltyä riviä jossa on Sitikoita viideltä vuosikymmeneltä, ainakin jos rekisteröintiajankohtaa katsoo...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 31.07.2019 10:15 |
Viestit: 160 Paikkakunta: PKS-LPR
|
Eilen täytin yhden Activan edestä palloja. 9 tuli täytettyä ja yhden kelpuutin sellaisenaan mittauksen jälkeen. Osaan oli jopa Tecnosirin venttiili.
On se vaan kumma, kuinka liki kaikkien kuulien edessä on kaiken maailman autonosia, jotka tekevät Tecnosirin venttiilin käytön hankalaksi. Sulakerasian kansi oli helpoimmasta päästä, mutta taka-apurungon pulttien ohittamiseksi päätin sittenkin ennemmin purkaa hiukan sitä täyttölaitteen venttiiliä...
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.08.2019 21:47 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Käväsin tänään Paraisten kylmäämökorjaamossa täyttämässä kylmästöinnin. Hyvin pelaa ja seura mitä mainiointa. Iso kiitos Paraisten kylmäämön porukoille, kahviakin juotiin ja sitikoitakin kerettiin katselemaan. 
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.08.2019 15:36 |
Viestit: 981 Paikkakunta: Vihti
|
Kävin ihmettelemässä raviradan touhuja Forssassa
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.08.2019 08:54 |
Viestit: 2819
|
Eilen tuli lapin reissussa hajonneen pyöränlaakerin vaihto tehtyä. Harmitti kun jäi tuo kerhon häppeninki väliin. No aikakin koppi-Visa taas etenee hiljaisemmin 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.08.2019 20:49 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
 Pientä putkihommoo...      Tuommonen oli, ja tuommonen meni tilalle. Halpaa kuin saippua, Germaaniasta lähti tiistaina liikkeelle ja oli perjantaina Jyväskylässä, pari satkua rahteineen... Sopi tarviketuotteen olemuksesta huolimatta heittämällä paikalleen, tuntuisi olevan tiivis eikä ainakaan paikallaan kaasutellessa hakannut mihinkään. Metelikin vähäisempi kuin vuotaneella versiolla, ja ulostulo alkuperäisen kaltainen tuplalähtö kiiltävillä päillä... Helman papattelukin pääsi jo kittausvaiheeseen, saihan sinne hieman uutta peltiä poltella, mutta ei näillä kilometreillä/vuosilla ikänsä täällä viettäneelle ollut kuin alku pehmeän suhteen. Jospa huomenna saisi kuivaneet kitit hiottua, ja helman maalattua, niin voisi haaveilla uudesta suikkapiän tapaamisesta...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 08.08.2019 17:03 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
 Helmasta tuli nyt tuommoinen. Sävy vähän siellä suunnalla, mutta ei jaksa stressata käyttöauton kanssa. Ompahan kuitenkin yksivärinen ja liki ruosteeton osio. Vielä koteloon suoja-aineet, niin sitten on tuolta osin valmis, vaan saa olla tuossa ovet avattuna ainakin huomiseen, kun jotenkin ei houkuta hieroa liukuoven tiivisteitä tuoretta lakkaa vasten... Ja kun kerran ei tarvitse välttämättä hetkeen liikkua, ja on muutenkin askartelupaikalla, niin samapa se on kurkistaa sinne taaempaan kanteenkin, löytyisikö öljyvuodolle sieltä(kin) syyllinen...   Hieman saa lisää tilaa kun koneen päältä ottaa osia pois, lasin edestä lista, pyyhkijämysteerio kaasupotikoineen, paisaria yms. Alkaa mahtua ottamaan imusarjaa irralleen, ja ehkä mahtuu jopa tiivistämään venakopan...  Ja jos edes tuommoiseksi onnistuisi taaemmankin vuotopaikan hillitsemään, olisin kovin tyytyväinen. Ennen liimailua, muutama sata kilometriä ja oli komeasti kaivot täynnä, nyt on tiivistämisen jälkeen ajeltu toista tonnia eikä ole kertynyt oikein mitään. Kertaalleen meinasi säikäyttääkin ennen tiivistystä, Turtanan pihaan saapuessa (meinasi yllättää liittymä) kun reippaamman jarrutuksen jälkeen pannuhuoneesta tuli savua vähän joka rakosesta, taisi heittää tulppakaivosta suoraan pakosarjalle savutettavaksi... Onhan näissä "lopun eellä" olevissa aina jotain tekemistä, mutta ei osannut yllättää. Eikä harmita, kuitenkin suht vähällä pääsee liikkumaan, ja toimittaa just semmosen käyttöauton virkaa mitä pitääkin tähän tilanteeseen..!
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Mustis
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 08.08.2019 17:25 |
Viestit: 818 Paikkakunta: Ylivieska
|
Muista heftata imunokan sakarahelvetti kii kun kurkit venttiilikoppien alle. Oletuksena että on vielä oikeassa asennossa.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 08.08.2019 21:57 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
^En niin pitkälle purkanut, vain päällimmäiset kannet auki. Ehkä sitten joskus..?   Yllättävän paljon tosiaan sai tilaa pikkupurkamisella. Ja vähän kyllä kävi kateeksi Xantia/Xm/C5/C6 -ropaajia, koneen taakse pääsy on vähintään juhlaa tämmöiseen verrattuna...  Tuommoinen öljykylpylä siellä oli jokaisessa poterossa, ainakin tulppien/puolien vedeltäsuojaus on toiminut sujuvasti..!  Hitusen kyllä huvitti puolia pois nostellessa...  "Helppoa ja hauskaa", vai miten se meni..?  Kyllähän tuon liimailun tuonnekin teki, kun tarpeeksi sai osia pois edestä. Ensialkuun tosin näytti että helpommalla selviäisi pudottamalla tekniikan alakautta pois, mutta onneksi noinkin vähällä selvisi. Vielä kun punoo pyyhkijämysteerion yms takaisin, niin pääsee näkemään onnistuiko tiivistäminen. VVT:n molemmat solenoidit tuli ulkoisesti tarkasteltua, kuivat ulkopinnalta niin tuskin ainakaan isommin vuotavat vielä... Kävihän tuossa Cxtb2 kommentoimassa, notta "on varmaan suunnittelija kokenut suurta ylpeyttä kun on tuon koneen tuohon paikkaan saanut sopimaan"... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 08.08.2019 23:40 |
Viestit: 2666
|
Nykykokemuksen valossa sen voi jo ääneen sanoa. On se kamala moottori tuo es9j4/es9a tuolla nokkien säädöllä. Vanhempi jäykkänokkainen jotenkin vielä meni, tämä 2001-> motti on kyllä susi.
Onneton teho ja vääntö ja alle 200tkm säännönmukaisesti vikaantuvat vvt-koneikot jotka jo ennen pysyviä vikakoodeja oireilevat ja pudottavat koneen keskikierrosten käyntivääntöä rajusti. Ja sitten tulee se rallatuskin. Öljyvuotoihin herkkä on se myöskin, just ne välikannet vuotavat jo 150tkm ajolla säännönmukaisesti.
Rehellisyyden nimissä on sanottava että samanlaisia paskoja on tullut euroopasta muitakin. Bmw/rangen Vanos on murheenkryyni. On niissä tojotankin moottoreissa vvt-ongelmia. Ylipäätään montakaan 2000-luvun isokoneista bensa-autoa ei kannata ostaa yli 200.000 ajettuna ollenkaan. Yleensä ne tulevat näissä maissa juuri silloin myyntiin kun vvt-vikakoodit on jo pari kertaa nollattu ja öljyvuoto jo haiskahtaa...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Mustis
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.08.2019 21:15 |
Viestit: 818 Paikkakunta: Ylivieska
|
Sain kirkko auton pösö406 valmiiksi. Helman saneeraus hieman venähti, viime kesänä alotin ja nyt jo valmistui. Tällä kertaa ei mennyt ees tarkalle ku kirkonmenoihin on aikaa vielä viis päivää. Katsurille näyttö enää mutta mitä hänellä voisi olla sanottavaa ku edellisen leiman jälkeen ajettu n.50km.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.09.2019 20:04 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Näköjään kuukausi mennyt tuosta ES9:n tilkitsemisestä. Vissiin onnistui, kun ei ole tarvinnut öljyä lisätä, vähän vajenee tikussa mutta se selittynee maassa näkyvillä tipoilla. Eikä ole tullut öljykaivoja tulppakaivoista, siinäkin mielessä oikeaan suuntaan... Nyt sitten tuli väkästeltyä vähän muuta, useamman päivän operaatioksi tekemisineen, ajallisesti taisi hyvän matkaa kolmatta viikkoa mennä..:   Ensin tuommoinen teline, mihin sai Rättärin vaihteiston kivasti kiinni...    Sit sekalaista mittailua ja osien hypistelyä...  ...jotta päästiin tämmöiseen vaiheeseen. Tässä näkyy myös "erikoistyökaluja", jotka ovat paremminkin silputtuja vaihteiston osia, helpottamaan askarointia...  Perälle uudet laakerit, vielä vähän lisää mittauksia, ja sekalaisten säätölevyjen etsintää... Tuosta vielä jatkui puuttuvien osien kiinnittelyllä, kytkinkopan, takapäädyn, kannen, vetarinlähtöjen yms tiivistelyä, uusia stefoja vetareille jne. Akkukoneella kytkinakselista pyöritellen, kummallisia ääniä kuulostellen, kaikki vaihteet läpi käyden useaan kertaan tyytyväisenä ettei niitä kummallisia ääniä kuulunutkaan. Lopuksi vielä "arat paikat" vaseliinilla vuoraten, kaikki laakerit tulikin kasattua vaseliinin kanssa, niin ei ole huolta vaikkei ihan lähihetkinä saisikaan öljyjä sisälleen... Notta tulipas taas väsättyä, pisin "moderni" vaihteisto mitä Rättäriin saa, siis Ami8:n perällä 2CV6:n sisuksilla. Vielä pitemmät välitykset lötyisi Ami6:n askista, mutta sen perävälityksen asentaminen "moderniin" vaatisi jonninverran koneistuksia ainakin pinionakselille. Ehkä selvitellään sekin vielä, toistaiseksi vieläkin pitempiä kaipaavat (itseni luen tähän porukkaan) ovat sitten joutuneet sortumaan GS:n askiin, joka menee suht pienellä vaivalla 2CV/Dyane:n keulille...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.09.2019 20:41 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Enpäs ehtinyt lisäämään kuvaa valmiista askista, joten laitetaan sit omana viestinään se...  Tuommoinen siitä sit tuli. "Vähän" heikompaa on kuvan laatu lopun edellä olevalla vanhalla puhelimella otettuna...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.09.2019 18:15 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
http://www.youtube.com/watch?v=o82Bce0Y9foTuommoisia tänään. Ja kuka se väittikään että Multi-Spark olisi jotenkin uusi keksintö, nuokin osat on jo reilussa sadassa ikävuodessa, ja pienen putsaamisen-säätämisen jälkeen kaksi pimeänä ollutta heräsi, kahden ollessa toimivia jo saapuessaan hoitoon...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.09.2019 16:20 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tuli taas tuo syksyn katsastusruljanssi ajankohtaiseksi, meinasi jopa yllättää. Maanantaina käytin vanhemman Rangen ja tänään Sm:n näytillä. Kummastakaan eivät keksineet pahaa sanottavaa, pelkästään kehuja molemmista...
Näkyy tuon Sm:n mittariin kertyneen rapiat 1600 km sitten viime katselmuksen. Ja kivaa ollut kyllä koko matka...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.09.2019 09:27 |
Viestit: 2196 Paikkakunta: Laukaa
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.09.2019 18:41 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Vaihdettua osan automaattiaskin öljyistä C-kasiin, määrä on vähän sinnepäin mitä tuli laitettua, mutta ainakin pikaisesti testaten vaihtoi pykäliä kuten pitääkin...  Tyhjennysproppu oli helppo löydettävä...  Jännän väristä oli ulostullut öljy, mutta kuitenkin väriä vielä oli ja läpikin näkyi. Eikä ollut sitä huolestuttavaa metallisävyä, ei harmaata muhjua yms. Hyvä niin...  Mahtaako tuo sitten olla se tasontarkastustulppa? En lähtenyt avaamaan ja kokeilemaan, kun ajatus on vaihtaa vielä toisen, ja ehkä kolmannenkin kerran lähiaikoina...  Jos on, niin kylläpä on kätevässä paikassa pitää auki koneen käydessä...  Vähän on ahdasta tuolta mitään isommin etsiäkään, kun pakoputkiakin ovat laitelleet pitkin-poikin. Lämmintäkin, etenkin koneen käydessä on tuolla, ja öljytippaa löytää poskesta helposti...  Täyttäminenkin otti hitusen aikaa, suht pieni on tuo täyttöreikä (olikohan 9½mm) ja pienin suppilontapainen mitä löytyi oli tuommoinen iso lääkeruisku. Taidan kyllä siirtää tuon huohuttimen/täyttöpaikan letkun avulla ylemmäksi, niin ei tarvitse purkaa ilmansuodatuspömpeliä edestä pois..? No, tiedä muuttuiko mitenkään, mutta ompahan ainakin mielenrauhan takia jotain tehty. Saman verran laitoin, tai no, desin enemmän mitä ulos tuli. Voisi olettaa että on kuitenkin siellä "alueella" mitä määrä pitäisi olla... Samalla vaivalla sitten katselin miten kesän venakoppien tiivistykselle kuuluu, ja näyttäisi onnistuneen kun tulppakaivoissa ei ole kuin pientä pintakosteutta, eikä enää tulpat ui öljyssä muutaman sadan kilometrin jälkeen...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.09.2019 23:21 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Korpilahti
|
TTRD:n laturi lakkasi lataamasta, kokeilin 4 eri laturia hyllystä, kaikki sököjä  ... ja sitten säätimiä tilaukseen, jos jonkun saisi toimimaan... ja teinpä "koekytkennän" pöydälle jossa sai kokeiltua, että laturi toimii ennen CX:n nokalle laittoa. Ja 2 tulikin senmukaan kuntoon, mutta sitten menikin ihmettelyksi, kun eipä autossa akulle tehnytkään jännitettä vaikka latauksen merkkivalo syttyi ja sammui niinkuin pitikin.  akulla jännite 11,7v, ja herätepiuhassa 14,3v. ja kun koestuskytkennän siirti pöydältä autoon, niin lataus toimi eli päättelemään, että jossain herätejohdon/latauksenmerkkivalon kytkennässä siis vikaa, ensimmäiseksi tietty sulakerasian/relejytkentälootaa tutkimaan, ja heiluttelemaan sen liittimiä/releitä, jossain siellä ilmeisesti oli huono kontakti, kun alkoi jännite nousemaan akulla.. ( sehän s2 CX:ssä on "normaalia", että jos tuulilasin tiiviste yhtään vuotaa, niin alanurkasta vesi tippuu juurikin tuohon sulakerasialle...) Sitten kun CX oli taas ajokunnossa, ajattelin yllättää Talven, ja vaihdoin nastarenkaat siihen alle  töihinmennessä mennäviikolla kun muutamana aamuna oli jo tienpinnat jäässä, tästä etiäppäin voipi sitten valita rivistä kelinmukaisella rengastuksella varustetun kulkineen allensa 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.09.2019 23:28 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Ei nyt järin kummallinen aikaansaannos, mutta kuitenkin: vaihtelin muhkuun parkkipolttimoiksi LEDit. Noiden alkuperäisten pienten halogeenien elinikä ei vaikuta olevan kovin pitkä, niitä ei tahdo ihan mistä vaan löytyä ja ahdastahan niitä on vaihdellakin. Katsotaan nyt, josko LEDit kestäisi yhtään paremmin, vai tuliko tehtyä pahennus.
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 29.09.2019 00:25 |
Viestit: 714
|
jasu kirjoitti: Mahtaako tuo sitten olla se tasontarkastustulppa? En lähtenyt avaamaan ja kokeilemaan, kun ajatus on vaihtaa vielä toisen, ja ehkä kolmannenkin kerran lähiaikoina...
Tuo on joo tarkastusroppu. Jännän väristä kyl öljy, ihan kuin olis punaista ja oikean väristä sekoitettu keskenään. Jännästi myös menee putkisto eri tavalla tuossa kuin missään muussa mallissa, tälleen sivuhuomiona.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 02.10.2019 20:47 |
Viestit: 1878
|
Pakkasin tuohon ahtaaksi arvosteltuun X7:ään (sedan) neljän hengen kuudelle jatkettavan ruokapöydän + jalat, 22" tietokoneen näytön paketissaan, toisen vastaavankokoisen laatikon, paperikorin, täysmittaisen lattiamaton, käytävämaton, matkalaukun, 200-osaisen työkalusarjan, kangaskassin täynnä sekalaista rojua, kierrätysmuovit pussissaan, patjaksi avautuvan rahin ja kaksi em. ruokailuryhmään kuuluvaa tuolia sekä ISKU-kopiomallisen nojatuolin. Pöydästä siis jalat irroitettu, kaikki muut sellaisenaan. Nojatuolin kohdalla meinasin jo alkaa häpeillen kaivata farkkua isompi lastausaukko mielessä, mutta sitten keksin ajaa etupenkkiä vähän eteenpäin niin siitähän se takaovesta sujahti sisään. Sateenvarjon kanssa teki jo tiukkaa, mutta sitten hoksasin sulkea sen. Nyt on sekin kyydissä. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.10.2019 10:20 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Parainen
|
kaseva kirjoitti: Pakkasin tuohon ahtaaksi arvosteltuun X7:ään (sedan) neljän hengen kuudelle jatkettavan ruokapöydän + jalat, 22" tietokoneen näytön paketissaan, toisen vastaavankokoisen laatikon, paperikorin, täysmittaisen lattiamaton, käytävämaton, matkalaukun, 200-osaisen työkalusarjan, kangaskassin täynnä sekalaista rojua, kierrätysmuovit pussissaan, patjaksi avautuvan rahin ja kaksi em. ruokailuryhmään kuuluvaa tuolia sekä ISKU-kopiomallisen nojatuolin. Pöydästä siis jalat irroitettu, kaikki muut sellaisenaan. Nojatuolin kohdalla meinasin jo alkaa häpeillen kaivata farkkua isompi lastausaukko mielessä, mutta sitten keksin ajaa etupenkkiä vähän eteenpäin niin siitähän se takaovesta sujahti sisään. Sateenvarjon kanssa teki jo tiukkaa, mutta sitten hoksasin sulkea sen. Nyt on sekin kyydissä.  Seuraavaksi olisitkin joutunut jo kippaamaan takapenkin. 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.10.2019 17:24 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
kaseva kirjoitti: Sateenvarjon kanssa teki jo tiukkaa, mutta sitten hoksasin sulkea sen. Nyt on sekin kyydissä.  Tulee mieleen erään jo edesmenneen harrastajan maininta, Car de Rooppi -PakuRättärin pakkaamisesta. Jotenkin näin se meni: "oli siellä kertaalleen seittemän heinäseivästäkin kyydissä, tähän joku sudeettisavolainen tokaisee että mikä se tuokin suoritus muka on, vaan kun olivat täydessä heinäkuormassa"... Akaile saattaa muistaa tarinan paremmin, jossain vanhassa Nyytisessä tuli vastaan tuo... Toinen mitä Artsi -vainaa monesti sanoi, kun puhuttiin Rättärin pienuudesta: "Niin täyteen ei Rättäriä saa pakattua, etteikö vielä pussillinen herneitä sopisi, ja senkin jälkeen menee vielä monta pussia riisiä"... Niin, aikaansaannoksia. Vähän talvivarustelua C-kasiin, aiemmin syksyllä jo totesin ettei sisäpistokkeelle tule sähköä. Nyt sitten sain aikaiseksi tutkia lisää, ja eihän siitä pistokkeesta ollut yhteyttä mihinkään. No, keulaa ylös, ja alle könyämään, vielä kun ei lunta ole paljoakaan tullut harmiksi. Hetken etsimisen jälkeen löytyi liitos sisähaaralle, tai siis se haara puuttui ja sisälle lähtevä oli irrallaan. Tähän Xm:stä pitkäaikaislainaten haarakappale, ja kas kummaa, sähköä tulee sisälle asti. Eikä edes palanut saati lämmennyt liitospaikka, tunnin koekäytöllä... Renkaat tuli eilen vaihdettua piikikkäisiin, tänään alla käydessä löytyi mahdollinen jäähdytysnestevuotopaikka, joka toivottavasti asettui klemmaria kiristämällä. Vielä olisi pyyhkijänsulat vaihtoa vaille valmiit, kunhan ne vaan muistaisi ensin hankkia...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.10.2019 20:43 |
Viestit: 400 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
C3 Aircrossin käsinpesu, kuivaus mikroliinalla. _Jakkaraa tarvitaan katon kuivaamiseen ! __Tuulilasin, sivupeilien, etuovien lasien ja takalasin erillinen puhdistus, kuivaus sanomalehtipaperilla. ___Pissapoijjaan täyttö (oli täynnä, kun C3A:ssa ei ole ajovalojen pesureita). ____Kuljettajan jalkatilan imurointi. Vietän viikonpäivät lokakuuta igen i Öland, Ruotsissa [en aio myöhästyä laivalta toistamiseen].
Cyclocross-polkupyörän käsinpesu auton jälkeen. _Hitto, alempi rissa nilkuttaa. __Jess, luottopyörämekaanikkoni tekee duunia myös sunnuntaina; eikä edes ota sunnuntailisää!
Huomenna saan aikaiseksi: _Pirkan Hölkkä 33 km (Valkeakoskelta Nirvaan, Tampereelle) __Hölkän jälkeen lounas "ulkona". ___Lounaan jälkeen pyörä pikahuoltoon.
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
|
|