Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Moniurahihnan ulina
ViestiLähetetty: 01.10.2019 15:32 

Viestit: 15
Kaikki apulaitteiden laakerit pyörivät mukavasti.
Uutta on kiristäjä ja hihna. Vinkuu silti julmetusti. Kun ruiskauttaa esim puhdistussprayta niin ulina lakkaa pariksi sekunniksi joten remmistä ääni tulee. Mikähän neuvoksi?



Citroen Berlingo 1.6 16v vm04'
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moniurahihnan ulina
ViestiLähetetty: 01.10.2019 16:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Minulla ulisi kompuran laakeri



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moniurahihnan ulina
ViestiLähetetty: 01.10.2019 18:22 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Hieman tarkennusta voisi olla paikallaan..Onko kyseessä vene,auto,kaivinkone,leikkuupuimuri?Vähän malli ja vuosimallikin voisi helpottaa..



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moniurahihnan ulina
ViestiLähetetty: 01.10.2019 18:51 

Viestit: 301
Paikkakunta: Hämeenlinna
Oisko hihna menny väärinpäin, pyörii väärään suuntaan ja luistaa sen takia. Katos ne nuolet siitä hihnan kylestä



Ooppelipeli
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moniurahihnan ulina
ViestiLähetetty: 01.10.2019 19:07 

Viestit: 15
Oma veikkaukseni on että kampiakselinhihnapyörä on lopussa. Mielestäni moniurahihnassa ei ole merkattua pyörimissuuntaa.



Citroen Berlingo 1.6 16v vm04'
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moniurahihnan ulina
ViestiLähetetty: 01.10.2019 19:35 

Viestit: 985
Olen kuvitellut että pyörimissuunnalla ei ole toiminnallisesti väliä, vaan merkintä olisi vain sitä varten että jos sen aina asentaa nuolien mukaan, se menee irrotuksen jälkeen takaisin samoin päin jos sen takaisin haluaa laittaa. Käytettynä sillä jo on väliä. Mutta voin olla kuvitellut väärinkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moniurahihnan ulina
ViestiLähetetty: 01.10.2019 20:12 

Viestit: 1242
Kun hihnapyörä on kulunut, eli ne kiilaharjanteet eivät ole enää poikkileikkaukseltaan kolmioita, vaan "laihtuneet" kyljistään, niin uusikin hihna uppoaa niin syvälle, että se kantaa pohjastaan. Tällöin kiilautumista ei pääse tapahtumaan kunnolla. Hihnasta näkee, onko urien pohjat kiilloittuneet. Avattaresa oli mainittu -04 vuosimalli, se olisi 300 tkm ajettu tai paljon yli, jolloin hihnapyörät alkaa olla jo aika kuluneita?

Pyörimissuunnasta; Jotkut teollisuushihnat on liitetty ja pintaan laminoitu kumikerros ulkopuolelle. Hihnan tulisi pyöriä niinpäin, että vetävä pyörä vetäisi sisäpinnan liitoskielekettä, eikä työntäisi sitä. Tällainen ohje oli metritavarahihnassa, jonka liitosta varten oli pieni vulkanointiprässi, hihna oli valmis noin tunnissa.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: