laurimad kirjoitti:
Moikka!
Missä voisi olla vika kun ahtopaine vikakoodia kuulemma lykkäsi? Pieni arvojen ero, kuulemma. Auto meni jäähdytinnesteen ja öljynvaihtoon, sen jälkeen heitti vikakoodin toisella ajo lenkillä. Kävin liikkeessä luetuttamassa vikakoodin, kuittasivat, mutta tuli illalla uudestaan. Voiko olla syynä heidän huolimattomuus virhe vaihtotyössä, vai?
2011 perslinko saattaa olla HDi90, HDi92, HDi110 tai HDi112.
Varsinkin jos kyseessä on HDi110 saattaisi turboropleema johtua muuttuvasiipisen turbon siipien jumittumisesta. Ja tämä voi johtua DV6 moottorin öljypohjasta, jossa öljynvaihtotulppa on nerokkaasti sijoitettu. Vastaavia vikoja toki Fordeissakin joissa sama moottori sekä myös VAG koneissa joiden öljypohjista en tiedä...
Meneekö moottori suojatilaan? Vaihtako mahdollinen automaatti ylemmille vaihteille? Syttyykö servicevalo ja tuleeko vika useimmiten ylämäkeen kiihdyttäessä?
Oletko muistanut ajaa autolla välillä pidemmän matkan isommilla kierroksilla? Parisenkymmentä kilsaa kolmentuhannen kierroksen tahtia aina pari kertaa vuodessa... Myös Nesteen MyDiesel saattaisi puhdistaa konetta???