|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 06.11.2019 22:41 |
|
Metallin koneistajaa siis haen. Nähdäkseni pallontäyttölaite syntyisi pätkästä D50 ainestankoa poraamalla, sorvaamalla, kierteistämällä. Onko kenelläkään kiinnostusta valmistaa tuollainen, jos laitan kappaleesta piirroksen? Myös hyviä ideoita saa esittää sekä toimivia konsepteja. Tiossa video aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=EF4q-nxtl_YYstävälliset vastaukset tähän ketjuun, tai YV.
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 07.11.2019 00:18 |
|
|
|
|
 |
|
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 07.11.2019 09:42 |
|
Tyypilliset typpi-iskarintäyttölaitteet on reitattu 20-30 bar:iin, meillä taitaa olla 40 bar joissain palloissa. Kyseessä on täyttölaite mittarilla, hieman järeämpi kuin paras renkaantäyttövehje. Hinnat alkaen 100 euroa. Sopiiko tuo laitteen lähtökohdaksi, pullon yhde, venttiili ja mittari (30bar) olisi valmiina? Kuka osasikaan kertoa kovien paineluokkien vehkeiden käytön vaativan lupia? Onko noi iskarintäyttövehkeet siksi vain 20 bar, että niitä saa myydä meille taviksille? https://www.motionpro.com/product/08-0072
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
|
timrie
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 07.11.2019 11:25 |
|
|
Olisin luopumassa pallojen täyttösetistä, sis. pullon, mittarin, täyttölaitteen mittarin ja erilaisten täyttöventtiilien kera. Pullon paine täytenä on yli 150 bar. Varaaja pallo tarvii n. 70 bar. ja jousipallot noin 40-60 bar. Pullo tarvii ensi vuonna katsastuksen ja täytön. Jos kiinnostuit , soitto tai viesti p. 0400-572405, Timo
|
|
|
|
 |
|
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 07.11.2019 18:29 |
|
Sitruunaseppä: " Kuka osasikaan kertoa kovien paineluokkien vehkeiden käytön vaativan lupia" Ilmapallojen täyttöähän minä vaan ajattelin... ja verkon painoksi...  eihän niihin mitään lupia tartte, no kalastuslupa kylläkin... Tekijä alustavasti löytyi.
|
|
|
|
 |
|
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 18.11.2019 18:51 |
|
|
Ja Timonkin pallontäyttölaitteet kotoutuneet pohjanmaalle, kiitoksia Timo kaupoista, nyt saa pallot painetta
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 18.11.2019 20:14 |
|
|
Onko mitään käytännön syytä enää noihin venttiilittömiin täyttölaitteisiin? Tecnosirin venttiilit 6 eur kpl ja sen jälkeen pallot täyttyvät autossa paikallaan.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 18.11.2019 23:13 |
|
Eikös kirjoittamaton sääntö ole, että autoremontit tehdään aina vaikeimman kautta  . Tänään taas vääntöä takapyörän laakerinvaihtoon. Vääränmerkkiseen. Siispä takanapa irti. 5 tukivartta, joissa MTX-, E-kantaisia, sekä kuusiokantaisia pultteja. Kaikki niin tiukassa, ettei pyöränmutteriväännin niitä aukaise. Lisäksi jarrusatulan irroitus, kallistuksenvakaaja, jarrulevyn irroitus. Seisontajarruosien irroitus, että saa kys. vaijerin irti. Vaijerin kiinnityskorvan ruuvin avauksen jälkeen pitäisi vaijeri suunnilleen tipahtaa irti. Vaan on sen verran jumissa, että kiinnityskorva katkeaa, ennen kuin vaijerinkuori irtoaa. ABS-anturi ei tietenkään irtoa ehjänä, onneksi johdossa on töpseli korin pohjassa. 5 ensimmäiset kokeilenani pihdit töpselin irtivetoon aiheuttivai vain mustelmia käsiin. Kuudennet pihdit riittävien voimasanojen keralla toivat toivomani tuloksen, töpseli irtosi. Ja kello tuli 21.30, jatkan huomenna.
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 18.11.2019 23:42 |
|
ds-jekkeri kirjoitti: Onko mitään käytännön syytä enää noihin venttiilittömiin täyttölaitteisiin? Tecnosirin venttiilit 6 eur kpl ja sen jälkeen pallot täyttyvät autossa paikallaan. Museostatuksen omaavissa saattaa Tecnosirit hypätä silmille. Farkku CX:n takapallot vaatii irrotuksen täytön ajaksi tai jatkopalan istukan ja venttiilin väliin. Tosin ihan hyvä irrotella sylintereitä välillä, ettei paikat ryydy kiinni.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 19.02.2020 22:23 |
|
jptcool kirjoitti: Museostatuksen omaavissa saattaa Tecnosirit hypätä silmille.
Mulla on nyt beksissä edessä Tecnosirit ja takana Valprexit. Museoleimalla eivät silmäänsä räpäyttäneet vaikka toinen tarkastaja on vannoutunut sitikkaharrastaja. Tokihan ne on siellä jatkossa kaikkien tuomittavana jos jossain tapahtumassa menee konepeiton avaamaan 
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Kuka tekisi minulle pallontäyttölaitteen? Lähetetty: 20.02.2020 00:38 |
|
Hessu kirjoitti: jptcool kirjoitti: Museostatuksen omaavissa saattaa Tecnosirit hypätä silmille.
Mulla on nyt beksissä edessä Tecnosirit ja takana Valprexit. Museoleimalla eivät silmäänsä räpäyttäneet vaikka toinen tarkastaja on vannoutunut sitikkaharrastaja. Tokihan ne on siellä jatkossa kaikkien tuomittavana jos jossain tapahtumassa menee konepeiton avaamaan  Jos niitä venttiilejä oli tarjolla jo museoikä sitten, niin mitään ei huomautella, kun pelliä raotat. 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
|