Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Musiikin voima ja Citroen
ViestiLähetetty: 22.09.2019 12:50 
Käyttäjän avatar

Käsittelen nyt hieman tarkemmin tämänpäivän musiikin suurimpia saavutuksia.

Moni minua tuntematon luonnollisesti kuvittelee, että jekkeri kermaperseisyyttään kuuntelee niillä Dalin Megalineillään tietysti jotain atonaalista musiikka tai klassisen tavalliselle kansalle tuntemattomia helmiä, eikä kissanpolkkaa.

Eivätpä voisi olla enempää väärässä. Olen aina ollut popmusiikin hermolla, ja nimenomaan matemaattisesti älyllisimmät pop-kappaleet ovat kiinnostaneet minua alati.

Hyvän, todella tunteisiin vaikuttavan riffin tekeminen vaatii neroutta, se ei synny tusinatehtaalta. Tämän päivän popissa harvemmin tuollaista kohtaa, joskus kuitenkin. Silloin tulee laittaa replay päälle.

Jo aikoinaan Rolandin D-110:llä SoundBlasterin MIDIin kytkettynä musiikkia tehdessäni totesin, kuinka nyanssiherkkää on kauniin kuuloisen riffin tekeminen. Sitä ei voi soittaa näppäimistöltä valmiiksi vaan jokainen sävelen niiaus pitää käytännössä käsin koodata sinne sävelkulun sisään. Ja jos pätkän pitää vielä kuulostaakin hyvältä niin halvoilla kuin kalliilla vehkeille, esimerkiksi bassorummun taajuuskaistan valinta ja miksei myös bassoriffin ulottuvuus pitää säätää sitä myöten. Erilaiset dynamiikkaniiaukset ovat sensitiivinen juttu, kun halutaan ettei biitti kuulosta tasapaksulta edes Roadstarin (nykyinen LG) käsimatkaradiosta kuunnellessa.

Kaikua instrumenteille ja lauluun, muttei missään tapauksessa matalimpiin, eli juurikin basariin ja bassoon.

Minulle perussuomalaisena, suomalaisena ja itäbalttirotuun kuuluvana musiikin kulun tulee olla pääosin mollisävyistä. Paatosta ei kuitenkaan saa esiintyä, vaan elegantti karjalainen keveys tulee säilyttää.

Mennäänpä hetkeksi käytöntöön. Tässä mielestäni eräs 2010-luvun kauneimpia pop-kappaleita, jossa myös loistavan klassis-mies-nais-suhteinen video:

https://youtu.be/FVaavwpOWNg

Tämä on parhaan tiedon mukaan tuon tuolloin nuoren tyttösen, Nyuishan säveltämä ja sovittama kappale. Pyydän videossa kiinnittämään huomioon myös harvinaiseen kauniiseen kollaasiin, varsinkin nuo lopun efektipätkät joissa lähetetään rakkaussäteilyä avaruuteen ja maa pölähtää samalla. Eikä nykyvideoita vaivaavaa ylieroottisuutta esiinny, vaan ollaan kohtuuden rajoissa! Jos oma tyttäreni tekisi musiikkivideon, hyväksyisin tällaisen lentävin lipuin.

Menen tarkemmin tuon kappaleen musiikkiteoriaan moninaisissa jatkoposteissani.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Musiikin voima ja Citroen
ViestiLähetetty: 15.11.2019 11:24 

No onko sulla megalinet? Vai minkälaisella setillä kuuntelet?
Muutamaan otteeseen oon megalineja päässy kuunteleen...

Poissa

ViestiLähetetty: 15.11.2019 22:10 
Käyttäjän avatar

Rallakka kirjoitti:

...ilmeisesti Jarkolla tai Jarkon kaupassa, niitä ei liene Suomessa kuin se yksi pari.

Minä useimmiten kuuntelen musiikkini Yes-US -audio -järjestelmällä joka luo holografisen äänikuvan joka ei häiriinny vaikka kuulija liikkuu huoneessa. Parhaassa noista on kylläkin subina Euphonian subi, siinäpä oli homma kantaa se 17.kerrokseen. Jarkko se tais Tapsan kanssa sen kantaa minun avatessani ovia...

Tänne konttorille ei ole kehdannut Jeesus-audiota rakennella, täällä mennään Epicon kympeillä. Enemmänkin rekvisiittaa ovat ne.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 15.11.2019 22:41 

Kieltämättä hyvä kappale,ja video..Tulee hieman mieleen Britney Spearsin koreografia,Heart:in mahtipontisuus..
Samaa mieltä siitä että nykymusiikista harvoin löytää mitään kehuttavaa.Parhaana esimerkkinä RAP,joka minulle edustaa musiikin(Jos edes on sitä?)
ehdotonta pohjanoteerausta.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 15.11.2019 22:52 

https://youtu.be/Jc4g7JsbjlI
Toimii aina!Huom! Viulisti..

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 16.11.2019 00:15 

ds-jekkeri kirjoitti:
... edes Roadstarin (nykyinen LG) käsimatkaradiosta kuunnellessa.
...

LG:n alkuperä oli korealainen, ei ihan kaikista kirkkain tähti/kärkimerkki Suomessakaan 80/90-luvulla: GoldStar (LG= Lucky Goldstar)

Poissa

ViestiLähetetty: 16.11.2019 01:00 

Joo Jarkon kotonaha niitä on kuunneltu. Nykystä omistajaa en tiedä mut edullisesti ne oli myynnissä yhteen väliin.

ds-jekkeri kirjoitti:
Rallakka kirjoitti:

...ilmeisesti Jarkolla tai Jarkon kaupassa, niitä ei liene Suomessa kuin se yksi pari.

Minä useimmiten kuuntelen musiikkini Yes-US -audio -järjestelmällä joka luo holografisen äänikuvan joka ei häiriinny vaikka kuulija liikkuu huoneessa. Parhaassa noista on kylläkin subina Euphonian subi, siinäpä oli homma kantaa se 17.kerrokseen. Jarkko se tais Tapsan kanssa sen kantaa minun avatessani ovia...

Tänne konttorille ei ole kehdannut Jeesus-audiota rakennella, täällä mennään Epicon kympeillä. Enemmänkin rekvisiittaa ovat ne.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.11.2019 08:54 
Käyttäjän avatar

Jekkeri kirjoittaa aina kovin hauskasti ja monipuolisesti - kohta joku varmaankin pahoittaa mielensä.

Sitä odotellessa voidaan todeta että musiikissa, kuten muissakin lajeissa on kotikenttäetu. Popeda pitää kokea Pakkahuoneella jne.

Ämyreistä että mulla on ollut kef c40 (bassot jäi kauppaan) Cervin Vega! At 100 ( tuli viereisetkin bassot mukaan) ja 85/b

Musiikki on hieno asia, ihminen tulee siitä iloiseksi.

J-M Jarre Monacossa. Pisteet sille, joka tietää mistä biisi kertoo:

https://youtu.be/v4MLQI4IK-c

Ja myös Mike kotikonnuilla, takana myhäilee divarin pitäjä, joka maksoi ekan omakustanteen. Mistä divarin pitäjä on sittemmin tullut tunnetuksi?

https://youtu.be/lZ7cz7Or0uQ

Huomioikaa lopun ajoitus kirkonkelloihin, taisi suntio olla samaa porukkaa?

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2019 12:56 

Mullakin oli joskus 85/b. Sitten oli myös 45/3. Mitä musiikkiin tulee, niin kuuntelen joskus ihan vaan Ellipsin Keuhkoahtauma-biisin kitarasoolon, ku se on niin jumalattoman hieno.

MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2019 14:06 
Käyttäjän avatar

Niinno, Ellipsi nauttiikiin bändissään aika kovan luokan tekijöistä. Kitaraa mestaroi itse Timo Kämäräinen.

ViestiLähetetty: 24.11.2019 21:45 

Jep, kämäräis timppapa hyvinkin. On se mestari! Teknisen taituruuden lisäksi tyylissä löytyy. Sama tietty kuoppiksenkin kohdalla.

MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ]