Unohtakaa VTi ja etenkin THP ("BMW") merkinnöillä varustetut PSA:n moottorit autoissanne.
Mielenrauhanne ja uskollisuus automerkille säilyy, kun autossanne on
PureTech-moottori.
Täällä baguette au citronissa oltiin aivan oikeassa VTi-moottoreiden aloittavan polttaa öljyä 60 tkm jälkeen. Tästä syystä tuo C4 120 VTi Exclusive berline meni vaihtoon ennenaikaisesti. Maahantuoja, tai oikeastaan merkkihuolto pitää normaalina öljyhävikin olevan 1 l / 1000 km. Tuon kuultuani autokaupoille.
Tuo ex-VTi-autoni oli myynnissä viime kuussa (marraskuu 2019). Kun siihen sitten syttyy varoitusvalo öljyn vähyydestä nykysellä omistajalla, palautuu tuo auto jälleen myyntiin. En muista enää, paljonko joutuu öljyä lisäämään, olikohan valonsyttymisen ilmaantuminen (korkeintaan) 10 tkm täydestä öljymäärästä.
Käytettyjä C-malliston autoja kolmisylinterisillä turbobensapadoilla aka PureTech irtoaa edullisesti alle €10k hintaan.
Koodi:
PURETECH = D'ACCORD
VTi = Non, c'est merdeux
THP = Non, c'est merdeux aussi