Taitavat sitten olla elektroniikalla toteutettu nuo johdonsuoja/oikosulkusuojaus toiminnot. Voi toki olla joku yhteinen useammalle toiminnolle ja isompi MaxiFuse, mutta ei mitään tietoa (niitä ei ole dokumentoitu yleensä ohjekirjaan ja ainakin C5:ssa ne ovat piilossa konetilan sulakerasian alla, mutta tuossa parivuosikymmentä vanhassa mitä muistelen ei niissä ollut valoja, vaan valoille oli omia sulakkeitakin).
Usein noita ohjaa konetilan sulakerasin sisällä oleva elektroniikka/releistö, sulakerasia + elektroniikka+releet=BSM, "kori-ECU", mutta on myös toinen kori-ECU, eli sisätilan sulakerasia, BSI, joka on vielä "älykkäämpi", samoin varmaan tuossakin viiksiyksikkö on oma tietokone, joka lähettää väylää pitkin pyynnön valoista tuonne BSM:lle (ehkä BSI:n kautta). Toimiiko viiksissä muut toiminnot kuin valoihin liittyvät ja kaikki muutkin viiksien toiminnot kannattaa kokellla läpi sumuvalot kaukovalot töötti...? Tuota konetilan sulakerasiaa voi ehkä tutkailla aistinvaraisesti myös, näyttääkö kastuneelta tai haiseeko palaneelta?
Merkkihuollon testerillä pääsee ohjaamaan suoraan "relettä" ja voi kokeilla puuttuuko pyyntö viiksiyksiköltä vai onko kytkinelementissä tai jossain loppupäässä vikaa - äkkiseltään voisi vaikuttaa enemmän tuon loppupään vialta kuin viiksiyksikön.
Joskus oikean vian lisäksi voi olla vain bitti nyrjähtänyt ja noita koritietokoneita voi kokeilla boottailla ja resetoida irroittamalla akun navan ja kytkemällä hetken päästä takaisin. (voi kokeilla myös kaikkine kommervenkkeineen ja taikaloitsuineen:
viewtopic.php?p=149316#p149316tuollainen akun irroitus oli myös keino sammuttaa yhdestä Golfista valot, se kun joskus päätti olla sammuttamatta niitä ja joskus ilmeisesti myös sytytti kesken parkkeerauksen ajovalot ja tyhjensi akun.
Kytkentäkaavioita ei taida oikein löytää kuin maksullisena service.citroen.com ja se vaatii maksullisen tilauksen lisäksi rekisteröinnin tai sitten jostain huollon kautta. Tilauksen saa lyhimmillään tunniksikin muutamalla eurolla, mutta opettelu saattaa viedä jo enemmän kuin tunnin, eikä niistä kaavioista taida olla juuri mitään iloa, enemmän iloa olisi ehkä merkkitesteristä, Diagbox/Lexia tai voi olla että joillain toistenkin valmistajien Citroen spesifisillä testereillä saa luettua ja testattua joitain koriECUjen ohjaamia toimintoja, esimerkiksi iCarsoft jotkut mallit tukevat joitain toimintoja - mutta ei mitään kokemusta/tietoa saako valoja testattua (ainakaan normi yleis OBD-testereillä ei näe kuin joitain moottorien vikakoodeja)?