Tässä lainaus postauksestani muutaman vuoden takaa, suhteellisen kattava listava. Korjaushinnat ovat OEM-osille merkkiliikkeestä, nykyään saa paljon halvempia osia esimerkiksi tuentaan. Ei kuitenkaan kaikkia...
Niin, eli vastaus siihen millaisia vikoja ja korjauskuluja on odotettavissa kun ostaa C6:n:
"Koko etutuenta jousisylintereineen (korjauskulut 2xjousisylinteri+kuluvat nivelet ja osat noin 3500 eur yhteensä), etukallistuksenvaimennin kuluu väljäksi päittäissuunnassa, takapään AMVAR-venttiilit jos joku suostuu ne erikseen vaihtamaan, kaikki pallot todennäköisesti jo 10-15% vajaat jos ei koskaan vaihdettu, automaatin kontrolliblokki aika pian jos vanhoilla öljyillä temppuili tai jynksytteli vähänkään vaihdoissa, laturi, jatkuva arvailu onko jousitus jäykkä vai ei, pyöräkohtaisten korkeusanturien nivelien rasvailua ja auton korkeudensäätelyä kerrasta toiseen (kun se on liian jäykkä "jotenkin", ks kommenttini H3+ ongelmat-threadissa), kaistanvahtikameroiden temppuilua, kuskin istuinlämmittimen toimimattomuus (korjaus maksaa 2800 euroa jos vika ei ole aivan istuimen takaosan avonaisissa johdoissa, useimmiten ei ole

), mittariblokin pimeneminen&vilkkuminen (osa 1800 euroa alennuksineen+vaihtotyöt), lisääntyvä tärinä ja kalina varsinkin tuolla 2.7-diisselillä joka osittain korjaantuu koneen kumityynyjä vaihtamalla (se kallis aktiivinen tyyny ensimmäisenä tietysti), kondessiveden kerääntyminen kaikkien valoumpioiden sisään niin edessä kuin takana, ovien ikkunansulkumekanismin säädön "liukuminen" ja siitä seuraava ovien raskaammaksi ja raskaammaksi muuttuva avaaminen kun ikkunat painavat ovia salpoja vasten voimalla, keskikonsolissa sijaitsevan takapenkkiläisten puhaltimen kitinä (osa + työ 850 euroa), jos hydr.säiliötä ei ole vaihdettu niin säiliön räjähtäminen auto ylä-asennosta alas laskettaessa, ja lisäksi tuossa 2.7-koneessa tuhoton määrä jäähdytysnestevuotoja erilaisista muovisista koteloista ja saumoista. Egr-ongelmista on monta threadia erikseen esim C6 owners-foorumissa, en lähde sitä tähän listaamaan.
Muiden vikojen kanssa aika hyvin pärjää jos rahapussi kestää mutta tuon jousituksen kanssa tulet arvailemaan monta kertaa, että "oliko se eilen näin jäykkä", "miksi se takapää nyt noin keinuu, ei se ennen kai..." jne jne loputtomiin. Siellä on myös vikapaikkoja jotka ovat erittäin vaikeita diagnosoida, itsellä oli alle 40.000 ajetussa 3.0HDI:ssä takapään keskihydrauliikkablokin oikea puoli mekaanisesti jumissa ja auto todella kummallisella, satunnaisella tavalla "jäykkä" vaikka mitään vikakoodeja ei tullut. Ihan harrastuksen vuoksi tällä hetkellä entisöin hiljalleen vajaa 300.000 ajettua bifuel-c6:sta ja siinä aika hyvin näkyy miten alamittaisesti monet tuennan osat on mitoitettu auton painoon nähden.
Näiden lisäksi luonnollisesti kaikki tavalliset vika- ja huoltokohteet joita 10 vuoden ikäisessä paljon ajetussa uutena lähes 80.000 euron hintaisessa luksusautossa on.
Yleisesti totean että C6 on huonoiten kilometrejä kestävä iso sitikka ainakin Traction Avantin jälkeen. Monet yksilöt ovat 150.000 km ajettuna aivan lopussa, kolisevat, lotisevat ja tärisevät holtittomasti.
Ja loppukommentiksi: minä siis ilman muuta kannatan C6:ten ostamista, harrastamista, ajamista ja roplaamista, ei pidä ymmärtää kommenttejani negatiivisena. Kuka tahansa joka ostaa käytetyn C6:den on todella rohkea mies! (tietojeni mukaan yksikään nainen ei ole koskaan missään ostanut käytettyä C6:sta omin voimin, mitä ei tohdi kyllä ihmetellä)."