Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 14.12.2019 18:38 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Tää C6 kuume ei oikein ota laantuakseen ja yksi auto on kiikarissa. Kyseessä on bensa V6 tietenkin ja koneen hyvät ja huonot puolet tiedän, mutta miten toi muu tekniikka ? Mitä ongelmia odotettavissa, tiedän että etupäässä alustan osat ovat kovilla ja kulutustavaraa, mutta onko samanlaisia ongelmia kuin X7 C5:ssa ? Niissähän on myös hammatanko ongelmia, jousisylintereitä kuulemma menee ym..
Mittaristoissahan näissä kait menee niitä joitain nippeleitä ja esson baarissa juttelevat että pahimmassa tapauksessa käräyttää auton. Haasteellistahan on tietenkin se että suuri osa varaosista on jo NFP-merkinnällä servicessä eli tehdas ei enää toimita niitä. Miten on osia muita kanavia käyttäen tarjolla ? Miten toi sähköinen käsijarru on kestänyt kun kilometrejä on kertynyt enempi ?
Kaikki tieto on nyt tarpeen millä saadaan kuume laskemaan tai sitten ei :)

Pena


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 14.12.2019 20:02 

Viestit: 723
Hammastanko-ongelma lienee rautajousi X7:n ongelma, ei ainakaan noissa tuntemissani hyde X7 ja c6 ole ollut ongelmaa. Jousisylinterit on käytännössä samat kuin X7:ssa amvarilla höystettynä eli samat vuotojutut niissäkin on. Mittaristoja noissa menee välillä, mutta usein korjattavissa. Vissiin jos vaihtaa rikkoutuvat osat vaikka etukäteen niin voi selvitä ilman suurempia katastrofeja? Käsijarrusysteemikin on samantyyppinen kuin X7:ssa (C6:ssa erilaiset satulat niin eivät käy ristiin) ja upean suunnittelun takia talvella ei kannata turhaan käytellä kun vaijerit jäätyy ja uudet vaijerit maksaa aika paljon.

Sanoisin niin, että C6 pre-facelift on C5 II ja X7:n sekoitus ongelmiltaan, sähköt (+pari lisämaustetta) ja esim. ilmastointilaite (eli läppäongelma) on C5 II tyyppisiä ja alusta on sitten taas samanlainen kuin X7.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 14.12.2019 20:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Tässä nyt 7v kokemusta X7 sähköisestä käsijarrusta ilman ongelmia. Pitäiskö se automatiikka ottaa pois käytöstä jos kerran talvella tulee ongelmia? Vai onko ne C6 erilaiset takajarrusatulat mitkä aiheuttaa ongelman? Mikähän lie muuten syy sille ettei satulat ole samat jos alustan hilut ja käsijarrusysteemikin muuten sama, vai onko C6 isommat takalevyt?



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 14.12.2019 20:25 

Viestit: 723
Xantippa kirjoitti:
Tässä nyt 7v kokemusta X7 sähköisestä käsijarrusta ilman ongelmia. Pitäiskö se automatiikka ottaa pois käytöstä jos kerran talvella tulee ongelmia? Vai onko ne C6 erilaiset takajarrusatulat mitkä aiheuttaa ongelman? Mikähän lie muuten syy sille ettei satulat ole samat jos alustan hilut ja käsijarrusysteemikin muuten sama, vai onko C6 isommat takalevyt?


C6:ssa ne vaijerit taitaa tulla alhaalta ylöspäin satulaan ja siinä vaiheessa kun suojakumi alkaa falskaamaan vähänkin niin vesi menee automaattisesti kuoren sisään. X7:ssa vaijerin suuntaus siellä jarrustaulan päässä on paljon optimaalisempi. C6:n palat on ainakin samat mitä 407:ssa (eli vanhempaa designiä), ehkä levytkin samat?



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 14.12.2019 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Akseli kirjoitti:
Hammastanko-ongelma lienee rautajousi X7:n ongelma, ei ainakaan noissa tuntemissani hyde X7 ja c6 ole ollut ongelmaa.

On hammastanko-ongelmia ollut hyde-X7:ssa myös. Valitettavasti...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 14.12.2019 22:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
XM-Hannu kirjoitti:
Akseli kirjoitti:
Hammastanko-ongelma lienee rautajousi X7:n ongelma, ei ainakaan noissa tuntemissani hyde X7 ja c6 ole ollut ongelmaa.

On hammastanko-ongelmia ollut hyde-X7:ssa myös. Valitettavasti...


Tää on jännä kun brittifoorumin perusteella varsin yleinen ongelma, mutta eipä tuosta täällä Suomaliassa ole enemmälti valiteltu. Oisko vääränpuolen ohjauksella varustettujen hammastangot jostain syystä paskempaa laatua vai mikä lie?



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 14.12.2019 23:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Silloin kun pojan autossa oli hammastanko-ongelma, kirjoitin siitä tänne patonkiin. Ainakin kolmella patonkilaisella oli ollut samanlainen murtuma siiä rattiakselin laipassa. Minusta se oli paljon, sillä kuitenkin ehkä korkeintaan muutama % X7:jen omistajista keskustelee täällä patongissa. Mutta voihan olla, että enimmät vialliset on jo vaihdettu, eikä niitä enää niin tiheään mene.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 17.12.2019 22:18 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Hei, kiitos kaikille viesteistä. Nyt kävi niin että tää ainoa bensakoneinen mikä oli Suomessa myynnissä meni jollekulle muulle kuin mulle, nopeet syö hitaat vai miten se oli. Katsotaan sitten tulevaisuudessa , että natsaako joskus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 25.12.2019 00:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Jaa, pitäiskös uusia myynti-ilmo kun nää viedään käsistä.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 25.12.2019 11:21 

Viestit: 15
Mielestäni jos C6 haluaa käyttöautona paras vaihtoehto 3,0HDI.Viimeisimmät tekniset päivitykset ja taloudellisuus.Mitenkään väheksymättä muita moottori vaihtoehtoja .Eikä tarvitse myöhemmin haaveilla viimeisten versioiden perään ,kuten usein tahtoo käydä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 , mitä pitää ottaa huomioon.
ViestiLähetetty: 26.12.2019 06:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Tässä lainaus postauksestani muutaman vuoden takaa, suhteellisen kattava listava. Korjaushinnat ovat OEM-osille merkkiliikkeestä, nykyään saa paljon halvempia osia esimerkiksi tuentaan. Ei kuitenkaan kaikkia...

Niin, eli vastaus siihen millaisia vikoja ja korjauskuluja on odotettavissa kun ostaa C6:n:

"Koko etutuenta jousisylintereineen (korjauskulut 2xjousisylinteri+kuluvat nivelet ja osat noin 3500 eur yhteensä), etukallistuksenvaimennin kuluu väljäksi päittäissuunnassa, takapään AMVAR-venttiilit jos joku suostuu ne erikseen vaihtamaan, kaikki pallot todennäköisesti jo 10-15% vajaat jos ei koskaan vaihdettu, automaatin kontrolliblokki aika pian jos vanhoilla öljyillä temppuili tai jynksytteli vähänkään vaihdoissa, laturi, jatkuva arvailu onko jousitus jäykkä vai ei, pyöräkohtaisten korkeusanturien nivelien rasvailua ja auton korkeudensäätelyä kerrasta toiseen (kun se on liian jäykkä "jotenkin", ks kommenttini H3+ ongelmat-threadissa), kaistanvahtikameroiden temppuilua, kuskin istuinlämmittimen toimimattomuus (korjaus maksaa 2800 euroa jos vika ei ole aivan istuimen takaosan avonaisissa johdoissa, useimmiten ei ole :)), mittariblokin pimeneminen&vilkkuminen (osa 1800 euroa alennuksineen+vaihtotyöt), lisääntyvä tärinä ja kalina varsinkin tuolla 2.7-diisselillä joka osittain korjaantuu koneen kumityynyjä vaihtamalla (se kallis aktiivinen tyyny ensimmäisenä tietysti), kondessiveden kerääntyminen kaikkien valoumpioiden sisään niin edessä kuin takana, ovien ikkunansulkumekanismin säädön "liukuminen" ja siitä seuraava ovien raskaammaksi ja raskaammaksi muuttuva avaaminen kun ikkunat painavat ovia salpoja vasten voimalla, keskikonsolissa sijaitsevan takapenkkiläisten puhaltimen kitinä (osa + työ 850 euroa), jos hydr.säiliötä ei ole vaihdettu niin säiliön räjähtäminen auto ylä-asennosta alas laskettaessa, ja lisäksi tuossa 2.7-koneessa tuhoton määrä jäähdytysnestevuotoja erilaisista muovisista koteloista ja saumoista. Egr-ongelmista on monta threadia erikseen esim C6 owners-foorumissa, en lähde sitä tähän listaamaan.

Muiden vikojen kanssa aika hyvin pärjää jos rahapussi kestää mutta tuon jousituksen kanssa tulet arvailemaan monta kertaa, että "oliko se eilen näin jäykkä", "miksi se takapää nyt noin keinuu, ei se ennen kai..." jne jne loputtomiin. Siellä on myös vikapaikkoja jotka ovat erittäin vaikeita diagnosoida, itsellä oli alle 40.000 ajetussa 3.0HDI:ssä takapään keskihydrauliikkablokin oikea puoli mekaanisesti jumissa ja auto todella kummallisella, satunnaisella tavalla "jäykkä" vaikka mitään vikakoodeja ei tullut. Ihan harrastuksen vuoksi tällä hetkellä entisöin hiljalleen vajaa 300.000 ajettua bifuel-c6:sta ja siinä aika hyvin näkyy miten alamittaisesti monet tuennan osat on mitoitettu auton painoon nähden.

Näiden lisäksi luonnollisesti kaikki tavalliset vika- ja huoltokohteet joita 10 vuoden ikäisessä paljon ajetussa uutena lähes 80.000 euron hintaisessa luksusautossa on.

Yleisesti totean että C6 on huonoiten kilometrejä kestävä iso sitikka ainakin Traction Avantin jälkeen. Monet yksilöt ovat 150.000 km ajettuna aivan lopussa, kolisevat, lotisevat ja tärisevät holtittomasti.

Ja loppukommentiksi: minä siis ilman muuta kannatan C6:ten ostamista, harrastamista, ajamista ja roplaamista, ei pidä ymmärtää kommenttejani negatiivisena. Kuka tahansa joka ostaa käytetyn C6:den on todella rohkea mies! (tietojeni mukaan yksikään nainen ei ole koskaan missään ostanut käytettyä C6:sta omin voimin, mitä ei tohdi kyllä ihmetellä)."



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: