Tuli ostettua Saksassa valmistettu auto, ei nyt mainita merkkiä, kun aiheuttaa täällä niin suuria tunteita.
Tietoisena siitä, että ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä, mutta kierrosten noustessa 1500rpm, niin toimi täysin. Ensinmäisenä tuli tietysti mieleen suutin, tai puola/sytytysjohto/tulppa. Nämä vaihdettiin sylinterin osalta, mikä tuntui ontuvan, ei vaikutusta. Nyt sitten tulpat pois ja mittaamaan puristuksia, jolloin kaikissa tasaisesti 11,5 ja yhdessä 6? Hetki kiroilua ja selvää, että kansi pois. Hiukan mietitytti auton ikä ja kilometrit, sekä jäljet, että asiaa on tutkittu aikaisemminkin?
Asia sai uutta ihmettelyä, kun selvisi, miten kohtuuton määrä rahaa asiaan oli jo aikaisemmin uhrattu, eikä saatu toimimaan.
Nyt oli jo päähän muodostunut selvä syy, venttiilistä pala pois, tai kansipahvissa vika. Kansi pöydälle ja toteamaan vikaa, ei näkynyt ko. sylinterin venttiilissä saati kansipahvissa. Bensaa männän päälle sylinteriin, ei vuotanut, vaan haihtui ajan kanssa sieltä. Sama kanteen ja johan alkoi pakopuolelta lorisemaan, mitä helvettiä. Venat ylös, seetit kunnossa ja venttiilin puolelta myös? Venttiileissä ei näkynyt mitään mainittavaa ja karstaakin aivan normaalisti. Venttiilit kiinalaiseen sorviin pyörimään ja varovasti tuukinauhalla putsaamaan ja löytyihän se syy. Toisessa pakovenassa selkeä halkeama pitkittäin vartta kohden, mitä ei todella nähnyt karstan seasta.