Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.12.2019 21:12 

Viestit: 524
Koitan tähän tarinoida tuon vaiheet ja ehkä jotain ohjeen tynkää C6 ongelmista josko niitä tuosta paljastuu.. ;)
Auton historia huoltokirjan, kuittipinon ja kuullun perusteella on melko kattavasti tallessa ja ainakin kuittipino kasvaa vielä tulevaisuudessa..
Nyt akuutteina vikoina vielä 2 suutin, oikea vetari, pöörän laakeri ja ehkä toisen umpion peilinkääntö pitkiltä pätkille.
Auto siis 2007 vuoden 2.7 HDI C6 jolla ajettu nyt 289tkm. (Josta itse noin 1000km)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.12.2019 22:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Kiitos että jaat tietoa. Sattuneesta syystä tämä kiinnostaa.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.12.2019 22:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Ei se tainnut ihan tonnilla irrota, mutta jossain tonnin ja kolmen välimaastossa. Tarina ei kerro. joka tapauksessa suurta urheiluhenkeä valinta vaati, kuten käytetyn sitikan hankinta usein tekee.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 30.12.2019 00:21 

Viestit: 524
jean-michel kirjoitti:
Kiitos että jaat tietoa. Sattuneesta syystä tämä kiinnostaa.

Joko hankit samanlaisen vai ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 30.12.2019 18:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Esisopimus on tehty, noutoa vaille



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 30.12.2019 18:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Lahti411 kirjoitti:
Halvan luksusauton osto on tietysti aina riski. Mutta silti tuntuu todella matalalta tuo hintaluokka.

Luksusauton ostaminen on riski. Siihen liittyy myös mahdollisuus saada tavallista parempaa kyytiä, silloin kun luksus sattuu toimimaan.

Muuan tuttavalle on pakka kunnossa ja hän harrastaa kymmen vuotiaita Bemarin high end autoja. Niissä kun alkaa kone Kilkattaa ( juu kyllä alkoi viime syksynä myös Bemarin kasi rallattaa) niin ei silloin vain voi työntää romua ladon taakse ja hankkia seuraavaa, kun hintaa on vielä uuden sitikan verran..

Sitikalla kun harrastaa, niin voi valita milloin lopettaa, koska pääomaa ei tarvitse vanhasta pelastaa, ainoastaan käyttöarvo.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 30.12.2019 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7762
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
jean-michel kirjoitti:
Sitikalla kun harrastaa, niin voi valita milloin lopettaa, koska pääomaa ei tarvitse vanhasta pelastaa, ainoastaan käyttöarvo.

Ai niinku näin? :D

https://m.nettiauto.com/citroen/berlingo/11025611



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 19.02.2020 00:13 

Viestit: 524
Kahden vaiheilla jotta tännekkö vaiko tuonne myydään osioon..
Mutta jos sitä nyt vielä malttaisi tuohon kesärengas kauteen odotella .(päätöstä)
Nyt siis akuuteimmat ehken korjattu ja koneen puolestakin kuulostaa toimivan.(umpion pitkä/pätkä vielä tutkimatta/korjaamatta)
Pitkä lista tuossa olisi pientä fiksattavaa ja siistittävää jos pitää meinaisi.
Tänään oli taas sen verran motivaatiota että ikkunapilarin muoveja jo irrottelin uudelleen verhoilu mielessä mutta maltoin vielä jättää kankaat paikalleen.
Olikos joku jo tilannut noihin kankaita sumujen saarilta? Tai jopa niitä verhoillut?
https://www.woolies-trim.co.uk/product/ ... ning-cream


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 19.02.2020 08:50 

Viestit: 141
Siitä vaan auton ostoon, touhutonni kannattaa varata. C6 on ihan simppeli auto, testerillä vaan CAN väylään ja alusta on ilman mehujousia naamioitu 407 Peugeot. V6 ohjausvaihde ja takaäänenvaimenninkin käy suoraan, paitsi C6:ssa on tuplaromattu pakoputkenpää. Äänieristeet vohkin eräästä C6:sta takapyöränkoteloihin suoraan, että hieman paksumpaa ovat käyttäneet tehdessään luxusta. Taka-akseli löytyisi, on laakereineen ja ehjine puslineen, jos tarvista. Periaatekuvia auton toiminnasta C6 tapahtumasta, jossa oli noin 20 rivissä ja tietoa paljon. Ensi elokuussa kokoontumine, että sinne vaan...

Tuota verhoilukangasta briteitä, kiinnostaa tulla kimppaan tai ainakin mallipala tulevaisuuden projekteihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 19.02.2020 22:02 

Viestit: 524
Toi woolies linkki oli tuolta ulkomaan foorumilta peräisin ja ymmärsin että mallipalalla stemmattu juuri noihin C6 pilarin muoveihin. Sillä tota ehken uskaltaisi suoraan tilata. Vai onkoha kuutosessa useampaa väriä? Itsellä huonona vain ne kuskin oven etu ja takapuolelta. Kaikkihan noi kyllä varmaan joutuu kuitenkin tekemään?
Mikähän olisi tarvittava määrä kun 148cm leveetä rainaa tuo? Ja mikähän liimaksi? Tixo on ollut hyvää moneen paikkaan mutta onko tuohon? Jos tuosta nyt oikeesti innostuu niin täytynee hankkia ainakin yksi harjoitus kappale.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 00:25 

Viestit: 524
Tossa aamulla tutkailin tota woolies tilausta ja 40 punnan posteja ehdotteli. 15-30 punnan kankaille siis jonninverran..
Liimoja kans ihmettelin ja tuohon motonet spray liimalle lupailee 120 astetta ja tixossa vain maininta että hyvin kestää lämpöä..
Tuon kattoverhoilun kanssa kyllä voinen kuvitella että vähän tarttis jo kestää.
Noihin pilarin peite muoveihin luulisi tuon tixonkin riittävän?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 00:50 

Viestit: 700
vtsbx kirjoitti:
Noihin pilarin peite muoveihin luulisi tuon tixonkin riittävän?


En tiedä näistä mitään, mutta tuskin huonompaa lopputulosta voi saada aikaan kuin alkuperäinen. :mrgreen:



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 13:40 

Viestit: 4994
vtsbx kirjoitti:
Tossa aamulla tutkailin tota woolies tilausta ja 40 punnan posteja ehdotteli. 15-30 punnan kankaille siis jonninverran..
Liimoja kans ihmettelin ja tuohon motonet spray liimalle lupailee 120 astetta ja tixossa vain maininta että hyvin kestää lämpöä..
Tuon kattoverhoilun kanssa kyllä voinen kuvitella että vähän tarttis jo kestää.
Noihin pilarin peite muoveihin luulisi tuon tixonkin riittävän?

Bison Tix oli mainittu tuollaiset:
Lainaa:
Lämmönkestävyys N. +70 °C, jos kestettävä yli +70 °C on käytettävä Bison Kit erikoisliimaa ja erillistä kovetetta

https://docs.rakennuskemia.com/tds/8710439050560

Voi riippua katon maalin väristäkin lämpötila?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 20:47 

Viestit: 524
olli__o kirjoitti:
vtsbx kirjoitti:
Tossa aamulla tutkailin tota woolies tilausta ja 40 punnan posteja ehdotteli. 15-30 punnan kankaille siis jonninverran..
Liimoja kans ihmettelin ja tuohon motonet spray liimalle lupailee 120 astetta ja tixossa vain maininta että hyvin kestää lämpöä..
Tuon kattoverhoilun kanssa kyllä voinen kuvitella että vähän tarttis jo kestää.
Noihin pilarin peite muoveihin luulisi tuon tixonkin riittävän?

Bison Tix oli mainittu tuollaiset:
Lainaa:
Lämmönkestävyys N. +70 °C, jos kestettävä yli +70 °C on käytettävä Bison Kit erikoisliimaa ja erillistä kovetetta

https://docs.rakennuskemia.com/tds/8710439050560

Voi riippua katon maalin väristäkin lämpötila?


Tarkoittamani tixo on kiillon kamaa.
https://www.kiilto.com/fi/tuotteet/kiil ... aktiliima/

Tolla ennenmuinoin tullut liimailtua monenlaista. Mutta ei kyllä kangasta muoviin tai peltiin.
Noo jos tota rättiä tilaa sen 3 metriä niin on varaa harjotella..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.02.2020 15:49 

Viestit: 524
Suvikummit alle ja koeajoon eilen ehtoolla. Tyhjäkäynnillä ja osakaasulla tuntuu toimivan mutta isommalla vedolla taas vaivaa nykiminen/pätkiminen.
Testeriä en ees käyttänyt kiinni kun sillä mitään kuitenkaan selviä.
2 suutinta on vielä vanhaa sarjaa mutta jotenkin epäilyttää että enää olisi suuttimista kiinni.
Tai ainut on jos hajonneen pumpun laakerin silppu nyt tukkii millon minkäkin suuttimen?
Johtosarja, moottorin ohjaus tai anturi vikaa melkein jo epäilisin mutta milläs noita nyt diagnosoisi?

Renkaat tunnustaa vaikuttavan ajoon huomattavasti ja esim 225/55/17 talvipyörillä (kitkat)paljon mukavampi kuin nyt 235/45/18 suvikumeilla. Uutena huomiona tuli järjetön kivien ropina oviin/helmoihin. Kuulostaa 100 kertaa pahemmalta kuin vitonen..??
Tuossa kuitenkin roiskeläpän tapaiset ja vitosessa ei.

Ajolleen huonokuntoisella mutkaisella asvaltilla tuo tuntuu Activamaiselta eli siltä osin hyvältä. Kaupungin kaivonkannet ja landen hiekkatiet tuntuu olevan myrkkyä.

Taidan laittaa takaisin talliin odottelemaan parempia aikoja..(tai päivää kun viitosen päivät on luetut)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 15.08.2020 18:43 

Viestit: 524
No jatketaan vaikka tänne vaikkei nyt oikein projekti ole edennyt..
Mutta joo otin nyt sitten ajoon taas kun piti alkujaan Outokumpuun tänään lähteä.. Onneksi en sitten lähtenyt sinne asti vaan kävin Akaassa kääntymässä.
No menomatkalla kabiini pysyi viileänä mutta takaisinpäin lähtiessä ei enää kylmää irronnut.. Iittalassa sen verran kurkkasin että ei pyöri kumpainenkaan flekti..
No kotiin päästyä pelliä auki ja ihmettelemään .
Joku tovi meni että ymmärsi mistä sähkön pitäisi flektilöille mennä. Lopuksi keksin jotta sumuvalon irrottamalla pääsee niihin flektin liittimiin käsiksi. Liittimet auki ja mitaten niin molemmille oli se 12-14V tarjolla.
Onko nyt siis molemmat kaput? Jossain kohtaa kyllä nähnyt/ kuullut noiden käyvän mutta en ole varma onko molemmat pyörinyt.
Mites tuossa noiden käynnistys lokiikan pitäisi toimia? Aina molemmat? Ja olikos siinä ”säätövastuksia” edessä? (Siinä syylärin päällä 2 releen näköistä möykkyä)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 15.08.2020 21:54 

Viestit: 524
No maltoin koittaa vielä testerillä niin actuator testillä molemmat lähti pyörimään ja kompuran nurkiltakin kuului naksetta kun kokeili. Vika siis jossain muualla.
Tutkimukset jatkuu..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 15.08.2020 22:11 

Viestit: 524
Ja jatkui..
Auton mukaan kuskille mennöö +23,5 asteista ja apparille -30,1 asteista.. voinee selittää jotakin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 15.08.2020 23:19 

Viestit: 700
Testerillä näet myös paljon järjestelmässä on painetta. Tosiaan puhaltimet ei lähde päälle, jos ilmastointi ei sitä vaadi. Luulisi ilmastoinnin lähtevän päälle, jos laittaa lämmöt maksimikylmälle vaikka anturit sanoisivat mitä.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 16.08.2020 00:17 

Viestit: 524
Akseli kirjoitti:
Testerillä näet myös paljon järjestelmässä on painetta. Tosiaan puhaltimet ei lähde päälle, jos ilmastointi ei sitä vaadi. Luulisi ilmastoinnin lähtevän päälle, jos laittaa lämmöt maksimikylmälle vaikka anturit sanoisivat mitä.

Joo ei lähtenyt vaikka noinkin koitin. Tuota lämpöanturia jo vähän tuolta etsin mutta ei löytynyt.. onkohan tuo se mikä on siinä kojelaudassa ritilän takana vai katossa vai pitäisikö olla siinä itse puhallin kotelossa? Uudemmissa ja X7 vitosissa kait 2 anturia siinä puhallin kotelossa. Mutta tuo siis vanhempi ja erilainen kuin X7.
Ja joo täytyy huomenna tutkia lisää mutta tuo pakkasella oleva kuskin puoli saattaisi palstojen mukaan tehdä tuollaista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 10.04.2021 06:45 

Viestit: 524
Päivitetään nyt jotakin tännekkin.
Tuo edellinen kylmäkoneen toimimattomuus paljastui kylmäaineen vähyydeksi eli paineet oli alle minimin. Tuohon tilaan jäi syksyllä kun meni taas talviteloille.
Tuossa talven aikana käytin suuttimet testissä (11kpl) ja testin tulos oli että kaikki huonoja..
Eli siis sen tarkempaa vikaa löytynyt kuin yhdestä suuttimesta. Yhdestä olis siis itse pietzo sähköisesti rikki. Se ei kyllä ollut edes ajossa ollut.
Tuotahan os siis vaivannut ”mystinen” nykiminen / pätkiminen vedolla koko sen ajan kun on minulla ollut.. oireet ja valistuneet arvaukset ovat viitanneet suuttimien suuntaan..
Nyt hankin siihen takuulla ehjiä suuttimia sarjan joilla käykin sitten nätisti tyhjää mutta tuo vedossa nykiminen ja pätkiminen ei sitten vieläkään poistunut..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 11.04.2021 16:17 

Viestit: 524
Tänään ihmetelty lisää ja selvisi ainakin että potilaaseen on laitettu EGR:t poistava ohjelma..
Tilalle koitettiin ” kunnollista ” softaa ja lopuksi koneeseen meni alkuperäinen ohjelma jossa siis egr taas toiminnassa ..
Heti tuli perinteinen antipöllö ja ilmoitus jotta EGR jumissa.
Eli asiat etenee sinänsä positiiviseen suuntaan että tulee edes jotain koodia.
No samalla tutkittiin poikkeavia ahtopaineen ja ilmamäärän arvoja ja selvisi että etummainen turbo jumissa tai actuaattori kaput..
Eli siis löytyi uusi vika tai mahdollinen selitys nykimiselle?
En vielä päässyt mittailemaan mitä tuonne actuaattorille tulee ja heti en ainakaan löytänyt tuon kytkentää netistä.
Turbohan actuaattoreinen on tähän juuri vaihdettu eli sen nyt kaiketi ei pitäisi olla rikki.
Linkkiä mokoman kytkentä kuviin tai edes tuollaisen actuaattorin pinouttia kellään tullut vastaan?
Ja jos jollain mokomaa actuaattoria irrallaan? Voisin olla ostamassa niin tarvitse vielä tuosta varaosa raadosta purkaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 17.12.2024 23:06 

Viestit: 524
Muutamassa vuodessa ja muutamalla tonnilla siitä totta tosiaan tuli tonnin C6.
Paaliin ei joutanut vielä tämäkään kun ”hurahtaneita uskossaan vahvoja harrastajia” vielä riittää.
Vuosilla ja tonneilla tuohon sai aikaan jatkuvasti exponentaalisesti kasvavan vika listan. Nyt toki muutamassa viikossa lyhentynyt jo murto-osaan miljoonasta. Leimallekkin kait juuri menossa ja mystinen nykiminenkään ei enää vaivaa .. Juuri syy jäänee arvoitukseksi tai sitten se oli pennin vika mikä korjaantui muiden rojektien yhteydessä…
Tarinaa kuutosen mystisyyksistä saattaa palstalle kuitenkin ilmaantua myös jatkossa..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 18.12.2024 00:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Täytyy nyt uskaltaa jo tuon osalta tulla kaapista ulos. Myönnettäköön että taannoin piti miestä auttaa mäessä ja raivata tilaa tuleville projekteille. Otsikon tarkennukseksi voisi lisätä että kaikkine romppeineen kilohinta asettui 40 centin luokkaan. Helppoa perusrempaa tehty esim jarrusektorilla ja jousitus saatu suht pehmoiseksi hydepaineanturinvaihdolla. Siinä sivussa nykiminen on kadonnut kuin itsestään (kai?). Siitä myöhemmin lisää.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 18.12.2024 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Vikahistoria tälläkin pitkä lukemattomia korjauksia on tehty. Itse en lumimrskyn aikaan pikkuteitä pitkin tapahtuneen pintakaasuajelun aikana kummoisempia nykyisiä huomannut. Sen jälkeen on mm otettu egr "käyttöön" korvaamalla umpilätkät reijällisillä, laitettu johdot kiinni ja todettu etu-egrn:n jumittelu, herkistelty se (RVSllä :D) toimivaksi. Lisäksi löydetty yksi piilevä vuoto matalapaine putkistossa jota ei päältä huomannut ja altakin auton käydessä vain tuurilla. Lisäksi suurimman noin +20%:n suutinkorjauksen omannut kutospytyn kapulan tilalle löydetty parempi jolla korjaukset nyt 94-110% alueella. Sen verran nurkissa kokeiltu että uskaltaisi ehkä leimalle koittaa jotta pääsee kunnolla maantielle etsimään nykimisiä... Ennen leimaa vielä vähän polttimojumppaa ja kumman oikealta edestä ulosjoustoissa tulevan lonksunnan selvittäminen. Ei vaikuta niveleltä eikä niistä pyörä ilmassa ainakaan käsin löydy mitään. Muistelen että X7:ssa oli joskus jokin apurungon pulteista edessä löystynyt ja oli jotain samantapaista kolinaa. Täytyy koittaa tutkia kun jaksaa taas montulle könytä .



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: